Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Turystyka uzdrowiskowa / tezy do dyskusji panelowej / Wojciech Fedyk Dolnośląska Organizacja Turystyczna IV Polsko-Saksońskie Forum Gospodarcze Jelenia.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Turystyka uzdrowiskowa / tezy do dyskusji panelowej / Wojciech Fedyk Dolnośląska Organizacja Turystyczna IV Polsko-Saksońskie Forum Gospodarcze Jelenia."— Zapis prezentacji:

1

2 Turystyka uzdrowiskowa / tezy do dyskusji panelowej / Wojciech Fedyk Dolnośląska Organizacja Turystyczna IV Polsko-Saksońskie Forum Gospodarcze Jelenia Góra – Cieplice, 15-16 listopad 2007r. Jelenia Góra – Cieplice, 15-16 listopad 2007r.

3 Wstep Karkonosze Wrocław KGHM Góry - Sudety Czy prezentujemy spójny wizerunek Regionu? Ziemia Kłodzka Uzdrowiska

4 Wstep Czy to prawda? Gdy myślę Dolny Śląsk, to…

5 Wstep Jaki jest niepowtarzalny produkt turystyczny Regionu? Trwają poszukiwania!!

6 Wstep Główne odwiedzane miejscowości poza miejscem czasowego turystycznego pobytu (TOP 30 ) L.p. Miejscowość turystyczna Procent odwiedzających deklarujących chęć odwiedzenia 1 Jelenia Góra15,94% 2 Karpacz13,93% 3 Szklarska Poręba11,07% 4 Wrocław10,74% 5 Kłodzko9,23% 6 Praga6,71% 7 Kudowa – Zdrój5,37% 8 Duszniki – Zdrój4,36% 9 Wałbrzych - Książ4,19% 10 Wambierzyce4,19% 11 Polanica Zdrój3,19% 12 Kowary3,02% 13 Świdnica3,02% 14 Kraków2,35% 15 Wałbrzych2,35% 16 Bolków2,01% 17 Czechy1,85% 18 Leśna1,85% 19 Świeradów Zdrój1,85% 20 Bolesławiec1,51% 21 Lądek Zdrój1,51% 22 Walim1,51% 23 Harachov1,34% 24 Sobótka1,34% 25 Szczytna1,34% 26 Krzeszów1,17% 27 Opole1,17% 28 Brzeg1,01% 29 Oława1,01% 30 Skalne miasto Adrspach1,01% 30 Zgorzelec/Goerlitz1,01%

7 Wstep Ruch Turystyczny na Dolnym Śląsku w 2006 roku Motywy przyjazdu na Dolny Śląsk

8 Wstep Promocja turystyczna komplementarna z innymi programami narodowymi: Program Rok 2005 rokiem uzdrowisk polskich – Polskiej Organizacji Turystycznej Koncepcja promocji polskich uzdrowisk i turystyki uzdrowiskowej w Polsce – Polskiej Organizacji Turystycznej Kampania Promocji Markowych Produktów Turystycznych Dolnego Śląska 2007-2008 – Turystyka Uzdrowiskowa

9 Wstep

10 Kampania Dolnego Śląska na rynkach pozaueropejskich ze szczególnym wskazaniem na Azję i Amerykę Północną Promocja produktów turystycznych regionu na nowych, perspektywicznych oraz niszowych rynkach źródliskowych migracji turystycznych – RPO & EWT Produkty 2008-2013 Turystyka specjalistyczna i ekstremalna Imprezy muzyczno-kulturalne / w obiektach historycznych / Imprezy sportowo-rekreacyjne / powiązane z historią regionu / Med-tours i Spa@wellnes Turystyka w obiektach poprzemysłowych Tradycje rzemieślnicze i regionalna kuchnia oraz lokalne produkty spożywcze Turystyka dzieci i młodzieży Turystyka edukacyjna Turystyka motywacyjna i incentive tours Dolnośląscy nobliści i obiekty UNESCO

11 Wstep Proces zintegrowanego kreowania markowego produktu turystycznego Turystyka uzdrowiskowa Zanim powstanie marka Bogactwo majątku, Brak koordynacji, Brak wyrazistości, Brak jasnego dopasowania do określonego rynku, Niesprawny marketing: - realizowany przez poszczególne obiekty, - niezdolność połącze- nia sił i środków, - zbyt mała skala. Atrakcje Baza noclegowa Usługi Infrastruktura Kreowanie marki Kreowanie marki poprzez tworzenie pakietu o wyrazistej tożsamości na określonym rynku Atrakcje Baza noclegowa Usługi Zasoby nieturysty- czne Inwesto- rzy Źródła finansowa- nia Rynek podstawowy

12 Wstep efekt synergiiwizerunek obszaru LEPSZA POZYCJA NA RYNKU Subregionalny Sieciowy Produkt Turystyczny Dolnego Śląska - Uzdrowiska LEPSZA POZYCJA NA RYNKU PTO-1 TPT PTO- 2

13 Wstep Regionalny Program Operacyjny Turystyka uzdrowiskowa - 15 108 805 EUR Zakładany wzrost wydatków na turystykę Dolnego Śląska w latach 2008-2013 Cel: Celem działania jest wzrost poziomu konkurencyjności miejscowości uzdrowiskowych na Dolnym Śląsku względem innych uzdrowisk w kraju i za granicą. 12 842 484 EUR - UE 2 266 321 EUR - publiczny

14 Wstep Regionalny Program Operacyjny Przykładowe rodzaje projektów a) przedsięwzięcia z zakresu modernizacji architektury zdrojowej: odbudowa i renowacja obiektów, w tym m.in. teatrów, muszli koncertowych, odbudowa, budowa, rozbudowa oraz wyposażenie pijalni wód rewitalizacja parków (szczególnie zdrojowych) przedsięwzięcia z zakresu termomodernizacji oraz wykorzystania energii słonecznej przedsięwzięcia dostosowujące obiekty architektury zdrojowej do potrzeb osób niepełnosprawnych b) przedsięwzięcia z zakresu promocji turystyki uzdrowiskowej: przygotowanie i rozpowszechnianie materiałów promujących dolnośląski potencjał turystyczny c) Przedsięwzięcia z zakresu współpracy międzynarodowej i międzyregionalnej (m.in. seminaria, konferencje) w celu zapewnienia wymiany dobrych praktyk oraz doświadczeń

15 Wstep Regionalny Program Operacyjny Typ beneficjentów jednostki samorządu terytorialnego, ich związki i stowarzyszenia administracja rządowa publiczne szkoły wyższe samorządowe instytucje kultury PGL Lasy Państwowe i jego jednostki organizacyjne kościoły i związki wyznaniowe oraz osoby prawne kościołów i związków wyznaniowych organizacje pozarządowe regionalne i lokalne organizacje turystyczne nie działające w celu osiągnięcia zysku, spółki prawa handlowego nie działające w celu osiągnięcia zysku, bądź przeznaczające zysk wyłącznie na cele statutowe w których udział większościowy - ponad 50% akcji, udziałów i itp. posiadają jednostki sektora finansów publicznych i/lub podmioty prawa publicznego określone w dyrektywie 2004/18/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004 r. w sprawie koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi (Dz. Urz. L 134 z 30.04.2004 r.)

16 Wstep Postrzeganie turystyczne Dolnego Śląska Misja : Zwalczać słabe strony, podkreślać mocne Element oferty turystycznej Cecha3210-2-3Cecha Słabe strony produktu turystycznego Dolnego Śląska Cena usług noclegowychWysoka0,88Niska Transport lokalnyDostępne0,87Niedostępne Dojazd do miejscowościŁatwy0,97Trudny Czystość ulicCzyste0,97Brudne Ceny usług gastronomicznych Wysoka0,98Niska

17 Wstep Element oferty turystycznej Cecha3210-2-3Cecha Mocne strony produktu turystycznego Dolnego Śląska Jakość usług gastronomicznych Wysoka1,41Niska Informacja turystycznaDostępna1,45Niedostępne Gościnność mieszkańcówWysoka1,88Niska Otwartość mieszkańcówDuża1,85Mała Liczba atrakcji turystycznych Duża1,98Mała Atmosfera miejscowościInteresująca2,17Nieinteresujące Poziom zadowolenia z pobytu Zadowolony2,28Niezadowolony

18 Uzdrowiska Uzdrowiska CZ D

19 Wstep Dziękuję za uwagę Wojciech Fedyk Dolnośląska Organizacja Turystyczna


Pobierz ppt "Turystyka uzdrowiskowa / tezy do dyskusji panelowej / Wojciech Fedyk Dolnośląska Organizacja Turystyczna IV Polsko-Saksońskie Forum Gospodarcze Jelenia."

Podobne prezentacje


Reklamy Google