Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

METODOLOGIA 50/50 - OSZCZĘDZANIE ENERGII W SZKOLE Prezentacje wykonał : Szymon Rabikowski.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "METODOLOGIA 50/50 - OSZCZĘDZANIE ENERGII W SZKOLE Prezentacje wykonał : Szymon Rabikowski."— Zapis prezentacji:

1 METODOLOGIA 50/50 - OSZCZĘDZANIE ENERGII W SZKOLE Prezentacje wykonał : Szymon Rabikowski

2 NA CZYM POLEGA EURONET 50/50 MAX ? EURONET 50/50 MAX MA NA CELU OGRANICZENIE ZUŻYCIA ENERGII W BUDYNKACH PUBLICZNYCH POPRZEZ ZASTOSOWANIE INNOWACYJNEJ METODOLOGII 50/50 W 500 SZKOŁACH I BLISKO 50 INNYCH BUDYNKACH PUBLICZNYCH Z 13 KRAJÓW UE. METODOLOGIA 50/50 AKTYWNIE ANGAŻUJE UŻYTKOWNIKÓW BUDYNKÓW W PROCES ZARZĄDZANIA ENERGIĄ ORAZ UCZY ICH EKOLOGICZNYCH ZACHOWAŃ POPRZEZ KONKRETNE DZIAŁANIA. JEJ WDRAŻANIE OBEJMUJE 9 KROKÓW, A OSIĄGNIĘTE OSZCZĘDNOŚCI FINANSOWE SĄ DZIELONE RÓWNO POMIĘDZY UŻYTKOWNIKÓW BUDYNKU (NP. SZKOŁY), A PODMIOT FINANSUJĄCY RACHUNKI ZA ENERGIĘ (ZWYKLE JEST TO SAMORZĄD LOKALNY LUB REGIONALNY).

3 KONCEPCJA 50/50 – OSZCZĘDZANIE ENERGII I PIENIĘDZY KONCEPCJA 50/50 POWSTAŁA I ZOSTAŁA PO RAZ PIERWSZY ZASTOSOWANIA W NIEMCZECH, W LATACH 90. XX WIEKU. POLEGA ONA NA AKTYWNYM ZAANGAŻOWANIU SZKÓŁ (A TAKŻE INNYCH BUDYNKÓW PUBLICZNYCH) W DZIAŁANIA MAJĄCE NA CELU OGRANICZENIE ZUŻYCIA ENERGII POPRZEZ STWORZENIE FINANSOWEJ ZACHĘTY ZARÓWNO DLA SZKÓŁ, JAK I PODMIOTÓW FINANSUJĄCYCH ICH RACHUNKI ZA ENERGIĘ (ZWYKLE SĄ TO WŁADZE LOKALNE LUB REGIONALNE): 50% KWOTY ZAOSZCZĘDZONEJ DZIĘKI ŚRODKOM OSZCZĘDNOŚCI ENERGII ZASTOSOWANYM PRZEZ UCZNIÓW I NAUCZYCIELI ZOSTAJE WYPŁACONE SZKOLE; KOLEJNE 50% STANOWI OSZCZĘDNOŚĆ DLA WŁADZ LOKALNYCH, KTÓRE PŁACĄ RACHUNKI.

4 KONCEPCJA 50/50 – OSZCZĘDZANIE ENERGII I PIENIĘDZY KONCEPCJA 50/50 BYŁA DALEJ TESTOWANA W RAMACH POPRZEDNIEJ, NIEZWYKLE UDANEJ EDYCJI PROJEKTU EURONET 50/50, REALIZOWANEJ W LATACH 2009-2012. WÓWCZAS WDROŻENIA METODOLOGII 50/50 PODJĘŁO SIĘ PONAD 50 SZKÓŁ Z 9 KRAJÓW EUROPY, KTÓRYM UDAŁO SIĘ OSIĄGNĄĆ NAPRAWDĘ IMPONUJĄCE REZULTATY: 6 900 UCZNIÓW, NAUCZYCIELI I INNYCH PRACOWNIKÓW SZKÓŁ ORAZ 43 URZĘDY GMIN PODJĘŁY WSPÓŁPRACĘ NA RZECZ OCHRONY KLIMATU; 40 SZKÓŁ OGRANICZYŁO ZUŻYCIE ENERGII I ZAOSZCZĘDZIŁO PIENIĄDZE; 339 TON CO 2 MNIEJ ZOSTAŁO WYEMITOWANE DO ATMOSFERY; ZAOSZCZĘDZONO ŁĄCZNIE PONAD 1 100 MWH ENERGII; ZAOSZCZĘDZONO ŚREDNIO 2 100 EUR NA SZKOŁĘ!!!

5 9 KROKÓW NA DRODZE DO OGRANICZENIA ZUŻYCIA ENERGII I WYDATKÓW : Realizując projekt 50/50 pamiętaj, że ma on stanowić dla uczniów i innych użytkowników budynku dobrą zabawę!

6 EURONET 50/50 MAX NAUCZYCIELE ODPOWIEDZIALNI ZA PROJEKT EURONET 50/50 MAX W NASZEJ SZKOLE: AGNIESZKA MIESZCZANEK – GIMNAZJUM EWELINA STAŃCZYK – SZKOŁA PODSTAWOWA AGNIESZKA SIEMKO- MADETKO – PRZEDSZKOLE

7 WIĘCEJ SZCZEGÓŁÓW ! PO WIĘCEJ SZCZEGÓŁÓW ZAPRASZAMY NA STRONĘ SAMORZĄDU : ZS4INFO.PL Prezentacje wykonał : Szymon Rabikowski


Pobierz ppt "METODOLOGIA 50/50 - OSZCZĘDZANIE ENERGII W SZKOLE Prezentacje wykonał : Szymon Rabikowski."

Podobne prezentacje


Reklamy Google