Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

MATEMATYKA WOKÓŁ NAS - projekt edukacyjny Kamila Sojda - Czuban.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "MATEMATYKA WOKÓŁ NAS - projekt edukacyjny Kamila Sojda - Czuban."— Zapis prezentacji:

1 MATEMATYKA WOKÓŁ NAS - projekt edukacyjny Kamila Sojda - Czuban

2 REALIZACJA: Od stycznia do czerwca 2015 r. GRUPA: 3 – 4 latki CELE: – Wszechstronny i harmonijny rozwój dzieci – Zdobywanie wiedzy poprzez praktyczne działanie

3 BLOKI TEMATYCZNE PROJEKTU Kuchenna matematyka Matematyka w literaturze dla dzieci Matematyka i ruch fizyczny Matematyka w plastyce Matematyka w najbliższym otoczeniu

4 KUCHENNA MATEMATYKA Na jednych ze styczniowych zajęć Krasnoludki zamieniły się w cukierników Na początku trzeba było rozłożyć podkładki, rozsypać ozdoby do pojemniczków Potem przygotować dla każdego talerzyk, aby nikomu nie zabrakło i tym zajęła się nasza Małgosia Później każdy dostał po trzy ciasteczka – czy aby na pewno Maluszki umieją liczyć do trzech?; ]

5 A to nasza Małgosia rozkłada wszystkim potrzebne rzeczy

6 No to można zabierać się do pracy

7 Ooo ale Ala ładnie ozdabia te swoje ciasteczka

8 Oj, jaka to ciężka praca

9

10 Ale za to jakie efekty

11 Efekty zajęć: * dzieci na zajęciach przypomniały sobie figury geometryczne * segregowały ciasteczka według rodzaju lub koloru ozdób * nauczyły się rozdzielać odpowiednią ilość produktów w stosunku do liczby dzieci * a także oceniać sytuację czy czegoś brakuje lub czy jest za dużo NASZE MALUCHY PORADZIŁY SOBIE Z WSZYSTKIMI ZADANIAMI ZNAKOMICIE

12 MATEMATYKA W LITERATURZE ZŁOTOWŁOSA I TRZY NIEDŹWIADKI Utrwaliliśmy wygląd cyfry 3 porównywania wielkości czy długości przedmiotów stosowania pojęć: mały, najmniejszy, największy, najkrótszy itp.

13 Po wysłuchaniu bajki dzieci postanowiły utrwalić poznane pojęcia podczas zabawy. To który wąż jest największy? Znaczy najdłuższy… ;)

14 Ten wąż jest najdłuższy Ten wąż jest najkrótszy Kacper poczekaj chwilę to będziemy mieć takie same

15 B AJKA O CZTERECH KRÓLESTWACH Przypomnieliśmy sobie rodzaje figur Klasyfikowaliśmy figury według danej cechy Liczyliśmy ile mamy królestw

16 Jakie figury występowały w trzecim królestwie?

17 Segregujemy figury według ich kształtu

18 Segregujemy figury ze względu na kolor

19 Segregujemy figury ze względu na wielkość

20 Mozaikowe zabawy

21 MATEMATYKA I RUCH FIZYCZNY Zabawy na śniegu: porównywanie wielkości kul śniegowych w celu zrobienia bałwana Aniołki śnieżne– który aniołek jest większy? Porównywanie długości skoków Skoki na czas Przeliczanie przeszkód Układanie puzzli i granie w gry planszowe

22 I który aniołek jest większy?

23 Bałwanek z kul

24

25 Wiosenne zawody w skokach

26 Gotowi do startu….. Start!! Kacperku jak daleko skoczyłam?

27 Kto będzie pierwszy?

28 Skoki na czas obunóż i na jedne nóżce

29 Rozwijanie manualności rączek

30 MATEMATYKA W PLASTYCE Dzieci podczas tych zajęć miały okazję manipulować masą solną. Tworzyły kulki, porównywały ich wielkość, robiły wężyki i porównywały długość. Efektem końcowym było zrobienie bałwanków. Robiliśmy też pawie oczko z kółek różnej wielkości Jednym z tematów była też marcowa pogoda i zadaniem dzieci było m. in. policzenie garnków od Marca Słuchając wierszyka dzieci wykonały także pajacyka z figur

31 i efekt naszej pracy

32 Pawie oczka

33 Marcowa pogoda – to ile mamy tych garnków?

34 Pajacyk geometryczny

35 Tak wyglądają nasze gotowe pajacyki

36 MATEMATYKA W NASZYM OTOCZENIU Wyszukiwanie figur geometrycznych Ćwiczenie spostrzegawczości dzieci Ćwiczenie pamięci najmłodszych

37 Spacer po Bogucicach

38 Jakie figury geometryczne widzieliście na spacerze? * okna w kształcie prostokątów * znaki drogowe: trójkątne, kwadratowe i okrągłe * prostokątny sklep (cukiernia) * prostokątne i kwadratowe płytki na chodniku * trójkątne dachy * okrągłe studzienki * kwadratowa dziura w chodniku


Pobierz ppt "MATEMATYKA WOKÓŁ NAS - projekt edukacyjny Kamila Sojda - Czuban."

Podobne prezentacje


Reklamy Google