Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

BLOG JOANNA WĄSOWICZ, WERONIKA ETIENNE.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "BLOG JOANNA WĄSOWICZ, WERONIKA ETIENNE."— Zapis prezentacji:

1 BLOG JOANNA WĄSOWICZ, WERONIKA ETIENNE

2 Blog (ang. web log - dziennik sieciowy) — rodzaj strony internetowej zawierającej odrębne, uporządkowane chronologicznie wpisy.

3 Blog umożliwia archiwizację, kategoryzację i tagowanie (inaczej umieszczanie) wpisów, a także komentowanie notatek przez czytelników danego dziennika sieciowego.

4 Ogół blogów traktowany jest jako medium komunikacyjne, nosi ono nazwę blogosfery. Same blogi mogą mieć jednego lub więcej autorów.

5 Blogi zawierają przede wszystkim: osobiste przemyślenia, uwagi,
Blogi zawierają przede wszystkim: osobiste przemyślenia, uwagi, komentarze, rysunki, często nagrania (audio i wideo)

6 Różne zastosowania blogów:
udostępnienie swojego zdania podzielenie się faktami z życia marketing podzielenie się czymś z ludźmi zaciekawionymi tematem opowiadanie o życiu sławnych/wielkich ludzi

7 Blogi z portalami społecznościowymi łączy to, że komentując nawzajem swoje wpisy nawiązuje się pewien kontakt z drugą osobą.

8 Blog tekstowy flog mikroblog roblog Spam blog fotoblog moblog
videoblog linklog audioblog

9 Wśród rodzajów blogów możemy wyróżnić:
blog tekstowy — najczęściej wykorzystywanym środkiem wyrazu jest tekst; blogi tego typu są najpopularniejsze, mikroblog — poszczególne wpisy ograniczają się zazwyczaj do jednego lub dwóch zdań, linklog — zasadniczą zawartością są odnośniki do innych treści, czasem opatrzone komentarzem, fotoblog — podstawową treść stanowią fotografie, wideoblog — podstawową treść stanowią filmy, audioblog — jego treść stanowią pliki audio (podcasty).

10 Ponadto możemy wyróżnić:
moblog — treść jest umieszczana za pomocą urządzenia mobilnego, blog dynamiczny - taki, na którym wpisy pojawiają się przynajmniej raz dziennie[7] flog — blog osobisty, którego autor jest opłacany przez przedsiębiorstwo; jego celem jest ukryta reklama produktów, roblog — treść jest dobierana bez ingerencji człowieka, spam blog — ma na celu manipulowanie wynikami wyszukań wyszukiwarek internetowych.

11 Na co powinniśmy uważać już jako posiadacze bloga?
Przede wszystkim należy nie ulegać wszelkim prowokacjom w komentarzach. Ludzie, którzy próbują wam coś wmówić lub krytykują nadmiernie* wasze wpisy, bądź całego bloga, albo same nie umieją zrobić lepszego, albo po prostu wasz blog jest taki beznadziejny. Zwykle jest to jednak pierwsza wersja. *poprzez to wyrażenie mam na myśli komentowanie np. wulgaryzmami czy samym wypowiadaniem się bez uzasadnienia typu: „ale jesteś głupi, nie masz gustu” itp.

12 Jak być dobrym blogerem?
Jeśli naprawdę chcesz mieć bloga to zapewne będziesz bardzo zaangażowany w jego prowadzenie, więc ten punkt mamy już z głowy. Następnym jest komentowanie cudzych blogów kulturalnie, czyli bez wulgaryzmów, z grzecznością i tak, by swoją ewentualną krytykę uzasadnić (nie pisać nic bezpodstawnie).


Pobierz ppt "BLOG JOANNA WĄSOWICZ, WERONIKA ETIENNE."

Podobne prezentacje


Reklamy Google