Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Jeszcze nawet nie wynaleźliśmy szkoły! Po pierwsze:

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Jeszcze nawet nie wynaleźliśmy szkoły! Po pierwsze:"— Zapis prezentacji:

1

2

3

4 Jeszcze nawet nie wynaleźliśmy szkoły! Po pierwsze:

5 Kadry z wykładu: Sir Ken Robinson: Changing Education Paradigms

6 Jeżeli to jest dzisiejsze otoczenie szkoły

7 …to tak do niego pasuje oświeceniowo-industrialny model szkoły

8 …to tak do niego pasuje oświeceniowo-industrialny model szkoły …to tak do niego pasuje oświeceniowo-industrialny model szkoły

9 A tak wygląda jego wersja nowoczesna i przyjazna uczniom A tak wygląda jego wersja nowoczesna i przyjazna uczniom

10 A tak wygląda jego wersja nowoczesna i przyjazna uczniom A tak wygląda jego wersja nowoczesna i przyjazna uczniom Wszyscy obowiązkowo odpoczywają co 45 minut, my doskonalimy te etapy jazdy. Wszyscy obowiązkowo odpoczywają co 45 minut, my doskonalimy te etapy jazdy. Doskonalimy kąt w stosunku do osi jezdni i metody pomiaru rączości koni. Doskonalimy kąt w stosunku do osi jezdni i metody pomiaru rączości koni. Debatujemy nad zakresem cyfryzacji rydwanu. W 2014 wszyscy dostaną GPS. Debatujemy nad zakresem cyfryzacji rydwanu. W 2014 wszyscy dostaną GPS. Wszyscy obowiązkowo odpoczywają co 45 minut, my doskonalimy te etapy jazdy. Wszyscy obowiązkowo odpoczywają co 45 minut, my doskonalimy te etapy jazdy. Doskonalimy kąt w stosunku do osi jezdni i metody pomiaru rączości koni. Doskonalimy kąt w stosunku do osi jezdni i metody pomiaru rączości koni. Debatujemy nad zakresem cyfryzacji rydwanu. W 2014 wszyscy dostaną GPS. Debatujemy nad zakresem cyfryzacji rydwanu. W 2014 wszyscy dostaną GPS.

11

12 Co cementuje ten model? USoP USoP

13 Umowa Społeczna o Przechowalni © L.H.

14 Nie ma co czekać na TĘ reformę: - każda będzie za duża ale za mała, - każda będzie za szybka ale za powolna, - optimum, jeśli nie wstecz, tylko do przodu. TEMPO ZMIAN w otoczeniu szkoły jest większe, niż szkoła jest w stanie znieść. TEMPO ZMIAN w otoczeniu szkoły jest większe, niż szkoła jest w stanie znieść.

15 Stop. Czy ja na pewno mówię o cyfryzacji szkoły?

16 Najpowszechniejsze uczniowskie narzędzie dziś? Długopis + kamera wideo + zdjęcia + nagrania dźwiękowe

17 Najskuteczniejszy program nauczania dziś? To jest komórka gimnazjalisty (raczej zamożnego) To jest komórka gimnazjalisty (raczej zamożnego) Klawisze są konieczne, a cyfry i litery - NIE Klawisze są konieczne, a cyfry i litery - NIE Bezwzrokowe pisanie na klawiaturze Bezwzrokowe pisanie na klawiaturze

18 Szkoła JEST już nasycona elektronicznym, tanim, mobilnym sprzętem (uczniów) Kamera+aparat+dyktafon: 30 złKamera+aparat+dyktafon: 30 zł Komórka z aparatem i BT: 60 złKomórka z aparatem i BT: 60 zł Mobilny Internet: 0 zł (jednorazowo 27 zł)Mobilny Internet: 0 zł (jednorazowo 27 zł) Koszt podręczników na 1 rok = przyzwoity tablet: 400 zł (nowy) = dobry laptop: 400 zł (poleasingowy) > sensowny PC: od 200 zł Kamera+aparat+dyktafon: 30 złKamera+aparat+dyktafon: 30 zł Komórka z aparatem i BT: 60 złKomórka z aparatem i BT: 60 zł Mobilny Internet: 0 zł (jednorazowo 27 zł)Mobilny Internet: 0 zł (jednorazowo 27 zł) Koszt podręczników na 1 rok = przyzwoity tablet: 400 zł (nowy) = dobry laptop: 400 zł (poleasingowy) > sensowny PC: od 200 zł Plus chmura (bezcenna)

19 tysiąc razy potężniejszy sto tysięcy razy mniejszy milion razy tańszy tysiąc razy potężniejszy sto tysięcy razy mniejszy milion razy tańszy Komputer w twojej komórce jest… Wtedy - każdy dałby się pokroić za komputer w szkole Dziś - superkomputer kieszonkowy pojawia się w szkole głównie w zakazach. Wtedy - każdy dałby się pokroić za komputer w szkole Dziś - superkomputer kieszonkowy pojawia się w szkole głównie w zakazach. niż superkomputer MIT w 1965 roku

20 Kilka komputerówKilka komputerów Kilkanaście komputerówKilkanaście komputerów Laptop + projektor Laptop + projektor + dwa komputery z boku + krzesełka i stoły w podkowę + własne komórki uczniów zawsze pod ręką, jak chusteczka do nosa czasem trzeba się nieco cofnąć, żeby ruszyć do przodu. 1. Ewolucja Komputer + duży telewizor Komputer + duży telewizor

21 Jak wybierać? Tak jak w życiu

22 Instrukcjonalne treści: z klasy – do domu Instrukcjonalne treści: z klasy – do domu 2. Rewolucja ( np. Flipped classroom) Zadanie domowe: z domu – do klasy Zadanie domowe: z domu – do klasy Nawet obrót o 180° można wykonywać po jednym stopniu Moze być i rewolucja, panocku, aby ino pomaluśku

23 Mówi nowoczesna nauczycielka (Nauczyciel 2.0), która ma w klasie komputer, projektor i internet (za GW) Odwracanie szkoły - praktycznie na każdej lekcji wykorzystuję programy edukacyjne, własne prezentacje, fragmenty filmów. Czasem trzeba się nieco cofnąć, żeby ruszyć do przodu. Teraz mamy co powoli wypychać z lekcji (do domu uczniów), żeby zyskiwać czas na lepsze aktywności na lekcji

24 Wracamy do motywacji komputer niszczy wzrok, kręgosłup,… Internet ogranicza kontakty społeczne Awaria prądu i zostanie tylko papier …, … Kto chce - szuka sposobu, kto nie - chce szuka powodu

25 - kiedy nasz rachunek zysków i strat jest dodatni DYREKTOR, NAUCZYCIEL NIE JEST MOTYWOWANY do eksperymentowania z nowymi podejściami, metodami, technologiami, rozwiązaniami organizacyjnymi. Jest raczej przeciwnie – eksperymenty są groźne! DYREKTOR, NAUCZYCIEL NIE JEST MOTYWOWANY do eksperymentowania z nowymi podejściami, metodami, technologiami, rozwiązaniami organizacyjnymi. Jest raczej przeciwnie – eksperymenty są groźne! Motywacja?Motywacja?

26 Spadną wyniki testów Rodzice spodziewają się, że wszystko przerobię z uczniami ja Obawy nauczycieli Będzie hałas (i dyrektor uzna że sobie nie radzę) Niemotywacje nauczycieli Będę odpowiedzialna(y) za straty Nic z tego nie mam (oprócz wysiłku i ryzyka) Nie za to mnie oceniają

27 Zmotywować dyrektora do wprowadzania faktycznych innowacji Pomóc szkole w edukacji rodziców Co można robić dla szkoły? Zmotywować dyrektora do faktycznej cyfryzacji szkoły Usuwać nauczycielom hipertroficzny pomiar spod nóg Docenić eksperymentatorów, dać im bezpieczeństwo Usuwać nauczycielom papier spod nóg Docenić oryginałów, nawet zakręconych dziwaków Cierpliwie upowszechniać, popularyzować dobre praktyki Rozluźniać motywować Rozluźniać więzy i motywować do osiągania dobrych celów

28 DZIĘKUJĘDZIĘKUJĘ Lechosław Hojnacki Regionalny Ośrodek Metodyczno-Edukacyjny Metis w Katowicach Regionalny Ośrodek Metodyczno-Edukacyjny Metis w Katowicach Kolegium Nauczycielskie w Bielsku-Białej Kolegium Nauczycielskie w Bielsku-Białej Niekomercyjny portal Niekomercyjny portal Lechosław Hojnacki Regionalny Ośrodek Metodyczno-Edukacyjny Metis w Katowicach Regionalny Ośrodek Metodyczno-Edukacyjny Metis w Katowicach Kolegium Nauczycielskie w Bielsku-Białej Kolegium Nauczycielskie w Bielsku-Białej Niekomercyjny portal Niekomercyjny portal


Pobierz ppt "Jeszcze nawet nie wynaleźliśmy szkoły! Po pierwsze:"

Podobne prezentacje


Reklamy Google