Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

BADANIA OPINII PUBLICZNEJ WYBORY PARLAMENTARNE 2015 POLSKA PRESS GRUPA I REGIONALNY OŚRODEK BADANIA OPINII PUBLICZNEJ „DOBRA OPINIA”

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "BADANIA OPINII PUBLICZNEJ WYBORY PARLAMENTARNE 2015 POLSKA PRESS GRUPA I REGIONALNY OŚRODEK BADANIA OPINII PUBLICZNEJ „DOBRA OPINIA”"— Zapis prezentacji:

1 BADANIA OPINII PUBLICZNEJ WYBORY PARLAMENTARNE 2015 POLSKA PRESS GRUPA I REGIONALNY OŚRODEK BADANIA OPINII PUBLICZNEJ „DOBRA OPINIA”

2 POLSKA PRESS GRUPA Polska Press Grupa należy do największych wydawców prasy w Polsce i jest liderem na rynku mediów regionalnych i lokalnych. Główne obszary działalności Polska Press to prasa płatna i bezpłatna, Internet i drukarnie. Wydajemy 20 dzienników regionalnych, prawie 200 tygodników, bezpłatną gazetę miejską Nasze Miasto. Sprzedaż wydań wszystkich naszych dzienników w piątek to 816 tys. egzemplarzy. 8 nowoczesnych drukarni Polska Press zapewnia wysoką jakość druku wszystkim produktom prasowym Grupy oraz klientów zewnętrznych. Polska Press aktywnie rozwija swoją działalność internetową. Serwisy Polska Press Grupy zajmują 10. miejsce w polskim Internecie z 9,2 mln użytkowników i zasięgiem 42%**. W naszym portfolio są portale ogłoszeniowe, a także serwisy informacyjne: m.in. z informacjami o lokalnym biznesie strefabiznesu.pl, portal społeczności lokalnych naszemiasto.pl, serwis Wiadomości24.pl, polskatimes.pl oraz serwis telewizyjny Telemagazyn.pl. 2

3 DOBRA OPINIA REGIONALNY OŚRODEK BADANIA OPINII PUBLICZNEJ Badania opinii traktujemy jako dostarczanie klientowi niezbędnej wiedzy do podejmowania właściwych decyzji. Z drugiej strony te same badania opinii stanowią doskonałe narzędzie do skutecznej promocji działalności klientów. Współpraca z klientem nie kończy się dla nas w momencie zdania raportu z dokonanych pomiarów. Pomagamy tak dobrać temat i formę realizacji badania, by – poza zdobyciem pożądanych przez klienta informacji – wzniecić jednocześnie zainteresowanie mediów wobec przedsięwzięcia, a zwłaszcza jego finalnych efektów. Nasza oferta skierowana jest do przedstawicieli świata polityki, samorządu, instytucji państwowych i publicznych, a także szeroko pojętego biznesu oraz mediów. Naszą kadrę tworzą doświadczeni i rzetelni ankieterzy oraz wykwalifikowani socjologowie. Opracowywane przez nas raporty, analizy i rekomendacje dają gwarancję, że podejmowane na ich podstawie działania oraz inicjatywy przyniosą pożądany efekt. 3

4 Jako tandem na ogólnopolskim rynku badań demoskopijnych zadebiutowaliśmy w 2015 roku w związku z wyborami Prezydenta RP (wcześniej każdy z partnerów zdobywał doświadczenie w ramach indywidualnej działalności). Na tle konkurencji wyróżniliśmy się realizacją pomiaru na największej w historii badań preferencji wyborczych próbie 10 tysięcy respondentów we wszystkich 16 województwach. Za sukcesem badania, oprócz przyjętej metodologii, stoi potencjał tytułów regionalnych i lokalnych Polska Press Grupy. Ta siła to szeroka sieć rzetelnych badaczy terenowych, m.in. dziennikarzy- ankieterów. Naszą kadrę tworzą także doświadczeni oraz wykwalifikowani socjologowie. Opracowywane przez nas raporty, analizy i rekomendacje dają gwarancję, że podejmowane na ich podstawie działania oraz inicjatywy przyniosą pożądany efekt. WSPÓŁPRACA POLSKA PRESS GRUPA I DOBRA OPINIA

5 NAGRODA ZŁOTY PUCHAR PYTII Przygotowana przez nas prognoza wyniku wyborczego w drugiej turze okazała się najbardziej trafna względem oficjalnych wyników ogłoszonych przez Państwową Komisję Wyborczą. Pokonaliśmy tak znane ośrodki badań jak TNS, CBOS, GFK, Millward Brown czy IBRIS. Zostało to docenione przez Centrum Badań Ilościowych nad Polityką Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, które 16 czerwca przyznało nam Złoty Puchar Pytii - nagrodę za najlepszy sondaż przed drugą turą wyborów prezydenckich

6 Wszystkie badania realizujemy metodą bezpośredniego wywiadu ankieterskiego z wykorzystaniem papierowego kwestionariusza (PAPI). Dla kraju, województwa, okręgu wyborczego, powiatu, miasta oraz gminy konstruujemy próbę reprezentatywną kwotowo, czyli taką, która stanowi odwzorowanie w miniaturze struktury społecznej danej jednostki podziału administracyjnego. Operację doboru próby dokonujemy w oparciu o trzy kryteria: miejsce zamieszkania (miasto-wieś), płeć (kobieta- mężczyzna) oraz wiek (18-30 lat, lat, 61 i więcej lat). Przy opracowywaniu schematów proporcji ludnościowych korzystamy z najbardziej aktualnych danych Głównego Urzędu Statystycznego. NASZE METODY BADAWCZE

7 dolnośląskie opolskie śląskie małopolskie podkarpackie lubelskie mazowieckie łódzkie wielkopolskie kujawsko -pomorskie warmińsko -mazurskie podlaskie pomorskie zachodnio- pomorskie lubuskie świętokrzyskie PPG I DOBRA OPINIA NASZE ATUTY Fundamentem naszej działalności w branży badań opinii jest grupa rozsianych po najdalszych zakątkach kraju badaczy terenowych. Infrastrukturę ankieterską tworzą osoby rzetelne i uczciwe, które wiedzę na temat technik prowadzenia wywiadów z respondentami zdobywały na profesjonalnych szkoleniach z udziałem ekspertów w tej dziedzinie. Jesteśmy w stanie przeprowadzić badanie opinii we wszystkich 41 okręgach wyborczych Wałbrzych Legnica Wrocław Bydgoszcz Toruń Lublin Chełm Zielona GóraŁódź Piotrków Trybunalski SieradzChrzanów Kraków Nowy Sącz Tarnów PłockRadom Siedlce Warszawa Opole KrosnoRzeszów Białystok GdańskGdynia Bielsko- Biała Częstochowa Gliwice Rybnik Katowice Sosnowiec Kielce Elbląg Olsztyn Kalisz Konin PiłaPoznań KoszalinSzczecin

8 PPG I DOBRA OPINIA NASZE ATUTY Ponadto na naszą korzyść przemawia: zasięg – od każdej gminy, miasta, miasta na prawach powiatu, powiatu, okręgu wyborczego i województwa po cały kraj znajomość topografii wszystkich miejsc przeprowadzenia badania dowolność w zakresie kształtowania wielkości próby – od 200 respondentów (N=200) na gminę i miasto; od 500 (N=500) – miasto na prawach powiatu, powiat, okręg wyborczy, województwo; od 1,000 do nawet 20,000 tysięcy (N=1000 do 20000) – cały kraj dowolność w zakresie wyznaczenia obszaru/obszarów badania – wszelkie możliwe konfiguracje według zapotrzebowania ze strony Klienta raportowanie – odrębne sprawozdanie dla każdego obszaru badawczego promocja lub dyskrecja – możliwość nagłośnienia wyników badania w dziennikach Polska Press Grupy lub na życzenie nadanie badaniu statusu dokumentu poufnego

9 OFERTA BADAWCZA WYBORY PARLAMENTARNE 2015 Badanie nastrojów społecznych wskazanie przez mieszkańców najważniejszych problemów regionu, powiatu, miasta czy gminy bądź miejscowości, opinie na temat sytuacji gospodarczej, politycznej czy społecznej stosunek wobec partii politycznych i polityków/posłów

10 OFERTA BADAWCZA WYBORY PARLAMENTARNE 2015 Badanie preferencji wyborczych określenie poziomu poparcia dla partii politycznych, elektorat negatywny, partia drugiego wyboru, przepływy elektoratów, ocena działalności partii politycznych, ocena propozycji programowych partii, ocena wizerunku parlamentarzystów oraz kandydatów na parlamentarzystów, rozpoznawalność parlamentarzystów, ocena materiałów wykorzystywanych w kampanii wyborczej: haseł, zdjęć, bannerów, billboardów reklam, ogłoszeń, ulotek

11 CENNIK BADANIA PODSTAWOWE cena gmina i miasto (N=200)cena ustalana indywidualnie ze Zleceniodawcą miasto na prawach powiatu (N=500)cena ustalana indywidualnie ze Zleceniodawcą powiat (N=500)cena ustalana indywidualnie ze Zleceniodawcą okręg wyborczy (N=500)cena ustalana indywidualnie ze Zleceniodawcą województwo (N=500) ) – z wyjątkiem tego, które stanowi okręg wyborczy cena ustalana indywidualnie ze Zleceniodawcą kraj (N=1000)cena ustalana indywidualnie ze Zleceniodawcą wywiad, kwestionariusz: trzy pytania + metryczka, raport

12 CENNIK BADANIA ROZSZERZONE cena Więcej niż jedna lokalizacjacena ustalana indywidualnie ze Zleceniodawcą wywiad, kwestionariusz: trzy pytania + metryczka, raport

13 OFERTA SPECJALNA BADANIE FLAGOWE Nasze flagowe badanie wykonujemy dwutorowo. W każdym województwie/okręgu dokonujemy pomiaru na reprezentatywnej kwotowo próbie 500 dorosłych mieszkańców metodą bezpośredniego wywiadu ankieterskiego z wykorzystaniem papierowego kwestionariusza (PAPI). W poszczególnych województwach/okręgach typujemy siedem tak zwanych punktów badawczych: największe miasto i drugie pod względem liczby ludności miasto (wskazania „ręczne”) oraz trzecie miasto (wybór losowy) plus cztery gminy wiejskie (wybór losowy). Następnie z uzyskanych w ten sposób danych konstruujemy reprezentatywną dla struktury społecznej Polski pod względem miejsca zamieszkania (miasto- wieś), płci oraz wieku próbę składającą się z wszystkich rekordów. Przyjęta metodologia w połączeniu z szerokim rekonesansem wywiadowczym na obszarach wiejskich oraz rzetelną realizacją badania w terenie to gwarancja wiarygodności wyników

14 CENNIK BADANIE FLAGOWE cena 16 województw (dla każdego N=500; dla kraju N=8000)cena ustalana indywidualnie ze Zleceniodawcą 41 okręgów wyborczych (dla każdego N=500; dla kraju N=20500) cena ustalana indywidualnie ze Zleceniodawcą wywiad, kwestionariusz: trzy pytania + metryczka, raporty regionalne oraz krajowy

15 M E W dobraopinia.com KONTAKT PAWEŁ WIĘCEK

16 DZIĘKUJEMY


Pobierz ppt "BADANIA OPINII PUBLICZNEJ WYBORY PARLAMENTARNE 2015 POLSKA PRESS GRUPA I REGIONALNY OŚRODEK BADANIA OPINII PUBLICZNEJ „DOBRA OPINIA”"

Podobne prezentacje


Reklamy Google