Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP."— Zapis prezentacji:

1 ______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WYBORCZA WROCŁAW WYBORCZA TRÓJMIASTO tytuł - MNIEJ AUT? WIĘCEJ TRAMWAJÓW! [AKCJA REFERENDUM] tytuł - MNIEJ AUT? WIĘCEJ TRAMWAJÓW! [AKCJA REFERENDUM] tytuł - "NIE" DLA TUNELU I DROGI ZIELONEJ. "PRZYNIOSĄ WIĘCEJ STRAT NIŻ KORZYŚCI". [OPINIE] tytuł - "NIE" DLA TUNELU I DROGI ZIELONEJ. "PRZYNIOSĄ WIĘCEJ STRAT NIŻ KORZYŚCI". [OPINIE]

2 ______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ W tym samym dniu ukazały się 2 artykuły – w "wyborczej" trójmiasto i we wrocławskiej. Obydwa na temat dużych przedsięwzięć transportowych w tych miastach. W tym samym dniu ukazały się 2 artykuły – w "wyborczej" trójmiasto i we wrocławskiej. Obydwa na temat dużych przedsięwzięć transportowych w tych miastach. tytuł - MNIEJ AUT? WIĘCEJ TRAMWAJÓW! [AKCJA REFERENDUM] tytuł - MNIEJ AUT? WIĘCEJ TRAMWAJÓW! [AKCJA REFERENDUM] tytuł - "NIE" DLA TUNELU I DROGI ZIELONEJ. "PRZYNIOSĄ WIĘCEJ STRAT NIŻ KORZYŚCI". [OPINIE] tytuł - "NIE" DLA TUNELU I DROGI ZIELONEJ. "PRZYNIOSĄ WIĘCEJ STRAT NIŻ KORZYŚCI". [OPINIE] WYBORCZA WROCŁAW WYBORCZA TRÓJMIASTO

3 ______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ We Wrocławiu to WŁADZE miasta ogłaszają referendum w sprawie ograniczenia ruchu samochodowego Zupełnie inaczej we Wrocławiu. We Wrocławiu to WŁADZE miasta ogłaszają referendum w sprawie ograniczenia ruchu samochodowego w mieście. Wrocławscy internauci, w uproszczeniu... Należy zwrócić uwagę na wiodące wątki wypowiedzi gdańskich aktywistów i internautów. W uproszczeniu... > ODSTĄPIĆ od dużych inwestycji drogowych drogowych > jak chcą jeździć samochodem, to niech stoją w korku ! to niech stoją w korku ! WYBORCZA WROCŁAW WYBORCZA TRÓJMIASTO

4 ______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ > dotychczasowe ograniczenia ruchu (bez zrealizowania inwestycji alternatywnych) jeszcze większe korki w mieście samochodowego (bez zrealizowania inwestycji alternatywnych) wprowadziły jeszcze większe korki w mieście= wszystkich użytkowników ruchu, wszyscy na tym tracą ! utrudnienia dla wszystkich użytkowników ruchu, w tym komunikacji publicznej, wszyscy na tym tracą ! WYBORCZA WROCŁAW WYBORCZA TRÓJMIASTO Należy zwrócić uwagę na wiodące wątki wypowiedzi gdańskich aktywistów i internautów. W uproszczeniu... > ODSTĄPIĆ od dużych inwestycji drogowych drogowych > jak chcą jeździć samochodem, to niech stoją w korku ! to niech stoją w korku !

5 ______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ ostatnim miejscu w rankingu jakości transportu samochodowego > Wrocław od lat utrzymuje się na ostatnim miejscu w rankingu jakości transportu samochodowego lepiej wiedzą jak znaleźć ZŁOTY ŚRODEK > przywołanie innych miast, gdzie lepiej wiedzą jak znaleźć ZŁOTY ŚRODEK, w tym przykład Gdańska WYBORCZA WROCŁAW WYBORCZA TRÓJMIASTO Należy zwrócić uwagę na wiodące wątki wypowiedzi gdańskich aktywistów i internautów. W uproszczeniu... > ODSTĄPIĆ od dużych inwestycji drogowych drogowych > jak chcą jeździć samochodem, to niech stoją w korku ! to niech stoją w korku !

6 ______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ „korki” we Wrocławiu – wczoraj, ok. godz. 19 „korki” w Gdańsku – wczoraj, ok. godz. 19 STREFA „KORKÓW”

7 ______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WYBORCZA WROCŁAW WYBORCZA TRÓJMIASTO „korki” we Wrocławiu – wczoraj, ok. godz. 19 „korki” w Gdańsku – wczoraj, ok. godz. 19 STREFA „KORKÓW”

8 ______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WYBORCZA WROCŁAW WYBORCZA TRÓJMIASTO „korki” we Wrocławiu – wczoraj, ok. godz. 19 „korki” w Gdańsku – wczoraj, ok. godz. 19 STREFA „KORKÓW” przewaga ŚREDNIO –NISKIEJ intensywności„zakorkowania” przewaga ŚREDNIO –WYSOKIEJ i WYSOKIEJ intensywności„zakorkowania”

9 ______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WYBORCZA WROCŁAW WYBORCZA TRÓJMIASTO „korki” we Wrocławiu – wczoraj, ok. godz. 19 „korki” w Gdańsku – wczoraj, ok. godz. 19 STREFA „KORKÓW”

10 ______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WYBORCZA WROCŁAW WYBORCZA TRÓJMIASTO

11 ______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WYBORCZA WROCŁAW WYBORCZA TRÓJMIASTO wg wrocławskich gazet dla Gdańska komentarz pominięto, ze względu na pełną znajomość rzeczy uczestników panelu ekspertów SUiKZP

12 ______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WYBORCZA WROCŁAW WYBORCZA TRÓJMIASTO wg wrocławskich gazet dla Gdańska komentarz pominięto, ze względu na pełną znajomość rzeczy uczestników panelu ekspertów SUiKZP Godzinne opóźnienia tramwajów i autobusów 16 grudnia 2010, autor: bk Godzinne opóźnienia tramwajów i autobusów 16 grudnia 2010, autor: bk Skąd się wzięły takie opóźnienia? Powodów jest kilka. Nic dziwnego, że gdy na wszystkich większych ulicach są korki, tkwią w nim także autobusy. Skąd się wzięły takie opóźnienia? Powodów jest kilka. Nic dziwnego, że gdy na wszystkich większych ulicach są korki, tkwią w nim także autobusy. <<<< konsekwencje „korków” dla transportu publicznego

13 _______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny_______________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WYBORCZA WROCŁAW WYBORCZA TRÓJMIASTO wg wrocławskich gazet dla Gdańska komentarz pominięto, ze względu na pełną znajomość rzeczy uczestników panelu ekspertów SUiKZP Godzinne opóźnienia tramwajów i autobusów 16 grudnia 2010, autor: bk Godzinne opóźnienia tramwajów i autobusów 16 grudnia 2010, autor: bk Skąd się wzięły takie opóźnienia? Powodów jest kilka. Nic dziwnego, że gdy na wszystkich większych ulicach są korki, tkwią w nim także autobusy. Skąd się wzięły takie opóźnienia? Powodów jest kilka. Nic dziwnego, że gdy na wszystkich większych ulicach są korki, tkwią w nim także autobusy. Kolejny problem to brak wydzielonych torowisk. To kłopot podwójny. Po pierwsze tramwaj utyka w korku razem z autami – tak działo się wczoraj z linią nr 9, która nie potrafiła się przebić przez Sienkiewicza. Kolejny problem to brak wydzielonych torowisk. To kłopot podwójny. Po pierwsze tramwaj utyka w korku razem z autami – tak działo się wczoraj z linią nr 9, która nie potrafiła się przebić przez Sienkiewicza. problem ten dotyczy nie tylko Wrocławia – tu MPK S.A. Kraków <<<< konsekwencje „korków” dla transportu publicznego

14 ______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WYBORCZA WROCŁAW WYBORCZA TRÓJMIASTO wg wrocławskich gazet dla Gdańska komentarz pominięto, ze względu na pełną znajomość rzeczy uczestników panelu ekspertów SUiKZP Wrocław: Tramwaje za wcześnie wyjeżdżają z pętli na Krzykach Od kiedy pamiętam, tramwaje na skrzyżowaniu ulic Hallera i Powstańców Śląskich przyjeżdżają zawsze kilka minut za wcześnie. skrzyżowaniu ulic Od kiedy pamiętam, tramwaje na skrzyżowaniu ulic Hallera i Powstańców Śląskich przyjeżdżają zawsze kilka minut za wcześnie. skrzyżowaniu ulic... motorniczy sądzą, że jeśli wyjadą w stronę centrum wcześniej to nie będą mieć opóźnień na dalszej trasie. <<<< konsekwencje „korków” dla transportu publicznego

15 ______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WYBORCZA WROCŁAW WYBORCZA TRÓJMIASTO wg wrocławskich gazet dla Gdańska komentarz pominięto, ze względu na pełną znajomość rzeczy uczestników panelu ekspertów SUiKZP <<<< gospodarcze konsekwencje ograniczonej dostępności Rynek i okolice pełne lumpeksów. „Tak działa wolny rynek” Marta Gołębiowska-Szuchta Rynek i okolice pełne lumpeksów. „Tak działa wolny rynek” Marta Gołębiowska-Szuchta W środę napisaliśmy, że na Rynku i w jego sąsiedztwie co najmniej kilkanaście lokali stoi pustychW środę napisaliśmy, że na Rynku i w jego sąsiedztwie co najmniej kilkanaście lokali stoi pustych. Przedsiębiorcy zbankrutowali lub opuścili to miejsce. W środę napisaliśmy, że na Rynku i w jego sąsiedztwie co najmniej kilkanaście lokali stoi pustychW środę napisaliśmy, że na Rynku i w jego sąsiedztwie co najmniej kilkanaście lokali stoi pustych. Przedsiębiorcy zbankrutowali lub opuścili to miejsce.

16 ______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WYBORCZA WROCŁAW WYBORCZA TRÓJMIASTO wg wrocławskich gazet dla Gdańska komentarz pominięto, ze względu na pełną znajomość rzeczy uczestników panelu ekspertów SUiKZP <<<< gospodarcze konsekwencje ograniczonej dostępności Rynek i okolice pełne lumpeksów. „Tak działa wolny rynek” Marta Gołębiowska-Szuchta Rynek i okolice pełne lumpeksów. „Tak działa wolny rynek” Marta Gołębiowska-Szuchta Czy Rynek to dobre miejsce dla lumpeksu? Tych rzeczywiście jest coraz więcej: dwie takie placówki są przy Oławskiej, kolejne znajdziemy przy Ruskiej i Świdnickiej - w tym ostatnim miejscu Żabka zastąpiła odzieżowy sklep Cottonfielda. Ale to nie jedyna rzecz, która rzuca się w oczy podczas spaceru po Starym Mieście. Wokół Rynku pojawiły się też lumpeksy, czyli sklepy z odzieżą używaną. Czy miejska strefa prestiżu to odpowiednie miejsce dla takiej działalności?

17 ______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WYBORCZA WROCŁAW WYBORCZA TRÓJMIASTO wg wrocławskich gazet dla Gdańska komentarz pominięto, ze względu na pełną znajomość rzeczy uczestników panelu ekspertów SUiKZP <<<< gospodarcze konsekwencje ograniczonej dostępności Rynek i okolice pełne lumpeksów. „Tak działa wolny rynek” Marta Gołębiowska-Szuchta Rynek i okolice pełne lumpeksów. „Tak działa wolny rynek” Marta Gołębiowska-Szuchta Czy Rynek to dobre miejsce dla lumpeksu? Tych rzeczywiście jest coraz więcej: dwie takie placówki są przy Oławskiej, kolejne znajdziemy przy Ruskiej i Świdnickiej - w tym ostatnim miejscu Żabka zastąpiła odzieżowy sklep Cottonfielda. Ale to nie jedyna rzecz, która rzuca się w oczy podczas spaceru po Starym Mieście. Wokół Rynku pojawiły się też lumpeksy, czyli sklepy z odzieżą używaną. Czy miejska strefa prestiżu to odpowiednie miejsce dla takiej działalności?

18 ______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WYBORCZA WROCŁAW WYBORCZA TRÓJMIASTO reasumując (1) aktywiści gdańscy psioczą na władze, które "prawie" zlikwidowały korki które "prawie" zlikwidowały korki a aktywiści wrocławscy psioczą na władze, które programowo doprowadziły do zakorkowania reasumując (1) aktywiści gdańscy psioczą na władze, które "prawie" zlikwidowały korki które "prawie" zlikwidowały korki a aktywiści wrocławscy psioczą na władze, które programowo doprowadziły do zakorkowania

19 ______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WYBORCZA WROCŁAW WYBORCZA TRÓJMIASTO reasumując (2) aktywiści/internauci wrocławscy chcieliby polityki miejskiej w stylu gdańskiej aktywiści/internauci wrocławscy chcieliby polityki miejskiej w stylu gdańskiej a aktywiści/internauci gdańscy chcieliby wrocławskiej polityki miejskiej aktywiści/internauci gdańscy chcieliby wrocławskiej polityki miejskiej

20 ______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WYBORCZA WROCŁAW WYBORCZA TRÓJMIASTO reasumując (3) aktywiści gdańscy chcą by samochodziarze stali w korkach stali w korkach a aktywiści wrocławscy mają już dość korków, bo wszyscy na tym tracą, w tym transport publiczny reasumując (3) aktywiści gdańscy chcą by samochodziarze stali w korkach stali w korkach a aktywiści wrocławscy mają już dość korków, bo wszyscy na tym tracą, w tym transport publiczny

21 ______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WYBORCZA WROCŁAW WYBORCZA TRÓJMIASTO wnioski Wrocławska transportowa polityka miejska odpowiada współczesnym zachodnio-europejskim standardom. * * * Natomiast jej błędna realizacja, wypacza oczekiwane standardy. * * * 1) zapóźnienia inwestycji alternatywnych wobec inwestycji restrykcyjnych 2) paraliżujące system działanie rozwiązań szczegółowych wnioski Wrocławska transportowa polityka miejska odpowiada współczesnym zachodnio-europejskim standardom. * * * Natomiast jej błędna realizacja, wypacza oczekiwane standardy. * * * 1) zapóźnienia inwestycji alternatywnych wobec inwestycji restrykcyjnych 2) paraliżujące system działanie rozwiązań szczegółowych wnioski SUiKZP, pomimo swojej ogólności, musi : * wskazać konieczne działania alternatywne wyprzedzające/równoległe do działań restrykcyjnych ** dokonać delimitacji szczegółowych zagadnień/rozwiązań/zdarzeń mogących zagrażać oczekiwanym standardom *** przewidzieć zamienniki oczekiwanych standardów lub rozwiązań, na okoliczność braku możliwości osiągnięcia standardów oczekiwanych pierwotnie.

22 ______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ (1) utrzymywanie rezerw terenowych pod rozwój transportu _____________________________________________________________________________________(1) _____________________________________________________________________________________ Jako zasada „a priori” - niedopuszczalna. W SUiKZP wymagane jest wypracowanie metody wieloaspektowej oceny każdej z osobna rezerw terenowych, w świetle: - wariantowych założeń / uwarunkowań - rozwiązań alternatywnych. Jako zasada „a priori” - niedopuszczalna. W SUiKZP wymagane jest wypracowanie metody wieloaspektowej oceny każdej z osobna rezerw terenowych, w świetle: - wariantowych założeń / uwarunkowań - rozwiązań alternatywnych.

23 ______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ (2a) aktualność zaplanowanego układu drogowego czy istniejący jest właściwie zaplanowany ? _____________________________________________________________________________________(2a) aktualność zaplanowanego układu drogowego czy istniejący jest właściwie zaplanowany ? _____________________________________________________________________________________ Zaczynem analizy jest wypracowanie w SUiKZP wariantowej prognozy przyszłych tendencji/uwarunkowań dla systemu transportowego. Tylko w świetle rezultatów takiej analizy można oceniać przydatność zaplanowanego układu drogowego w perspektywie czasowej nowego SUiKZP. Zaczynem analizy jest wypracowanie w SUiKZP wariantowej prognozy przyszłych tendencji/uwarunkowań dla systemu transportowego. Tylko w świetle rezultatów takiej analizy można oceniać przydatność zaplanowanego układu drogowego w perspektywie czasowej nowego SUiKZP.

24 ______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ (2b) aktualność zaplanowanego układu drogowego czy jest nadmiernie rozbudowany i należy ograniczyć...? _____________________________________________________________________________________(2b) aktualność zaplanowanego układu drogowego czy jest nadmiernie rozbudowany i należy ograniczyć...? _____________________________________________________________________________________ Błędnie postawione pytanie. Nadmiernie rozbudowany w stosunku do potrzeb dzisiejszych ?... czy potrzeb za 10 lat ?... a może za 20, 30 lat ? Kto na dzisiejszym wstępnym etapie SUIKZP odpowiedzialnie, bez demagogii: *może przesądzić o uwarunkowaniach i potrzebach transportowych za 10, 20, 30 lat ? * * może dokonać oceny bez gruntownej wiedzy o przyszłych uwarunkowaniach i potrzebach transportowych ? Błędnie postawione pytanie. Nadmiernie rozbudowany w stosunku do potrzeb dzisiejszych ?... czy potrzeb za 10 lat ?... a może za 20, 30 lat ? Kto na dzisiejszym wstępnym etapie SUIKZP odpowiedzialnie, bez demagogii: *może przesądzić o uwarunkowaniach i potrzebach transportowych za 10, 20, 30 lat ? * * może dokonać oceny bez gruntownej wiedzy o przyszłych uwarunkowaniach i potrzebach transportowych ?

25 ______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ (2c) aktualność zaplanowanego układu drogowego... żadnego stanu nie można uznać za docelowy...? _____________________________________________________________________________________(2c) aktualność zaplanowanego układu drogowego... żadnego stanu nie można uznać za docelowy...? _____________________________________________________________________________________ Pojęcie stanu docelowego - nie istnieje chyba, że za 10? 20? 30? lat... nie będzie już tego świata  Natomiast istnieje pojęcie stanu zamierzonego do zrealizowania za 10, 20, 30 lat pod warunkiem, że potwierdzą się któreś z formułowanych w SUiKZP prognoz co do przyszłych tendencji/uwarunkowań. Pojęcie stanu docelowego - nie istnieje chyba, że za 10? 20? 30? lat... nie będzie już tego świata  Natomiast istnieje pojęcie stanu zamierzonego do zrealizowania za 10, 20, 30 lat pod warunkiem, że potwierdzą się któreś z formułowanych w SUiKZP prognoz co do przyszłych tendencji/uwarunkowań.

26 ______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ (3) związek między dostępnością drogową terenów... a rozwojem gospodarki miasta... _____________________________________________________________________________________(3) związek między dostępnością drogową terenów... a rozwojem gospodarki miasta... _____________________________________________________________________________________ z zastrzeżeniem, że: *dostępność musi być adekweatna do potrzeb danej gałęzi gospodarki miasta **dostępność drogowa nie jest jedynym kryterium rozwoju gospodarki miasta. **dostępność drogowa nie jest jedynym kryterium rozwoju gospodarki miasta. z zastrzeżeniem, że: *dostępność musi być adekweatna do potrzeb danej gałęzi gospodarki miasta **dostępność drogowa nie jest jedynym kryterium rozwoju gospodarki miasta. **dostępność drogowa nie jest jedynym kryterium rozwoju gospodarki miasta. ==

27 ______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ (4) połączenia drogowe międzydzielnicowe przez sieć ulic niskich klas... _____________________________________________________________________________________(4) _____________________________________________________________________________________ Jako zasada „a priori” - niedopuszczalna. Jak najbardziej... ale, jako jedna z wielu możliwości, które w SUiKZP wymagają wieloaspektowej analizy w świetle: - wariantowych założeń / uwarunkowań, - rozwiązań alternatywnych. Jako zasada „a priori” - niedopuszczalna. Jak najbardziej... ale, jako jedna z wielu możliwości, które w SUiKZP wymagają wieloaspektowej analizy w świetle: - wariantowych założeń / uwarunkowań, - rozwiązań alternatywnych.

28 ______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ (5a) nadanie priorytetu transportowi publicznemu... konsekwencje dla transportu drogowego _____________________________________________________________________________________(5a) nadanie priorytetu transportowi publicznemu... konsekwencje dla transportu drogowego _____________________________________________________________________________________ Twierdzę, że w naszym społeczeństwie priorytet transportu publicznego nadal nie jest oczywisty ! Nadal większość „tych”, którzy przemieszczają się transportem zbiorowym zazdrości „tym”, których stać na transport indywidualny. Natomiast „ci”, którzy korzystają z transportu indywidualnego mają w obojętności, a może i w pogardzie „tych” z tramwajów, autobusów.... Na swoją niekorzyść nie zamierzają rezygnować dla „tamtych” obecnego standardu transportu indywidualnego. Twierdzę, że w naszym społeczeństwie priorytet transportu publicznego nadal nie jest oczywisty ! Nadal większość „tych”, którzy przemieszczają się transportem zbiorowym zazdrości „tym”, których stać na transport indywidualny. Natomiast „ci”, którzy korzystają z transportu indywidualnego mają w obojętności, a może i w pogardzie „tych” z tramwajów, autobusów.... Na swoją niekorzyść nie zamierzają rezygnować dla „tamtych” obecnego standardu transportu indywidualnego.

29 ______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ (5b) nadanie priorytetu transportowi publicznemu... konsekwencje dla transportu drogowego _____________________________________________________________________________________(5b) nadanie priorytetu transportowi publicznemu... konsekwencje dla transportu drogowego _____________________________________________________________________________________ Jeżeli chcemy, aby transport publiczny realnie i bezdyskusyjnie otrzymał od społeczeństwa „mandat priorytetu” – ludzie muszą samodzielnie i świadomie DOKONAĆ TAKIEGO WYBORU. Jeżeli chcemy, aby transport publiczny realnie i bezdyskusyjnie otrzymał od społeczeństwa „mandat priorytetu” – ludzie muszą samodzielnie i świadomie DOKONAĆ TAKIEGO WYBORU.

30 ______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ (5c) nadanie priorytetu transportowi publicznemu... konsekwencje dla transportu drogowego _____________________________________________________________________________________(5c) nadanie priorytetu transportowi publicznemu... konsekwencje dla transportu drogowego _____________________________________________________________________________________ Proces (10 ?, 20 ?, 30 ? letni) polega na konsekwentnym „oferowaniu” społeczeństwu transportu publicznego jako produktu o coraz lepszej jakości użytkowej. Wraz z marketingowym wsparciem ! Proces (10 ?, 20 ?, 30 ? letni) polega na konsekwentnym „oferowaniu” społeczeństwu transportu publicznego jako produktu o coraz lepszej jakości użytkowej. Wraz z marketingowym wsparciem !

31 ______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ (5d) nadanie priorytetu transportowi publicznemu... konsekwencje dla transportu drogowego _____________________________________________________________________________________(5d) nadanie priorytetu transportowi publicznemu... konsekwencje dla transportu drogowego _____________________________________________________________________________________ Przymuszanie ludzi do transportu publicznego, poprzez restrykcje lub brak alternatyw – będzie skutkowało dalszym brakiem powszechnej akceptacji. Przymuszanie ludzi do transportu publicznego, poprzez restrykcje lub brak alternatyw – będzie skutkowało dalszym brakiem powszechnej akceptacji.

32 ______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ (5e) nadanie priorytetu transportowi publicznemu... konsekwencje dla transportu drogowego _____________________________________________________________________________________(5e) nadanie priorytetu transportowi publicznemu... konsekwencje dla transportu drogowego _____________________________________________________________________________________ Pierwszymi, którzy odczują „niezadowolenie ludu” z przymuszania do korzystania ze złego transportu publicznego będą politycy lokalni, aktywiści lokalni oraz branżyści. Ci sami odczują również „niezadowolenie tej części ludu”, która korzysta z transportu indywidualnego dotkniętego nadmiernymi restrykcjami. Pierwszymi, którzy odczują „niezadowolenie ludu” z przymuszania do korzystania ze złego transportu publicznego będą politycy lokalni, aktywiści lokalni oraz branżyści. Ci sami odczują również „niezadowolenie tej części ludu”, która korzysta z transportu indywidualnego dotkniętego nadmiernymi restrykcjami.

33 ______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ (5f) nadanie priorytetu transportowi publicznemu... konsekwencje dla transportu drogowego _____________________________________________________________________________________(5f) nadanie priorytetu transportowi publicznemu... konsekwencje dla transportu drogowego _____________________________________________________________________________________ Politykom lokalnym, aktywistom lokalnym oraz branżystom nie pozostaje nic innego, jak w etapie przejściowym (10? 20? lat) dochodzenia do radykalnej redukcji transportu indywidualnego – stosować politykę zrównoważonego transportu ! Politykom lokalnym, aktywistom lokalnym oraz branżystom nie pozostaje nic innego, jak w etapie przejściowym (10? 20? lat) dochodzenia do radykalnej redukcji transportu indywidualnego – stosować politykę zrównoważonego transportu !

34 ______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ (6) linie tramwajowe wbudowane w jezdnie... _____________________________________________________________________________________(6) _____________________________________________________________________________________ Jako zasada „a priori” - niedopuszczalna. Jak najbardziej... ale, jako jedna z wielu możliwości, które wymagają wieloaspektowej analizy w świetle: - wariantowych założeń / uwarunkowań, - rozwiązań alternatywnych. Jako zasada „a priori” - niedopuszczalna. Jak najbardziej... ale, jako jedna z wielu możliwości, które wymagają wieloaspektowej analizy w świetle: - wariantowych założeń / uwarunkowań, - rozwiązań alternatywnych.

35 ______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ (7) system P&R w CPU... _____________________________________________________________________________________(7) _____________________________________________________________________________________ Błąd. Skoro CPU jest celem ruchu, to po dojechaniu do tego celu samochodem i tu zaparkowaniu (P), nie mamy dokąd dalej jechać (R?), bo osiągnęliśmy już cel podróży. Miejsce P&R jest kilka, kilkanaście km wcześniej, poza strefą CPU, którą przecież chcemy odciążać z indywidualnego ruchu samochodowego. Błąd. Skoro CPU jest celem ruchu, to po dojechaniu do tego celu samochodem i tu zaparkowaniu (P), nie mamy dokąd dalej jechać (R?), bo osiągnęliśmy już cel podróży. Miejsce P&R jest kilka, kilkanaście km wcześniej, poza strefą CPU, którą przecież chcemy odciążać z indywidualnego ruchu samochodowego.

36 ______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ (8)_____________________________________________________________________________________(8)_____________________________________________________________________________________ DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ


Pobierz ppt "______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP."

Podobne prezentacje


Reklamy Google