Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Budowa systemu premiowania – krok po kroku Olga Włodarczyk Radosław Sieczka.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Budowa systemu premiowania – krok po kroku Olga Włodarczyk Radosław Sieczka."— Zapis prezentacji:

1 Budowa systemu premiowania – krok po kroku Olga Włodarczyk Radosław Sieczka

2 I.Analiza budżetu wynagrodzeń II.Etapy budowania systemu premiowania: wybór grupy projektowej identyfikacja mierników wyników pracy sposoby pomiaru wyników pracy sposoby finansowania premii częstotliwość i wysokość wypłacania premii Plan wystąpienia

3 I. Analiza budżetu wynagrodzeń

4 Struktura budżetu wynagrodzeń (1)

5 wynagrodzenie zmienne –jaki procent budżetu wynagrodzeń stanowią premie? –czy są to premie regulaminowe czy uznaniowe? –jaka część premii jest uzależniona od wyników pracy pracowników? Struktura budżetu wynagrodzeń (2)

6 Struktura budżetu wynagrodzeń (3)

7 Zmiany budżetu wynagrodzeń a wyniki firmy (1)

8 Zmiany budżetu wynagrodzeń a wyniki firmy (2)

9 II. Etapy budowania systemu premiowania

10 Wybór grupy projektującej system zespół składający się z pracowników średniego szczebla zarządzania i specjalistów: kierowników poszczególnych działów przedstawiciela działu HR analityka np. finansowego zapoznanie zespołu z celami biznesowymi firmy i oczekiwaniami co do nowego systemu zapoznanie grupy z zasadami projektowania systemu zmiennej części wynagrodzenia

11 Identyfikacja mierników wyników pracy sporządzenie listy mierników zawężenie listy mierników do 6-8 określenie sposobu kwantyfikacji mierników

12 Kryteria selekcji mierników znaczenie dla biznesu wpływ pracownika na dany wskaźnik uniwersalność

13 Etapy analizy danych historycznych: analiza trendów analiza amplitudy wahań danych analiza sezonowości danych analiza odchyleń danych Skuteczne wykorzystanie danych historycznych w wyborze mierników i celów premiowych

14 Analiza trendów (1)

15 Analiza trendów (2)

16 Analiza amplitudy wahań (1)

17 Analiza amplitudy wahań (2)

18 Analiza sezonowości

19 Analiza odchyleń

20 Skąd wziąć pieniądze na wypłatę premii?

21 Udział w zyskach Kolejne lata20082009201020112012 Poziom sprzedaży całkowitej (mln PLN)170211261324402 Zysk netto (mln PLN)2,857107 Udział zysku netto w całkowitej sprzedaży1,65%2,37%2,68%3,09%1,74% Budżet wynagrodzenia zmiennego (tys. PLN)02504901 0000 Premia będzie wypłacona, gdy udział zysku netto w całkowitej sprzedaży firmy wyniesie minimum 2% Udział zysku netto w całkowitej sprzedaży % zysku netto przeznaczany na wypłatę premii 2-2,49%5% 2,50-2,99%7% 3% i więcej10%

22 Oszczędności w kosztach Przykład 1 sprzedaż8 000 000 PLN x planowane koszty (60%)4 800 000 PLN - aktualne koszty4 400 000 PLN = korzyść/zysk 400 000 PLN

23 Przykład 2 sprzedaż 8 000 000 PLN x planowy koszt reklamacji (2,5%) 200 000 PLN - aktualny koszt reklamacji 180 000 PLN korzyść/zysk z wyższego poziomu jakości 20 000 PLN Zyski/korzyści z wyższego poziomu jakości

24 Częstotliwość wypłacanej premii

25 Wysokość wypłacanej premii

26 Dziękujemy za uwagę Olga Włodarczyk wlodarczyk@sedlak.pl Radosław Sieczka sieczka@sedlak.pl Zapraszamy na nasze strony: www.sedlak.pl www.wynagrodzenia.pl www.rynekpracy.pl


Pobierz ppt "Budowa systemu premiowania – krok po kroku Olga Włodarczyk Radosław Sieczka."

Podobne prezentacje


Reklamy Google