Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Czyli jak pokazać jakość KREOWANIE WIZERUNKU I PROMOCJA SZKOŁY Sławomir Waśniewski.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Czyli jak pokazać jakość KREOWANIE WIZERUNKU I PROMOCJA SZKOŁY Sławomir Waśniewski."— Zapis prezentacji:

1 czyli jak pokazać jakość KREOWANIE WIZERUNKU I PROMOCJA SZKOŁY Sławomir Waśniewski

2 CYKL OSIĄGANIA JAKOŚCI przepisy standardy wymagania kryteria obszary formy obszary skala raporty sprawozdania statystyki formy skala zasięg

3 DOKUMENTOWANIE JAKOŚCI Kruchy placek z truskawkami Przygotowanie 60 min., 1 porcja = ok. 410 kcal Składniki na 12 porcji kruchego ciasta z truskawkami:  3/4 kostki masła  żółtko  2 łyżki kwaśnej śmietany  2 czubate łyżki miałkiego cukru  2 szklanki mąki pszennej  czubata łyżka mąki ziemniaczanej  2 torebki cukru waniliowego  łyżka ajerkoniaku  25 dag serka mascarpone  2 jajka  cukier puder migdałowy  25 dag truskawek  2 łyżki płatków migdałowych

4 EKSPONOWANIE JAKOŚCI

5 PODMIOTY MOGĄCE WSPIERAĆ PODNOSZENIE JAKOŚCI PRACY SZKOŁY  lokalne władze  władze oświatowe  dyrekcja szkoły  kadra placówki (jako zespół i indywidulanie)  uczniowie (obecni i absolwenci)  rodzice uczniów (obecnych i absolwentów)  przedstawiciele lokalnych instytucji, organizacji lub placówek (ośrodków kultury, muzeów, klubów sportowych)  partnerzy, przedsiębiorcy i sponsorzy wspomagający lub chcący wspomagać materialnie lub organizacyjnie szkołę lub jej poszczególne inicjatywy  przedstawiciele mediów  społeczność lokalna i lokalni liderzy (osoby znaczące, autorytety, artyści, działacze społeczni itp.)

6 KONIECZNOŚĆ SZANSA

7 PODMIOTY ZAANGAŻOWANE W PODNOSZENIE JAKOŚCI PRACY SZKOŁY  lokalne władze  władze oświatowe  dyrekcja szkoły  kadra placówki (jako zespół i indywidulanie)  uczniowie (obecni i absolwenci)  rodzice uczniów (obecnych i absolwentów)  przedstawiciele lokalnych instytucji, organizacji lub placówek (ośrodków kultury, muzeów, klubów sportowych)  partnerzy, przedsiębiorcy i sponsorzy wspomagający lub chcący wspomagać materialnie lub organizacyjnie szkołę lub jej poszczególne inicjatywy  przedstawiciele mediów  społeczność lokalna i lokalni liderzy (osoby znaczące, autorytety, artyści, działacze społeczni itp.)

8 PODMIOTY REALIZUJĄCE WŁASNE CELE PRZY UDZIALE W PODNOSZENIU JAKOŚCI PRACY SZKOŁY  lokalne władze  władze oświatowe  dyrekcja szkoły  kadra placówki (jako zespół i indywidulanie)  uczniowie (obecni i absolwenci)  rodzice uczniów (obecnych i absolwentów)  przedstawiciele lokalnych instytucji, organizacji lub placówek (ośrodków kultury, muzeów, klubów sportowych)  partnerzy, przedsiębiorcy i sponsorzy wspomagający lub chcący wspomagać materialnie lub organizacyjnie szkołę lub jej poszczególne inicjatywy  przedstawiciele mediów  społeczność lokalna i lokalni liderzy (osoby znaczące, autorytety, artyści, działacze społeczni itp.) CELE = KORZYŚCI

9 KORZYŚCI DLA SZKOŁY zapobieganie rutynie zawodowej nauczycieli i kompensowanie jej skutków kreatywny rozwój kadry szkoły integracja personelu oraz poprawianie jego relacji z uczniami i ich rodzicami m.in. dzięki współpracy i osiąganiu wspólnych sukcesów wskazywanie uczniom pozytywnych form aktywności wolnoczasowej i samorealizacji, wspomaganie rozwoju ich pasji, a tym samym ukierunkowywanie rozwoju osobistego i zawodowego stwarzanie uczniom okazji do osiągania sukcesów w nauce oraz pozaedukacyjnych formach aktywności

10 KORZYŚCI DLA SZKOŁY realizowanie zadań z zakresu szeroko pojętej profilaktyki i zapobieganie pojawianiu się niepożądanych zachowań wśród dzieci i młodzieży zwiększenie szansy na zatrzymanie już posiadanych oraz pozyskanie nowych partnerów i sponsorów wypracowanie atrakcyjnych marketingowo zasobów – w tym przestrzeni reklamowej (fizycznej i wirtualnej np. w postaci nośników reklamy) stabilizacja pozycji placówki jako instytucji edukacyjnej oraz jako miejsca pracy

11 PODMIOTY OPINIOTWÓRCZE  lokalne władze  władze oświatowe  dyrekcja szkoły  kadra placówki (jako zespół i indywidulanie)  uczniowie (obecni i absolwenci)  rodzice uczniów (obecnych i absolwentów)  przedstawiciele lokalnych instytucji, organizacji lub placówek (ośrodków kultury, muzeów, klubów sportowych)  partnerzy, przedsiębiorcy i sponsorzy wspomagający lub chcący wspomagać materialnie lub organizacyjnie szkołę lub jej poszczególne inicjatywy  przedstawiciele mediów  społeczność lokalna i lokalni liderzy (osoby znaczące, autorytety, artyści, działacze społeczni itp.)

12 RÓWNOCZESNOŚĆ PEŁNIONYCH RÓL INICJATOR REALIZATOR (WSPÓŁ)ORGANIZATOR UCZESTNIK ADRESAT/ODBIORCA (np. działań promocyjnych) PARTNER, SYMPATYK, POLECAJĄCY Istotą w kreowaniu wizerunku i promocji szkoły jest umiejętne poszukiwanie i zjednywanie sobie partnerów. Im więcej zaktywizowanych i zaangażowanych uczestników, tym większa szansa na stworzenie długofalowej i różnorodnej pod względem form promocji szkoły. Szkoła powinna wspierać działania i promować siebie oraz wszystkich członków swojej społeczności, a także partnerów zaangażowanych w jej pracę. Zadaniem dyrekcji szkoły w inicjowaniu projakościowych działań jest proponowanie zadań lub zapewnienie przestrzeni i okazji do własnej inicjatywy angażowanych podmiotów wewnętrznych i zewnętrznych.

13 KREOWANIE WIZERUNKU I PROMOCJA W PRAKTYCE

14 MARKETING OŚWIATOWY OUTBOUND MARKETING Marketing przeszkadzający!!! Marketing wrzasku!!! INBOUND MARKETING Sztuka bycia odnajdywanym. Marketing zaproszeń. wyszukiwarki blogi i mikroblogi portale społecznościowe MARKETING SZEPTANY MARKETING WIRUSOWY

15 „DŁUGI OGON” (ang. long tail) + -

16 JAK POKAZAĆ JAKOŚĆ? RÓŻNORODNIE – w wielu formach WIELOKANAŁOWO – wykorzystując różne środki komunikowania się ORYGINALNIE - kreatywnie i innowacyjnie NOWOCZEŚNIE - z wykorzystaniem multimediów i nowoczesnych technologii WSPÓLNIE - angażując inne podmioty WIELOETAPOWO – z rozłożeniem w czasie, czyli zakotwiczone w przeszłości, aktualizowane, dynamizowane w odpowiednich momentach, nadążające za zmianami (formalnymi i społecznymi)

17 CO KREUJE POZYTYWNY WIZERUNEK? atmosfera wysoki poziom nauczania kwalifikacje i osiągnięcia kadry dodatkowa oferta edukacyjna wyposażenie szkoły, infrastruktura i przestrzeń wokół szkoły indywidualne i grupowe osiągnięcia uczniów oraz sukcesy całej szkoły jako placówki współpraca z rodzicami i wspólne sukcesy współpraca z instytucjami (placówki kulturalne, naukowe, wyższe uczelnie) współpraca z organizacjami (fundacje, stowarzyszenia, kluby)

18 CO KREUJE POZYTYWNY WIZERUNEK? prowadzenie działalności organizacyjnej (filii lub własnej) posiadanie partnerów i sponsorów organizowanie wydarzeń (konkursy, olimpiady, przeglądy, wernisaże) wewnętrznych i międzyszkolnych na poziomie lokalnym, regionalnym lub międzynarodowym udział w ogólnopolskich i międzynarodowych programach i projektach publikowane treści – teksty, filmy, fotografie, grafiki, pliki dźwiękowe

19 FORMY PREZENTACJI TREŚCI czasopisma, biuletyny skrypty, podręczniki, książki szkolna strona www specjalistyczne serwisy (edukacyjne) własna strona www nauczycieli/grup/klas blogi portale społecznościowe fora dyskusyjne dziennikarstwo obywatelskie Wikipedia e-booki, e-artbooki audiobooki newslettery i biuletyny e-ziny podcasty artykuły recenzje kursy online (e-kursy, e-learning)

20 Zapraszamy do udziału w naszych szkoleniach i konferencjach wspomagających budowanie i promocję jakości pracy szkoły w zakresie: formalnoprawnych aspektów prowadzenia placówki oświatowej zarządzania finansami szkoły zarządzania zasobami ludzkimi rozwoju osobistego i zawodowego kadry szkoły planowania i rozwoju oferty edukacyjnej metodyki pracy z dzieckiem w wieku szkolnym kreowania wizerunku i promocji szkoły innych zagadnień według potrzeb uczestników

21 DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ


Pobierz ppt "Czyli jak pokazać jakość KREOWANIE WIZERUNKU I PROMOCJA SZKOŁY Sławomir Waśniewski."

Podobne prezentacje


Reklamy Google