Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Projekt edukacyjny „ Moja Ziemia- mój dom ” Szkoła Podstawowa im. Władysława Stanisława Reymonta w Trzebnicach V EDYCJA DOLNOŚLĄSKIEJ SIECI SZKÓŁ PROMUJĄCYCH.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Projekt edukacyjny „ Moja Ziemia- mój dom ” Szkoła Podstawowa im. Władysława Stanisława Reymonta w Trzebnicach V EDYCJA DOLNOŚLĄSKIEJ SIECI SZKÓŁ PROMUJĄCYCH."— Zapis prezentacji:

1 Projekt edukacyjny „ Moja Ziemia- mój dom ” Szkoła Podstawowa im. Władysława Stanisława Reymonta w Trzebnicach V EDYCJA DOLNOŚLĄSKIEJ SIECI SZKÓŁ PROMUJĄCYCH EKOROZWÓJ „ZIEMIA DLA WSZYSTKICH” Szkoła Podstawowa w Trzebnicach

2 Cele projektu:  budowanie postawy szacunku dla przyrody;  podejmowanie różnych działań na rzecz ochrony środowiska we własnym otoczeniu;  zdobycie i poszerzenie wiedzy przez uczniów z zakresu edukacji ekologicznej;  propagowanie na stronie internetowej szkoły różnych działań ekologicznych podejmowanych przez uczniów;  włączenie szkoły w powszechną edukację dotyczącą zasad i korzyści wynikających z segregacji odpadów i ich przetwarzania oraz rozpowszechniania proekologicznych nawyków i zachowań;  nauka ekologicznego życia w szkole, we własnym domu, w środowisku;  poszerzenie świadomości ekologicznej społeczności lokalnej, a szczególnie dotyczącej segregacji odpadów komunalnych i ich recyklingu;  zapoznanie ze skutkami niewłaściwego gospodarowania człowieka na Ziemi;  przygotowanie uczniów do konkursów przyrodniczych.

3 Szkoła Podstawowa im. Władysława Stanisława Reymonta w Trzebnicach

4 Udział uczniów w EKO-warsztatach Jeśli myślisz rok naprzód - sadź ryż Jeśli myślisz 10 lat naprzód - sadź drzewo Lecz jeśli myślisz 100 lat naprzód - ucz ludzi przysłowie chińskie 18 września 2014 roku klasa V z nauczycielką przyrody uczestniczyła w eko -warsztatach dotyczących ekologii i wszystkiego, co jest z nią związane. W programie znalazły się m.in. warsztaty rękodzielnicze 3R (reduce, reuse, recycle), wykłady uświadamiające, dlaczego warto być eko. Dzieci poznały wiele ciekawostek na tematy ekologiczne i zdrowego żywienia w praktyce.

5 Puf z bębna pralki? Szal z t-shirtu? Dzięki wystawie Eko Życie w Galerii Cuprum Arena w Lubinie dzieci przekonały się, że odpady mogą inspirować, a recykling może być źródłem unikalnego designu odpadów. Wystawa na zajęciach warsztatowych w Cuprum Arena

6 Uczniowie klasy V na warsztatach ekologicznych w Cuprum Arena w Lubinie Na zajęciach warsztatowych dzieci przekonały się, że można wykonać wiele ciekawych rzeczy z materiałów z recyklingu. Dzieci tworzyły oryginalną biżuterię, koszyki z odpadów.

7 Warsztaty rękodzielnicze. Uczniowie chętnie wykonywali zadania wykonując prace rękodzielnicze. Miłosz współpracuje z koleżanką Roksaną przy tworzeniu koszyczków.

8 Lekcja o zdrowym stylu życia. Prowadzący bardzo zaciekawili uczestników warsztatów Warto być EKO – uczniowie sami doszli do takiego wniosku

9 Akcja „ Sprzątanie świata” Już po raz 21 ruszyła największa ekologiczna akcja „SPRZĄTANIE ŚWIATA – POLSKA 2014” Celem tegorocznej kampanii było zwrócenie uwagi na osobisty wpływ każdego Polaka na środowisko przyrodnicze poprzez unikania tworzenia odpadów i selektywną zbiórkę odpadów. Nasza szkoła, jak co roku, również przystąpiła do akcji. Uczniowie z poszczególnych klas wraz z wychowawczyniami przystąpili do posprzątania wybranych przez siebie terenów w okolicy szkoły i dalszych na terenie wsi.

10 Klasy pierwsze z wychowawczyniami „sprzątają świat”. Dzieci z zapałem włączyły się do akcji.

11 Klasa piąta w akcji Sprzątania Świata. Uczniowie byli bardzo zaangażowani w akcję Sprzątanie Świata. Okazało się, że z roku na rok co raz mniej jest śmieci w okolicy, co nas bardzo cieszy.

12 Wycieczka do oczyszczalni ścieków w Chocianowie. 17 października w ramach realizacji zadań Projektu „Ziemia dla wszystkich” uczniowie naszej szkoły udali się do Przedsiębiorstwa Wodociągowo-Kanalizacyjnego w Chocianowie. Jedną z głównych atrakcji wycieczki było zwiedzanie oczyszczalni ścieków. Uczniowie klasy piątej mieli okazję zapoznać się z procesem oczyszczania wody i obejrzeć pracę różnych urządzeń. Pan Andrzej Czekajło oprowadził piątoklasistów po oczyszczalni i pokazał kolejne etapy przemiany wody brudnej w czystą. Podczas rozmowy dominowały zagadnienia z zakresu geografii, biologii, chemii, matematyki i ekologii. Uczniowie i opiekunka bardzo się ucieszyli z informacji, że we wsi Trzebnice jest bardzo dobra woda, nie ma potrzeby wiec stosowania jakichkolwiek dodatkowych filtrów. Celem wycieczki było docenienie wartości wody oraz oszczędzanie jej nie tylko w gospodarstwach domowych.

13 Na wycieczce w oczyszczalni ścieków w Chocianowie Pan Andrzej Czekajło zainteresował uczniów procesem oczyszczania ścieków Na terenie oczyszczalni

14 Zapoznanie z przebiegiem procesu biologicznego oczyszczania ścieków. Uczniowie chętnie słuchali wyjaśnień Uczniów interesowało dosłownie wszystko, a pan Czekajło cierpliwie opowiadał

15 Spotkanie z leśniczym Dnia r. klasę czwartą i piątą odwiedził pan Paweł Pawłowski – leśniczy pracujący w Nadleśnictwie Chocianów, który poprowadził zajęcia w ramach szkolnego projektu „ Ziemia dla wszystkich”. Nasz gość opowiadał dzieciom o lesie i mieszkających w nim zwierzętach. Leśniczy zainteresował dzieci swoimi opowieściami o zwierzętach i ptakach i roślinach wykorzystując prezentację multimedialną. Podkreślił, że człowiek jest gościem w lesie i musi szanować zwyczaje gospodarzy, czyli zwierząt w nim mieszkających. Podczas spotkania dzieci miały okazję poznać zwyczaje wybranych zwierząt (m.in. sarny, dzika, lisa, jelenia) zamieszkujących las.

16 Klasa czwarta na lekcji przyrody Pan Paweł Pawłowski na lekcji przyrody opowiada o ciekawostkach związanych z lasem i zwierzętach w nim żyjących. „Człowiek jest gościem w lesie” – te słowa są jakże wymowne.

17 Lekcja ekologii w klasie piątej. Wykorzystywa ne materiały na lekcjach otrzymaliśmy ze Związku Gmin Zagłębia Miedziowego w Polkowicach

18 Obchody Światowego Dnia Ziemi 22 kwietnia – Dzień Ziemi Wystawa prac na holu szkolnym moc drzewa…

19 Spotkanie z Wrzosową Krainą. „ Jeśli będziesz żyć w zgodzie z naturą, nigdy nie będziesz ubogi. ” Seneka Wrzosowa Kraina to jeden z najpiękniejszych i najczystszych ekologicznych zakątków Dolnego Śląska, który nie został jeszcze w pełni odkryty przez turystów. To raj dla miłośników przyrody. Tutejsze lasy są prawdziwym królestwem sosny, grzybów, jagód. O tym pełnym tajemnic i pasjonującym krajobrazie opowiadały panie z „Wrzosowej Krainy” na lekcji przyrody w klasie czwartej. Dzieci z zachwytem słuchały ciekawostek przyrodniczych. Uczniowie klasy czwartej bardzo aktywnie uczestniczyli w zajęciach. Na zakończenie odbył się konkurs wiedzy o Wrzosowej Krainie i zaproszenie na ścieżki przyrodnicze – edukacyjne.

20 Konkurs o Wrzosowej Krainie. Prelekcja o Wrzosowej Krainie w świetlicy szkolnej Uczniowie otrzymali materiały o Wrzosowej Krainie

21 V Powiatowy Bieg na Orientację Szkół Podstawowych. Dnia r. w Zespole Szkolno –Przedszkolnym w Radwanicach odbył się „ V Powiatowy Bieg na Orientację Szkół Podstawowych”. W konkursie brało udział 5 drużyn m.in. z Przemkowa i Buczyny. Naszą szkołę reprezentowali: Krystian Grzebień, Adam Kuzemczak i Karol Szelast. Uczestnicy mieli do pokonania określoną trasę, mogli wykazać się sprytem podczas pokonywania na czas rowerowego toru przeszkód, segregowali nakrętki, a także mieli możliwość wykazać się wiedzą na temat obiektów znajdujących się w powiecie polkowickim. Nasza drużyna miała najlepszy czas biegu na 600 m, ostatecznie zajęła IV miejsce. Wszyscy uczestnicy oraz opiekunowie otrzymali cenne nagrody ufundowane przez Starostwo Powiatowe w Polkowicach.

22 Drużyna naszej szkoły z opiekunem

23 Nauka segregacji plastiku. Nauczycielka demonstruje prawidłową segregację. Uczniowie w praktyce stosują segregację.

24 Akcja - Zbiórka zużytych baterii Na terenie szkoły organizowana jest zbiórka zużytych baterii. Pamiętajmy, że baterie są niezwykle szkodliwe dla środowiska, zalicza się je do odpadów niebezpiecznych, powinno się oddzielać je od zwykłych śmieci poprzez segregację. Bateria to zmagazynowana energia chemiczna zamieniana w energię elektryczną, zawiera metale ciężkie, takie jak ołów, kadm, rtęć, lit. Wyrzucając baterię do koszy na śmieci, powodujemy, że trafia ona na składowisko komunalne, a tam uwalniają się z niej związki metali ciężkich oraz inne substancje. Jeżeli składowisko nie ma odpowiednich zabezpieczeń przenikają te substancje do ziemi i wód gruntowych by w końcu pojawić się w wodzie, która płynie z naszych kranów. Wrzucając baterie do wyznaczonego pojemnika zadbasz o środowisko, w którym żyjesz. Zbierając baterie nic nie tracisz, a możesz jedynie zyskać.

25 Segregacja baterii w szkole. Zbiórka zużytych baterii. W szkole jest specjalny pojemnik.

26 Zbiórka nakrętek w szkole. Uczniowie chętnie uczestniczą w akcji zbiórki nakrętek.

27 Akcja „ODDAJ ZUŻYTY TELEFON KOMÓRKOWY – ODBIERZ NOWY APARAT FOTOGRAFICZNY”. Zużyte, uszkodzone telefony komórkowe zawierają metale ciężkie takie jak ołów oraz kadm i są zagrożeniem dla naszego środowiska naturalnego, szczególnie wody i gleby. Każdy zalegający na śmietnisku telefon to ogromne zagrożenie dla środowiska: może on skazić 1 metr sześcienny gleby i 400 litrów wody. Osoby oddające swoje zużyte telefony komórkowe do recyklingu nie stanowią nawet 10% użytkowników. A przecież większość z nich posiada w domu niepotrzebne im już urządzenia. Co się z nimi dzieje? Najczęstszy scenariusz to zaleganie gdzieś na dnie szuflady przez lata, a później wyrzucenie na śmietnik przy okazji wielkich porządków. Tak robić nie wolno. Recykling tych urządzeń jest absolutną koniecznością. Materiały pozyskane z nich w recyklingu można potem wykorzystać do wytwarzania nowych produktów, takich jak ławki parkowe, plomby dentystyczne, czajniki a nawet instrumenty muzyczne. Możliwe jest odzyskanie nawet 80% części zużytego sprzęt

28 Lekcja przyrody nad stawem. WIOSNA W PEŁNI …. wszystko naokoło zakwita, przyciąga naszą uwagę, zachwyca nas. Uczniowie klasy V szkoły podstawowej wyruszyli na lekcje przyrody w teren, nad staw, położony nieopodal szkoły. Korzystając ze słonecznej pogody, wybraliśmy się na obserwacje. Widzieliśmy kijanki, żaby, ryby i różne rodzaje ślimaków, poza tym poznaliśmy wiele roślin. Celem lekcji było poznanie walorów przyrodniczych najbliższego otoczenia. Zajęcia takie umożliwiają bezpośredni kontakt z przyrodą, uwrażliwiają na otaczające jej piękno.

29 Warsztaty przyrodnicze. Nauczycielka przyrody uczestniczką warsztatów ekologicznych organizowanych przez Fundację „Zielona Akcja” w Legnicy.

30 Podsumowanie projektu „ Moja Ziemia – mój dom” na apelu szkolnym. Na apelu szkolnym podsumowano realizację działań projektu „Moja Ziemia- mój dom” Dyrektor szkoły podziękowała za zaangażowanie i wyraziła swoje zadowolenie z efektów edukacyjnych i osiągnięcia zamierzonego celu.

31  Dziękujemy wszystkim za aktywny udział w realizacji projektu „Moja Ziemia – mój dom”.  Prezentację wykonała: Diana Ligęza – koordynatorka projektu Trzebnice,


Pobierz ppt "Projekt edukacyjny „ Moja Ziemia- mój dom ” Szkoła Podstawowa im. Władysława Stanisława Reymonta w Trzebnicach V EDYCJA DOLNOŚLĄSKIEJ SIECI SZKÓŁ PROMUJĄCYCH."

Podobne prezentacje


Reklamy Google