Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

ZAKODUJ ROBOTA! Sponsorzy: Realizator: Patroni: POWITANIE 5 minut.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "ZAKODUJ ROBOTA! Sponsorzy: Realizator: Patroni: POWITANIE 5 minut."— Zapis prezentacji:

1

2 ZAKODUJ ROBOTA! Sponsorzy: Realizator: Patroni:

3 POWITANIE 5 minut

4 Co będziemy dziś robić? Na dzisiejszym spotkaniu:  Porozmawiamy, z czym kojarzy Wam się kodowanie  Będziemy układać komputerowe puzzle  Nauczymy roboty wykonywania naszych poleceń  Rozegramy wyścig samodzielnie zakodowanymi robotami!

5 ROZGRZEWKA „Z CZYM KOJARZY CI SIĘ KODOWANIE?” 10 min

6 „Kodowanie kojarzy mi się z…” Dokończ zdanie… Kliknij w tarczę, aby rozpocząć odliczanie

7 Kodowanie na przykładzie Sterujemy osobą prowadzącą zajęcia!

8 Jeżeli potrafisz kodować możesz stworzyć: Kodowanie…czyli co? grę na telefon program, używany przez wszystkich na co dzień stronę www A nawet zaprogramować : bankomat pralkę samochód windę

9 CZAS NA KODOWANIE! POZNAJEMY JĘZYK SCRATCH 20 min

10 Scratch – scratch.mit.edu

11 Co możesz zrobić w Scratchu?

12 Scratch – wybór języka Globus – wybór języka

13 Scratch – wprowadzenie Kot – jego na początku będziemy uczyć Grupy puzzli według tematów Tu będziemy układać puzzle z poleceniami Puzzle z poleceniami

14 Krok 1. Tworzymy pierwszy program (1/2) Wybieramy odpowiednią grupę puzzli: Ruch Wybieramy odpowiedni puzzle: przesuń o x kroków Przeciągamy puzzel na prawą stronę 4 Klikamy 2 razy tutaj i zmieniamy wartość. Nasz kot ma przesunąć się o 100 kroków. Niech kot przesunie się o 100 kroków!

15 Krok 1. Tworzymy pierwszy program (2/2) Nasz kot wie, że ma przesunąć się o 100 kroków, ale nie wie kiedy. Musimy powiedzieć mu na jaką komendę ma reagować :) Nasz kot będzie wykonywał nasze polecenia po tym, jak wciśniemy spację! 1 Wybieramy odpowiednią grupę puzzli: Zdarzenia 2

16 Niech nasz kot po przejściu 100 kroków obróci się o 90 stopni. Krok 2. Kot się obraca i pozostawia ślad (1/2)

17 Krok 2. Kot się obraca i pozostawia ślad (2/2) Zobaczmy jak porusza się nasz kot. Niech kot zaznacza linią swoje kroki.

18 Krok 3. Kot rysuje kwadrat (1/2) Jak zrobić, żeby kot narysował kwadrat? Pokazuje profesjonalista, patrzcie uważnie i nie wykonujcie ćwiczenia. Te polecenia powtarzają się 4 razy!

19 Jak zrobić, żeby kot narysował kwadrat? Skróćmy sobie pracę :) Powtarzające się polecenia ujmujemy w klamrę: „powtórz 4 razy” Krok 3. Kot rysuje kwadrat (2/2)

20 TWORZYMY APLIKACJĘ DO STEROWANIA ROBOTEM 20 min

21 Podłączamy robota Odnajdujemy na dysku ikonkę z uśmiechniętą żarówką i klikamy w nią Na pulpicie powinno pojawić się okienko z informacją, o niepodłączonym robocie. Minimalizujemy je. Podłączamy robota do komputera (przez port USB – tak, jak zwykły pendrive) Jeżeli wyświetla się zielony napis „Finch Connected” to uruchamiamy Scratcha poleceniem „Open Scratch”

22 Puzzle do sterowania robotem

23 Ręczne dodawanie puzzli do sterowania robotem Trzymając wciśnięty klawisz SHIFT klikamy na opcję „Plik” w menu Wybieramy ostatnią opcję „Importuj eksperymentalne rozszerzenia HTTP” Odnajdujemy na dysku i otwieramy plik „Finch.s2e”

24 Jak sterować robotem Finch w Scratchu? Jedzie do przodu Dowolne liczby od 20 do 100 (albo od -20 do -100) Skręca w prawo Skręca w lewo Świeci w kolorze: czerwonym zielonym niebieskim Jedzie do tyłu Dowolne liczby od 0 do – max. jasność koloru

25 Uczymy robota jak się poruszać Cel: sterowanie robotem za pomocą strzałek i spacji robot jedzie do przodu robot jedzie do tyłu robot jedzie w prawo robot jedzie w lewo zatrzymanie robota

26 Nazywamy naszego robota i wybieramy kolor noska Świeci w kolorze: czerwonym zielonym niebieskim Dowolne liczby od 0 do – max. jasność koloru

27 Co dalej? Zatrzymywanie robota (spacja) Robot jedzie do tyłu (strzałka w dół) Robot skręca w prawo i w lewo Jesteśmy gotowi do wyścigu! Robot jedzie do przodu – zaczynamy! Wybór klawisza, po naciśnięciu którego robot ruszy naprzód Robot jedzie prosto, jeżeli oba koła kręcą się z tą samą prędkością Nosek świeci na czerwono

28 Przykładowy program do sterowania robotem Jedzie do przodu Zatrzymuje się Skręca w lewo Skręca w prawo Jedzie do tyłu

29 WYŚCIG W LABIRYNCIE SAMODZIELNIE ZAPROGRAMOWANYMI ROBOTAMI 20 min

30 Wyścig w labiryncie Linia startu Przeszkody CEL

31 Wyścig – do biegu, gotowi, start! Cel 1.W jednym wyścigu może brać udział od 2 do 6 robotów. 2.Do zbudowania labiryntu można użyć pudeł, książek itp. 3.Kto potrąci przeszkodę wraca na start. 4.Wygrywa ten, kto pierwszy dotrze do celu! Przeszkody Linia startu

32 „W KODOWANIU NAJBARDZIEJ PODOBA MI SIĘ…” I ANKIETY 10 minut

33


Pobierz ppt "ZAKODUJ ROBOTA! Sponsorzy: Realizator: Patroni: POWITANIE 5 minut."

Podobne prezentacje


Reklamy Google