Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Termin realizacji projektu 01.06.2012 – 30.09.2013 Celem głównym naszego zadania było zwiększenie umiejętności psychospołecznych wpływających na rozwój.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Termin realizacji projektu 01.06.2012 – 30.09.2013 Celem głównym naszego zadania było zwiększenie umiejętności psychospołecznych wpływających na rozwój."— Zapis prezentacji:

1

2 Termin realizacji projektu – Celem głównym naszego zadania było zwiększenie umiejętności psychospołecznych wpływających na rozwój osobowościowy młodych ludzi oraz zminimalizowanie zagrożenia wykluczeniem społecznym wśród dzieci i młodzieży z terenu Ziemi Kolbuszowskiej w ciągu 2 lat. Cele szczegółowe: - Wzrost umiejętności komunikacyjnych i adaptacyjnych - Wzrost umiejętności radzenia sobie z problemami - Wzrost umiejętności koncentracji oraz motywacji do nauki - Wzrost umiejętności zwiększających efektywność uczenia się - Wzrost świadomości uczestników projektu o możliwościach spędzania wolnego czasu – zabawa bez środków odurzających takich jak papierosy, alkohol, narkotyki - Wzrost szacunku uczestników projektu wobec osób starszych - Wzrost wiedzy na temat wolontariatu i możliwościach zostania wolontariuszem Termin realizacji projektu – Celem głównym naszego zadania było zwiększenie umiejętności psychospołecznych wpływających na rozwój osobowościowy młodych ludzi oraz zminimalizowanie zagrożenia wykluczeniem społecznym wśród dzieci i młodzieży z terenu Ziemi Kolbuszowskiej w ciągu 2 lat. Cele szczegółowe: - Wzrost umiejętności komunikacyjnych i adaptacyjnych - Wzrost umiejętności radzenia sobie z problemami - Wzrost umiejętności koncentracji oraz motywacji do nauki - Wzrost umiejętności zwiększających efektywność uczenia się - Wzrost świadomości uczestników projektu o możliwościach spędzania wolnego czasu – zabawa bez środków odurzających takich jak papierosy, alkohol, narkotyki - Wzrost szacunku uczestników projektu wobec osób starszych - Wzrost wiedzy na temat wolontariatu i możliwościach zostania wolontariuszem

3 W projekcie wzięło udział 144 uczestników ze szkół: - Szkoły Podstawowej nr 1 im. Henryka Sienkiewicza w Kolbuszowej - 28 uczestników - Szkoły Podstawowej nr 2 im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Kolbuszowej - 28 uczestników - Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Kupnie - 14 uczestników - Szkoły Podstawowej im. Konstytucji 3 Maja w Widełce - 14 uczestników -Gimnazjum nr 1 im. 11 Listopada w Kolbuszowej - 20 uczestników - Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Kolbuszowej - 20 uczestników - Gimnazjum im. Jana Pawła II w Kupnie - 10 uczestników - Gimnazjum im. Królowej Jadwigi w Widełce - 10 uczestników W projekcie wzięło udział 144 uczestników ze szkół: - Szkoły Podstawowej nr 1 im. Henryka Sienkiewicza w Kolbuszowej - 28 uczestników - Szkoły Podstawowej nr 2 im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Kolbuszowej - 28 uczestników - Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Kupnie - 14 uczestników - Szkoły Podstawowej im. Konstytucji 3 Maja w Widełce - 14 uczestników -Gimnazjum nr 1 im. 11 Listopada w Kolbuszowej - 20 uczestników - Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Kolbuszowej - 20 uczestników - Gimnazjum im. Jana Pawła II w Kupnie - 10 uczestników - Gimnazjum im. Królowej Jadwigi w Widełce - 10 uczestników

4 -2 turnusy kolonijne we Władysławowie Podczas kolonii kadra wychowawców i opiekunów zapewniła dzieciom realizację programu psychologicznego, wiele ciekawych zajęć edukacyjno-wychowawczych oraz turystycznych, w tym zwiedzanie Gdańska, Gdyni, Sopotu, Półwyspu Helskiego, Rozewia i Pucka. Czas pobytu na kolonii był dla nich czasem terapii oraz czasem relaksu i wypoczynku. Nad właściwym przebiegiem kolonii czuwały Panie wychowawczynie: Krystyna Flis, Joanna Karkut, Justyna Kosiorowska dzięki, którym dzieci pożytecznie i atrakcyjnie spędziły czas. -2 turnusy kolonijne we Władysławowie Podczas kolonii kadra wychowawców i opiekunów zapewniła dzieciom realizację programu psychologicznego, wiele ciekawych zajęć edukacyjno-wychowawczych oraz turystycznych, w tym zwiedzanie Gdańska, Gdyni, Sopotu, Półwyspu Helskiego, Rozewia i Pucka. Czas pobytu na kolonii był dla nich czasem terapii oraz czasem relaksu i wypoczynku. Nad właściwym przebiegiem kolonii czuwały Panie wychowawczynie: Krystyna Flis, Joanna Karkut, Justyna Kosiorowska dzięki, którym dzieci pożytecznie i atrakcyjnie spędziły czas. DZIAŁANIA PODJĘTE W PROJEKCIE:

5 WŁADYSŁAWOWO 2012

6 WŁADYSŁAWOWO 2013

7 - zajęcia informatyczne 2 -godzinne spotkanie poświęcone tematyce tworzenia i prowadzenia blogów internetowych. Na zajęciach uczestnicy dowiedzieli się: Co to jest blog Jakie są zalety bloga Jak założyć bloga Jak dokonywać wpisów - zajęcia informatyczne 2 -godzinne spotkanie poświęcone tematyce tworzenia i prowadzenia blogów internetowych. Na zajęciach uczestnicy dowiedzieli się: Co to jest blog Jakie są zalety bloga Jak założyć bloga Jak dokonywać wpisów

8 - Zajęcia psychologiczno – pedagogiczne 20 godzinny cykl zajęć psychologiczno – pedagogicznych mających na celu zwiększenie umiejętności psychospołecznych. Tematyka zajęć : procesy grupowe (m.in. etapy tworzenia się grupy, rozpoznawanie ról w grupie ) porozumiewanie się (m.in. język ja, asertywność, barykady rozmowy, parafrazowanie, aktywne słuchanie) rozwiązywanie konfliktów (m.in. podejmowanie decyzji, etapy procesu decyzyjnego/ rozpoznawanie indywidualnego stylu decyzyjnego) strategia nauczania i uczenia się (rozpoznawanie osobistych preferencji uczenia się, kanałów odbioru, procesów motywacyjnych) preorientacja zawodowa Zajęcia miały charakter warsztatowy, prowadzone metodami aktywnymi, pozwalającymi obserwować procesy, przyswoić omawiane zagadnienia i ich praktyczne stosowanie. Wykorzystywano różnorodne formy pracy i pomoce, w tym filmy edukacyjne, kamery do nagrywania scenek przygotowywanych przez uczestników zajęć. - Zajęcia psychologiczno – pedagogiczne 20 godzinny cykl zajęć psychologiczno – pedagogicznych mających na celu zwiększenie umiejętności psychospołecznych. Tematyka zajęć : procesy grupowe (m.in. etapy tworzenia się grupy, rozpoznawanie ról w grupie ) porozumiewanie się (m.in. język ja, asertywność, barykady rozmowy, parafrazowanie, aktywne słuchanie) rozwiązywanie konfliktów (m.in. podejmowanie decyzji, etapy procesu decyzyjnego/ rozpoznawanie indywidualnego stylu decyzyjnego) strategia nauczania i uczenia się (rozpoznawanie osobistych preferencji uczenia się, kanałów odbioru, procesów motywacyjnych) preorientacja zawodowa Zajęcia miały charakter warsztatowy, prowadzone metodami aktywnymi, pozwalającymi obserwować procesy, przyswoić omawiane zagadnienia i ich praktyczne stosowanie. Wykorzystywano różnorodne formy pracy i pomoce, w tym filmy edukacyjne, kamery do nagrywania scenek przygotowywanych przez uczestników zajęć.

9

10 Najbardziej podobały mi się zajęcia o typach inteligencji. Mogliśmy na nich dowiedzieć się więcej o sobie, poznać swoje lepsze i gorsze strony oraz zastanowić się jaka praca w przyszłości odpowiadałaby nam najbardziej. Myślę, że wiedza przyswojona na spotkaniach może nam pomóc w kształtowaniu swoich osobowości i pracy nad charakterem. Czas spędzony na spotkaniach nie był czasem straconym. Grzegorz Na zajęciach psychologiczno-pedagogicznych najbardziej zaciekawiły mnie techniki radzenia sobie z manipulacjami. Ten temat był według mnie najbardziej ciekawy i przydatny w życiu. Zostaliśmy nauczeni jak asertywnie odmawiać. Każdy z nas w pewnych chwilach wstydzi się odmówić, albo nie wie co powiedzieć. Na tych zajęciach poznaliśmy miedzy innymi technikę zmiany oceny na opinię, która polega na przyjmowaniu oceny innych na nasz temat oraz potwierdzenie tego. Również nauczyliśmy się techniki zdartej płyty oraz wiele innych technik odmawiania. Uważam, ze wszystkie zajęcia, które odbyły się pomagają nam w życiu. Te spotkania były bardzo ciekawe, sądzę, że każdy temat który był realizowany na nich pomógł nam bardziej otworzyć się na innych ludzi. Ania Najbardziej ciekawym i przydatnym tematem poruszanym na zajęciach psychologiczno- pedagogicznych było dla mnie spotkanie, na którym rysowaliśmy plan mojej szkoły. Następnie w grupach przedstawialiśmy wspólnie narysowane projekty. Te zajęcia wspominam bardzo miło dlatego, że spędziłem czas z kolegami i koleżankami w innej sytuacji niż na co dzień. Nauczyłem się też wtedy pracować w grupie. Adrian Każde spotkanie było dla mnie czymś nowym. Artur Mnemotechniki to temat poruszany na zajęciach psychologiczno-pedagogicznych, który jest dla mnie najbardziej ciekawy i przydatny. Techniki zapamiętywania na pewno bardzo przydadzą mi się w szkole. Na spotkaniach najbardziej zaciekawiły mnie pomysłowe gry i zabawy. Gaba Nie myślałem, że można się uczyć bez tak zwanego kucia, w sposób nie nużący, krótki, ciekawy i skuteczny zarazem, gdyż dla wielu uczniów jedno wyklucza drugie. Dawid Co o zajęciach sądzą uczestnicy?

11 Zajęcia wolontarystyczne: 2 -godzinne spotkanie poświęcone tematyce wolontariatu. Obszar tematyczny warsztatów: nabycie wiedzy teoretycznej dotyczącej wolontariatu kształtowanie wśród dzieci i młodzieży postaw prospołecznych: empatii, wrażliwości, otwartości, solidarności. zaprezentowanie przykładów inicjatyw podejmowanych przez wolontariuszy realizowanych w formie konkretnych działań. Zajęcia wolontarystyczne: 2 -godzinne spotkanie poświęcone tematyce wolontariatu. Obszar tematyczny warsztatów: nabycie wiedzy teoretycznej dotyczącej wolontariatu kształtowanie wśród dzieci i młodzieży postaw prospołecznych: empatii, wrażliwości, otwartości, solidarności. zaprezentowanie przykładów inicjatyw podejmowanych przez wolontariuszy realizowanych w formie konkretnych działań. Wielu spośród uczestników zostało wolontariuszami. Dzięki tym zajęciom zrozumiałem, jak działają i czym zajmują się fundacje. Niosą pomoc potrzebującym ludziom, których nie stać na drogie leczenie i rehabilitację. Pomagają rodzinom w spełnieniu marzeń dzieci takich jak wycieczki, wyjazdy na kolonie i poznawanie ciekawych miejsc. Dominik

12 Według mnie, warto pomagać innym i angażować się w działania społeczne ponieważ możemy osobie, której pomagamy sprawić przyjemność. Jest wiele osób niepełnosprawnych a pomagając im widzimy jak my sami wiele mamy a całkowicie tego nie zauważamy. Pomagając innym sprawiamy przyjemność sobie. Zamiast siedzieć w domu, przed komputerem możemy zrobić coś pożytecznego. Nie musimy mieć super mocy aby pomóc, czasem wystarczy wyciągnąć rękę w kierunku leżącej osoby, to już jest pomoc. Jak kiedyś czytałem o maratonie, gdzie biegło wiele gwiazd sportu, biegli między nimi osoby niepełnosprawne, oczywiście w trakcie takiej imprezy rozdawana jest woda, ale była tam osoba która rąk nie miała więc prawie się odwodniła, lecz resztą sił biegła dalej, mijało ją wiele ludzi, lecz tylko liderka biegu podała jej wodę, przez co wyprzedzili ją i uzyskała 2 miejsce. Czasem trzeba zrezygnować z wygranej aby komuś pomóc, będziemy z tego mieli większą satysfakcję niż z wygranej. Grzegorz Moim zdaniem, aby żyć zdrowo i szczęśliwie trzeba pomagać innym. Nie możemy patrzeć tylko na siebie, bo staniemy się samolubni, ale również nie będziemy dostrzegać ludzi naprawdę potrzebujących. W życiu codziennym powinniśmy udzielać się społecznie, gdyż zdobędziemy nowe doświadczenie i poczujemy się dowartościowani. Musimy dostrzec problemy ludzi starszych, chorych, samotnych, jak i biednych. Nie możemy ich omijać, gdyż oni też zasługują na miłość a nie na poniewieranie i poniżanie. Jeśli ich poznamy spostrzeżemy, że są oni wspaniałymi ludźmi, którzy potrzebują troski i opieki. Oni także mają swoje marzenia, które jak każdy człowiek chcieliby spełnić. My możemy postarać się, aby ich życie było chociaż trochę lepsze, żeby trudne chwile, jakie spotykają ich na co dzień zamieniły się w uśmiech, radość z życia codziennego. Przez to zyskamy sympatię tych ludzi i będziemy ich podporą. Powinniśmy również zaangażować się w akcje, które wspierają takie osoby np. : pomoc na rzecz Caritas lub Szlachetna Paczkę, zostać wolontariuszem itp., ale również możemy działać na własną rękę. Jeśli pomożemy im, to oni nam się kiedyś odpłacą za to, że chcieliśmy ich wesprzeć w ich problemach. Alicja Co myślą o pomaganiu? Uważam,że warto pomagać innym, ponieważ mogą być oni w trudnej sytuacji i nie mogą sami czegoś zrobić. Może to być nawet prosta pomoc wystarczy, że pomożemy osobie na wózku przejść przez ulice.Niektórzy ludzie myślą,że to nie potrzebne a tak naprawdę może to być bardzo dużo. Niektóre osoby nie mogą wstać z łóżka, więc możemy takiej osobie np. pójść po zakupy a nawet ugotować obiad. Niektórzy ludzie tego nie robią,ponieważ nie ma za to zapłaty. Gdy komuś pomożemy mamy wtedy uczucie,że zrobiliśmy coś dobrze. Pomocą społeczną zajmują się fundacje. Przykładem takiej pomocy jest np. zbiórka żywności lub zbiórka pieniędzy. Magda

13 Spotkania w skansenie 2 spotkania w skansenie poświęcone tematyce poznawania dawnych obyczajów. Podczas spotkań uczniowie wiele dowiedzieli się o dawnych obyczajach bożonarodzeniowych, znaczeniu chleba w tradycji – wspólnie przygotowywali potrawy wigilijne oraz wypiekali proziaki. Wykonywali sztuczne kwiaty zdobiące dom oraz dyskutowali o postaciach świętych, niegdyś niezwykle ważnych dla mieszkańców wsi. Spotkania w skansenie 2 spotkania w skansenie poświęcone tematyce poznawania dawnych obyczajów. Podczas spotkań uczniowie wiele dowiedzieli się o dawnych obyczajach bożonarodzeniowych, znaczeniu chleba w tradycji – wspólnie przygotowywali potrawy wigilijne oraz wypiekali proziaki. Wykonywali sztuczne kwiaty zdobiące dom oraz dyskutowali o postaciach świętych, niegdyś niezwykle ważnych dla mieszkańców wsi. 2 PORY ROKU NA SKANSENIE

14

15

16 SKANSENCZERWIEC2013SKANSENCZERWIEC2013

17 SKANSENGRUDZIEŃ2012SKANSENGRUDZIEŃ2012

18 Realizacja poszczególnych działań projektu stworzyła możliwość bezpłatnego udziału w ciekawych zajęciach oraz niezapomnianych koloniach. Uczestnictwo w projekcie wzbogaciło młodych w nowe umiejętności, wykształciło pozytywne wartości i cechy osobowe. Regionalna Fundacja Rozwoju SERCE pragnie serdecznie podziękować wszystkim, którzy przyczynili się do sukcesu projektu GŁOS NASTOLATKÓW, dzięki którym możliwa była realizacja działań w nim zawartych, przede wszystkim dyrekcjom szkół, koordynatorom szkolnym, wychowawcom kolonijnym, pedagogom, nauczycielom, prowadzącym zajęcia oraz wszystkim uczestnikom, którzy aktywnie brali udział w przygotowanych dla nich zajęciach. Realizacja poszczególnych działań projektu stworzyła możliwość bezpłatnego udziału w ciekawych zajęciach oraz niezapomnianych koloniach. Uczestnictwo w projekcie wzbogaciło młodych w nowe umiejętności, wykształciło pozytywne wartości i cechy osobowe. Regionalna Fundacja Rozwoju SERCE pragnie serdecznie podziękować wszystkim, którzy przyczynili się do sukcesu projektu GŁOS NASTOLATKÓW, dzięki którym możliwa była realizacja działań w nim zawartych, przede wszystkim dyrekcjom szkół, koordynatorom szkolnym, wychowawcom kolonijnym, pedagogom, nauczycielom, prowadzącym zajęcia oraz wszystkim uczestnikom, którzy aktywnie brali udział w przygotowanych dla nich zajęciach. KOLONIA ODBYŁA SIĘ W OŚRODKU WCZASOWYM WE WŁADYSŁAWOWIE. ZAJĘCIA INFORMATYCZNE, PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNE, WOLONTARYSTYCZNE PRZEPROWADZONE ZOSTAŁY NA TERENIE POSZCZEGÓLNYCH SZKÓŁ, Z KTÓRYCH DZIECI I MŁODZIEŻ UCZESTNICZYŁY W PROJEKCIE. SPOTKANIA TEMATYCZNE ODBYWAŁY SIĘ W SKANSENIE/ MUZEUM W KOLBUSZOWEJ. KOLONIA ODBYŁA SIĘ W OŚRODKU WCZASOWYM WE WŁADYSŁAWOWIE. ZAJĘCIA INFORMATYCZNE, PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNE, WOLONTARYSTYCZNE PRZEPROWADZONE ZOSTAŁY NA TERENIE POSZCZEGÓLNYCH SZKÓŁ, Z KTÓRYCH DZIECI I MŁODZIEŻ UCZESTNICZYŁY W PROJEKCIE. SPOTKANIA TEMATYCZNE ODBYWAŁY SIĘ W SKANSENIE/ MUZEUM W KOLBUSZOWEJ. Wartość projektu GŁOS NASTOLATKÓW… ,00 zł ,00 zł- dotacja z Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej 16654,00 zł- wkład własny Regionalnej Fundacji Rozwoju SERCE Projekt: GŁOS NASTOLATKÓW… Realizacja: r r. Koordynatorki projektu: Agata Rogowicz, Renata Wojdyło Wartość projektu GŁOS NASTOLATKÓW… ,00 zł ,00 zł- dotacja z Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej 16654,00 zł- wkład własny Regionalnej Fundacji Rozwoju SERCE Projekt: GŁOS NASTOLATKÓW… Realizacja: r r. Koordynatorki projektu: Agata Rogowicz, Renata Wojdyło Dziękujemy za uwagę.


Pobierz ppt "Termin realizacji projektu 01.06.2012 – 30.09.2013 Celem głównym naszego zadania było zwiększenie umiejętności psychospołecznych wpływających na rozwój."

Podobne prezentacje


Reklamy Google