Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Filip Andrzejewski Remigiusz Chiluta. Algorytmika czyli podstawa Algorytmem nazywamy skończony ciąg znaków przekształcający zbiór danych na zbiór danych.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Filip Andrzejewski Remigiusz Chiluta. Algorytmika czyli podstawa Algorytmem nazywamy skończony ciąg znaków przekształcający zbiór danych na zbiór danych."— Zapis prezentacji:

1 Filip Andrzejewski Remigiusz Chiluta

2 Algorytmika czyli podstawa Algorytmem nazywamy skończony ciąg znaków przekształcający zbiór danych na zbiór danych wyjściowych. Algorytmy można zapisywać za pomocą: -Listy kroków -Schematu blokowego -Języka programowanie

3 Schematy blokowe-porównywanie liczb. START Wpisz: a, b a>b Wypisz: a jest większe od b Wypisz: b jest większe od a KONIEC TAKNIE Blok graniczny: początek algorytmu. Blok Wejścia: użytkownik wprowadza wartości zmiennych. Blok decyzyjny: Określa wybór jednej z dwóch dróg. Blok Wyjścia: Wyświetlanie danych. Blok graniczny: koniec algorytmu.

4 1HelloWorld.cpp #include using namespace std; int main() { cout<< HELLO WORLD; system(PAUSE); return 0; } Załączanie bibliotek Deklaracja głównej funkcji Instrukcja wypisująca na ekranie tekst Funkcja zatrzymująca program Informacja że program korzysta z przestrzeni nazw std Instrukcja zwracająca zero

5 2Porownywanie.cpp START Wpisz: a, b a>b Wypisz: b jest większe od a KONIEC TAKNIE #include #include using namespace std; int a,b; int main() { cin>>a>>b; if (a>b) { cout<< A jest większe; } else { cout<< B jest większe; } system(PAUSE); return 0; } Wypisz: a jest większe od b

6 3Kalkulator.cpp

7 Pętle cz.1 START KALKULATOR Dzialanie != 5 TAKNIE KONIE C

8 Pętle cz.2 Pętla While: while (warunek) { instrukcje; } Pętla for: for(int i=0;i<10;i++) { instrukcje; }

9 Biblioteki Załączanie: #include Podstawowe: cmath – funkcje matematyczne np. trygonometria, pierwiastki iostream – obsługa strumieni(tz. Cin i cout). cstdlib – zawiera funkcje ogólne.

10 Typy zmiennych l.p.C++ deklaracja Zakres 1.charJeden znak 2.int long int float-3,4e ,4e38 6.double-1,7e ,7e308 7.booltrue/false

11 l.p.Schemat blokowyc++działanie 1.Cin>>Przypisuje zmiennej wartość wprowadzoną przez użytkownika 2.Cout<

12 l.p.C++Opis działania 1.= Np. x=5; Przypisanie wartości zmiennej 2.++ Np. x++; Zwiększenie wartości zmiennej o Np. x--; Zmniejszenie wartości zmiennej o 1 4.+= Np. x+= 5; Zwiększenie wartości zmiennej o jakąś wartość 5.-= Np. x-= 5; Zmniejszenie wartości zmiennej o jakąś wartość 6.Typ nazwa; Np. int x; Deklaracja zmiennej Operatory przypisania

13 l.p.C++Opis działania 1.==równy 2.>większy 3.>=Większy lub równy 4.


Pobierz ppt "Filip Andrzejewski Remigiusz Chiluta. Algorytmika czyli podstawa Algorytmem nazywamy skończony ciąg znaków przekształcający zbiór danych na zbiór danych."

Podobne prezentacje


Reklamy Google