Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Wyk: Bartek Pydych i Mariusz Bijok. Historia kolei Po odzyskaniu niepodległości w 1918 roku Polska otrzymała po zaborcach trzy, słabo ze sobą powiązane.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Wyk: Bartek Pydych i Mariusz Bijok. Historia kolei Po odzyskaniu niepodległości w 1918 roku Polska otrzymała po zaborcach trzy, słabo ze sobą powiązane."— Zapis prezentacji:

1 Wyk: Bartek Pydych i Mariusz Bijok

2 Historia kolei Po odzyskaniu niepodległości w 1918 roku Polska otrzymała po zaborcach trzy, słabo ze sobą powiązane i różnie rozwinięte sieci kolejowe. Najbardziej rozwinięta sieć kolejowa była w zaborze Pruskim

3 Pierwsza linia kolejowa w Polsce Kolej Warszawsko-Wiedeńska, D roga żelazna Warszawsko- Wiedeńska - linia kolejowa łącząca Warszawę z granicą zaboru austriackiego. Pierwsza linia kolejowa na ziemiach ówczesnego Królestwa Polskiego i druga w Imperium Rosyjskim. Pierwszy odcinek wybudowano w Trasa linii Warszawsko- Wiedeńskiej przebiegała przez odcinki: Warszawa – Grodzisk Mazowiecki – Żyrardów (Ruda Guzowska) – Skierniewice – Koluszki – Piotrków Trybunalski - Radomsko – Częstochowa – Zawiercie – Ząbkowice – Strzemieszyc Południowe – Granica Inne linie kolejowe na terenie polskich zaborów: Kolej Warszawsko-Petersburska (otwarta w 1862) Kolej Warszawsko-Bydgoska (otwarta w 1862) Kolej Warszawsko-Terespolska (otwarta w 1866) Kolej Iwangorodzko-Dąbrowska (otwarta w 1885) Kolej Warszawsko-Kaliska (otwarta w 1902)

4 Stan linii kolejowych W 1998 roku gęstość linii kolejowych w Polsce wynosiła 7,1 km/100km². Pomimo tak znacznej gęstości, polski transport kolejowy boryka się z poważnymi problemami. Najważniejsze z nich to duże zróżnicowanie gęstości linii kolejowych na obszarze naszego kraju oraz przestarzałe tory i tabory

5 Transport kolejowy Pociągi transportują w dużych ilościach węgiel, samochody, różne substancje chemiczne takie jak ropa naftowa, benzyna itp. Za transport pasażerski odpowiada mdz. PKP Intercity, PKP Intercity S.A.– spółka grupy PKP, obsługująca tzw. najwyższy sektor kolejowych przewozów pasażerskich, do których zaliczają się pociągi kwalifikowane (z miejscami rezerwowanymi) EuroCity, EkspresInterCity, ekspresowe, Tanie Linie Kolejowe, niektóre pociągi międzynarodowe oraz przewozy w wagonach sypialnych i z miejscami do leżenia. Spółka powstała dzięki formalnemu wydzieleniu z Polskich Kolei Państwowych na bazie Sektora Przewozów Pasażerskich PKP ( ), choć dominującym udziałowcem spółki pozostaje nadal PKP S.A.. Szefem PKP Intercity jest Krzysztof Celiński

6 Sieć kolejowa Kolej najbardziej rozwinięta jest w południowo–zachodniej części kraju. Niewielka gęstość linii kolejowych na obszarach wschodnich była, i jest nadal, jedną z podstawowych przyczyn słabego rozwoju gospodarczego tych obszarów

7 Plany Modernizacji W dzisiejszych czasach Kierunki działań modernizacyjnych w Polsce wynikają z przyjętej strategii rozwoju infrastruktury transportu i zgodne są z zaleceniami polityki transportowej UE. Wszystkie projekty będą minimalizować negatywne oddziaływanie na środowisko. Polska kolej zostaje prywatyzowana. Prywatyzowanie kolei przyczyniło się do osłabienia spółki PKP. Na rynek wchodzą inwestorzy z Niemiec

8 Przejścia graniczne 1 Braniewo Polska-Rosja 2 Czeremcha Polska-Białoruś 3 Dorohusk Polska-Ukraina 4 Głomno Polska-Rosja 5 Hrebenne Polska-Ukraina 6 Hrubieszów Polska-Ukraina 7 Krościenko Polska-Ukraina 8 Kuźnica Polska-Białoruś 9 Przemyśl Polska-Ukraina 10 Siemianówka Polska-Białoruś 11 Skandawa Polska-Rosja 12 Terespol Polska-Białoruś 13 Trakiszki Polska-Litwa 14 Werchrata Polska-Ukraina 15 Zubki Polska-Białoruś

9 Najszybsze pociągi Niemcy: ICE 3 – należący do niemieckiego Deutsche Bahn. Maksymalna prędkość uprawniona to 330km/h.

10 TGV po francusku pociąg wielkiej szybkości. Usługi pasażerskie TGV zostały otwarte w 1981 na trasie Paryż-Lyon. W następnych latach wiele innych miast zostało dołączonych do istniejącej sieci torów. Pociąg ten utrzymuje rekord najszybszego pociągu kołowego, który ustanowił 3 kwietnia 2007 roku z prędkością km/h. Pociąg ten również utrzymuje rekord najwyższej średniej prędkości w standardowych usługach pasażerskich. Starsze TGV zostają wprowadzone na polskie tory. Osiągają prędkość 300km/h to duży krok naprzód w polskiej kolei.

11 Bibliografia Informacje: - - Podręcznik - Zdjęcia: pociagi_spozniaja_sie_notorycznie.html


Pobierz ppt "Wyk: Bartek Pydych i Mariusz Bijok. Historia kolei Po odzyskaniu niepodległości w 1918 roku Polska otrzymała po zaborcach trzy, słabo ze sobą powiązane."

Podobne prezentacje


Reklamy Google