Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Postrzeganie wizerunku gospodarstw agroturystycznych z okolic Białowieskiego Parku Narodowego w opinii użytkowników porównywarek ofert turystycznych Krzysztof.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Postrzeganie wizerunku gospodarstw agroturystycznych z okolic Białowieskiego Parku Narodowego w opinii użytkowników porównywarek ofert turystycznych Krzysztof."— Zapis prezentacji:

1 Postrzeganie wizerunku gospodarstw agroturystycznych z okolic Białowieskiego Parku Narodowego w opinii użytkowników porównywarek ofert turystycznych Krzysztof Stepaniuk Katedra Gospodarki Turystycznej k.stepaniuk@pb.edu.pl

2 Agenda 1.Co? Czyli problem badawczy… 2.Jak? Czyli troszkę o rozwiązaniu problemu… 3.No i co z tego? Czyli co z tego wszystkiego wynika… 4.Podsumowanie Regionalny rozwój turystyki: administracja-biznes-nauka, Hajnówka 27.05.2015 r.

3 Jest to więc sposób, w jaki klienci postrzegają naszą działalność. Źródłem tej wiedzy są: media, opinie innych, własne doświadczenia. Wzmiankowane doświadczenia klienta – customer experience (CX): Co? Czyli problem badawczy… Wizerunek obszaru recepcyjnego to synteza przekonań, wyobrażeń, wrażeń oraz osobistych doświadczeń związanych z miejscem recepcyjnym, powstająca w wyniku skumulowania informacji pochodzących z różnych źródeł http://www.bandt.com.au/marketing/customer-experience-top-imperative-2015-adobe

4 Regionalny rozwój turystyki: administracja-biznes-nauka, Hajnówka 27.05.2015 r. O doświadczeniach tych możemy „poczytać” m.in. w obrębie ogólnodostępnych zasobów informacji o obszarze recepcyjnym np. w porównywarkach ofert turystycznych. Pozytywne doświadczenia klienta, to jeden z czynników kształtujących lojalność, wpływających na jego decyzje zakupowe, oraz kreujących tzw. marketing szeptany. Analizując CX możemy niejako „dopasowywać” ofertę do sposobu postrzegania jej atrakcyjności przez klientów.

5 Regionalny rozwój turystyki: administracja-biznes-nauka, Hajnówka 27.05.2015 r. CzynnikParametr czynnikowy Czynnik I Jakość produktów i usług turystycznych - Wysoka jakość obsługi - Wysoka jakość obiektu - Osobiste bezpieczeństwo - Solidna kuchnia - Dobre warunki dla uprawiana rekreacji - Interesujący, przyjaźni ludzie Czynnik II Atrakcje turystyczne- Atrakcje kulturowe - Specyfika narodowościowo-wyznaniowa obszaru - Zabytki - Uzdrowisko - Zabiegi lecznicze - Lokalne rękodzieło - Imprezy masowe kulturowe - Imprezy masowe patriotyczne Czynnik III Przyroda- Czyste, nieskażone środowisko - Klimat przyjazny zdrowiu - Atrakcyjna dzika fauna i flora - Piękny, naturalny krajobraz Źródło: opracowanie własne na podst. Baloglu S., McCleary K.W., 1999. A model of destination image formation. Annals of Tourism Research 26 (4), 868-897. W literaturze naukowej można wskazać możliwości ich porządkowania i hierarchizacji Jak? Czyli troszkę o rozwiązaniu problemu…

6 Regionalny rozwój turystyki: administracja-biznes-nauka, Hajnówka 27.05.2015 r. Co najdziwniejsze, komentujący (opiniodawcy) nie dostrzegają atrakcji kulturowych obszaru (Czynnik II: atrakcje kulturowe, specyfika narodowościowo-wyznaniowa, imprezy masowe, etc.)… No i co z tego? Czyli co z tego wszystkiego wynika… Źródło; opracowanie własne z wykorzystaniem aplikacji Piktochart, www.magic.piktochart.com

7 Regionalny rozwój turystyki: administracja-biznes-nauka, Hajnówka 27.05.2015 r. Źródło; opracowanie własne z wykorzystaniem aplikacji Piktochart, www.magic.piktochart.com

8 Regionalny rozwój turystyki: administracja-biznes-nauka, Hajnówka 27.05.2015 r. k.stepaniuk@pb.edu.pl Dziękuję za uwagę! Podsumowanie


Pobierz ppt "Postrzeganie wizerunku gospodarstw agroturystycznych z okolic Białowieskiego Parku Narodowego w opinii użytkowników porównywarek ofert turystycznych Krzysztof."

Podobne prezentacje


Reklamy Google