Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Rynek książek elektronicznych Publio. Dane: Enders Analysis based on AAP, GFK, SNE and PA data Udział e-booków w rynku książki.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Rynek książek elektronicznych Publio. Dane: Enders Analysis based on AAP, GFK, SNE and PA data Udział e-booków w rynku książki."— Zapis prezentacji:

1 Rynek książek elektronicznych Publio

2 Dane: Enders Analysis based on AAP, GFK, SNE and PA data Udział e-booków w rynku książki

3 Rozwój rynku Sprzedaż urządzeń wpływa na sprzedaż e-booków Liczba sprzedanych e-booków – nieproporcjonalny wzrost w stosunku do liczby sprzedanych urządzeń: mniejszość kupuje większość książek (w USA 1/3 osób kupuje 2/3 książek) Niektóre nowości sprzedają się w 50% w formie elektronicznej Największe wydawnictwa testują wydawanie książek w elektronicznej wersji jako pierwszej lub jedynej Wydawnictwa rozwijają multimedialne e-booki (Penguin 50 e-booków w tym roku)

4 Na czym czytają nabywcy e-booków? USA 42% osób czyta na komputerze 41% osób czyta na readerach: jak Kindle czy Nook 29% osób czyta na telefonach komórkowych 23% osób czyta na tabletach Ipad coraz bardziej popularny (17 mln sztuk sprzedanych w ostatnim kwartale); ponad 50% posiadaczy tabletów woli czytać magazyny, książki i newsy na ekranie tabletu. Dane: Pew Research Centers Internet & American Life Reading Habits Servey, Apple press info

5 Dane: Pew Research Centers Internet & American Life Reading Habits Servey Urządzenia do czytania e-booków- USA % właścicieli urządzeń, którzy czytają ebooki i z jaką częstotliwością

6 Czytelnicy – USA Czytelnicy e-booków czytają o 60% więcej książek niż czytelnicy książek papierowych E-booki wciągają! Ponad 41% posiadaczy czytników czyta więcej od czasu nabycia urządzenia Czytelnicy e-booków czytają więcej we wszystkich formatach Właściciele czytników chętniej kupują książki, czytelnicy książek papierowych chętniej je pożyczają (np. od znajomych, z biblioteki) Ludzie preferują e-booki, kiedy potrzebują szybkiego dostępu do książki lub kiedy są mobilni. Natomiast książka papierowa wygrywa, kiedy chcą poczytać dzieciom

7 Dane: Enders Analysis based on Apple, Google and Morgan Stanley data Sprzedaż urządzeń na świecie Tablety Czytniki

8 Dane: The Pew Research Centers Internet & American Life Project surveys Posiadane urządzenia przez dorosłych Amerykanów Wg szacunków Forrester Research do końca roku 2016 co trzeci Amerykanin będzie posiadał tablet

9 Wszyscy, którzy zakupili jakiegokolwiek e-booka w ciągu ostatniego roku Dane: Book Marketing Limited, Bowker Publishing Services, 2011 Books and Consumers Motywacje – zakup ebooka

10 Rynek e-booków – Wielka Brytania Wartość rynku e-booków wynosi ok. 15% Spada liczba księgarni oraz sprzedaż książek papierowych Sprzedaż e-booków wzrosła o 366% w stosunku do ubiegłego roku according to the Publishers Association Spadek sprzedaży książek papierowych został zniwelowany przez wzrost sprzedaży książek elektronicznych 20% VAT na e-booki vs. 0% na książki papierowe

11 Rynek e-booków - Niemcy Wartość rynku e-booków wynosi obecnie ponad 1 %, do końca roku powinna osiągnąć ok. 2% Kulturowe czynniki, które powodują, że rynek e-booków w Niemczech rozwijają się wolno Niemcy mają emocjonalny stosunek do książek (preferują eleganckie wydania) Nasycenie fizycznymi punktami sprzedaży: w każdej wsi jest księgarnia Bariery ekonomiczne: ceny książek ustalane przez wydawców (ceny e-booków nieznacznie obniżone) 19% VAT na e-booki vs. 7% na książki papierowe

12 Rynek ebooków - Hiszpania Hiszpania jest postrzegana jako jeden z dynamiczniej rozwijających się rynków w Europie. Udział e-booków w rynku książki szacowany jest na 0,5% - 1% Ok. 75% wydawców ma strategię rozwoju oferty e-bookowej W Hiszpanii jest 1 mln tabletów i czytników, z czego prawie 300 tys. czytników została sprzedana w ubiegłym roku VAT na e-booki: 18%, a od sierpnia: 21%; dla książek papierowych: 4%

13 Polska – analiza rynku i konsumentów

14 77% ludzi w Polsce posiada dostęp do internetu Internetowych zakupów dokonuje ok. 23% społeczeństwa To bardzo dobry wynik. We Włoszech tylko 15% Co kupujemy w sieci? 1. usługi z branży turystycznej (bilety lotnicze, wycieczki itp.) 2. media oraz rozrywka 3. produkty z branży technologicznej. Dane: Raport Consumer Barometer: TNS, IAB, Google Ogólne dane o rynku

15 Dane: Raport Consumer Barometer: TNS, IAB, Google Rynek urządzeń w Polsce 89% Polaków korzysta z telefonów komórkowych (średnia z 39 krajów: 86%) 15% Polaków używa smartfonów (średnia z 39 krajów: 32%) 3% Polaków używa tabletów (średnia z 39 krajów: 8%)

16 Wg szacunków przeprowadzonych na zlecenie Narodowego Centrum Kultury w ostatnim roku książkę nabyło 10% ankietowanych. Wg prognoz World Internet Project ok. 33% Polaków nie przeczytało w ciągu roku ani jednej książki. Natomiast ok. 32% Polaków deklaruje, że kupiło książkę w ciągu roku. Nabywcy książek

17 Aktywny Internauta – liderem w konsumpcji dóbr kulturalnych 89% aktywnych internautów przeczytało co najmniej jedną książkę w roku, 69% ponad 5 książek Ok. 30% przeczytało e-book w ostatnim kwartale Dane: Narodowe Centrum Kultury Obieg kultury. Społeczna cyrkulacja treści. Raport z badań.

18 Aktywni internauci w ciągu ostatnich 12 miesięcy Dane: Narodowe Centrum Kultury Obieg kultury. Społeczna cyrkulacja treści. Raport z badań. Wśród internautów Liczba przeczytanych książek

19 Tylko 5% kobiet nie przeczytało żadnej książki (17% mężczyzn) Powyżej 20 książek przeczytało aż 29% kobiet (16% mężczyzn) Dane: Narodowe Centrum Kultury Obieg kultury. Społeczna cyrkulacja treści. Raport z badań. Kobiety

20 Dane: Publio.pl Sprzedaż według płci – Publio.pl

21 Konsumenci e-booków kupują również książki tradycyjne, korzystają z bibliotek i pożyczają książki Dane: Narodowe Centrum Kultury Obieg kultury. Społeczna cyrkulacja treści. Raport z badań.

22 Książki w jakiej wersji zdarzyło się Panu czytać / słuchać w ciągu ostatnich 3 m-cy? (n=1283). Dane na podstawie: Narodowe Centrum Kultury Obieg kultury. Społeczna cyrkulacja treści. Raport z badań. Książki na różnych nośnikach

23 Aktywni internauci, którzy w ciągu ostatnich 3 miesięcy przeczytali co najmniej 1 e-book Dane: Narodowe Centrum Kultury Obieg kultury. Społeczna cyrkulacja treści. Raport z badań. Sposób nabycia e-booka

24 Aktywni internauci, którzy pobrali jakąkolwiek książkę z sieci za darmo Dane: Narodowe Centrum Kultury Obieg kultury. Społeczna cyrkulacja treści. Raport z badań. Wśród internautów Powody ściągania książek z internetu za darmo

25 Aktywni internauci w ciągu 1 miesiąca Dane: Narodowe Centrum Kultury Obieg kultury. Społeczna cyrkulacja treści. Raport z badań. Wśród internautów Średnie wydatki na książki w ciągu 1 miesiąca

26 Dane: Publio.pl Wpływ ceny na sprzedaż – Publio.pl 55% tytułów w cenie < 20 zł sprzedaje 62% książek

27 Bariera 20 złotych za jeden tytuł Dane: Narodowe Centrum Kultury Obieg kultury. Społeczna cyrkulacja treści. Raport z badań.

28 Cała grupa aktywnych internautów. Dane: Narodowe Centrum Kultury Obieg kultury. Społeczna cyrkulacja treści. Raport z badań. Wśród internautów Motywacje w wyborze konkretnego tytułu

29 Dane: Publio.pl Sprzedaż według kategorii – Publio.pl

30 Dane: Raport PWC Consumer and educational book publishing Prognoza rynku wydawniczego - Polska Projekcje rynku książek bez edukacyjnych (dane w mln zł) Przychody w kolejnych latach: Książki drukowane i audio Książki elektroniczne Udział % książek elektronicznych w rynku1,0%2,4%4,3%6,5%9,1% Projekcje rynku książek edukacyjnych (dane w mln zł) Przychody w kolejnych latach: Książki drukowane i audio Książki elektroniczne Udział % książek elektronicznych w rynku1,1%1,4%2,9%4,3%6,0%

31 Obecne trendy w Polsce Odejście od zabezpieczania e-booków Sprzedaż tytułów w wielu formatach: PDF, Mobi (Kindle), ePub Przełamywanie obiegów zamkniętych: sklep – urządzenie (wysyłka książek na Kindla) Nowości ukazują się od razu w formatach elektronicznych Premiery książek najpierw w wersji elektronicznej: skuteczna promocja książki papierowej


Pobierz ppt "Rynek książek elektronicznych Publio. Dane: Enders Analysis based on AAP, GFK, SNE and PA data Udział e-booków w rynku książki."

Podobne prezentacje


Reklamy Google