Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Wyznaczanie celów Wyznaczanie celów Projekt współfinansowany ze środków Unii o Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Wyznaczanie celów Wyznaczanie celów Projekt współfinansowany ze środków Unii o Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego."— Zapis prezentacji:

1 Wyznaczanie celów Wyznaczanie celów Projekt współfinansowany ze środków Unii o Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt Naukowy zawrót głowy” WND-POKL /13 Liceum Ogólnokształcące im. J. Iwaszkiewicza, ul. Okrzei 1, Brzeziny SZKOLNY OŚRODEK KARIERY

2 MOTYWACJA Stan gotowości do podjęcia określonego działania. To wzbudzony potrzebą zespół procesów psychicznych i fizjologicznych określający podłoże zachowań i ich zmian. „Motywacja jest tym co pozwala ci zacząć” - Jim Ryun

3 Motywacja w znacznym stopniu zależy od proporcji między obowiązkami a marzeniami, a także od równowagi pomiędzy emocjami i logiką.

4 Motywacja pomaga nam Osiągać cele Uzyskiwać pozytywny punkt widzenia Nabierać siły do dokonywania zmiany Budować poczucie własnej wartości i własny potencjał Zarządzać własnym rozwojem i pomagać w tym innym ludziom

5 Jak pobudzić motywację?  dopasować zadania do zainteresowań  uczynić zadania jak najbardziej zrozumiałymi  zapewnić sobie wsparcie otoczenia  nałożyć własny system kar i nagród za ocenę poziomu wykonania  pozwolić sobie na odpoczynek i inne formy aktywności w trakcie realizacji celu  stawiane sobie zadania powinny być nieco powyżej naszych możliwości  włożone nakłady pracy (wysiłku, zaangażowania i wiedzy) nie powinny przewyższać korzyści płynących z realizacji celu

6 Piramida Abrahama Maslowa

7 Rodzaje potrzeb wg Maslowa Fizjologiczne: głód, pragnienie, sen, odpoczynek, brak napięcia, potrzeby seksualne Bezpieczeństwa: brak lęku, spokój, wygoda, poczucie bezpieczeństwa materialnego, brak zagrożeń, potrzeba porządku, oczekiwanie sprawiedliwości Przynależności: nawiązywanie bliskich relacji z ludźmi, współpraca z nimi, akceptacja, przyjaźń i miłość, przezwyciężanie samotności, poczucie bycia potrzebnym Uznania: potrzeba szacunku do samego siebie i innych ludzi, poczucie sukcesu, prestiżu, władzy, bycia poważanym Samorealizacji: zaspokajanie ambicji, wykorzystanie posiadanych zdolności, dążenie do samorozwoju, potrzeby estetyczne (piękno) i poznawcze (wiedza).

8 Dokąd zmierzam? Statek powinien płynąć do konkretnego portu, który odpowiada jego załadunkowi i gdzie jest na niego zapotrzebowanie. Musi kierować się do portu przeznaczenia nie tylko gnany przez sprzyjające prądy i wiatry, ale musi trzymać też kurs podczas wichrów i burz.

9 Co to jest CEL? Stan lub obiekt, do którego się dąży.

10 Cel jest jak KOMAR K konkretny O określony w czasie M mierzalny (ilość, jakość, korzyści) A adekwatny(zgodny z priorytetami, wartościami) R realistyczny

11 Mój CEL Długoterminowy lub średnioterminowy cel, który chcę zrealizować:………………………………………………………………………… Cel ten chcę zrealizować przed………………………………(data) Aby zrealizować ten cel, muszę:…………………………………………………………………………………………… Podczas realizacji celu mogę uzyskać pomoc od:………………………………………………………………………………………

12 Źle postawiony cel to brak celu! Znajdę pracę – marzenie Znajdę pracę na stanowisku… - cel Zarobię dużo pieniędzy – marzenie Zarobię milion przed 50 –tką – cel Jutro zajmę się szukaniem pracy – marzenie Jutro złożę swoje CV u pięciu pracodawców - cel

13 Po powrocie do domu sporządź swoją listę celów! Cele muszą być zapisane Cel niezapisany często umyka, zniekształca się Cel zapisany na papierze ma magiczną moc wrycia się w naszą świadomość i podświadomość, co skutkuje jego realizacją Jeśli chcesz osiągnąć cel – zapisz, go, jeżeli nie – zapomnij o nim

14 Zasady Wisemana Richard Wiseman, profesor psychologii przez rok monitorował postępy ponad 500 osób, które starały się osiągnąć swoje cele takie jak: utrata wagi, zmiana kwalifikacji, rzucenie palenia, znalezienie partnera, czy zmiana trybu życia na bardziej ekologiczny. Pod koniec badania poprosił uczestników jakie stosowali techniki, żeby osiągnąć sukces. Okazało się, ze tylko 10% badanych osiągnęło swoje zamierzenia, a udało się im to dzięki określonym stategiom.

15 Strategie osiągania celów 1. Osoby, którym się powiodło określali konkretne cele i ustalili plan działania składający się z małych kroków. 2. Częściej niż pozostali mówili o swoich celach rodzinie, znajomym. 3. Skupiali się na pozytywnych skutkach osiągnięcia celu. 4. Nagradzali się za trudne i nieprzyjemne przejścia szczebli na drodze do celu. 5.Monitorowali postępy, robili podsumowania, notowali w formie dziennika, wykresu.

16 Dziękuję za uwagę Kinga Kaszuba – doradca zawodowy Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA BIURO PROJEKTU: Liceum Ogólnokształcące im. J. Iwaszkiewicza, ul. Okrzei 1, Brzeziny www: projekt-lobrzeziny.pl; tel/fax: Projekt Naukowy zawrót głowy” WND-POKL /13 Liceum Ogólnokształcące im. J. Iwaszkiewicza, ul. Okrzei 1, Brzeziny


Pobierz ppt "Wyznaczanie celów Wyznaczanie celów Projekt współfinansowany ze środków Unii o Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego."

Podobne prezentacje


Reklamy Google