Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Katarzyna Pytkowska Wyższa Szkoła Zawodowa Kosmetyki i Pielęgnacji Zdrowia W Warszawie.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Katarzyna Pytkowska Wyższa Szkoła Zawodowa Kosmetyki i Pielęgnacji Zdrowia W Warszawie."— Zapis prezentacji:

1 Katarzyna Pytkowska Wyższa Szkoła Zawodowa Kosmetyki i Pielęgnacji Zdrowia W Warszawie

2 Co decyduje o zadowoleniu klienta SPA Bezpieczeństwo (brak efektów ubocznych stosowanych kosmetyków, zabiegów itp.) Jakość obsługi i wrażenia odbierane podczas zabiegów Krótkoterminowe efekty zabiegów Długoterminowe efekty zabiegów 2XVIII Kongres Uzdrowisk Polskich, Muszyna 2009

3 Co decyduje o zadowoleniu klienta SPA Kluczowe elementy: Jakość kosmetyków Jakość aparatury Jakość obsługi W tym również: umiejętność zaproponowania produktów i zabiegów odpowiednich dla danego klienta znajomość zasad działania, możliwości i ograniczeń aparatury 3XVIII Kongres Uzdrowisk Polskich, Muszyna 2009

4

5 Historia kosmetologii Równie stara jak historia cywilizacji Uniwersalne, ponadkulturowe wyznaczniki zachowań Wzloty i upadki Egipt – plemiona koczownicze Rzym - Germanie Średniowiecze arabskie - europejskie Odrodzenie – barok – oświecenie - purytanizm Przełom stuleci – Wielka Wojna – Okres międzywojenny Współczesność Kosmetologia staje się nauką interdyscyplinarną bazującą na medycynie, chemii, biologii, fizyce… Ciągły rozwój, 5XVIII Kongres Uzdrowisk Polskich, Muszyna 2009

6 Rozwój kosmetologii Metody Warunkowane rozwojem wiedzy o człowieku Organizm jako całość (anatomia, fizjologia, dietetyka, geriatria itp.) Warunkowane rozwojem techniki Mechanika, elektryka, elektronika, informatyka itp. Środki Warunkowane rozwojem chemii Chemia surowców Fizykochemia form Warunkowane rozwojem wiedzy o człowieku Fizjologia i biochemia skóry Fizykochemia warstwy rogowej Inne 6XVIII Kongres Uzdrowisk Polskich, Muszyna 2009

7 Liczba środków kosmetycznych radioaktywnych wzrasta z każdym dniem. Należy stwierdzić, że publiczność przyjęła z dużym zainteresowaniem wprowadzenie tego nowego i tajemniczego poniekąd czynnika, do środków kosmetycznych celem zachowania młodości i piękna R.M.Gattefosse, Produkty kosmetyczne, Kraków 1938

8 I tak hormony płciowe, dodane do kremów kosmetycznych, działają bardzo szybko na organy ciała ludzkiego. Kremy o zawartości hormonów, uzyskanych z jąder, działają nie tylko odmładzająco na naskórek, lecz również pobudzająco na organy płciowe mężczyzny R.M.Gattefosse, Produkty kosmetyczne, Kraków 1938

9 Gdzie jesteśmy? Metody Mechatronika Systemy transportu transepidemalnego Metody oceny skuteczności i bezpieczeństwa Psychologia odbioru kosmetyku przez konsumenta Środki Substancje czynne Formy i substancje modyfikujące Urządzenia mechatroniczne Wykonawstwo Kosmetyczka, masażysta, specjalista SPA, wizażystka, dermatolog kosmetyczny, chemik technolog, toksykolog, towaroznawca, specjalista ds. marketingu, reklamy, sprzedaży, kontroli sanitarnej itp. 9XVIII Kongres Uzdrowisk Polskich, Muszyna 2009

10 Postęp Fizjologia starzenia się skóry, biochemia i farmakologia Ochrona przed promieniowaniem UV Filtry wielkocząsteczkowe Mikronizowane pigmenty Ochrona przed wolnymi rodnikami Regulacja procesów fizjologicznych Retinoidy Niskocząsteczkowe peptydy 10XVIII Kongres Uzdrowisk Polskich, Muszyna 2009

11 Postęp Funkcje wody Nowoczesne kosmetyki nawilżające Zmniejszenie okluzyjności Mechanizmy przenikania przez naskórek Liposomy Lipofilowe formy substancji czynnych Pary jonowe Inne układy dozujące Fizykochemia stratum corneum 11XVIII Kongres Uzdrowisk Polskich, Muszyna 2009

12 Postęp Fizykochemia form Hydrożele Emulsje wielokrotne Lipożele Różne układy micelarne Układy ciekłokrystaliczne 12XVIII Kongres Uzdrowisk Polskich, Muszyna 2009

13 Postęp Fizyczne metody wspomagania transportu Badania nad mechanizmem jontoforezy Sonoforeza niskiej częstotliwości (kawitacyjna) Elektroporacja Fale detonacyjne Indukowane laserowo Indukowane materiałami wybuchowymi Metody mieszane

14

15 Branża kosmetyczna Wytwarzanie kosmetyków Produkcja surowców Zaplecze badawcze Produkcja Ocena Marketing, promocja i sprzedaż Kontrola Stosowanie kosmetyków Gabinety kosmetyczne Salony fryzjerskie SPA & Wellness Medycyna estetyczna 15XVIII Kongres Uzdrowisk Polskich, Muszyna 2009

16 Branża kosmetyczna Dane przybliżone 400 producentów kosmetyków 100 liczących się dystrybutorów gabinetów kosmetycznych salonów fryzjerskich 800 centrów SPA & Wellness 16XVIII Kongres Uzdrowisk Polskich, Muszyna 2009

17 Wartość branży Obrót produktami - 9,189 mld zł w 2005 r (bez OTC i profesjonalnych) W tym: Pielęgnacja skóry2,170 mld Pielęgnacja włosów1,717 mld Perfumeria1,416 mld Kolorowe0,957 mld Polski rynek kosmetyczny to ok. 3% rynku europejskiego Szacunkowa wartość obrotu całej branży ok. 30 mld zł 17XVIII Kongres Uzdrowisk Polskich, Muszyna 2009

18 Branża kosmetyczna Rynek rozwijający się W kategorii zamożności społeczeństwa Zwiększa się grupa osób zamożnych, dla których wygląd staje się elementem szeroko pojmowanego sukcesu W kategorii penetracji (ok. 2,5% zarobków przeznaczamy na pielęgnację urody) Wymiana pokoleń, zmiana zachowań Prognozowane kierunki zmian: Intensyfikacja wykorzystania usług sektora beauty business przez osoby korzystające do tej pory z kosmetyków wyłącznie w domu Bardziej świadome podejście do zabiegów kosmetycznych i kosmetyków jako takich 18XVIII Kongres Uzdrowisk Polskich, Muszyna 2009

19

20 Kosmetologia Dziedzina interdyscyplinarna Elementy medycyny, fizjologii i biochemii, farmakologii, farmakognozji i toksykologii Chemia ogólna, nieorganiczna, organiczna, fizyczna Materiałoznawstwo specjalistyczne Psychologia, marketing i ekonomia Kosmetologia estetyczna – zabiegi, fryzjerstwo, wizaż, wellness, fizjoterapia itp. Elementy technologii, mechaniki i innych nauk technicznych 20XVIII Kongres Uzdrowisk Polskich, Muszyna 2009

21 Nawet najlepszy uczony, dermatolog lub chemik nie może stać się kosmetologiem bez: ogromnego wkładu pracy związanego z otwarciem na wielodyscyplinarny świat kosmetologii 21

22 Zaplecze edukacyjne Policealne szkoły kosmetyczne Szkoły fryzjerskie Wyższe uczelnie: kierunek kosmetologia lub pokrewne Rozwój specjalności w ramach kierunku Studia podyplomowe chemia kosmetyczna kosmetologia SPA&Wellness medycyna estetyczna Kursy, seminaria itp. 22XVIII Kongres Uzdrowisk Polskich, Muszyna 2009

23 Nasza sytuacja - pozytywy Unikalność w skali Unii Europejskiej Kosmetologia na liście kierunków kształcenia Liczne uczelnie kształcące na kierunku Uczelnie kształcące w dziedzinach pokrewnych Studia podyplomowe Akademicka działalność naukowa uznawana w skali międzynarodowej Otwarte na kosmetologię środowisko lekarzy 23XVIII Kongres Uzdrowisk Polskich, Muszyna 2009

24 Nasza sytuacja - negatywy Brak uznania ze strony innych środowisk akademickich i ośrodków naukowych Brak szerokiego zainteresowania ze strony przemysłu Brak dobrze przygotowanej kadry dydaktycznej Brak pieniędzy na badania naukowe 24XVIII Kongres Uzdrowisk Polskich, Muszyna 2009


Pobierz ppt "Katarzyna Pytkowska Wyższa Szkoła Zawodowa Kosmetyki i Pielęgnacji Zdrowia W Warszawie."

Podobne prezentacje


Reklamy Google