Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Przygotowanie materiałów reklamowych

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Przygotowanie materiałów reklamowych"— Zapis prezentacji:

1 Przygotowanie materiałów reklamowych

2 Składniki reklamy obiektu
Logo Wizytówka Papier firmowy Reklamowe ogłoszenie prasowe Ulotka reklamowa Folder Prezentacja multimedialna Strona internetowa

3 Logo Jest znakiem graficznym przedstawiającym najważniejsze cechy firmy lub produktu, opracowanym w celu ich identyfikacji i wyróżnienia na rynku Pełni ono rolę nie tylko identyfikacyjną i informacyjną, ale także promocyjną Jego głównym zadaniem jest skuteczne przyciągnięcie uwagi oglądającego, ułatwienie rozpoznania firmy lub produktu, powiązanie firmy lub produktu z pożądanymi emocjami i zobowiązanie sprzedaży produktu wysokiej jakości.

4 Logo składa się z: Tylko z logotypu – stylizacji literowej
Tylko z elementu graficznego będącego symbolem Połączenia obu tych elementów Ze względu na czytelność i łatwość rozpoznawania, logo powinno mieć niezbyt skomplikowane kształty oraz niewielką liczbę kolorów Powinno mieć wersję pionową i poziomą, konturową – obrysową, monochromatyczną – do wydruku półtonami jednej farby oraz całotonalną – np. do wydruku farbą złotą, ponieważ umieszczane jest na różnych przedmiotach np. kubkach, ręcznikach, samochodach, ulotkach itd..

5 Wizytówka W sensie poligraficznym jest rodzajem druku akcydensowego (wyrób poligraficzny, jednoarkuszowy) Zazwyczaj jest to prostokątny kartonik zawierający krótką, ale ważną treść, zależną od rodzaju wizytówki Będąc swoistym rodzajem konwenansu, pomaga w rozpoczęciu konwersacji i nawiązaniu znajomości Jest oznaką uprzejmości, szacunku i profesjonalizmu. Tworzy pozytywny wizerunek w oczach rozmówcy. Może pełnić funkcje reklamowe.

6 Podział wizytówek ze względu na przeznaczenie:
Firmowe – prezentują firmę lub instytucję, zawierają jej nazwę i logo, dane teleadresowe, rodzaj działalności, niekiedy dane potrzebne do faktur, numer konta bankowego czy mapkę dojazdową. Służbowe – zawierają imię i nazwisko właściciela wizytówki oraz jego stanowisko w firmie oraz podstawowe dane przedsiębiorstwa. Prywatne – w tym: Osobiste – zawierają imię i nazwisko właściciela wizytówki, czasem jego tytuł naukowy, pełnioną funkcję, a także informacje ułatwiające kontakt Rodzinne – zawierają zazwyczaj jedynie imiona i nazwisko bez adresu, dołącza się je przy wysyłaniu prezentu Kombinowane – zawierają elementy wizytówki osobistej i służbowej.

7 Dobrze zaprojektowana wizytówka powinna być:
prosta – czysta, oszczędna forma podkreśla prestiż i profesjonalizm czytelna – pozwalająca na pierwszy rzut oka stwierdzić, kto się nią posługuje i jak się z tą osobą skontaktować oryginalna – charakterystyczna, nietypowa, wyróżniająca się wśród innych np.: kształtem, fakturą papieru, tłoczeniem liter, łączeniem materiałów

8 Papier firmowy Wymogi jakie powinien spełniać papier firmowy określa Ustawa o Krajowym Rejestrze Sądowym. Dane zamieszczone na nim powinny być zgodne z prawdą. Powinien zawierać nazwę firmy, adres, konta bankowe, numer REGON, NIP. Warto na nim umieścić numery telefonów, fax, , czy stronę www. Może zawierać krótką charakterystykę obiektu. Format papieru i rozmieszczenie elementów graficznych powinny umożliwiać łatwe archiwizowanie dokumentów na nich drukowanych.

9 Reklamowe ogłoszenia prasowe
Reklama prasowa jest to bezpośredni sposób informowania konsumenta o produkcie. Zachęca i nakłania do zakupu oferowanych usług i produktów. Jej zalety to relatywnie niskie koszty, szybkość przekazu informacji, możliwość wielokrotnego wykorzystania jednego projektu ogłoszenia czy łatwość dotarcia do wyselekcjonowanej grupy klientów.

10 Rodzaje reklamowych ogłoszeń prasowych
Ogłoszenia drobne – krótkie, kilkuwyrazowe teksty informacyjne, zgrupowane na specjalnie wydzielonych stronach ogłoszeniowych. Ogłoszenia modułowe (powierzchniowe) – zajmują większą powierzchnię niż ogłoszenia drobne, oprócz tekstu informacyjnego zawierają też elementy graficzne, najczęściej zajmują1/48 powierzchni strony. Inserty – wkładki reklamowe np.: broszury, foldery, kalendarze, dołączone do wydania gazety. Teksty sponsorowane – artykuły lub wywiady z właścicielem, kadrą menedżerską firmy, drukowane wśród tekstów redakcyjnych, mają sprawiać wrażenie niezależnych, obiektywnych treści dziennikarskich.

11 Reklama modułowa obejmuje elementy:
Nagłówek – zadaniem jego jest wywołanie zainteresowania i nakłonienie do dalszej lektury. Zdjęcia, ilustracje, rysunki – to element skupiający uwagę Nie powinny zajmować więcej niż 25-65% powierzchni, a zastosowanie elementu kolorowego przyciąga uwagę czytelnika. Tekst zasadniczy – to rozwinięcie myśli zawartej w nagłówku. Należy go pisać prostym i jasnym językiem, krótkimi zdaniami. Ważny jest jego wygląd (rozmiar, krój czcionki, wytłuszczenia podkreślenia, odstępy między literami, wierszami i akapitami). Dane kontaktowe – zawierają nazwę obiektu, jego rodzaj, logo, dane do korespondencji, numer telefonu i faksu, adres internetowy.

12 Ulotka reklamowa To najprostsza forma prezentacji.
Zadaniem jej jest rozbudzić zainteresowanie klienta, zainteresować go ofertą i sprawić by chciał dowiedzieć się więcej. Przekaz zawarty w ulotce powinien być czytelny i przejrzysty dla odbiorcy.

13 Folder To jeden z najczęściej stosowanych prospektów reklamowych.
Jego podstawowym zadaniem jest atrakcyjne zaprezentowanie oferty za pomocą tekstu reklamowego i odpowiednio dobranych fotografii. Może zawierać dodatkowe elementy takie jak mapy, schematy, szkice czy wykresy.


Pobierz ppt "Przygotowanie materiałów reklamowych"

Podobne prezentacje


Reklamy Google