Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Jak symulować ??. Cele zajęć: Ukazanie roli symulacji na kursie pierwszej pomocy Poznanie zasad przygotowywania symulacji Określenie oczekiwań wobec kursanta.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Jak symulować ??. Cele zajęć: Ukazanie roli symulacji na kursie pierwszej pomocy Poznanie zasad przygotowywania symulacji Określenie oczekiwań wobec kursanta."— Zapis prezentacji:

1 Jak symulować ??

2 Cele zajęć: Ukazanie roli symulacji na kursie pierwszej pomocy Poznanie zasad przygotowywania symulacji Określenie oczekiwań wobec kursanta Pokazanie wagi podsumowania symulacji oraz informacji zwrotnej

3 Symulacja Krótka gra ratownicza z udziałem jednego lub dwóch pozorantów. Pozwala kursantowi przyswoić i praktycznie przećwiczyć wybrane zagadnienia kursu pierwszej pomocy.

4 Zasady przygotowania symulacji Realizm –Sytuacji ( miejsce jest potencjalnie znane kursantowi) –Obrażenia (częstotliwość wystąpienia) Pozoracje ran i obrażeń Rekwizyty Gra aktorska pozoranta Ustalenie oczekiwań wobec kursanta

5 Realizm Organizując symulację starajmy się by scenariusz był potencjalnie możliwy do realizacji. Supertajne laboratorium chemiczne - zatrucie iperytem, Ameryka Północna jest rok wychłostany niewolnik, Amstrong i Gagarin – zderzenie statków kosmicznych Obrażenia muszą być adekwatne do sytuacji Omdlenie- w badaniu uraz miednicy i krwotok z brzucha Poszkodowany z wieszakiem w odbytnicy

6 Pozoracje ran i obrażeń Im lepiej upozorujemy rany i inne obrażenia tym łatwiej kursantowi będzie działać (właściwie rozpoznać uraz) Im lepiej upozorujemy rany i inne obrażenia tym mniejsze będzie ryzyko błędu w rzeczywistości

7

8

9

10 Rekwizyty Pomagają zbudować sytuację Wymuszają pewnego rodzaju działania Przygnieciony ciężkim przedmiotem, rozbity rower, wrak samochodu, kask, świece dymne, petardy, flary.

11 Rekwizyty

12 Gra Aktorska Urealnia Wpływa na emocje WYMAGA DOBREGO PRZYGOTOWANIA PRZEZ POZORANTA !!!

13

14 Ustalenie oczekiwań PO CO ??

15 Ustalenie oczekiwań Ułatwia ocenę Nie dopuszcza do niejasności Zapobiega konfliktom Przyspiesza działania Pomaga przygotować informację zwrotną

16 Informacja zwrotna Przekazujemy własną ocenę poczynań kursanta Informacja zwrotna musi być: Zrozumiała dla kursanta Krótka i zwięzła Konstruktywna Pozytywna ( metoda kanapki)

17 PYTANIA ??

18 Podsumowanie Symulacje w toku kursu PP HSR pomagają kursantom przyswoić wiedzę i umiejętności Muszą być przygotowane zgodnie z zasadami dydaktycznymi i etycznymi Dobre podsumowanie pomaga wyciągnąć dobre wnioski

19 DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Autor: Michał Dusza


Pobierz ppt "Jak symulować ??. Cele zajęć: Ukazanie roli symulacji na kursie pierwszej pomocy Poznanie zasad przygotowywania symulacji Określenie oczekiwań wobec kursanta."

Podobne prezentacje


Reklamy Google