Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

„MYDŁO” PROJEKT BADAWCZY W GRUPIE „KRASNALE” 3-4 LATKI LUTY 2015r.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "„MYDŁO” PROJEKT BADAWCZY W GRUPIE „KRASNALE” 3-4 LATKI LUTY 2015r."— Zapis prezentacji:

1 „MYDŁO” PROJEKT BADAWCZY W GRUPIE „KRASNALE” 3-4 LATKI LUTY 2015r.

2 WPROWADZENIE I PERWSZY ETAP PROJEKTU Dzieci podczas zabawy tropiącej wyszukiwały mydła i układały je do swoich grup, przeliczały je. Dzieci odruchowo wąchały każde mydło. Stwierdziły, że pachną różnie, jedne ładnie inne brzydko. To nasunęło pomysł by zrealizować projekt badawczy o mydle. Nauczycielka zadawała dzieciom pytania „Czy chciałyby dowiedzieć się dlaczego mydła mają różny zapach?” Poinformowała dzieci, że można dowiedzieć się różnych ciekawostek o mydle realizując projekt badawczy. Ponieważ dzieci nie realizowały jeszcze projektu wyjaśniła, że samodzielnie będą robić eksperymenty by dokładanie poznać mydło. Dzieci zgodziły się bez zastanowienia.

3 POSZUKIWANIE SKARBÓW

4 KTÓRA GRUPA WYGRAŁA?

5 ZABAWY WOKÓŁ TEMATU WĄCHANIE

6 PRZELICZANIE

7 SEGREGOWANIE Według rodzajów mydeł Ze względu na kształty i kolory

8

9

10 C O MY TU MAMY ? M YDŁO W KSZTAŁCIE KWIATKÓW.

11 SIATKA PYTAŃ

12 D ZIECI CHĘTNIE PRZYNOSIŁY RÓŻNE MYDŁA DO PRZEDSZKOLA I W TEN SPOSÓB POWSTAŁ KĄCIK MYDLANY. D ZIECI OGLĄDAŁY, SEGREGOWAŁY I WĄCHAŁY MYDŁA. W SZYSTKIE ROZPAKOWAŁY.

13 KĄCIK MYDLANYCH CIEKAWOSTEK

14

15 „MYDŁO” – SZKICE OŁÓWKIEM. Z ADANIEM DZIECI BYŁO ODWZOROWANIE KSZTAŁTU MYDŁA. To nie takie proste.Udało się.

16

17 II FAZA SZUKANIE ODPOWIEDZI NA PYTANIA Dzieci podczas doświadczeń, w praktyce szukały odpowiedzi na pytania zawarte w siatce.

18 D LACZEGO MYDŁO SIĘ PIENI ? Czy woda się pieni?

19 N IE, BO JEST TWARDA. Może utrzymać szpilki na swojej powierzchni A co robi mydło? Mydło rozluźnia wodę i szpilka opada na dno.

20 T WARDA WODA TWORZY OKRĄGŁE KROPLE, GDY DOTKNIEMY KROPLĘ MYDŁEM ROZLUŹNI SIĘ I ROZPŁASZCZY

21 S PRAWDZAMY NASZĄ WIEDZĘ W LITERATURZE

22 A OTO DOWÓD. K ROPLA BEZ MYDŁA POZOSTAŁA OKRĄGŁA.

23 G RY WODA JEST LUŹNA MOŻE SIĘ ROZCIĄGAĆ I TWORZĄ SIĘ BAŃKI.

24 U CZYMY SIĘ PUSZCZAĆ BAŃKI MYDLANE

25 Trzeba dmuchać powoli. Im wolniej tym więsza bańka.

26 Z ABAWY RYTMICZNE Klaśniemy gdy bańka pęknie Moje – twoje, przekładanie mydła w rytm muzyki

27 O DPOCZYWAMY SŁUCHAJĄC RELAKSUJĄCEJ MUZYKI I OGLĄDAMY BAŃKI.

28 P RACA PLASTYCZNA Z WYKORZYSTANIEM KOLOROWYCH BANIEK. B ĘDZIE WSPANIAŁE TŁO DO PRACY PLASTYCZNEJ

29

30 „M YDŁO WSZYSTKO UMYJE ” – UCZYMY SIĘ PIOSENKI

31 D LACZEGO MYDŁO WYPADA Z WANNY ? B O JEST ŚLISKIE. S PRAWDZAMY TO ORGANIZUJĄC MYDLANE WYŚCIGI Nie jest śliskie. Dlaczego? Potrzebna jest woda.

32 D LACZEGO MYDŁO WYPADA W WANNIE ? B O JEST ŚLISKIE. S PRAWDZAMY TO ORGANIZUJĄC MYDLANE WYŚCIGI Po suchej powierzchniPo mokrej powierzchni

33 N A MOKREJ POWIERZCHNI MYDŁO MA WIĘKSZY POŚLIZG

34 E MOCJE SIĘGAŁY ZENITU

35 „ZAKUPY W DROGERII” – ZAJĘCIA MATEMATYCZNE W naszym sklepie jest 5 mydeł niebieskich i 5 żółtych Trzeba je ułożyć równo na półce.

36 Przelicz i dodaj.Trzeba bardzo uważać

37

38 Zgubiliśmy mydło. Co to będzie? Będzie mniej. Dobrze.

39 Wiesz, która to cyfra? Ile jest mydełek?

40 MYDŁO SŁUŻY DO MYCIA.

41

42 D O CZEGO SŁUŻY MYDŁO ? C ZY TYLKO DO MYCIA ? C IEKAWE ! Co to jest? ( mąka, cukier, proszek, wiórki kokosowe,śnieg) A jak pachnie?

43 To jest mydło. A dokładnie płatki mydlane Czy wiecie jak powstają? (pokruszone, zmydlone ) FAJNA ZABAWA

44

45

46 B ĘDZIE JESZCZE LEPSZA.

47 J AK MYŚLICIE CO BĘDZIEMY ROBIĆ ? WIELKIE PRANIE Najpierw rozpuścimy płatki mydlane

48

49 A TERAZ PIERZEMY

50 UDASŁO SIĘ – CZYSTE. M YDŁO SŁUŻY TEŻ DO PRANIA

51 DOBRA ROBOTA!!!

52 M YDLANE PRZEBIŚNIEGI - ZAJĘCIA PLASTYCZNE

53

54

55 B AŃKI W TAŃCU Zabawa taneczna z wykorzystaniem szarf do muzyki klasycznej

56 K OLOROWE BAŃKI – KARTY PRACY

57

58 PRACA PLASTYCZNA ZESPOŁOWA Malowanie tła za pomocą wałków Tworzenie swojej postaci w ruchu z figur geometrycznych

59 D OKLEJANIE WŁOSÓW, OCZU I ELEMENTÓW TWARZY

60 „Pani jak się skacze?” Naklejanie baniek z płyt CD

61 M ALOWANIE KWIATÓW ZA POMOCĄ WIDELCA

62 I GOTOWE

63 WYCIECZKA DO DROGERII

64 Pytania do eksperta Podziękowanie za miłe przyjęcie dla pani ekspedientki

65 S ŁODKI POCZĘSTUNEK – NIE ZAPOMINAMY O „ MAGICZNYCH ” SŁOWACH

66

67 NASZE MYDEŁKA

68 P RODUKUJEMY MYDŁO Czym ozdobimy nasze mydełko? Każdy decyduje sam.

69 Obserwujemy rozpuszczoną glicerynę Dodajemy różne barwniki i zapachy

70 Wlewamy do foremek kolorową i pachnącą glicerynę Ja też chcę czerwoną!!

71

72 Pokaż swoje mydełko? Wyciągamy z foremek

73

74

75 G RA PLANSZOWA PODSUMOWANIE WIADOMOŚCI

76 Dwie drużyny

77 Nie wystarczy dotrzeć do mety. Za dobrze udzielona odpowiedź drużyna dostaje dukat. Warto się starać.

78 Sprawnie liczymy. Pod planszą są ukryte pytania.

79 N IEKTÓRZY SIĘ DENERWUJĄ.

80 Pytania i zadania wymagały wysiłku umysłowego, ale również sprawności fizycznej.

81 D OTARLIŚMY DO SKARBU. C O JEST W TYM PUDEŁKU D OTARLIŚMY DO SKARBU. C O JEST W TYM PUDEŁKU ?

82 Przeliczamy zdobyte dukaty. Brawo jest remis.

83 Nasz skarb To mydełka w kształcie ciastek ( czekoladowo- waniliowe) - pycha

84 Zrobimy prezenty dla przedszkolaków i personelu. Zabieramy się za pakowanie. Wszyscy pomagają

85 R OBIMY WYCIECZKĘ PO PRZEDSZKOLU

86 O DWIEDZAMY ŻŁOBEK

87 I PRZEDSZKOLAKÓW

88 C O WIEMY O MYDLE ? O J DUŻO !!! – ODPOWIADAMY NA PYTANIA Z SIATKI.

89 D ZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ – GRUPA „ KRASNALE ”


Pobierz ppt "„MYDŁO” PROJEKT BADAWCZY W GRUPIE „KRASNALE” 3-4 LATKI LUTY 2015r."

Podobne prezentacje


Reklamy Google