Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212."— Zapis prezentacji:

1 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine Warszawa, 27 lutego 2009 r. ASBISC Enterprises PLC Wyniki za IV kw i za rok 2008 Siła do sprostania nowym wyzwaniom Siarhei Kostevitch, Dyrektor Generalny Marios Christou, Dyrektor Finansowy Daniel Kordel, Menedżer ds. Relacji Inwestorskich

2 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine Strona 1 1/20/2014 7:43 PM IBD\ING\War O\P\X Uwaga Niniejsza prezentacja zawiera stwierdzenia dotyczące przyszłości. Rzeczywiste wyniki mogą istotnie odbiegać od przewidywanych, ze względu na istnienie pewnych czynników ryzyka i elementów niepewności dotyczących między innymi ogólnych warunków gospodarczych panujących na rynkach, na których ASBISc prowadzi działalność, a także ze względu na inne czynniki ryzyka, omówione szczegółowo w półrocznych i rocznych raportach Spółki. Najbardziej aktualne opisy tych czynników ryzyka zawarte są w raportach okresowych Spółki oraz w jej prospekcie, w części zatytułowanej Czynniki ryzyka.

3 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine Strona 2 1/20/2014 7:43 PM IBD\ING\War O\P\X Podstawowe informacje o Spółce i rynku

4 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine Spółka powstała w 1990 r. w Mińsku; od 1995 r. jej główna siedziba znajduje się w Limassol na Cyprze. ASBIS to połączenie doświadczonego zespołu zarządzającego i znajomości rynków lokalnych. Rozległy zasięg geograficzny, a jednocześnie silna obecność na rynkach lokalnych. Rozległa infrastruktura - spółka jest fizycznie obecna w 26 krajach poprzez swoje spółki w 100% zależne. Baza klientów obejmuje ponad 30,000 aktywnych podmiotów. Spółka realizuje ponad 55% wartości swojej sprzedaży korzystając z unikalnego rozwiązania internetowego B2B. Spółka oferuje kompleksowe rozwiązania dla producentów i integratorów działających w segmentach serwerów, laptopów i komputerów stacjonarnych. Udana długoterminowa współpraca z największymi na świecie dostawcami. Rozszerzenie umów dystrybucyjnych na nowe kraje; rozbudowa portfolio w ramach dotychczasowych umów na poszczególne kraje. Laptopy z segmentu A-brand, serwery, komputery stacjonarne, dwie z sukcesem sprzedawane marki własne: Prestigio i Canyon. Zabezpieczenie cen i rotacji zapasów gwarantowane przez dostawców. Strona 3 1/20/2014 7:43 PM IBD\ING\War O\P\X ASBIS – wprowadzenie Niemal 18 lat doświadczenia Czołowy dystrybutor sprzętu informatycznego na wszystkich rynkach regionu Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki Dystrybutor najchętniej wybierany przez globalnych graczy rynku komputerowego Szerokie portfolio produktów IT, dystrybuowanych w systemie one-stop-shop

5 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine Strona 4 1/20/2014 7:43 PM IBD\ING\War O\P\X Obecność we wszystkich krajach regionu Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki Trzy główne centra dystrybucyjne zlokalizowane w Pradze, Helsinkach i Dubaju. Nowe centrum dystrybucyjne w Chinach (Shenzen) przeznaczone dla produktów produkowanych pod markami własnymi 33 magazyny lokalne w 26 krajach aktywnych klientów. System odnawiania zapasów just in time (dokładnie na czas). Scentralizowana siła nabywcza. Lokalna obecność, know-how i wsparcie techniczne dla klientów. Ballinloough Amsterdam Bratysława Casablanca Algier Tunis Vilnius Lublana Zagreb Stambuł Warszawa Mińsk Sofia Moskwa Kijów Bukareszt Limassol Almaty Praga Belgrad Tallin Koszyce Budapeszt Kair Dubaj Hong Kong Chiny Centra dystrybucyjne Helsinki Ryga Sarajewo Rzym Jaelfaella Rijad Dżedda

6 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine Strona 5 1/20/2014 7:43 PM IBD\ING\War O\P\X Główne zdarzenia i czynniki w IV kw. 2008

7 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine Strona 6 1/20/2014 7:43 PM IBD\ING\War O\P\X Główne zdarzenia i zmiany Poszerzenie działalności Rozszerzenie działalności na wszystkie kraje bałtyckie i kraje bałkańskie: nowa spółka zależna na Łotwie, Przejęcie lokalnego dystrybutora w Bośni i Hercegowinie – spółki Megatrend d.o.o. (80% udział w spółce) Budowa od podstaw sieci dystrybucyjnych we Włoszech, Turcji i Kazachstanie, Inwestycja w nowy magazyn w Dubaju (Zjednoczone Emiraty Arabskie, Strefa Wolnego Handlu), który umożliwi wsparcie działalności na rosnących rynkach Bliskiego Wschodu. Nowe umowy dystrybucyjne Podpisanie ponad 20 nowych umów dystrybucyjnych, w tym z firmami: Western Digital, Lenovo, Microsoft, DELL (na różnych rynkach) oraz LG Electronics. Zmiany wewnątrz Spółki Centralizacja europejskich działań logistycznych w Pradze - zamknięcie centrum dystrybucyjnego w Holandii. Rozpoczęcie w listopadzie 2008 r. programu redukcji kosztów. Podjęcie działań mających na celu poprawę skuteczności lokalnych spółek w zakresie strategii zabezpieczających (hedgingu).

8 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine Strona 7 1/20/2014 7:43 PM IBD\ING\War O\P\X Czynniki kształtujące wyniki finansowe w 2008 r. Światowy kryzys finansowy Kryzys kredytowy i finansowy dotknął rynki globalne, a szczególnie mocno uderzył w rynki regionu Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, ze względu na odpływ inwestycji zagranicznych. Drastyczny spadek popytu na skutek recesji na wszystkich rynkach, na których Grupa prowadzi działalność. Brak stabilności politycznej i gospodarczej na Ukrainie spowodował spadek przychodów Grupy na tym rynku. Silna deprecjacja walut krajów Europy Środkowo-Wschodniej i Rosji względem dolara amerykańskiego spowodowała powstanie ogromnych ujemnych różnic kursowych. W ostatnim okresie, w wyniku zawirowań na rynkach i wzrostu międzybankowych stóp procentowych, wzrósł koszt kredytu zaciąganego przez spółki Grupy (w Serbii, na Węgrzech, w Rumunii, Rosji i na Ukrainie). Kilka spośród banków obsługujących Grupę podwyższyło swoje marże (np. w Rumunii i na Słowacji). Zmiany stóp procentowych Bardzo dobre wyniki w I i II kw., głównie dzięki silnemu popytowi zarówno na sprzęt, jak i oprogramowanie. W II połowie roku światowy kryzys finansowy wpływał na popyt w niektórych krajach poprzez: mniejszą dostępność kredytu, spadek siły nabywczej w większości krajów, wzrost cen wywołany osłabieniem walut lokalnych. Zmiany w zakresie popytu

9 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine Strona 8 1/20/2014 7:43 PM IBD\ING\War O\P\X Czynniki kształtujące wyniki finansowe w IV kw r. Zmiany kursów walut Na wyniki Spółki wpłynęła negatywnie gwałtowna deprecjacja walut lokalnych wobec dolara amerykańskiego. W szczególności, umocnienie dolara amerykańskiego względem rosyjskiego rubla, euro i innych walut spowodowało spadek przychodów i zysku netto Spółki, które raportowane są w dolarach amerykańskich.

10 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine Strona 9 1/20/2014 7:43 PM IBD\ING\War O\P\X Działania podjęte dla złagodzenia skutków kryzysu

11 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine Strona 10 1/20/2014 7:43 PM IBD\ING\War O\P\X Podjęte działania Spółka podjęła odpowiednie działania, aby zminimalizować wpływ światowego kryzysu finansowego i wahań kursów wymiany walut na jej wyniki finansowe. Spółka podjęła w listopadzie 2008 r. istotne działania zmierzające do redukcji kosztów i kontynuuje je w 2009 r. Rezultaty podjętych działań będą widoczne poczynając od I kw r. (oczekiwane oszczędności: 1,4 mln USD w I kw. oraz 1,6 mln USD w kolejnych kwartałach, poczynając od II kw r.), oprócz oszczędności na kursach walutowych. Spółka zamknęła centrum dystrybucyjne w Holandii i przeniosła je Pragi. Pozwoli to osiągnąć do 1,4 mln USD oszczędności w 2009 r. Spółka zwiększyła sprzedaż denominowaną w dolarach amerykańskich, aby zmniejszyć ponoszone ryzyko kursowe (Spółka nabywa towary głównie za dolary, a sprzedaje na ogół w walutach lokalnych). Spółka ulepszyła zarówno krótko-, jak i długoterminową strategię hedgingową poprzez zwiększenie wykorzystania kredytów, faktoringu i innych narzędzi hedgingowych w spółkach zależnych działających w poszczególnych krajach. Spółka zintensyfikowała działania z zakresu zarządzania ryzykiem kredytowym, mając na względzie poprawę przepływów pieniężnych i ograniczenie ryzyka kursowego

12 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine Strona 11 1/20/2014 7:43 PM IBD\ING\War O\P\X Wyniki finansowe

13 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine Strona 12 1/20/2014 7:43 PM IBD\ING\War O\P\X Wyniki finansowe za IV kw r. Wybrane informacje finansowe 1)Spadek przychodów o 21,6% w IV kw r. w porównaniu z IV kw r. 2)Spadek zysku brutto na sprzedaży o 42,2% w IV kw r. w stosunku do analogicznego okresu 2007 r. 3)W IV kw. marża brutto na sprzedaży spadła do 4,1% ze względu na silny efekt ujemnych różnic kursowych (5,5% w analogicznym okresie 2007 r.) 4)Spółka zanotowała stratę netto w wysokości USD, podczas gdy w analogicznym okresie 2007 r. osiągnęła zysk netto w wysokości USD.

14 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine Strona 13 1/20/2014 7:43 PM IBD\ING\War O\P\X Wyniki finansowe za 2008 r. Najważniejsze wartości w latach (w mln USD) Komentarz 1)Pomimo światowego kryzysu finansowego, przychody w 2008 r. wzrosły o 7% w stosunku do 2007 r. 2)Zysk brutto na sprzedaży wzrósł o blisko 10 mln USD. 3)Marża brutto na sprzedaży wzrosła do 5,1% w porównaniu do ubiegłorocznego poziomu 4,9%. 4)Zysk netto wyniósł 5,1 mln USD, podczas gdy w 2007 r. spółka zanotowała zysk w wysokości 18,7 mln USD. 5)Na koszty operacyjne i administracyjne wpływ miały jednorazowe inwestycje w nowe spółki zależne. 6)Efekt sezonowości w 2008 r. nie był widoczny, z uwagi na oddziaływanie kryzysu na wyniki jedynie w II poł r ,7 16, ,9 77,5 27,6 19,3 18,7 5, PrzychodyZysk brutto na sprzedaży EBITDAEBITZysk netto

15 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine Strona 14 1/20/2014 7:43 PM IBD\ING\War O\P\X Struktura geograficzna przychodów Struktura geograficzna przychodów w IV kw i IV kw (%) Struktura geograficzna przychodów w 2007 r. i 2008 r. (%) 1)W krajach byłego Związku Radzieckiego spółka uzyskała znacznie słabsze wyniki w IV kw r. niż w analogicznym okresie 2007 r. z uwagi na spadek popytu (Ukraina) oraz w związku ze stratami wynikającymi z kursów walut. 2)Pomimo światowego kryzysu finansowego, utrzymują się dobre wyniki w Europie Środkowo-Wschodniej (wzrost przychodów na Słowacji i Węgrzech oraz w Czechach) 3)Kolejny dobry kwartał w krajach Bliskiego Wschodu i Afryki, w których kryzys nie jest tak odczuwalny, i w których przychody ze sprzedaży denominowane są w dolarach amerykańskich 1)Spadek przychodów w krajach byłego Związku Radzieckiego o 5% rok do roku. 2)Znaczny wzrost przychodów w krajach Europy Środkowo- Wschodniej (Słowacja, Czechy, Węgry). 3)Silny wzrost przychodów w krajach Bliskiego Wschodu i Afryki ze względu na inwestycje dokonane przez spółkę i uzyskanie dostępu do szerszej grupy klientów.

16 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine Strona 15 1/20/2014 7:43 PM IBD\ING\War O\P\X Przychody – 10 krajów generujących najwyższe przychody 10 krajów generujących najwyższe przychody w 2007 r. i 2008 r. (w tys. USD) PozycjaKrajSprzedaż w 2007 r. Sprzedaż w 2008 r. Zmiana (%) Udział (%) Poprzednia pozycja Uwagi 1Rosja ,128,731 (0) Zwłaszcza dzięki dobrym wynikom w I poł r. 2Słowacja ,110,993 (+1) 3Ukraina ,69,992 (-1) 4Zjednoczone Emiraty Arabskie ,95,347 (+3) 5Polska ,84,554 (-1) 6Czechy ,34,476 (0) 7Białoruś ,7%3,20 Poza pierwszą dziesiątką 8Rumunia ,53,205 (-3) Niemcy poza pierwszą dziesiątką 9Holandia ,973,029 (0) 10Bułgaria ,62,69 Poza pierwszą dziesiątką Chorwacja poza pierwszą dziesiątką Pozostałe ,423,82 W tym 15,7 mln przychodów w Turcji

17 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine Page 16 1/20/2014 7:43 PM IBD\ING\War O\P\X Struktura przychodów według kategorii produktowych Struktura przychodów wg kategorii produktowych w 2007 r. i 2008 r. (w tys. USD) Struktura przychodów wg kategorii produktowych w IV kw r. i IV kw r. (w tys. USD) Wybrane informacje 1)Bardzo wysoki wzrost przychodów ze sprzedaży laptopów – 121%. 2)Dobry poziom wzrostu przychodów ze sprzedaży oprogramowania %, a także akcesoriów i multimediów - 15%. 3)Stabilny poziom przychodów ze sprzedaży procesorów w 2008 r.; na poziom sprzedaży w IV kw. wpływ miał niższy popyt. 4)Na sprzedaż dysków wpływ miał niższy popyt i zdobycie większego udziału rynkowego przez marki klasy A. 5)Wzrost przychodów ze sprzedaży urządzeń peryferyjnych na poziomie około 40%. 6)45% wzrost przychodów ze sprzedaży osobistych komputerów stacjonarnych.

18 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine Strona 17 1/20/2014 7:43 PM IBD\ING\War O\P\X Plany na najbliższą przyszłość Efektywne zarządzanie kosztami. Zabezpieczenie się przed silnymi spadkami kursów walut. Zarządzanie przepływami pieniężnymi i poprawa efektywności operacyjnej. Osiągnięcie korzyści dzięki inwestycjom zrealizowanym w 2008 r. (magazyn w Dubaju, biura i spółki zależne w Bośni i Hercegowinie, na Łotwie, w Turcji, w Kazachstanie i we Włoszech). Osiągnięcie dalszych korzyści z dynamicznego wzrostu sprzedaży w regionie Bliskiego Wschodu i Afryki. Podpisanie nowych umów dystrybucyjnych i poszerzenie asortymentu oferowanych produktów na wybranych rynkach (np. w Polsce). Rozszerzenie zakresu niektórych istniejących umów dystrybucyjnych (np. umów dotyczących dystrybucji oprogramowania i laptopów) na kolejne kraje. Rozwinięcie sprzedaży marek własnych. Zwiększenie udziału rynkowego w kategorii komponentów tradycyjnych, kosztem słabszej konkurencji. Cele na rok 2009

19 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine Strona 18 1/20/2014 7:43 PM IBD\ING\War O\P\X Constantinos Tziamalis Tel: Faks: E - mail: Daniel Kordel Tel: Tel. kom: Tel. kom. (PL): Dział Relacji Inwestorskich Grupy ASBIS Dodatkowe informacje


Pobierz ppt "Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212."

Podobne prezentacje


Reklamy Google