Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Ogólnopolska multimedialna kampania społeczna w zakresie profilaktyki HIV/AIDS 2006 rok Krajowe Centrum ds. AIDS.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Ogólnopolska multimedialna kampania społeczna w zakresie profilaktyki HIV/AIDS 2006 rok Krajowe Centrum ds. AIDS."— Zapis prezentacji:

1 Ogólnopolska multimedialna kampania społeczna w zakresie profilaktyki HIV/AIDS 2006 rok Krajowe Centrum ds. AIDS

2 Dlaczego mówimy o HIV i AIDS w aspekcie społecznym?

3 Uwarunkowania społeczne Zmiana zachowań i obyczajów zarówno osób dorosłych jak i młodzieży Łatwy dostęp do środków psychoaktywnych uzależniających w tym alkoholu Próby zażywania alkoholu i narkotyków Zbyt mało systemowych działań profilaktycznych w zakresie HIV/AIDS Wzrost incydencji zakażeń przenoszonych drogą płciową Zakażenie wirusem HIV – życie w nieświadomości

4 Uwarunkowania społeczne cd. Przemoc w rodzinie Presja rówieśnicza, aby podjąć życie seksualne Chęć podejmowania ryzyka Potrzeba uczucia i miłości Zaprzeczenie istnienia ryzyka

5 NIETOLERANCJA SPOŁECZEŃSTWA Utrudnia osobom zakażonym przestrzeganie zasad właściwego postępowania Powoduje wyobcowanie osób zakażonych Może wyzwalać agresję Zwiększa koszty społeczne związane z epidemią

6 WŁAŚCIWE POSTAWY SPOŁECZEŃSTWA Ułatwiają adaptację i integrację zakażonych ze społeczeństwem Ułatwiają zakażonym racjonalne zachowania Zmniejszają koszt leczenia

7 Miłość, Wierność, Zaufanie Rodzina razem przeciw AIDS 2006 Problem: Wzrastająca liczba zakażeń HIV/AIDS Nadal brak świadomości, że problem HIV/AIDS dotyczy wszystkich – a nie jedynie pewnych populacji, takich jak np.: homoseksualistów, narkomanów i prostytutek. Obniżanie się wieku inicjacji seksualnej a opóźnianie wieku zawarcia małżeństwa Brak silnych więzi rodzinnych (mniej czasu dla dzieci, więcej rozwodów) ALE Moda na wartości rodzinne

8 Dlaczego HIV/AIDS nie był tematem dla rodziny 1 2 Wiązał się z seksem, a seks to tabu Nas ten temat nie dotyczy problem Jak wykreować dojrzałe postawy w rodzinie w kontekście HIV/AIDS. Kiedy interweniować, by nie było zbyt późno, by problem nie powstał

9 Cele reklamowe Kreowanie modelu idealnej rodziny gdzie hołduje się wartościom rodzinnym takim jak wierność, miłość, szacunek, otwartość, co pomaga zmniejszyć ryzyko zakażenia Wpajanie dzieciom wartości rodzinnych w kontekście profilaktyki HIV/AIDS Naturalny stosunek do wczesnej edukacji HIV/AIDS, która zaczyna się w rodzinie Wzrost poziomu wiedzy o HIV/AIDS (najpierw rodzice powinni się edukować, by przekazać dzieciom jak najlepszą wiedzę)

10 Krótka powtórka z wiadomości

11 Drogi przenoszenia HIV Kontakty seksualne z zakażonym partnerem – wirus może wtargnąć przez błony śluzowe pochwy, przedsionka pochwy, prącia, odbytu, jamy ustnej – Szczególnie narażone są osoby stosujące środki psychoaktywne, ograniczające możliwość kontrolowania własnych zachowań

12 Drogi przenoszenia HIV Krwiopochodna (zakażona krew i preparaty krwiopochodne): – osoby uzależnione od dożylnych środków odurzających korzystający z niesterylnych igieł i strzykawek oraz wspólnego narkotyku – pracownicy służby zdrowia nie przestrzegający podstawowych zasad (np. nie używający rękawiczek) – transfuzja krwi W przypadku transfuzji zakażenie mało prawdopodobne ze względu na: powszechne testy dawców, okres karencji dla preparatów krwiopochodnych, termiczne opracowywanie preparatów krwiopochodnych

13 Drogi przenoszenia HIV Zakażenie wertykalne z matki na dziecko – w okresie ciąży – w czasie porodu – w czasie karmienia piersią

14 Drogi przenoszenia HIV Nie zakazimy się poprzez: – ślinę – łzy – pot – mocz – stolec chyba, że zawierają widoczną gołym okiem domieszkę krwi.

15 Drogi przenoszenia HIV Zakażenie NIE PRZENOSI SIĘ poprzez: – używanie wspólnych: naczyń i sztućców ręczników i pościeli – korzystanie z: basenów kąpielowych telefonów urządzeń sanitarnych – ukąszenia owadów (komarów, kleszczy)

16 Każde ryzykowne zachowanie może prowadzić do zakażenia wirusem HIV

17 Jeżeli: W swoim życiu chociaż raz zmieniłeś partnera seksualnego Twój partner przed związaniem się z Tobą miał kontakty seksualne z innymi osobami Jeżeli jesteś w ciąży lub ją planujesz pomyśl o wykonaniu testu w kierunku HIV

18 Zaleca się również proponowanie wykonania testów w kierunku HIV następującym osobom: – chorym z chorobami przenoszonymi drogą płciową – osobom o ryzykownych zachowaniach: kobietom i mężczyznom, którzy uprawiali seks bez zabezpieczenia z osobami o nieznanym statusie serologicznym Osobom o orientacji homoseksualnej Osobom stosującym dożylnie środki odurzające

19 Diagnostyka zakażenia HIV Testy stosowane w diagnostyce zakażeń HIV: ELISA / EIA Testy serologiczne nie są wiarygodne w okresie okienka serologicznego Western – Blot – test potwierdzenia

20 Jeżeli nie, warto to zrobić, zanim będzie za późno! Czy rozmawiałeś ze swoim dzieckiem o zagrożeniach, które mogą go dotyczyć w wieku dorastania?

21 - POWIEDZIEĆ NIE, gdy ktoś im proponował narkotyk, -POWIEDZIEĆ NIE na rozpoczęcie współżycia lub seks bez zabezpieczenia, -POWIEDZIEĆ NIE w każdej sytuacji, kiedy wiedzieli, że ryzykują, a alkohol był ich zgubnym doradcą. DAJ SOBIE SZANSĘ NA ŻYCIE BEZ AIDS!!! Często największym, nierealnym marzeniem zakażonych jest cofnięcie czasu do tej jednej, jedynej chwili, kiedy mogli zachować się inaczej, PODJĄĆ INNĄ DECYZJĘ:

22 Każdego dnia 2 osoby w Polsce, dowiadują się, że są zakażone wirusem HIV Kiedyś oni też myśleli, że to ich nie spotka. Od Ciebie zależy, czy ochronisz siebie i swoich bliskich przed zakażeniem. Jeżeli nie znajdziesz czasu, aby porozmawiać ze swoja córką lub synem i nie uświadomisz im zagrożeń Zbyt wcześnie mogą rozpocząć inicjację seksualną, lub sięgnąć po narkotyki a przez takie ryzykowne zachowania narażają się na zakażenie wirusem HIV. Myślisz, że Ciebie i Twojego dziecka to nie dotyczy?

23 Gdzie szukać pomocy i informacji na temat HIV/AIDS Ośrodek Informacji o HIV i AIDS ul. Samsonowska 1, Warszawa pon–pt 14:00–16:00 tel. (0 22) , Całodobowy Telefon Zaufania AIDS (022) Zielona Linia AIDS (022) pon, śr 13:00–18:00, wt, czw, pt 10:00–16:00 Poradnia Internetowa HIV i AIDS

24 KRAJOWE CENTRUM DS. AIDS Adres: ul. Samsonowska Warszawa tel. (022) fax (022) strona internetowa:

25 Kampania mediowa Termin przeprowadzenia kampanii 26 wrzesień – 1 grudzień 2006 roku

26 Kampania mediowa W kampanii zostaną wykorzystane następujące media: Telewizja Kina Outdoor Prasa Radio Internet

27 Kampania mediowa

28 Elementy obowiązkowe w komunikacji Logo Krajowego Centrum ds. AIDS, Głównego Inspektora Sanitarnego i innych partnerów Logo Nie daj szansy AIDS z tytułem kampanii Całodobowy ogólnopolski telefon zaufania AIDS: (022)

29 Partnerzy kampanii

30 Partnerzy kampanii

31 Nośniki kampanii Billboardy tablic formatu 12m2 (Warszawa – 100, Wrocław - 70, Kraków - 60, Poznań - 60, Gdańsk – 60) Kino – 350 sal kinowych w całej Polsce Pakiet (ulotek) składający się z ulotki skierowanej do rodziców oraz ulotki skierowanej do dzieci – szt. Plakat (B1) – szt. Długopis zakończony kokardką – szt. Kalendarz – szt. Pakiet dla dziennikarzy – 500 szt.

32 KREACJA TV spot, 30

33 Slajdy - wprowadzenie Film oparty o podstawowe założenie w kampanii, iż nasi odbiorcy powinni zacząć postrzegać rodzinę jako symbol podstawowych - najważniejszych wartości. Wartości te, wyrażane kolejno poprzez szereg sytuacji czytanych z życia każdego z nas: wierność, zaufanie, miłość, wsparcie, bezpieczeństwo. Całość zamyka klamra - puenta filmu zamykająca się w podstawowej wartości czyli RODZINA. Wszystko to przedstawiamy w postaci slajdów, kolejno prezentowanych zdjęć z życia rodzin. Momentami czytane jako smutne, refleksyjne - momentami po prostu przedstawiające sytuacje zabawne i wesołe.

34 Film oparty o serię zdjęć, na których prezentujemy podstawowe wartości rodzinne. To pokaz slajdów, montowanych w efektowny sposób, zakończony trafną i pouczającą puentą... W tle słyszymy optymistyczną i pogodną melodię, która w sposób naturalny ilustruje przekazywane emocje filmu... OBRAZDŹWIĘK

35 OBRAZDŹWIĘK Po kilku kolejnych zdjęciach pojawia się delikatny napis: miłość

36 OBRAZDŹWIĘK Następne zdjęcia kolejno ilustrują pozytywne atuty życia w rodzinie...

37 OBRAZDŹWIĘK Na ekranie kolejny napis: bliskość...

38 OBRAZDŹWIĘK...szereg zdjęć w temacie bliskości...

39 OBRAZDŹWIĘK Napis: radość...

40 OBRAZDŹWIĘK Zdjęcia rodzinne nabierają tempa.

41 OBRAZDŹWIĘK Obrazujemy kolejną ważną cechę rodziny. Napis: wsparcie

42 OBRAZDŹWIĘK To sytuacje z którymi mamy do czynienia przy rozwiązywaniu rodzinnych kryzysów...

43 OBRAZDŹWIĘK...puentowane napisem: zaufanie

44 OBRAZDŹWIĘK Zrozumienie pomiędzy matką i córką...

45 OBRAZDŹWIĘK...zrozumienie budujące więź w rodzinie...

46 OBRAZDŹWIĘK Całość zamyka napis: bezpieczeństwo...

47 OBRAZDŹWIĘK...bezpieczeństwo jest podstawową zaletą rodziny.

48 To proste skojarzenie prowadzi nas do hasła filmu. Lektor: Chroniąc najważniejsze wartości w życiu, chronisz także siebie. OBRAZDŹWIĘK

49 Tablica z logotypem akcji i informacjami www oraz telefonem zaufania. OBRAZDŹWIĘK

50 Końcowe zdjęcie jest jednocześnie naszym rodzinnym zdjęciem z hasłem: Rodzina razem przeciw AIDS. Lektor: Rodzina razem przeciw AIDS OBRAZDŹWIĘK

51 KREACJA PRASA, PLAKAT, KALENDARZ

52 PRASAPLAKATKALENDARZ

53 KREACJA BILLBOARD

54

55 KREACJA ULOTKA DOROŚLI

56

57 KREACJA ULOTKA MŁODZIEŻ

58

59 KREACJA RADIO spot, 30

60 Wywiad - reklama radiowa 30 Reklama nawiązuje do konceptu przedstawianego w filmie, akcent zostaje położony na wartości rodzinne: wierność, zaufanie, miłość. Wykorzystuje motyw reportażu z terenu - dziennikarz przeprowadza krótką sondę wśród ludzi, co dla nich jest ważne. Puenta jest jasna i czytelna. Wymieniane kolejno przez mężczyznę, kobietę i chłopaka - nastolatka wartości składają się na to, co najważniejsze - dobro rodziny.

61 KREACJA BANNER WWW

62 przed rozwinięciem po rozwinięciu

63 KREACJA STRONA WWW

64

65 KREACJA GADŻETY

66 Długopis


Pobierz ppt "Ogólnopolska multimedialna kampania społeczna w zakresie profilaktyki HIV/AIDS 2006 rok Krajowe Centrum ds. AIDS."

Podobne prezentacje


Reklamy Google