Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Internet. Internetowa rewolucja  Milowym krokiem w rozwoju środków komunikacji o globalnym zasięgu było rozpowszechnienie się internetu. Ilość przesyłanych.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Internet. Internetowa rewolucja  Milowym krokiem w rozwoju środków komunikacji o globalnym zasięgu było rozpowszechnienie się internetu. Ilość przesyłanych."— Zapis prezentacji:

1 Internet

2 Internetowa rewolucja  Milowym krokiem w rozwoju środków komunikacji o globalnym zasięgu było rozpowszechnienie się internetu. Ilość przesyłanych informacji uległa zwielokrotnieniu – użytkownicy globalnej sieci wypowiadają się na forach i czatach, wyrażają opinie na blogach i mikroblogach, zakładają profile w portalach społecznościowych i odnajdują starych znajomych. Dzięki sieci każdy może wymieniać się wiadomościami z każdym, niezależnie od różnicy czasu i dzielącej odległości.

3 Najważniejsze cechy komunikacji przez Internet  Różnorodność społeczna  Brak ograniczeń terytorialnych  Brak ograniczeń czasowych  Anonimowość  Ograniczenie postrzegania zmysłowego  Zapisywanie rozmów w archiwum

4  został wymyślony w roku Autorami pomysłu byli: Louis Pouzin, Glenda Schroeder i Pat Crisman  Poczta elektroniczna jest to usługa internetowa, w nomenklaturze prawnej określana zwrotem świadczenie usług drogą elektroniczną, służąca do przesyłania wiadomości tekstowych, tzw. listów elektronicznych – stąd zwyczajowa nazwa tej usług.  odgrywa nieocenioną rolę w usprawnianiu komunikacji oraz korespondencji między ludźmi. Dzisiaj nasza korespondencja może być dostarczona do adresata natychmiast i bez względu na miejsce.

5 Skype  Skype jest komunikatorem internetowym, opartym na technologii peer-to-peer.  Skype umożliwia prowadzenie darmowych rozmów głosowych oraz obserwację rozmówcy poprzez kamerę internetową, a także płatnych rozmów z posiadaczami telefonów stacjonarnych lub komórkowych Oprócz tego Skype oferuje funkcje bezpośredniej wymiany informacji tekstowych za pomocą ręcznie wpisywanych wiadomości oraz przesył plików.

6 Informacje prasowe  Internet jako substytut prasy papierowej głównie należy wiązać z korzystaniem z portali internetowych prowadzonych przez wydawnictwa prasy codziennej ogólnopolskiej (np. prasy codziennej regionalnej (np. tygodników (np. czy też prasy branżowej (www.chip.pl). Internet również w łatwy sposób pozwala także na dotarcie do tradycyjnie trudno dostępnej lub drogiej prasy zagranicznej.

7 Serwisy społecznościowe  Serwis społecznościowy to serwis internetowy, który istnieje w oparciu o zgromadzoną wokół niego społeczność. Tworzy tak zwane media społecznościowe (ang. social media). Każdy użytkownik może stworzyć swój własny profil na serwisie społecznościowym. Służy on głównie komunikacji między użytkownikami oraz zwiększeniu poczucia przynależności do jakiejś grupy społecznej.  Wiosną 2008 roku do najpopularniejszych tego rodzaju serwisów w Stanach Zjednoczonych należały Myspace i Facebook. Najpopularniejsze w Europie były: Bebo, Myspace, Skyrock Blog, Facebook i Hi5. Najpopularniejszymi serwisami społecznościowymi w Polsce w 2010 r. były Nk.pl posiadająca ponad 12 mln kont użytkowników oraz Facebook. Według badania Megapanel z marca 2011 roku, z social media korzystają niemal wszyscy Internauci (aż 99,3%) i poświęcają temu średnio około 1,5 godziny dziennie.

8 Główne rodzaje serwisów społecznościowych  ogólne (np. Facebook, Google+)  skierowane do konkretnych grup społecznych (na przykład byłych uczniów - nk.pl)  skierowane na dzielenie się konkretnymi treściami (YouTube, Fotka.pl)  łączące grupy zamknięte, do których można dostać się poprzez zaproszenie od innego użytkownika  dające internautom możliwość prowadzenia własnych profili – stron (np. Friends.pl, Myspace)  dziennikarstwa obywatelskiego (EIOBA.pl, Wiadomości24.pl, Salon24.pl)  przeznaczone do prezentowania opinii i recenzowania (np. Filmweb, BiblioNETka, nuta.pl, opiniuj.pl)  branżowe  tematyczne

9 Chat  Kanały "chat" ("internetowe pogawędki") umożliwiają przesyłanie pomiędzy większą ilością osób, w czasie rzeczywistym wiadomości tekstowych symulujących rozmowę. Służący do komunikacji wielu osób. Zwykle istnieją dwa rodzaje rozmowy – prywatna, której przebieg mogą śledzić tylko dwie osoby, oraz publiczna, dostępna dla wszystkich zalogowanych użytkowników. W części czatów dostępne są również graficzne emotikony, stworzone dla ułatwienia ekspresji emocji. Mogą to być:  Gadu-Gadu (GG)  Google Talk  Internet Relay Chat (IRC)  Kadu  Skype  Windows Live Messenger (MSN)  Yahoo! Messenger  Czat.onet.pl

10 Blogi  Jest to rodzaj strony internetowej zawierającej odrębne, uporządkowane chronologicznie wpisy. Blogi umożliwiają zazwyczaj archiwizację oraz kategoryzację i tagowanie wpisów, a także komentowanie notatek przez czytelników danego dziennika sieciowego. Ogół blogów traktowany jako medium komunikacyjne nosi nazwę blogosfery. Ponadto można spotkać się z definicją bloga jako sposobu komunikacji  blog tekstowy  mikroblog — poszczególne wpisy ograniczają się zazwyczaj do jednego lub dwóch zdań,  linklog — zasadniczą zawartością są odnośniki do innych treści,  fotoblog — podstawową treść stanowią fotografie,  Wideoblog — podstawową treść stanowią filmy,  audioblog — jego treść stanowią pliki audio

11 Z badania przeprowadzonego przez IIBR na zlecenie Wirtualnej Polski wynika, że z poczty korzysta aż 97% polskich internautów. Na drugim miejscu znalazły się serwisy społecznościowe (83%), na trzecim - komunikatory (77%).


Pobierz ppt "Internet. Internetowa rewolucja  Milowym krokiem w rozwoju środków komunikacji o globalnym zasięgu było rozpowszechnienie się internetu. Ilość przesyłanych."

Podobne prezentacje


Reklamy Google