Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

RWE Polska SASTRONA 1 Jak zachęcać do oszczędzania energii odbiorcę końcowego? Wprowadzenie: Janusz Moroz – Członek Zarządu RWE Polska S.A. Uczestnicy.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "RWE Polska SASTRONA 1 Jak zachęcać do oszczędzania energii odbiorcę końcowego? Wprowadzenie: Janusz Moroz – Członek Zarządu RWE Polska S.A. Uczestnicy."— Zapis prezentacji:

1 RWE Polska SASTRONA 1 Jak zachęcać do oszczędzania energii odbiorcę końcowego? Wprowadzenie: Janusz Moroz – Członek Zarządu RWE Polska S.A. Uczestnicy dyskusji panelowej: Marek Gnap – Account Director, Fleishman – Hillard Bogdan Rogala – Prezes Philips Lighting Poland S.A. Grażyna Rokicka – Prezes Stowarzyszenia Konsumentów Polskich Marek Ustrobiński – Zastępca Prezydenta Rzeszowa

2 RWE Polska SASTRONA 2 Zachowanie Polaków w zakresie oszczędzania energii elektrycznej > Badanie przeprowadzone we wrześniu 2007 roku przez TNS OBOP na zlecenie RWE > Losowa, reprezentatywna próba 1001 mieszkańców Polski w wieku 18 i więcej lat

3 RWE Polska SASTRONA 3 Ponad ¾ Polaków byłaby skłonna oszczędzać energię elektryczną z powodów finansowych Z jakiego powodu byłby/byłaby Pan(i) skłonny(a) oszczędzać energię elektryczną?

4 RWE Polska SASTRONA 4 Ponad połowa Polaków zwraca uwagę na klasę efektywności energetycznej urządzeń AGD Czy kupując urządzenia AGD zwraca Pan(i) uwagę na klasę efektywności energetycznej sprzętu (oznaczenia C, B, A, A+, A++)? Czy zwraca Pan(i) uwagę na to, aby z myślą o oszczędzaniu energii wyłączać telewizor, komputer, drukarkę całkowicie – z funkcji stand-by? Ponad połowa Polaków nie wie, że urządzenia w trybie stand-by zużywają energię

5 RWE Polska SASTRONA 5 Ponad połowa Polaków byłaby skłonna zmienić swoje przyzwyczajenia, żeby zmniejszyć zużycie energii Co byłby/byłaby Pan(i) skłonny(a) zrobić, żeby zmniejszyć zużycie energii elektrycznej w swoim domu/mieszkaniu?

6 RWE Polska SASTRONA 6 Racjonalne wykorzystanie energii w pracy > Badanie przeprowadzone w okresie luty – marzec 2008 przez IPSOS na zlecenie RWE > Próba 525 osób, mieszkańców Warszaw, w biurach, sklepach, usługach, produkcji i budownictwie

7 RWE Polska SASTRONA 7 63% oszczędza energię w pracy Dotyczy to niemal wszystkich typów miejsc pracy z wyjątkiem budownictwa. W budownictwie jedynie 43% stara się oszczędzać, w tym 17% stara się oszczędzać zawsze. Ponadto, lepsze wykształcenie również sprzyja oszczędzaniu energii.

8 RWE Polska SASTRONA 8 53% oszczędza racjonalnie Najczęściej postawę taką prezentują pracownicy sklepów i usług, a niemal dwukrotnie rzadziej pracownicy budownictwa.

9 RWE Polska SASTRONA 9 Najczęściej gasimy niepotrzebne oświetlenie 4% ogranicza korzystanie z urządzeń jednocześnie rezygnując z korzyści, jakie dają te urządzenia.

10 RWE Polska SASTRONA 10 Brak zaleceń – głównym powodem dlaczego nie oszczędzamy Najczęściej wymienianym powodem nie oszczędzania energii jest brak zaleceń pracodawcy. Warto jednak zwrócić uwagę, że bardzo wiele osób ma pewną barierę, żeby zmienić swoje przyzwyczajenia zasłaniając się brakiem czasu lub siły.

11 RWE Polska SASTRONA 11 Ważność problemu racjonalnego wykorzystania energii w pracy Problem racjonalnego wykorzystania energii elektrycznej w pracy został oceniony jako dosyć ważny średnio 71,5 pkt. Najważniejszy jest on dla pracowników sklepów, najmniej ważny dla pracowników budownictwa.

12 RWE Polska SASTRONA 12 Jak zachęcać do oszczędzania energii odbiorcę końcowego? Wprowadzenie: Janusz Moroz – Członek Zarządu RWE Polska S.A. Uczestnicy dyskusji panelowej: Marek Gnap – Account Director, Fleishman – Hillard Bogdan Rogala – Prezes Philips Lighting Poland S.A. Grażyna Rokicka – Prezes Stowarzyszenia Konsumentów Polskich Marek Ustrobiński – Zastępca Prezydenta Rzeszowa

13 RWE Polska SASTRONA 13 Świadoma energia RWE Społeczna kampania na rzecz racjonalnego wykorzystania energii


Pobierz ppt "RWE Polska SASTRONA 1 Jak zachęcać do oszczędzania energii odbiorcę końcowego? Wprowadzenie: Janusz Moroz – Członek Zarządu RWE Polska S.A. Uczestnicy."

Podobne prezentacje


Reklamy Google