Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Badanie Megapanel PBI/Gemius w 2005 roku - podsumowanie Marcin Pery, Warszawa, 2006-02-21.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Badanie Megapanel PBI/Gemius w 2005 roku - podsumowanie Marcin Pery, Warszawa, 2006-02-21."— Zapis prezentacji:

1 Badanie Megapanel PBI/Gemius w 2005 roku - podsumowanie Marcin Pery, Warszawa,

2 Marcin Pery / Badanie Megapanel PBI/Gemius w 2005 roku - podsumowanie2 Badanie Megapanel PBI/Gemius w 2005 roku Stan obecny –faktyczny standard –współpraca z całym rynkiem internetowym Rozwój badania - zmiany metodologii –cel zmian –problemy i rozwiązania Podsumowanie

3 Marcin Pery / Badanie Megapanel PBI/Gemius w 2005 roku - podsumowanie3 Wyniki badania Megapanel PBI/Gemius, grudzień 2005, populacja internautów 7+

4 Marcin Pery / Badanie Megapanel PBI/Gemius w 2005 roku - podsumowanie4 Faktyczny standard Badanie zostało uznane przez rynek za faktyczny standard pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych –wynikami posługuje się regularnie ponad 250 specjalistów z branży internetowej, m.in. z 23 agencji reklamowych, domów mediowych i klientów końcowych oraz 12 największych wydawców internetowych i biur reklamy –regularne publikacje wyników w mediach (zarówno internetowych, jak i off-lineowych)

5 Marcin Pery / Badanie Megapanel PBI/Gemius w 2005 roku - podsumowanie5 Stan badania Stabilny panel ponad 20 tysięcy internautów Badanych jest ponad 4000 witryn polskich i zagranicznych Większość polskich witryn sprzedających powierzchnię reklamową podłączonych zostało do audytu site-centric - badania gemiusTraffic Stała współpraca z wszystkimi największymi podmiotami na rynku wydawców –portalami, wyszukiwarkami, sieciami reklamowymi, witrynami tematycznymi –regularne generowanie drzewek agregatów na zlecenie sieci reklamowych i biur sprzedaży Efektywna działalność Rady Badania

6 Marcin Pery / Badanie Megapanel PBI/Gemius w 2005 roku - podsumowanie6 Zmiany metodologii badania Główny cel zmian metodologii badania: Nadążanie za zmianami technologicznymi w internecie oraz w sposobie użytkowania medium przez internautów. W 2005 roku dokonano 124 zmian – zarówno drobnych jak i poważnych......w przepisach Formuły 1

7 Marcin Pery / Badanie Megapanel PBI/Gemius w 2005 roku - podsumowanie7 Zmiany metodologii badania Główny cel zmian metodologii badania: Nadążanie za zmianami technologicznymi w internecie oraz w sposobie użytkowania medium przez internautów. W 2005 roku dokonano 4 zmian metodologii Badania Megapanel PBI/Gemius –uszczegółowienie definicji witryny –rozwiązanie problemu pomiaru ruchu generowanego z zagranicy –rozszerzenie badania na użytkowników alternatywnych przeglądarek –przyspieszenie publikacji wyników

8 Marcin Pery / Badanie Megapanel PBI/Gemius w 2005 roku - podsumowanie8 czy można dołączać do wyników oglądalności swojej witryny dowolne inne witryny (np. do witryny Yahoo! witrynę blog.pl)? + ? Rozwój badania uszczegółowienie definicji witryny – definicja problemu Jakie kryteria powinny spełniać witryny, aby można było w podstawowych wynikach badania pokazywać ich łączną oglądalność? jak umożliwić wydawcom, którzy w naturalny sposób posługują się kilkoma markami, pokazywanie ich rzeczywistego łącznego potencjału?

9 Marcin Pery / Badanie Megapanel PBI/Gemius w 2005 roku - podsumowanie9 Rozwój badania uszczegółowienie definicji witryny – rozwiązanie Decyduje własność domeny – kryterium obiektywne i weryfikowalne w publicznych bazach WHOIS o2.pl kafeteria.pl tlen.pl

10 Marcin Pery / Badanie Megapanel PBI/Gemius w 2005 roku - podsumowanie10 Rozwój badania pomiar użytkowników z zagranicy – definicja problemu Z założenia badaniu podlegają tylko polscy internauci. Jak rozróżnić w audycie site-centric ruch generowany przez Polaków z obszaru Polski, Polaków łączących się przez serwery zagraniczne i osoby z zagranicy? Przy wykorzystaniu numerów IP można geolokalizować tylko komputery, które łączą się z serwerem WWW, więc nie można rozróżnić tych dwóch grup internautów.

11 Marcin Pery / Badanie Megapanel PBI/Gemius w 2005 roku - podsumowanie11 Rozwój badania pomiar użytkowników z zagranicy – rozwiązanie Ponieważ ruch generowany przez internautów, którzy łączą się z terenu Polski poprzez serwery zagraniczne jest praktycznie nierozróżnialny od ruchu generowanego przez internautów zagranicznych, możliwe jest jedno z dwóch możliwych podejść: włączenie ruchu generowanego z zagranicy do wyników badania wyłączenie całego ruchu generowanego z zagranicy z wyników badania założenie stosowane do sierpnia 2005 roku potencjalne konsekwencje: zaniżanie zasięgów, zawyżanie liczby odsłon założenie przyjęte od września 2005 roku potencjalne konsekwencje: zawyżanie zasięgów, zaniżanie liczby odsłon

12 Marcin Pery / Badanie Megapanel PBI/Gemius w 2005 roku - podsumowanie12 Rozwój badania użytkownicy alternatywnych przeglądarek W 2004 roku użytkownicy przeglądarek alternatywnych stanowili zaledwie kilka procent wszystkich internautów. W 2005 roku rozszerzono badanie na użytkowników alternatywnych przeglądarek internetowych (inne niż IE). (użytkownicy Firefoxa, niebawem zostaną dołączeni użytkownicy Opery) Dzisiaj jest to już kilkanaście procent internautów.

13 Marcin Pery / Badanie Megapanel PBI/Gemius w 2005 roku - podsumowanie13 Rozwój badania przyspieszenie publikacji wyników – problem liczba odsłon wszystkich cookies estymowana liczba cookies = * liczba dobrych cookies liczba odsłon dobrych cookies Dlaczego trzeba czekać cały dodatkowy miesiąc na wyniki badania? miesiąc nmiesiąc n+1miesiąc n-1 czas estymowana liczba cookies dla witryny zasięg witryny = estymowana liczba cookies dla wszystkich witryn W celu obliczenia zasięgu witryn poddanych audytowi site-centric musimy rozwiązać problem kasowalności cookies...

14 Marcin Pery / Badanie Megapanel PBI/Gemius w 2005 roku - podsumowanie14 Rozwój badania przyspieszenie publikacji wyników – próba rozwiązania W październiku 2005 roku bazując na analizie stabilności wskaźnika kasowalności cookies Rada Badania podjęła decyzję o próbie przyspieszenia publikacji wyników o jeden miesiąc. liczba wszystkich cookies wskaźnik kasowalności cookies = estymowana liczba cookies W grudniu 2005 roku z powodu gwałtownego wzrostu ruchu w internecie w okresie świąt Bożego Narodzenia, wskaźnik kasowalności cookies dla całego internetu znacząco wzrósł w stosunku do poprzednich miesięcy, co uniemożliwiło przyspieszenie publikacji wyników – byłyby one istotnie zaniżone dla wszystkich witryn. Rada Badania zdecydowała o dalszym poszukiwaniu metod przyspieszenia publikacji wyników.

15 Marcin Pery / Badanie Megapanel PBI/Gemius w 2005 roku - podsumowanie15 Podsumowanie 1.Wyniki badania Megapanel PBI/Gemius są już dziś niezbędnym narzędziem codziennej pracy w branży internetowej. 2.Wyniki badania są akceptowane przez wszystkie podmioty na rynku, w tym wszystkich wydawców internetowych. 3.Metodologia badania nie jest kwestionowana. 4.Badanie jest stale ulepszane.

16 Marcin Pery / Badanie Megapanel PBI/Gemius w 2005 roku - podsumowanie16 Dziękuję za uwagę Marcin Pery Gemius SA


Pobierz ppt "Badanie Megapanel PBI/Gemius w 2005 roku - podsumowanie Marcin Pery, Warszawa, 2006-02-21."

Podobne prezentacje


Reklamy Google