Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Symbol grupy: SP - JA – GR I

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Symbol grupy: SP - JA – GR I"— Zapis prezentacji:

1 Symbol grupy: SP - JA – GR I
Prezentacja projektu pt. „Jak jeść i żyć zdrowo?” zrealizowanego podczas zajęć językowych w POWUZ IV Symbol grupy: SP - JA – GR I

2 Informacje ogólne Współpracując z Panią Małgorzatą Wodą zaplanowaliśmy realizację projektu – nasze spotkanie rozpoczęliśmy od obejrzenia humorystycznego filmiku, który miał naprowadzić nas na tematykę projektu jak również rozbudzić naszą kreatywność i pomysłowość. Wszystkich zapraszamy do kliknięcia w link i obejrzenia filmu!

3 Informacje ogólne cd. Po burzliwej dyskusji zdecydowaliśmy się utworzyć Centrum Zdrowia (Health Centre) - naszą pracę rozpoczęliśmy od utworzenia pytania głównego i mniejszych pytań szczegółowych związanych ściśle z tematem projektu. Następnie wspólnie ustaliliśmy rodzaje pokojów, zabiegów proponowanych w ramach naszego centrum, sposób promocji naszego przyszłego dzieła jak również kwestię równego podziału pracy w grupach. Całość ustaleń została przypieczętowana grupowym kontraktem – znając swoje przywileje i obowiązki przystąpiliśmy energicznie do pracy 

4 Naszymi głównymi celami było:
rozwijanie zintegrowanych sprawności językowych poprzez czytanie tekstów o zdrowym i niezdrowym stylu życia, dyskutowanie o nawykach żywieniowych, pisanie tekstów kulinarnych itd.; używanie czasów teraźniejszych, konstrukcji like/love/hate + ing oraz czasownika modalnego should/shouldn’t w celu opisywania upodobań i udzielania rad o żywieniu; ćwiczenie słownictwa związanego z żywieniem i zdrowiem; poznawanie wiadomości dotyczących zdrowego stylu życia i żywienia; rozwijanie zdolności współpracowania w grupie.

5 NASZE DZIAŁANIA

6 1. POKÓJ DIETETYKA: NASZE DZIAŁANIA
Pierwsza grupa poszukiwała odpowiedzi na pytania: „Co warto a czego nie warto jeść?” - grupa utworzyła piramidy zdrowego i niezdrowego żywienia, opisała produkty i ustaliła ich „ważność” w poszczególnych piramidach; „Co jada się w innych krajach? Czy żywność ta jest zdrowa?” - grupa utworzyła album prezentujący nawyki żywieniowe różnych krajów. NASZE DZIAŁANIA

7 PIRAMIDY ZDROWIA

8 ALBUM

9 ALBUM – PRZYKŁADOWE STRONY

10 2. STOŁÓWKA: NASZE DZIAŁANIA
Druga grupa poszukiwała odpowiedzi na pytania: „Jak jeść zdrowo?” - grupa utworzyła zdrowe menu zaproponowane przez Centrum Zdrowia, opisała proponowane dania i wymyśliła zdrowy przepis do wykonania w domu; „Jak przygotować zdrowe śniadanie lub kolację?” – grupa zrobiła zdrowe kanapki z przygotowanych produktów wybierając tylko zdrowe produkty i rezygnując z wszystkich niezdrowych. NASZE DZIAŁANIA

11 NASZE MENU:

12 KANAPECZKI:

13 3. KĄCIK RELAKSU: NASZE DZIAŁANIA
Kolejna grupa poszukiwała odpowiedzi na pytania: „Jaki typ relaksu wypromuje i pobudzi do zdrowego trybu życia?” – para A utworzyła krzyżówkę o tematyce zdrowotnej; para B układała wiersz promujący zdrowy tryb życia i nowe Centrum Zdrowia. NASZE DZIAŁANIA

14 NASZA POEZJA:

15 4. POKÓJ MANAGERA: NASZE DZIAŁANIA
Czwarta grupa poszukiwała odpowiedzi na pytania: „Co robić a czego nie robić aby żyć zdrowo?” – grupa A utworzyła poradnik „Dziesięć rad zdrowego człowieka”; grupa B postawiła znak zakazu mówiący o „7 zdrowotnych grzechach głównych” popełnianych przez współczesnych ludzi. NASZE DZIAŁANIA

16 PORADNIK:

17 A CZEGO NIE ROBIĆ?

18 3. POKÓJ MANAGERA CD.: NASZE DZIAŁANIA
W grupie tej szukano również odpowiedzi na pytania typu: „Jak wypromować zdrowy tryb życia oraz nasze Centrum Zdrowia?” grupa A utworzyła plakat zapraszający na otwarcie centrum; uczniowie zachęcali w nim do zdrowego żywienia i życia, opisując jednocześnie cele i ofertę proponowaną przez nowe Centrum Zdrowia jak również atrakcje, które pojawią się na otwarciu grupa B utworzyła makietę naszego centrum z uwzględnieniem wszystkich ustalonych zabiegów i pomieszczeń – uczniowie opisali poszczególne elementy w języku obcym. NASZE DZIAŁANIA

19 4. SALA GIMNASTYCZNA: NASZE DZIAŁANIA
Piąta grupa poszukiwała odpowiedzi na pytania: „Jak zorganizować rowerową ścieżkę zdrowia, która wraz ze zdrowym odżywianiem będzie okazją do rozwijania i promowania zdrowego trybu życia? Którędy pojechać? Co zobaczyć? Gdzie jeść i spać?” – grupa zaplanowała, rozpisała i zilustrowała na plakacie rowerową ścieżkę zdrowia z uwzględnieniem trasy, atrakcji turystycznych, punktów noclegowych i gastronomicznych. NASZE DZIAŁANIA

20 OTO I NASZA TRASA:

21 CZAS UCIAKAŁ A MY PRACOWALIŚMY W POCIE CZOŁA

22 W NASZEJ PRACY KORZYSTALIŚMY Z RÓŻNYCH ŹRÓDEŁ np. http://www. anvari
W NASZEJ PRACY KORZYSTALIŚMY Z RÓŻNYCH ŹRÓDEŁ np

23 Prezentacja i ewaluacja
5. Prezentacja działań: Po zakończeniu zadań w projekcie przystąpiliśmy do prezentacji efektów. Prezentacja zawierała minutowe wystąpienia zespołów zadaniowych wzbogacone o przygotowane i opracowane materiały tj. albumy, plakaty, makiety itp. Wspólnie rozwiązaliśmy krzyżówkę zaprezentowaną na tablicy oraz zajadaliśmy się zdrowymi kanapkami. Nauczycielka wspierała nas w działaniach, naprowadzała nas gdy się „zgubiliśmy” podając wskazówki językowe i nie tylko. Razem przeprowadziliśmy ewaluację naszych działań. Mogliśmy oceniać się nawzajem jak również ocenić samych siebie. Nauczycielka zasugerowała ostatecznie mocne i słabe strony naszego wystąpienia. Prezentacja i ewaluacja

24


Pobierz ppt "Symbol grupy: SP - JA – GR I"

Podobne prezentacje


Reklamy Google