Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Młodzi ludzie na rynku pracy. Baranowo 2013

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Młodzi ludzie na rynku pracy. Baranowo 2013"— Zapis prezentacji:

1 Młodzi ludzie na rynku pracy. Baranowo 2013

2 Edukacja (szkoły, uczelnie)
Rynek pracy Absolwenci szkół Instytucje rynku pracy (urzędy pracy, agencie pracy itp.) Osoby szukające pracy Pracodawcy Pracobiorcy Media Edukacja (szkoły, uczelnie) Trendy Sytuacja gospodarcza

3 Statystyka – 31 stycznia 2013 roku 22 476 osób bezrobotnych w tym:
12,8% - osoby do 25. roku życia

4 Przyczyny bezrobocia młodych ludzi :
niedopasowanie kwalifikacji do potrzeb rynku pracy, brak doświadczenia zawodowego (praktyki zawodowej), niedostosowanie programów praktyk do oczekiwań pracodawców.

5 Charakterystyka młodych bezrobotnych
Według poziomu wykształcenia

6 absolwentów kończących
Struktura bezrobotnych absolwentów według poziomu wykształcenia, zarejestrowanych w PUP Poznań – roku Analizą objęto absolwentów kończących naukę w 2010 roku w szkołach z Poznania i powiatu poznańskiego, którzy w okresie: roku zarejestrowali się w PUP Poznań. W omawianym czasie zarejestrowało się 1735 absolwentów.

7 Procentowy udział poszczególnych grup absolwentów w ogólnej liczbie zarejestrowanych absolwentów

8 Struktura ofert pracy w latach 2001-2010 według poziomu wykształcenia

9 Szkoły wyższe w 2011 roku ukończyło 42 889 osób, najliczniej reprezentowane były kierunki:
Pracodawcy najczęściej poszukiwali: Zarządzanie: 3368 osób Pedagogika: 3291 osób Finanse i rachunkowość 3368 osób Inżynierów budownictwa Informatyków Filologie: 2563 osoby Nauczycieli praktycznej nauki zawodu Administracja:1854 osoby Doradców finansowych i księgowych

10 Oczekiwania pracodawców:
Wysoka motywacja do pracy. Gotowość do uczenia się, zmian. Znajomość języków obcych. Kreatywność. Samodzielność i doświadczenie. Komunikatywność. Umiejętność pracy w zespole.

11 „Wybierz zawód który lubisz, a całe życie nie będziesz musiał pracować” Konfucjusz

12 Wnioski Przemyślany, oparty na predyspozycjach wybór szkoły ponadgimnazjalnej. Monitoring potrzeb rynku pracy - obserwatoria rynku, projekty badawcze Praktyczne przygotowanie do zawodu (praktyki, staże w trakcie nauki). Umiejętności poszukiwania pracy. Idea „lifelong learning” – uczenia się przez całe życie – przekwalifikowywania.

13 Wybór szkoły – decyzja na całe życie
Czynniki decydujące o wyborze szkoły ponadgimnazjalnej


Pobierz ppt "Młodzi ludzie na rynku pracy. Baranowo 2013"

Podobne prezentacje


Reklamy Google