Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Najnowsze trendy w promocji mobilności studenckiej przez Internet Na przykładzie platform narodowych Danii, Hiszpanii, Holandii i Polski. dr Wojciech M.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Najnowsze trendy w promocji mobilności studenckiej przez Internet Na przykładzie platform narodowych Danii, Hiszpanii, Holandii i Polski. dr Wojciech M."— Zapis prezentacji:

1 Najnowsze trendy w promocji mobilności studenckiej przez Internet Na przykładzie platform narodowych Danii, Hiszpanii, Holandii i Polski. dr Wojciech M. Marchwica, Uniwersytet Jagiellonski

2 © Wojciech M. Marchwica, Kraków Co wynika z analizy grupy docelowej? Wiek – ok lat. Wykształcenie średnie lub niepełne wyższe. Z reguły duża wprawa w posługiwaniu się Internetem. Często nie do końca zdefiniowane potrzeby. Oczekiwanie na obsługę kompleksową: niechęć do wyszukiwania informacji na różnych stronach, zasada trzech kliknięć, konieczność oferowania wielu bramek do różnych typów informacji już na pierwszej stronie. Przejrzystość strony powinna mieć prymat nad jej kształtem graficznym. Przyzwyczajenie do radosnej, a nawet agresywnej kolorystyki.

3 © Wojciech M. Marchwica, Kraków Przykład negatywny - Grecja. Zbyt czysty układ graficzny. Brak hierarchii informacji. Strona adresowana do wszystkich… czyli do nikogo. Na plan pierwszy wysuwają się nieistotne aktualności. Brak intuicyjnego przejścia do listy uczelni/kierunków.

4 © Wojciech M. Marchwica, Kraków Przykład pozytywny – Węgry. Klarownie wyróżnione pola hierarchizujące informację. Aktywne zakładki jednoznacznie prowadzące do określonych zakresów tematycznych. Stonowana ale wyrazista kolorystyka. Szybkie przejście do listy kursów. Elementy graficzne nie przeładowują strony ale ją znacząco ożywiają. Wyszukiwarka i in. udogodnienia.

5 © Wojciech M. Marchwica, Kraków Przykłady – Dania studyindenmark.dk aktywne menu, agresywna grafika, linki z różnych stron międzynarodowych i duńskich, wyraźnie wskazane ważniejsze działy i hasła THINK, PLAY, PARTICIPATE.

6 © Wojciech M. Marchwica, Kraków Przykłady - Holandia strona obsługiwana przez stowarzyszenie Nuffic, kolorystyka narodowa, znakomite rozplanowanie elementów, dynamiczna zmiana podstawowych elementów.

7 © Wojciech M. Marchwica, Kraków Przykłady - Hiszpania narodowa strona oficjalna w budowie, obsługa informacyjna poprzez stronę obszerne informacje turystyczne i bytowe, kolorystyka pasywna, rozbudowane linki zewnętrzne, wyraźnie wydzielone poszczególne grupy informacji, darmowy newsletter.

8 © Wojciech M. Marchwica, Kraków Przykłady - Hiszpania silną stroną tego portalu jest wyszukiwarka uczelni obejmująca kryteria: rodzaj szkoły, kierunek, miejscowość, poziom kształcenia,

9 9 Polska – Study in Poland wykorzystanie dobrych doświadczeń innych krajów: wyszukiwarka w centrum, wyraźnie określone podstawowe tematy: programy medyczne, inne programy studiów, FAQ na głównej stronie, aktywne menu. wyszukiwanie poprzez listę uczelni lub poprzez ośrodki (mapka), narodowe akcenty winiety, download przewodników.

10 © Wojciech M. Marchwica, Kraków Dostępność wyszukiwań Google PageRank PageRank (PR, wskaźnik Larryego Pagea) jest uproszczonym wskaźnikiem pokazującym popularność strony w skali od 0 do 10 (stosowany w wyszukiwarce Google). Jest obliczany na podstawie ilości i wartości linków prowadzących do naszej strony. Aby strona otrzymała wysoką wartość PageRank, należy zdobywać jak najwięcej linków kierujących do naszej strony, a zarazem zamieszczać jak najmniej linków na naszej stronie kierujących do innych stron. Wartość PR zależy głównie od współczynnika Link Popularity. strona wwwPR Dania studyindenmark.dk 7 Holandia nuffic.nl/international- students 8 Hiszpania spainexchange.com 4 Polska studyinpoland.pl 7 Czechy studyin.cz 6 UK (British Council) educationuk.org 8 Holandia study-in-holland.com 3 Holandia eurogates.nl 3 Europa study-in-europe.org 7

11 © Wojciech M. Marchwica, Kraków Dostępność wyszukiwań Link Popularity Link popularity (LP) jest miernikiem oceny ilości i jakości linków prowadzących do danej strony internetowej. Dzięki temu ustala się ranking stron w wyszukiwarkach. Obecnie najlepiej mieć jak najwięcej wartościowych linków, czyli tych, które zawierają unikatowe treści. strona wwwLP Dania studyindenmark.dk 299 Holandia nuffic.nl/international- students 483 Hiszpania spainexchange.com 213 Polska studyinpoland.pl 297 Czechy studyin.cz 16 UK (British Council) educationuk.org 0 Holandia study-in-holland.com 0 Holandia eurogates.nl 278 Europa study-in-europe.org 48

12 © Wojciech M. Marchwica, Kraków Dostępność wyszukiwań Backlinks Backlink, Inbound Link [Link Przychodzący, Link Zewnętrzny] Link kierujący do danej strony, zamieszczony na innych stronach. Ważne, aby linki przychodzące były linkami wartościowymi. Wobec częściowych danych z Yahoo i Altavisty w tabeli zamieszczone wyniki z All the Web. strona wwwIL Dania studyindenmark.dk Holandia nuffic.nl/international- students Hiszpania spainexchange.com Polska studyinpoland.pl Czechy studyin.cz 83 UK (British Council) educationuk.org Holandia study-in-holland.com 78 Holandia eurogates.nl Europa study-in-europe.org

13 © Wojciech M. Marchwica, Kraków Dostępność wyszukiwań inne dane Ilość podstron jest wskaźnikiem rozbudowania strony. Polski portal należy do najmłodszych. Study in Poland w pełni spełnia standardy stosowane w innych krajach a często je przewyższa… strona www podstrony wiek Dania studyindenmark.dk 7205 Holandia nuffic.nl/international- students 5303 Hiszpania spainexchange.com Polska studyinpoland.pl 4872 Czechy studyin.cz 69?? UK (British Council) educationuk.org 158 Holandia study-in-holland.com 2739 Holandia eurogates.nl Europa study-in-europe.org 396??

14 © Wojciech M. Marchwica, Kraków Statystyki strony Study in Poland Średnia ilość wejść na stronę wynosi 333, a odwołań do strony Średnia ilość wejść na stronę wynosi 333, a odwołań do strony Wzrost liczby wejść o 45% a liczny wywołań o 67% 2009/2008 rok. Wzrost liczby wejść o 45% a liczny wywołań o 67% 2009/2008 rok.

15 © Wojciech M. Marchwica, Kraków Statystyki strony Study in Poland Odwiedzalność strony według krajów. Zwraca uwagę wysoka pozycja USA i Kanady (wejścia), a także Indii, Rosji i Tajwanu. Odwiedzalność strony według krajów. Zwraca uwagę wysoka pozycja USA i Kanady (wejścia), a także Indii, Rosji i Tajwanu.

16 © Wojciech M. Marchwica, Kraków Statystyki strony Study in Poland Przykładowa statystyka z ostatniego miesiąca użytkowników unikalnych – średnio około 147 internautów na dobę.

17 © Wojciech M. Marchwica, Kraków Statystyki strony Study in Poland Przykładowa statystyka z ostatniego miesiąca użytkowników z zagranicy – średnio 72% na dobę.

18 © Wojciech M. Marchwica, Kraków Study in Poland - zamierzenia Konieczność zintensyfikowania promocji poprzez linki w serwisach tematycznych (13 z 16 portali wykorzystywanych przez internautów to różne mutacje Google; pozostałe to Yahoo, MSN i Search). Rozbudowa portalu poprzez zlinkowanie danych ze stron partnerskich – np. Study in Warsaw. Zamieszczanie dokumentów i pełnych informacji dla kandydatów z zagranicy – w miarę ich powstawania. Najlepszy sposób promocji kierowany do osób poszukujących konkretnych informacji o możliwościach studiów w Polsce: najczęściej stosowane słowa klucze to: study, management, warsaw, cost, university, universities, akademia, aż 23% odwiedzających pozostawało na portalu do 30 minut. Stopniowe zastępowanie udziału w międzynarodowych targach wirtualnymi prezentacjami uczelni, kierunków i kursów.

19 …dziękuję za uwagę.

20 Najnowsze trendy w promocji mobilności studenckiej przez Internet Na przykładzie platform narodowych Danii, Hiszpanii, Holandii i Polski. dr Wojciech M. Marchwica, Uniwersytet Jagiellonski


Pobierz ppt "Najnowsze trendy w promocji mobilności studenckiej przez Internet Na przykładzie platform narodowych Danii, Hiszpanii, Holandii i Polski. dr Wojciech M."

Podobne prezentacje


Reklamy Google