Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Turystyka uzdrowiskowa / tezy do dyskusji panelowej / Wojciech Fedyk Dolnośląska Organizacja Turystyczna IV Polsko-Saksońskie Forum Gospodarcze Jelenia.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Turystyka uzdrowiskowa / tezy do dyskusji panelowej / Wojciech Fedyk Dolnośląska Organizacja Turystyczna IV Polsko-Saksońskie Forum Gospodarcze Jelenia."— Zapis prezentacji:

1

2 Turystyka uzdrowiskowa / tezy do dyskusji panelowej / Wojciech Fedyk Dolnośląska Organizacja Turystyczna IV Polsko-Saksońskie Forum Gospodarcze Jelenia Góra – Cieplice, listopad 2007r. Jelenia Góra – Cieplice, listopad 2007r.

3 Wstep Karkonosze Wrocław KGHM Góry - Sudety Czy prezentujemy spójny wizerunek Regionu? Ziemia Kłodzka Uzdrowiska

4 Wstep Czy to prawda? Gdy myślę Dolny Śląsk, to…

5 Wstep Jaki jest niepowtarzalny produkt turystyczny Regionu? Trwają poszukiwania!!

6 Wstep Główne odwiedzane miejscowości poza miejscem czasowego turystycznego pobytu (TOP 30 ) L.p. Miejscowość turystyczna Procent odwiedzających deklarujących chęć odwiedzenia 1 Jelenia Góra15,94% 2 Karpacz13,93% 3 Szklarska Poręba11,07% 4 Wrocław10,74% 5 Kłodzko9,23% 6 Praga6,71% 7 Kudowa – Zdrój5,37% 8 Duszniki – Zdrój4,36% 9 Wałbrzych - Książ4,19% 10 Wambierzyce4,19% 11 Polanica Zdrój3,19% 12 Kowary3,02% 13 Świdnica3,02% 14 Kraków2,35% 15 Wałbrzych2,35% 16 Bolków2,01% 17 Czechy1,85% 18 Leśna1,85% 19 Świeradów Zdrój1,85% 20 Bolesławiec1,51% 21 Lądek Zdrój1,51% 22 Walim1,51% 23 Harachov1,34% 24 Sobótka1,34% 25 Szczytna1,34% 26 Krzeszów1,17% 27 Opole1,17% 28 Brzeg1,01% 29 Oława1,01% 30 Skalne miasto Adrspach1,01% 30 Zgorzelec/Goerlitz1,01%

7 Wstep Ruch Turystyczny na Dolnym Śląsku w 2006 roku Motywy przyjazdu na Dolny Śląsk

8 Wstep Promocja turystyczna komplementarna z innymi programami narodowymi: Program Rok 2005 rokiem uzdrowisk polskich – Polskiej Organizacji Turystycznej Koncepcja promocji polskich uzdrowisk i turystyki uzdrowiskowej w Polsce – Polskiej Organizacji Turystycznej Kampania Promocji Markowych Produktów Turystycznych Dolnego Śląska – Turystyka Uzdrowiskowa

9 Wstep

10 Kampania Dolnego Śląska na rynkach pozaueropejskich ze szczególnym wskazaniem na Azję i Amerykę Północną Promocja produktów turystycznych regionu na nowych, perspektywicznych oraz niszowych rynkach źródliskowych migracji turystycznych – RPO & EWT Produkty Turystyka specjalistyczna i ekstremalna Imprezy muzyczno-kulturalne / w obiektach historycznych / Imprezy sportowo-rekreacyjne / powiązane z historią regionu / Med-tours i Turystyka w obiektach poprzemysłowych Tradycje rzemieślnicze i regionalna kuchnia oraz lokalne produkty spożywcze Turystyka dzieci i młodzieży Turystyka edukacyjna Turystyka motywacyjna i incentive tours Dolnośląscy nobliści i obiekty UNESCO

11 Wstep Proces zintegrowanego kreowania markowego produktu turystycznego Turystyka uzdrowiskowa Zanim powstanie marka Bogactwo majątku, Brak koordynacji, Brak wyrazistości, Brak jasnego dopasowania do określonego rynku, Niesprawny marketing: - realizowany przez poszczególne obiekty, - niezdolność połącze- nia sił i środków, - zbyt mała skala. Atrakcje Baza noclegowa Usługi Infrastruktura Kreowanie marki Kreowanie marki poprzez tworzenie pakietu o wyrazistej tożsamości na określonym rynku Atrakcje Baza noclegowa Usługi Zasoby nieturysty- czne Inwesto- rzy Źródła finansowa- nia Rynek podstawowy

12 Wstep efekt synergiiwizerunek obszaru LEPSZA POZYCJA NA RYNKU Subregionalny Sieciowy Produkt Turystyczny Dolnego Śląska - Uzdrowiska LEPSZA POZYCJA NA RYNKU PTO-1 TPT PTO- 2

13 Wstep Regionalny Program Operacyjny Turystyka uzdrowiskowa EUR Zakładany wzrost wydatków na turystykę Dolnego Śląska w latach Cel: Celem działania jest wzrost poziomu konkurencyjności miejscowości uzdrowiskowych na Dolnym Śląsku względem innych uzdrowisk w kraju i za granicą EUR - UE EUR - publiczny

14 Wstep Regionalny Program Operacyjny Przykładowe rodzaje projektów a) przedsięwzięcia z zakresu modernizacji architektury zdrojowej: odbudowa i renowacja obiektów, w tym m.in. teatrów, muszli koncertowych, odbudowa, budowa, rozbudowa oraz wyposażenie pijalni wód rewitalizacja parków (szczególnie zdrojowych) przedsięwzięcia z zakresu termomodernizacji oraz wykorzystania energii słonecznej przedsięwzięcia dostosowujące obiekty architektury zdrojowej do potrzeb osób niepełnosprawnych b) przedsięwzięcia z zakresu promocji turystyki uzdrowiskowej: przygotowanie i rozpowszechnianie materiałów promujących dolnośląski potencjał turystyczny c) Przedsięwzięcia z zakresu współpracy międzynarodowej i międzyregionalnej (m.in. seminaria, konferencje) w celu zapewnienia wymiany dobrych praktyk oraz doświadczeń

15 Wstep Regionalny Program Operacyjny Typ beneficjentów jednostki samorządu terytorialnego, ich związki i stowarzyszenia administracja rządowa publiczne szkoły wyższe samorządowe instytucje kultury PGL Lasy Państwowe i jego jednostki organizacyjne kościoły i związki wyznaniowe oraz osoby prawne kościołów i związków wyznaniowych organizacje pozarządowe regionalne i lokalne organizacje turystyczne nie działające w celu osiągnięcia zysku, spółki prawa handlowego nie działające w celu osiągnięcia zysku, bądź przeznaczające zysk wyłącznie na cele statutowe w których udział większościowy - ponad 50% akcji, udziałów i itp. posiadają jednostki sektora finansów publicznych i/lub podmioty prawa publicznego określone w dyrektywie 2004/18/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004 r. w sprawie koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi (Dz. Urz. L 134 z r.)

16 Wstep Postrzeganie turystyczne Dolnego Śląska Misja : Zwalczać słabe strony, podkreślać mocne Element oferty turystycznej Cecha Cecha Słabe strony produktu turystycznego Dolnego Śląska Cena usług noclegowychWysoka0,88Niska Transport lokalnyDostępne0,87Niedostępne Dojazd do miejscowościŁatwy0,97Trudny Czystość ulicCzyste0,97Brudne Ceny usług gastronomicznych Wysoka0,98Niska

17 Wstep Element oferty turystycznej Cecha Cecha Mocne strony produktu turystycznego Dolnego Śląska Jakość usług gastronomicznych Wysoka1,41Niska Informacja turystycznaDostępna1,45Niedostępne Gościnność mieszkańcówWysoka1,88Niska Otwartość mieszkańcówDuża1,85Mała Liczba atrakcji turystycznych Duża1,98Mała Atmosfera miejscowościInteresująca2,17Nieinteresujące Poziom zadowolenia z pobytu Zadowolony2,28Niezadowolony

18 Uzdrowiska Uzdrowiska CZ D

19 Wstep Dziękuję za uwagę Wojciech Fedyk Dolnośląska Organizacja Turystyczna


Pobierz ppt "Turystyka uzdrowiskowa / tezy do dyskusji panelowej / Wojciech Fedyk Dolnośląska Organizacja Turystyczna IV Polsko-Saksońskie Forum Gospodarcze Jelenia."

Podobne prezentacje


Reklamy Google