Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Depilacja chemiczna: miejsce na rynku

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Depilacja chemiczna: miejsce na rynku"— Zapis prezentacji:

1 Depilacja chemiczna: miejsce na rynku
Klient indywidualny DEPILACJA DOMOWA Rynek AGD Rynek kosmetyczny Laser Depilacja elektryczna [depilatory i trymery] Wosk/ pasta cukrowa Golenie [maszynki i pianki] Depilacja .chemiczna DEPILACJA W SALONIE KOSMETYCZNYM Salon + klient indywidualny

2 CECHY RYNKU DEPILACJI Spośród kobiet przeprowadzających zabiegi depilacji większość (59 proc.) dokonuje ich raz w tygodniu lub częściej Rynek depilacji to rynek skierowany przede wszystkim do kobiet – depiluje się około 50% Polek [2006 r] Najczęściej kosmetyki do (d)epilacji stosują panie w wieku 15 – 24 lata, z wyższym wykształceniem, deklarujące dobrą sytuację finansową Wzrost sprzedaży w sezonie kwiecień-sierpień, ALE: sezonowość coraz słabiej odczuwana wraz z rozwojem rynku

3 Rynek depilacji: golenie vs. kremy
Kosmetyki do depilacji: udział w rynku + szybkość zabiegu + bezbolesność - skaleczenia i podrażnienia - szybkie odrastanie oczekiwanie na zadziałanie kosmetyku - bezbolesność + alergie i podrażnienia - nieco wolniejsze niż przy goleniu odrastanie + Golenie, jako metodę usuwania niechcianego owłosienia deklaruje 50% respondentek

4 golenie vs. kremy etc… etc… etc… Nr 1. Nr 1 Nr 2 Nr 2.
Laboratorium Kolastyna, Miraculum, Pani Walewska, Brutal, Tanita, Paloma, Lider,Wars i Być może.

5 woski vs. kremy Rynek rosnący! Nieznacznie rośnie udział wosków
ALE: większość firm kosmetycznych produkuje zarówno woski, jak i preparaty chemiczne

6 PRODUCENCI: firmy zagraniczne
Jest od kilku lat niekwestionowanym liderem na naszym rynku: - ma 50% udziałów w sprzedaży depilatorów chemicznych [będąca w 2006 roku na drugiej pozycji Tanita – tylko 20%] - bogata gama różnorodnych produktów: woski, kremy, żele, pianki - ceny: zł Inni producenci zagraniczni o często mniejszym niż polskie firmy udziale w rynku - marka sprzedawana w drogeriach Rossmann; ceny ok. 7 zł/100 ml (produkuje także woski do depilacji oraz inne kosmetyki do pielęgnacji ciała– co wyjątkowe wśród firm kosmetycznych – akcesoria do golenia) - marka firmy Carters Products; ceny ok. 11 zł/100ml, kraj pochodzenia: USA; producent rozmaitych preparatów do depilacji, w Polsce dostępna niewielki wybór produktów - Sally Hansen; ceny ok zł producent kosmetyków do twarzy, ciała, ale przede wszystkim rąk i paznokci; produkuje woski, kosmetyki po depilacji, kosmetyki rozjaśniające włosy na twarzy

7 PRODUCENCI: firmy polskie
Producent – spółka Unicolor od 2007 włączona do Grupy Kolastyna Produkty oferowane przez Grupę Kolastyna obecne są na ok. 30 rynkach międzyna-rodowych Tanita to marka zarówno wosków, jak i d.chemicznych Cena: ok. 10 zł Producent kosmetyków naturalnych; produkuje także mleczko po depilacji Cena: ok. 8 zł/100 ml Producent kosmetyków do włosów i ciała Dwie linie: Sensual i Naturia W ofercie plastry do depilacji i oliwki łagodzące ceny ok. 7zł/100ml Producent szerokiej gamy kosmetyków i dystrybutor innych marek Produkuje również plastry do depilacji i balsam po depilacji) Cena ok.10 zl/100ml

8 PRODUCENCI: firmy polskie cd.
Seria Depile kosmetyki i preparaty lecznicze; w ofercie balsam łagodzący po depilacji cena ok. 10 zł/100ml Seria Perfecta Epilady misja firmy – tworzenie kosmetyków innowacyjnych; produkuje także wosk do depilacji w plastrach ceny ok. 10zł/100ml produkuje kosmetyki pielęgnacyjne i do makijażu; Seria Just Epil depilacja – tylko kremy ceny ok zł.100 ml producent szerokiej gamy plastrów z woskiem do depilacji oraz kosmetyków po depilacji Seria Satine ceny ok. 7 – 10 zł/ 100 ml

9 Rodzaje produktów Podział ze względu na miejsce aplikacji: do nóg/całego ciała + do miejsc wrażliwych [pach, rąk i okolic bikini] + do twarzy Podział ze względu na rodzaj skóry: normalna/wrażliwa/ sucha Typowy zestaw – tubka kremu 100ml + szpatułka Niektórzy producenci wprowadzają produkty „innowacyjne”…

10 Perfecta EPILADY – Dax Cosmetics
- Czekoladowy krem do depilacji miejsc wrażliwych (pach i bikini) - SENSITIVE (ok.10 zł/100ml) zawiera D-pantenol, czysty sok aloesowy i wyciąg z rumianku, koi urazy. Waniliowy krem do błyskawicznej depilacji - EXPRESS (ok.10 zł/100ml) ekspresowo działający krem; zawiera alantoninę, kolagen morski i olejek parafinowy PRZYKŁAD: Perfecta EPILADY – Dax Cosmetics

11 „Wynalazki” Pianki do depilacji (Veet, Isana)
Kremy do depilacji pod prysznic (Veet – z gąbeczką) Depilatory w kulce (Sally Hansen, Razorless Hair Remover Roll-On) Depilatory ekspresowe „w 3 minuty” (Eveline Just Epil, Stine Delia, Xpert Velvet Skin Vipera) Depilatory w żelu (Spa Gel Hair Remover – Sally Hansen; Nowe opakowania (pojemniki z dozownikami – Veet; saszetki) Depilatory w sprayu (Veet) Najbardziej innowacyjne produkty oferują producenci droższych kosmetyków – Sally Hansen, Veet (Reckit Benckiser)

12 Wnioski i prognozy Rynek depilacji będzie zapewne w ciągu najbliższych lat wciąż rósł. Podział związany z typami produktów rozegra się pomiędzy maszynkami/piankami do golenia, woskami i depilacją chemiczną. Depilacja „elektryczna” będzie zapewne ze względu na koszty oraz inwazyjność na razie w mniejszości. Polskie firmy, po pierwszym zachłyśnięciu się kosmetykami produkcji zagranicznej, będą zapewne stopniowo powiększać swój udział w sprzedaży. Takiemu układowi głównych graczy będą sprzyjały procesy konsolidacyjne (patrz Tanita i Grupa Kolastyna). Kluczem do sukcesu wydaje się oddzielna seria do depilacji, najlepiej sygnowana wyrazistą marką, złożona z wielu zróżnicowanych pod względem rodzaju, sposobu aplikacji oraz pojemności produktów [patrz: sukces Veet], nieco wyższa cena rekompensująca większą ofertę nie wydaje się odstraszać klientek Śmiałe pomysły futurystyczne: depilacja chemiczna dla mężczyzn???


Pobierz ppt "Depilacja chemiczna: miejsce na rynku"

Podobne prezentacje


Reklamy Google