Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Moja Amica Koncepcja wdrożenia i rozwoju. Cele Budowanie trwałej lojalności klientów Zwiększanie satysfakcji pozakupowej Wykorzystanie potencjału społeczności.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Moja Amica Koncepcja wdrożenia i rozwoju. Cele Budowanie trwałej lojalności klientów Zwiększanie satysfakcji pozakupowej Wykorzystanie potencjału społeczności."— Zapis prezentacji:

1 Moja Amica Koncepcja wdrożenia i rozwoju

2 Cele Budowanie trwałej lojalności klientów Zwiększanie satysfakcji pozakupowej Wykorzystanie potencjału społeczności (crowdsourcing) Budowanie wizerunku Amica jako innowacyjnej firmy na rynku

3 Misja Zbudowanie i rozwój społeczności konsumentów skupionej wokół marki Amica opartej na trwałych relacjach z konsumentem, zaufaniu i pozytywnym postrzeganiu firmy.

4 Koncepcja programu Moja Amica Członkowie otrzymują szereg przywilejów z tytułu przynależności do programu Moja Amica, np.: unikalne treści gratisy dedykowane promocje porady dotyczące użytkowania i serwisu urządzeń Rejestracja w programie jest bezpłatna Podział na dwa rodzaje członków programu Moja Amica: Konto Podstawowe – przewidziane dla każdego zarejestrowanego użytkownika Konto Premium – otrzymuje osoba, która zarejestruje zakupiony produkt marki Amica

5 Jak przystąpić do programu? Rejestracja online Rejestracji dokonuje się na stronie amica.pl Rejestracja offline Klienci mogą dokonać również rejestracji offline za pośrednictwem specjalnego formularza papierowego dołączonego do produktów marki Amica Formularz wysyłany jest pocztą Użytkownik otrzymuje pocztą wiadomość zwrotną zawierającą wygenerowane dane do logowania na platformie Moja Amica

6 Platforma internetowa

7 Amica.pl/MojaAmica Platforma Moja Amica dostępna jako część serwisu Amica.pl Przeznaczona wyłącznie dla zalogowanych użytkowników Platforma zawierać będzie następujące działy: „Tablica” „Zarejestruj produkt”, „Moje Produkty”, „Promocje”, „Inteligentne rozwiązania”, „Smart Life”, „Architekt”, „Tips”, „Blog kulinarny”, „Partnerzy Programu” „Testuj produkty Amica”, „Twoja opinia”, „Centrum Pomocy”

8 Tablica Głównym ośrodkiem informacji jest Tablica (przypominająca Facebook Newsfeed) informująca o wszystkich nowościach na platformie. Każda nowa aktywność pojawia się w formie wpisu (np. „Nowa promocja”) Obok Tablicy znajduje się menu nawigacji pozwalające przechodzić do poszczególnych funkcji serwisu

9 Tablica Nowa Promocja Kup ekspres do kawy, blender otrzymasz w prezencie Blog kulinarny Przygotuj chleb w domowym piekarniku Tips Czy wiesz jak zaoszczędzić energię w Twoim domu? Inteligentne Rozwiązania Amica wprowadza nową linię ESTE – zobacz film Partnerzy Programu Tylko dla Klientów Amica. Wygraj roczny zapas przypraw Knorr! POGLĄDOWY PROJEKT GRAFICZNY

10 Moje Produkty Koncepcja Podnoszenie satysfakcji pozakupowej poprzez świadczenie dodatkowych usług do użytkowników, którzy nabyli produkty Amica Realizacja Zakładka pozwalająca użytkownikowi na rejestrację produktu Wymagany skan paragonu zakupu Dzięki rejestracji produktu użytkownik otrzymuje status PREMIUM uprawniającydo korzystania z pełnej funkcjonalności platformy Moja Amica

11 Moje Produkty Koncepcja Cross-selling, cross-promocje, profilowanie użytkowników w zależności od posiadanych produktów Realizacja Wizualizacja graficzna produktów, które posiada użytkownik, wyróżnienie zarejestrowanych

12 Moje Produkty

13 Wykorzystanie Różnicowanie ze względu na posiadany produkt – „Posiadasz kuchenkę? Sprawdź ofertę okapów” Promocja produktów komplementarnych – np. „Kup kuchnię, okap otrzymasz z 10% rabatem” Promocja produktów z jednej linii – „Zakup 2 produkty z linii ESTE, 3-ci dostaniesz gratis”

14 Promocje Koncepcja Budowanie lojalności poprzez nagradzanie grupy stałych klientów gratisami oraz dostępem do dedykowanych promocji Realizacja Zakładka zawierająca graficzne przedstawienie aktualnych promocji dla użytkowników programu Moja Amica Promocje przewidziane dla wszystkich użytkowników Promocje PREMIUM – dostępne tylko dla użytkowników, którzy zarejestrowali produkt

15 Promocje

16 Inteligentne rozwiązania Koncepcja Promocja innowacyjnych rozwiązań wprowadzanych w produktach Amica Realizacja Po wprowadzaniu nowej funkcji lub nowego produktu nagrywany jest film z udziałem pracownika Amici (zapewniamy szkolenie ze specjalistą PR) Filmy opowiada o wprowadzonych technologiach, innowacyjnych funkcjach itp. 39% Polaków przy wyborze sprzętu AGD zwraca uwagę w pierwszej kolejności na ich funkcjonalność i porównuje funkcje między sobą (Konsument portret własny, 2007)

17 Inteligentne rozwiązania Referencja Promocja innowacyjnych rozwiązań wprowadzanych w produktach Amica Częstotliwość publikacji Przynajmniej raz na 8 tygodni

18 Smart Life Koncepcja Zbudowanie relacji użytkownika z marką Amica w silnie rosnącej płaszczyźnie technologii mobilnych. Realizacja Wdrożenie aplikacji mobilnej Smart Life oferującej użytkownikom szereg użytecznych funkcji takich jak tworzenie zadań dla domowników, przypomnienia, porady czy przepisy kulinarne, przy jednoczesnym promowaniu produktów Amica. Integracja aplikacji Smart Life z platformą Moja Amica umożliwiając dostęp do jego wybranych funkcjonalności: Rejestrowanie zakupionego urządzenia marki Amica (możliwość zrobienia zdjęcia dowodu zakupu) Dostęp do aktualnych promocji Informacje o punktach sprzedaży Treści z działów Moja Amica (inteligentne rozwiązania, blog kulirarny, tipsy itp.)

19 Smart Life Wykorzystanie Lokowanie produktów marki Amica w poradach i przepisach kulinarnych Prezentacja funkcji wybranych produktów Amiki Powiadomienia z aktualnymi promocjami oraz nowościami Pełnoekranowe reklamy Amiki

20 Smart Life Korzyści Przywiązanie do marki poprzez codzienne użytkowanie aplikacji Smart Life Zwiększenie wśród użytkowników świadomości produktów i funkcji, dzięki ich ulokowaniu wewnątrz podstawowych funkcjonalności aplikacji Smart Life Prezentowanie inteligentnych rozwiązań produktów marki Amica jako ułatwiające codzienne czynności domowe. Aplikacja stanowi uzupełnienie Inteligentnego stylu w kuchni Użytkownicy smartfonów w Polsce: 96% korzysta z aplikacji mobilnych na swoim urządzeniu 85% przyznaje się do ściągania aplikacji mobilnych i deklaruje, że ma ich w telefonie przynajmniej 10 93% w pierwszej kolejności zwraca uwagę czy aplikacja jest darmowa (Payback, 2013)

21 Architekt Koncepcja Dostarczanie użytkownikowi okazji do wyboru pomiędzy produktami Amica w planowaniu wyposażenia domu. Realizacja Przygotowanie działu prowadzonego przez architektów i specjalistów ds. wyposażenia wnętrz (współpraca z firmą MODELINA), w którym będą pojawiać się wpisy na temat oryginalnych sposobów zabudowy. Publikacje w formie wpisów lub nagrań video Częstotliwość raz w miesiącu „89% ludzi korzystających z usług architektów darzy ich opinię zaufaniem” (Pentor International Research, 2008) „64% respondentów inspiracji do zabudowy wnętrz poszukuje w Internecie” (Murator Dom, 2013)

22 Tips Koncepcja Cross-selling, cross-promocje, profilowanie użytkowników w zależności od posiadanych produktów Realizacja Wizualizacja graficzna produktów, które posiada użytkownik, wyróżnienie zarejestrowanych

23 Blog kulinarny Koncepcja Dostarczanie unikatowych treści dla uczestników programu Moja Amica „63 proc. osób korzystających z Internetu czerpie inspiracje do przygotowywania dań z sieci. W dalszej kolejności sięgają do innych źródeł informacji: rad znajomych (51 proc.), książek kucharskich (31 proc.), gazet (23 proc.) czy telewizji (14 proc.) (PBI, 2011)” (PBI 2011) Realizacja Stworzenia video bloga kucharskiego prowadzonego specjalnie dla marki Amica przez znanego Kucharza

24 Blog kulinarny Michel Moran prowadzący program Masterchef Monika Mrozowska prowadząca cykl kulinarny w programie Dzień Dobry TVN Beata Śniechowska zwyciężczyni II edycji Masterchef

25 Blog kulinarny Częstotliwość publikacji video postów raz na 2 tygodnie Cykl: Po 6 miesiącach zmiana Kucharza prowadzącego Po zakończeniu każdego cyklu wydanie książki kucharskiej autorstwa Kucharza prowadzącego z 12 przepisami z bloga Moja Amica + 8 unikatowymi niepublikowanymi wcześniej Konkurs dla uczestników programu Moja Amica – do wygrania ww. książki kucharskie

26 Partnerzy Programu Koncepcja Pozyskanie firm partnerskich do współpracy przy akcjach promocyjnych Realizacja Pozyskanie partnerów: Grupa 1. Firmy z branży FMCG Grupa 2. Firmy z branży Lifestyle Pozyskanie nagród w konkursach od partnerów Cross-promocje

27 Partnerzy Programu POGLĄDOWY PROJEKT GRAFICZNY

28 Testuj produkty Amica Koncepcja Teaser zapowiadający wejście nowych produktów. Wykorzystanie idei crowdsourcingu przy wprowadzaniu nowych produktów Realizacja Możliwość zapisania się na beta testy produktów Pierwsze 10 osób otrzymuje produkt do testów Użytkownik zobowiązany jest do testów i wypełnienia szczegółowego formularza zawierającego recenzję produktu Za beta test użytkownik otrzymuje produkt w prezencie

29 Testuj produkty Amica POGLĄDOWY PROJEKT GRAFICZNY

30 Twoja opinia Koncepcja Badania marketingowe na grupie użytkowników produktów marki Amica Realizacja Zakładka zawierająca zbiór ankiet np. badających zadowolenie z użytkowania produktów Amica Organizacja akcji wspierających np. „Wypełnij ankietę i wygraj…” System zliczania wyników ankiet Analiza i raportowanie wyników

31 Centrum Pomocy Koncepcja Wsparcie techniczne w sytuacjach awaryjnych dla uczestników programu Moja Amica Realizacja Stworzenie infolinii Moja Amica „Zgłoś problem” – formularz kontaktowy ze zgłoszeniem problemu, który trafia do działu serwisowego

32 Typy użytkowników Użytkownik Dostęp do działów: Tablica, Zarejestruj produkt, Tips, Centrum Pomocy Po wejściu w dział zarezerwowany dla użytkowników PREMIUM, otrzymuje zaproszenie do rejestracji produktu Amica w celu korzystania z pełnej funkcjonalności serwisu Użytkownik PREMIUM Dostęp do wszystkich działów

33 Raporty Analiza i raportowanie o wynikach działania platformy Moja Amica. Ewaluacja efektów i rozwój platformy. Mierniki Ilość nowych użytkowników Czas spędzony na platformie Moja Amica Ilość użytkowników PREMIUM Ilość zarejestrowanych produktów Inne

34 marketing

35 GIODO Aktualna baza jest zgłoszona do Generalnego Inspektoratu Ochrony Danych Osobowych pod nr /2009 oraz /2010 Dostęp do bazy danych konsumentów jest zgodny z wytycznymi GIODO na poziomie zabezpieczeń: wysoki Administratorzy bazy danych odbyli szkolenie z zakresu bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych, w firmie funkcjonuje polityka bezpieczeństwa i instrukcja zarządzania systemem informatycznym.

36 Przegląd aktualnej bazy danych Ilość użytkowników w bazie danych: Ilość użytkowników z pełnymi danymi osobowymi: 7558, w tym: mężczyźni kobiety Zgodna na wysyłanie wiadomości promocyjnych: Zgoda na wysłanie wiadomości SMS: 957 Zgoda na wysyłkę pocztową: 3 227

37 Proponowany podział bazy danych Podział demograficzny: Miasto - Region (przypisana wewnętrznie) Wielkość miasta (przypisana wewnętrznie) Płeć (przypisana wewnętrznie) Podział produktowy: Rodzaj zarejestrowanego produktu Data rejestracji produktu Podział społeczny: Aktywność w serwisie

38 Fakultatywność danych Koncepcja Zwiększanie konwersji odwiedzających stronę na zarejestrowanych użytkowników poprzez uproszczenie procesu rejestracji; pozostawienie możliwości nieujawniania pełnych danych przez użytkownika. Realizacja Ograniczenie procesu rejestracji do podstawowych danych – adresu i hasła. Umożliwienie użytkownikowi uzupełniania pełnych danych w zakładce „Mój Profil”. Aktywizacja użytkowników do uzupełniania pełnych danych poprzez formułę akcji promocyjnych – np. uzupełnienie adresu konieczne do wzięcia udziału w promocji.

39 Moja Amica jako źródło informacji Na podstawie zebranych danych możliwe jest przygotowywanie komunikacji skierowanej personalnie do właściwej grupy klientów, w zależności od: Daty zakupu – np. „Klienci którzy kupili lodówkę ponad 2 lata temu” Częstotliwości zakupów – np. „Klienci, którzy zarejestrowali 3 lub więcej produktów Wartości zakupów - np. „Klienci, którzy kupują urządzenia z linii premium” Koszyka zakupów – np. „Klienci posiadający blender, ale nie posiadający miksera” Aktywności społecznej – np. „Klienci, którzy wypełnili przynajmniej 2 ankiety” Elastyczności względem promocji – np. „Klienci, którzy wzięli udział w 2 lub więcej promocjach”

40 Wiadomości do użytkowników Koncepcja: Dzięki właściwemu zarządzaniu informacjami, możliwe jest przygotowanie mailingów z komunikatem sprofilowanym do wąskich grup docelowych. Realizacja: Kreacja i wysyłka akcji mailingów w oparciu o przygotowany harmonogram Profilowanie komunikatów do właściwej grupy docelowej – różny komunikat dla użytkowników PREMIUM i zwykłych użytkowników Dzięki profilowaniu, akcje mailingowe mogę mieć dużą częstotliwość, a użytkownicy otrzymujący selektywne informacje nie poczują się „zasypywani” wiadomościami Częstotliwość Co 20 dni

41 Akcje ingowe Koncepcja: Wykorzystanie istniejącej bazy danych do stałej komunikacji marketing. Realizacja: Akcje mailingowe towarzyszące działaniom promocyjnym Częstotliwość Co 20 dni

42 Skuteczność ingu w zależności od dnia tygodnia

43 Przykłady skutecznych kampanii marketing Konwersja sprzedażowa „Do końca września kup nową zmywarkę i odbierz wyjątkowy prezent” „Wymień swój stary czajnik na nowy” „Zarejestruj swój pierwszy produkt i wygraj blender” „Wygraj roczny zapas przypraw Knorr” Wizerunek „Amica sponsorem koncertu Alicii Keys. Do rozlosowania 100 biletów” „Zaproszenie na Warsztaty Kulinarne” Interakcja „Zostań beta-testerem, pierwszy korzystaj z produktu XYZ i otrzymaj go w prezencie” „Atrakcyjny temat wiadomości oraz rozpoznawalna nazwa firmy - tymi elementami kierują się subskrybenci podejmując decyzję o otworzeniu danego newslettera.” (Get Response dla WP.pl, 2013)

44 Przykładowy mailing Komunikowanie promocji Jednoczesne komunikowanie o nowych produktach Amica lub nowych treściach na platformie Moja Amica POGLĄDOWY PROJEKT GRAFICZNY

45 Testy AB Koncepcja Analiza skuteczności ingu na podstawie wysyłki do grupy testowej. Realizacja Wdrożenie procesu wysyłki testowej: I. Wysyłka A- 100 wiadomości o tytule „xxx” i treści „yyy” II. Wysyłka B- 100 wiadomości o tytule „aaa” i treści „zzz” III. Porównanie skuteczności obu tytułów i obu treści IV. Wysyłka skuteczniejszej wersji ingu do pełnej bazy

46 Czego nie wysyłać? Powiadomienia „Nowy post na blogu” „Powiadomienie o nowej aktywności w serwisie Moja Amica” Informacje o działaniu firmy „Amica wprowadziła nowy model okapu” „Publikacja raportu za IV kw roku” Mało interesująca treść newsletterów, wysoka częstotliwość wysyłki, brak zainteresowania produktami lub usługami firmy – to najczęściej wybierane powody rezygnacji z dalszej subskrypcji listy mailingowej danej marki. (Get Response dla WP.pl, 2013)

47 Polityka ochrony przed SPAMem Koncepcja Wdrożenie wewnętrznej polityki Amica chroniącej przed rozsyłaniem spamu. Realizacja Przyjęcie procedury przygotowywania, zatwierdzania i częstotliwości e-malingów wraz ze zbiorem dobrych praktyk w tworzeniu kampanii z wykorzystaniem narzędzia marketingu.

48 Alternatywne wykorzystanie bazy Mobile marketing Masowa wysyłka wiadomości sms do grupy użytkowników, którzy pozostawili swój numer telefonu. Wykorzystywana przy wsparciu specjalnych akcji promocyjnych, jako kolejny kanał komunikacji. 36,4% Polaków zgadza się na otrzymywanie promocji w wiadomościach sms (Komunikacja SMS w Polsce, 2013) Wysyłka tradycyjna Wykorzystanie bazy danych w celu tradycyjnej wysyłki pocztowej – w wyjątkowych akcjach lub w przypadku selektywnego doboru grupy docelowej (np. klienci, którzy kupili produktu z najdroższej linii). 64% odbiorców jest zadowolona z przesyłki od firmy, której są klientem 70% odbiorców jest zadowolona z otrzymania listu, który gratyfikuje ich lojalność (Royal Mail SMP, 2013)

49 Polecanie udziału w programie Koncepcja Zwiększenie bazy konsumentów poprzez narzędzia marketingu bezpośredniego. Realizacja Możliwość zaproszenia użytkownika do programu. Każdy użytkownik może zaprosić do programu innego użytkownika, przez co nagradzany będzie w dodatkowy sposób (np. spersonalizowanym giftem – zawieszka na piekarnik z własnym imieniem lub zdjęciem). Dodatkowa aktywizacja internautów do korzystania z tej opcji poprzez formułę akcji promocyjnych – np. „Wyślij zaproszenie do wzięcia udziału w promocji Twoim znajomym”.

50 Rozwój bazy Ideą przyświecającą tworzeniu Mojej Amiki jest uczynienie z programu produktu, który sam w sobie jest wartościowy, gdzie użytkownicy będą chcieli rejestrować się w celu otrzymywania dodatkowych korzyści. Działania promocyjne będą bazować na jak najszerszym poinformowaniu konsumentów o istnieniu programu, jego zasadach i korzyściach płynących z rejestracji.

51 Mierniki Ilość zarejestrowanych użytkowników Przyrost zarejestrowanych użytkowników Ilość zarejestrowanych produktów online Przyrost zarejestrowanych produktów online Średni czas spędzany na stronie Moja Amica

52 Promocja programu Moja Amica

53 Wykorzystanie obecnej bazy danych Koncepcja Rozpowszechnienie informacji o programie Moja Amica dla obecnych klientów Realizacja Zaproszenie do korzystania z platformy dla obecnych uczestników programu Moja Amica - cykl kampanii marketing

54 Own media Wykorzystanie own media Amica: Kanał YouTube Facebook Pinterest Strona internetowa amica.pl

55 Marketing informacyjny Karty o programie Moja Amica dołączone do produktów Amica

56 POS Informowanie o istnieniu programu Moja Amica w miejscu sprzedaży POGLĄDOWY PROJEKT GRAFICZNY

57 Kampania bannerowa Kampania display w Internecie informująca o programie Moja Amica POGLĄDOWY PROJEKT GRAFICZNY

58 Kampania Facebook Kampania postów sponsorowanych na kanale Facebook, profilowana do różnych grup docelowych

59 Eventy Koncepcja Wzbudzenie poczucia afiliacji wśród użytkowników: „Skoro mam produkt Amica, to mam prawo korzystać z przywilejów programu Moja Amica” Realizacja Eventy, gdzie specjalne zaproszenia otrzymują członkowie Moja Amica – np. cykl Live Cooking z Kucharzem prowadzącym Blog Moja Amica Eventy generujące publikacje – np. warsztaty z udziałem bloggerów

60 Wdrożenie

61 Etapy 1. Specyfikacja + mock-upy 2. Projekty graficzne 3. Programowanie 4. Produkcja Kontentu 5. Wdrożenie 6. Testy 7. Przygotowanie kampanii 8. Start platformy Moja Amica 9. Promocja Programu Moja Amica

62


Pobierz ppt "Moja Amica Koncepcja wdrożenia i rozwoju. Cele Budowanie trwałej lojalności klientów Zwiększanie satysfakcji pozakupowej Wykorzystanie potencjału społeczności."

Podobne prezentacje


Reklamy Google