Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

JOANNA WĄSOWICZ, WERONIKA ETIENNE. Blog (ang. web log - dziennik sieciowy) rodzaj strony internetowej zawierającej odrębne, uporządkowane chronologicznie.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "JOANNA WĄSOWICZ, WERONIKA ETIENNE. Blog (ang. web log - dziennik sieciowy) rodzaj strony internetowej zawierającej odrębne, uporządkowane chronologicznie."— Zapis prezentacji:

1 JOANNA WĄSOWICZ, WERONIKA ETIENNE

2 Blog (ang. web log - dziennik sieciowy) rodzaj strony internetowej zawierającej odrębne, uporządkowane chronologicznie wpisy.

3 Blog umożliwia archiwizację, kategoryzację i tagowanie (inaczej umieszczanie) wpisów, a także komentowanie notatek przez czytelników danego dziennika sieciowego.

4 Ogół blogów traktowany jest jako medium komunikacyjne, nosi ono nazwę blogosfery. Same blogi mogą mieć jednego lub więcej autorów.

5 Blogi zawierają przede wszystkim: osobiste przemyślenia, uwagi, komentarze, rysunki, często nagrania (audio i wideo)

6 Różne zastosowania blogów: udostępnienie swojego zdania podzielenie się faktami z życia marketing podzielenie się czymś z ludźmi zaciekawionymi tematem opowiadanie o życiu sławnych/wielkich ludzi

7 Blogi z portalami społecznościowymi łączy to, że komentując nawzajem swoje wpisy nawiązuje się pewien kontakt z drugą osobą.

8 Blog tekstowy mikroblog fotoblog videoblog audioblog linklog moblog flog roblog Spam blog

9 blog tekstowy najczęściej wykorzystywanym środkiem wyrazu jest tekst; blogi tego typu są najpopularniejsze, mikroblog poszczególne wpisy ograniczają się zazwyczaj do jednego lub dwóch zdań, linklog zasadniczą zawartością są odnośniki do innych treści, czasem opatrzone komentarzem, fotoblog podstawową treść stanowią fotografie, wideoblog podstawową treść stanowią filmy, audioblog jego treść stanowią pliki audio (podcasty).

10 moblog treść jest umieszczana za pomocą urządzenia mobilnego, blog dynamiczny - taki, na którym wpisy pojawiają się przynajmniej raz dziennie[7] flog blog osobisty, którego autor jest opłacany przez przedsiębiorstwo; jego celem jest ukryta reklama produktów, roblog treść jest dobierana bez ingerencji człowieka, spam blog ma na celu manipulowanie wynikami wyszukań wyszukiwarek internetowych.

11 Przede wszystkim należy nie ulegać wszelkim prowokacjom w komentarzach. Ludzie, którzy próbują wam coś wmówić lub krytykują nadmiernie* wasze wpisy, bądź całego bloga, albo same nie umieją zrobić lepszego, albo po prostu wasz blog jest taki beznadziejny. Zwykle jest to jednak pierwsza wersja. *poprzez to wyrażenie mam na myśli komentowanie np. wulgaryzmami czy samym wypowiadaniem się bez uzasadnienia typu: ale jesteś głupi, nie masz gustu itp.

12 Jeśli naprawdę chcesz mieć bloga to zapewne będziesz bardzo zaangażowany w jego prowadzenie, więc ten punkt mamy już z głowy. Następnym jest komentowanie cudzych blogów kulturalnie, czyli bez wulgaryzmów, z grzecznością i tak, by swoją ewentualną krytykę uzasadnić (nie pisać nic bezpodstawnie).


Pobierz ppt "JOANNA WĄSOWICZ, WERONIKA ETIENNE. Blog (ang. web log - dziennik sieciowy) rodzaj strony internetowej zawierającej odrębne, uporządkowane chronologicznie."

Podobne prezentacje


Reklamy Google