Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Symbol grupy: SP - JA – GR I Prezentacja projektu pt. Jak jeść i żyć zdrowo? zrealizowanego podczas zajęć językowych w POWUZ IV.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Symbol grupy: SP - JA – GR I Prezentacja projektu pt. Jak jeść i żyć zdrowo? zrealizowanego podczas zajęć językowych w POWUZ IV."— Zapis prezentacji:

1

2 Symbol grupy: SP - JA – GR I Prezentacja projektu pt. Jak jeść i żyć zdrowo? zrealizowanego podczas zajęć językowych w POWUZ IV

3 Informacje ogólne Informacje ogólne Współpracując z Panią Małgorzatą Wodą zaplanowaliśmy realizację projektu – nasze spotkanie rozpoczęliśmy od obejrzenia humorystycznego filmiku, który miał naprowadzić nas na tematykę projektu jak również rozbudzić naszą kreatywność i pomysłowość. Wszystkich zapraszamy do kliknięcia w link i obejrzenia filmu!

4 Informacje ogólne cd. Po burzliwej dyskusji zdecydowaliśmy się utworzyć Centrum Zdrowia (Health Centre) - naszą pracę rozpoczęliśmy od utworzenia pytania głównego i mniejszych pytań szczegółowych związanych ściśle z tematem projektu. Następnie wspólnie ustaliliśmy rodzaje pokojów, zabiegów proponowanych w ramach naszego centrum, sposób promocji naszego przyszłego dzieła jak również kwestię równego podziału pracy w grupach. Całość ustaleń została przypieczętowana grupowym kontraktem – znając swoje przywileje i obowiązki przystąpiliśmy energicznie do pracy

5 Naszymi głównymi celami było: Naszymi głównymi celami było: rozwijanie zintegrowanych sprawności językowych poprzez czytanie tekstów o zdrowym i niezdrowym stylu życia, dyskutowanie o nawykach żywieniowych, pisanie tekstów kulinarnych itd.; używanie czasów teraźniejszych, konstrukcji like/love/hate + ing oraz czasownika modalnego should/shouldnt w celu opisywania upodobań i udzielania rad o żywieniu; ćwiczenie słownictwa związanego z żywieniem i zdrowiem; poznawanie wiadomości dotyczących zdrowego stylu życia i żywienia; rozwijanie zdolności współpracowania w grupie.

6 NASZE DZIAŁANIA

7 1. POKÓJ DIETETYKA: Pierwsza grupa poszukiwała odpowiedzi na pytania: Co warto a czego nie warto jeść? - grupa utworzyła piramidy zdrowego i niezdrowego żywienia, opisała produkty i ustaliła ich ważność w poszczególnych piramidach; Co jada się w innych krajach? Czy żywność ta jest zdrowa? - grupa utworzyła album prezentujący nawyki żywieniowe różnych krajów.

8 PIRAMIDY ZDROWIA

9 ALBUM

10 ALBUM – PRZYKŁADOWE STRONY

11 2. STOŁÓWKA: Druga grupa poszukiwała odpowiedzi na pytania: Jak jeść zdrowo? - grupa utworzyła zdrowe menu zaproponowane przez Centrum Zdrowia, opisała proponowane dania i wymyśliła zdrowy przepis do wykonania w domu; Jak przygotować zdrowe śniadanie lub kolację? – grupa zrobiła zdrowe kanapki z przygotowanych produktów wybierając tylko zdrowe produkty i rezygnując z wszystkich niezdrowych.

12 NASZE MENU:

13 KANAPECZKI:

14 Kolejna grupa poszukiwała odpowiedzi na pytania: Jaki typ relaksu wypromuje i pobudzi do zdrowego trybu życia? – para A utworzyła krzyżówkę o tematyce zdrowotnej; para B układała wiersz promujący zdrowy tryb życia i nowe Centrum Zdrowia. 3. KĄCIK RELAKSU:

15 NASZA POEZJA:

16 4. POKÓJ MANAGERA: Czwarta grupa poszukiwała odpowiedzi na pytania: Co robić a czego nie robić aby żyć zdrowo? – grupa A utworzyła poradnik Dziesięć rad zdrowego człowieka; grupa B postawiła znak zakazu mówiący o 7 zdrowotnych grzechach głównych popełnianych przez współczesnych ludzi.

17 PORADNIK:

18 A CZEGO NIE ROBIĆ?

19 3. POKÓJ MANAGERA CD.: W grupie tej szukano również odpowiedzi na pytania typu: Jak wypromować zdrowy tryb życia oraz nasze Centrum Zdrowia? grupa A utworzyła plakat zapraszający na otwarcie centrum; uczniowie zachęcali w nim do zdrowego żywienia i życia, opisując jednocześnie cele i ofertę proponowaną przez nowe Centrum Zdrowia jak również atrakcje, które pojawią się na otwarciu grupa B utworzyła makietę naszego centrum z uwzględnieniem wszystkich ustalonych zabiegów i pomieszczeń – uczniowie opisali poszczególne elementy w języku obcym.

20 4. SALA GIMNASTYCZNA: Piąta grupa poszukiwała odpowiedzi na pytania: Jak zorganizować rowerową ścieżkę zdrowia, która wraz ze zdrowym odżywianiem będzie okazją do rozwijania i promowania zdrowego trybu życia? Którędy pojechać? Co zobaczyć? Gdzie jeść i spać? – grupa zaplanowała, rozpisała i zilustrowała na plakacie rowerową ścieżkę zdrowia z uwzględnieniem trasy, atrakcji turystycznych, punktów noclegowych i gastronomicznych.

21 OTO I NASZA TRASA:

22 CZAS UCIAKAŁ A MY PRACOWALIŚMY W POCIE CZOŁA

23 W NASZEJ PRACY KORZYSTALIŚMY Z RÓŻNYCH ŹRÓDEŁ np. e_around_the_World.html

24 Po zakończeniu zadań w projekcie przystąpiliśmy do prezentacji efektów. Prezentacja zawierała minutowe wystąpienia zespołów zadaniowych wzbogacone o przygotowane i opracowane materiały tj. albumy, plakaty, makiety itp. Wspólnie rozwiązaliśmy krzyżówkę zaprezentowaną na tablicy oraz zajadaliśmy się zdrowymi kanapkami. Nauczycielka wspierała nas w działaniach, naprowadzała nas gdy się zgubiliśmy podając wskazówki językowe i nie tylko. Razem przeprowadziliśmy ewaluację naszych działań. Mogliśmy oceniać się nawzajem jak również ocenić samych siebie. Nauczycielka zasugerowała ostatecznie mocne i słabe strony naszego wystąpienia. 5. Prezentacja działań:

25


Pobierz ppt "Symbol grupy: SP - JA – GR I Prezentacja projektu pt. Jak jeść i żyć zdrowo? zrealizowanego podczas zajęć językowych w POWUZ IV."

Podobne prezentacje


Reklamy Google