Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Turystyka uzdrowiskowa / tezy do dyskusji panelowej /

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Turystyka uzdrowiskowa / tezy do dyskusji panelowej /"— Zapis prezentacji:

1 Turystyka uzdrowiskowa / tezy do dyskusji panelowej /
Wojciech Fedyk Dolnośląska Organizacja Turystyczna IV Polsko-Saksońskie Forum Gospodarcze Jelenia Góra – Cieplice, listopad 2007r.

2 Czy prezentujemy spójny wizerunek Regionu?
Wstep Uzdrowiska Karkonosze Wrocław Ziemia Kłodzka KGHM Góry - Sudety

3 Czy to prawda? Gdy myślę Dolny Śląsk, to…
Wstep

4 Wstep Jaki jest niepowtarzalny produkt „turystyczny” Regionu?
Trwają poszukiwania!! Wstep

5 Wstep Główne odwiedzane miejscowości
poza miejscem czasowego turystycznego pobytu (TOP 30) Wstep L.p. Miejscowość turystyczna Procent odwiedzających deklarujących chęć odwiedzenia 1 Jelenia Góra 15,94% 2 Karpacz 13,93% 3 Szklarska Poręba 11,07% 4 Wrocław 10,74% 5 Kłodzko 9,23% 6 Praga 6,71% 7 Kudowa – Zdrój 5,37% 8 Duszniki – Zdrój 4,36% 9 Wałbrzych - Książ 4,19% 10 Wambierzyce 11 Polanica Zdrój 3,19% 12 Kowary 3,02% 13 Świdnica 14 Kraków 2,35% 15 Wałbrzych 2,35% 16 Bolków 2,01% 17 Czechy 1,85% 18 Leśna 19 Świeradów Zdrój 20 Bolesławiec 1,51% 21 Lądek Zdrój 22 Walim 23 Harachov 1,34% 24 Sobótka 25 Szczytna 26 Krzeszów 1,17% 27 Opole 28 Brzeg 1,01% 29 Oława 30 Skalne miasto Adrspach Zgorzelec/Goerlitz

6 Wstep Ruch Turystyczny na Dolnym Śląsku w 2006 roku
Motywy przyjazdu na Dolny Śląsk Wstep

7 Wstep Promocja turystyczna komplementarna
z innymi programami narodowymi: Program „Rok 2005 rokiem uzdrowisk polskich” – Polskiej Organizacji Turystycznej Koncepcja promocji polskich uzdrowisk i turystyki uzdrowiskowej w Polsce – Polskiej Organizacji Turystycznej Kampania Promocji Markowych Produktów Turystycznych Dolnego Śląska – Turystyka Uzdrowiskowa Wstep

8 Wstep

9 Wstep Produkty 2008-2013 Turystyka specjalistyczna i ekstremalna
Kampania Dolnego Śląska na rynkach pozaueropejskich ze szczególnym wskazaniem na Azję i Amerykę Północną Wstep Promocja produktów turystycznych regionu na nowych, perspektywicznych oraz niszowych rynkach źródliskowych migracji turystycznych – RPO & EWT Produkty Turystyka specjalistyczna i ekstremalna Imprezy muzyczno-kulturalne / w obiektach historycznych / Imprezy sportowo-rekreacyjne / powiązane z historią regionu / Med-tours i Turystyka w obiektach poprzemysłowych Tradycje rzemieślnicze i regionalna kuchnia oraz lokalne produkty spożywcze Turystyka dzieci i młodzieży Turystyka edukacyjna Turystyka motywacyjna i incentive tours Dolnośląscy nobliści i obiekty UNESCO

10 Proces zintegrowanego kreowania markowego produktu turystycznego Turystyka uzdrowiskowa
Wstep Zanim powstanie marka Bogactwo majątku, Brak koordynacji, Brak wyrazistości, Brak jasnego dopasowania do określonego rynku, Niesprawny marketing: - realizowany przez poszczególne obiekty, - niezdolność połącze-nia sił i środków, - zbyt mała skala. Atrakcje Baza noclegowa Usługi Infrastruktura Kreowanie marki Kreowanie marki poprzez tworzenie pakietu o wyrazistej tożsamości na określonym rynku Atrakcje Baza noclegowa Usługi Zasoby nieturysty-czne Inwesto-rzy Źródła finansowa-nia Rynek podstawowy

11 Sieciowy Produkt Turystyczny Dolnego Śląska - Uzdrowiska
Subregionalny Sieciowy Produkt Turystyczny Dolnego Śląska - Uzdrowiska Wstep efekt synergii wizerunek obszaru LEPSZA POZYCJA NA RYNKU PTO-1 TPT PTO- 2 LEPSZA POZYCJA NA RYNKU

12 Wstep Zakładany wzrost wydatków na turystykę
Dolnego Śląska w latach Wstep Regionalny Program Operacyjny Turystyka uzdrowiskowa EUR EUR - UE EUR - publiczny Cel: Celem działania jest wzrost poziomu konkurencyjności miejscowości uzdrowiskowych na Dolnym Śląsku względem innych uzdrowisk w kraju i za granicą.

13 Wstep Regionalny Program Operacyjny Przykładowe rodzaje projektów
a) przedsięwzięcia z zakresu modernizacji architektury zdrojowej: odbudowa i renowacja obiektów, w tym m.in. teatrów, muszli koncertowych, odbudowa, budowa, rozbudowa oraz wyposażenie pijalni wód rewitalizacja parków (szczególnie zdrojowych) przedsięwzięcia z zakresu termomodernizacji oraz wykorzystania energii słonecznej przedsięwzięcia dostosowujące obiekty architektury zdrojowej do potrzeb osób niepełnosprawnych b) przedsięwzięcia z zakresu promocji turystyki uzdrowiskowej: przygotowanie i rozpowszechnianie materiałów promujących dolnośląski potencjał turystyczny c) Przedsięwzięcia z zakresu współpracy międzynarodowej i międzyregionalnej (m.in. seminaria, konferencje) w celu zapewnienia wymiany dobrych praktyk oraz doświadczeń

14 Wstep Regionalny Program Operacyjny Typ beneficjentów
jednostki samorządu terytorialnego, ich związki i stowarzyszenia administracja rządowa publiczne szkoły wyższe samorządowe instytucje kultury PGL Lasy Państwowe i jego jednostki organizacyjne kościoły i związki wyznaniowe oraz osoby prawne kościołów i związków wyznaniowych organizacje pozarządowe regionalne i lokalne organizacje turystyczne nie działające w celu osiągnięcia zysku, spółki prawa handlowego nie działające w celu osiągnięcia zysku, bądź przeznaczające zysk wyłącznie na cele statutowe w których udział większościowy - ponad 50% akcji, udziałów i itp. posiadają jednostki sektora finansów publicznych i/lub podmioty prawa publicznego określone w dyrektywie 2004/18/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004 r. w sprawie koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi (Dz. Urz. L 134 z r.)

15 Wstep Postrzeganie „ turystyczne „ Dolnego Śląska
Misja : „Zwalczać słabe strony, podkreślać mocne „ Element oferty turystycznej Cecha 3 2 1 -1 -2 -3 Słabe strony produktu turystycznego Dolnego Śląska Cena usług noclegowych Wysoka 0,88 Niska Transport lokalny Dostępne 0,87 Niedostępne Dojazd do miejscowości Łatwy 0,97 Trudny Czystość ulic Czyste Brudne Ceny usług gastronomicznych 0,98

16 Wstep Mocne strony produktu turystycznego Dolnego Śląska
Element oferty turystycznej Cecha 3 2 1 -1 -2 -3 Mocne strony produktu turystycznego Dolnego Śląska Jakość usług gastronomicznych Wysoka 1,41 Niska Informacja turystyczna Dostępna 1,45 Niedostępne Gościnność mieszkańców 1,88 Otwartość mieszkańców Duża 1,85 Mała Liczba atrakcji turystycznych 1,98 Atmosfera miejscowości Interesująca 2,17 Nieinteresujące Poziom zadowolenia z pobytu Zadowolony 2,28 Niezadowolony

17 Uzdrowiska Uzdrowiska D CZ

18 Wstep Dziękuję za uwagę Wojciech Fedyk
Dolnośląska Organizacja Turystyczna


Pobierz ppt "Turystyka uzdrowiskowa / tezy do dyskusji panelowej /"

Podobne prezentacje


Reklamy Google