Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

1 Open Finance mBank Supermarket Funduszy Inwestycyjnych – nowa jakość w finansach osobistych Warszawa, dnia 19 maja 2004 roku.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "1 Open Finance mBank Supermarket Funduszy Inwestycyjnych – nowa jakość w finansach osobistych Warszawa, dnia 19 maja 2004 roku."— Zapis prezentacji:

1 1 Open Finance mBank Supermarket Funduszy Inwestycyjnych – nowa jakość w finansach osobistych Warszawa, dnia 19 maja 2004 roku

2 2 Misja mBanku: Maksimum korzyści i wygoda w finansach osobistych

3 3 Podstawowe produkty Karty kredytowe Innowacyjne mPlany hipoteczne Kredyty konsumpcyjn e* Produkty dla mikrofirm Rachunki bieżące: eKONTO (z linią kredytową) izzyKONTO + inne usługi Produkty depozytowe: eMAX eMAX Lokata mLokata VISA Electron VISA Classic VISA Gold Co-brand mPlan - hipoteczny - pożyczka hipoteczna mBiznes Plan dla małych firm - Pożyczka zabezpieczona hipoteką Pożyczki Rachunek bieżący : mBiznes Konto (z saldem debetowym) +inne usługi Produkty depozytowe: mBiznes MAX * Z wyłączeniem kart kredytowych, linii kredytowych oraz sald debetowych mBank: typowe bankowe produkty finansowe

4 4 Fundusze Inwestycyjne UbezpieczeniaFundusze Emerytalne eCommerce PLATFORMA OPEN FINANCE Oparta na integracji z systemem transakcyjnym oraz narzędziami takimi jak system płatności mTRANSFER, eKARTA, Polecenie Zapłaty. mBANK zyskuje na umożliwieniu innym instytucjom sprzedaży poprzez platformę. Supermarket FI: Brak opłat manipulacyjnych Integracja z rachunkiem osobistym Szeroki wybór funduszy Supermarket ubezpieczeń: Bardzo konkurencyjne ceny, on-line Obecnie 1 dostawca: Generali Ubezpieczenia podróżne, życiowe i majątkowe Spodziewana większa liczba dostawców OFE Supermarket: on-line Integracja z serwisem transakcyjnym Spodziewana większa liczba dostawców mSzop, mOBILE, mTRANSFER, eKARTA Dostarcza online najlepsze produkty po konkurencyjnych cenach Dostawcy znajdują nowe obiecujące rynku mBank zarabia i zyskuje lojalność klientów mBank: najszersza na rynku oferta produktów niebankowych

5 5 Rynek funduszy inwestycyjnych w styczniu 2003 roku Klient: Produkt: Dystrybucja: Głównie klient naziemny Klient masowy Posiadający nadwyżki finansowe Drogi – opłaty transakcyjne Trudno dostępny (konieczność odwiedzenia dystrybutora) Wąska oferta produktów u dystrybutora Okienka bankowe Domy Maklerskie Sieć agentów naziemnych Zaczątki internetu – strony transakcyjne TFI

6 6 Tradycyjny model dystrybucji funduszy inwestycyjnych KLIENT DYSTRYBUTOR: * Bank * Dom Maklerski TFI-1 Agent naziemny TFI-2 KLIENT Strona www Towarzystwa KLIENT TFI Wysoka cena Niewielki wybór Konieczność fizycznej obecności 78% aktywów Wysoka cena Brak wyboru funduszy Konieczność fizycznej obecności 20% aktywów Ograniczona funkcjonalność Brak spójnych standardów 2% aktywów

7 7 Tradycyjny model dystrybucji funduszy inwestycyjnych Dominacja sieci naziemnej (okienka bankowe, Domy Maklerskie) konieczność osobistej obecności stosunkowo skomplikowany proces zakupu Wysoka cena produktu – front load opłata za nabycie jednostek utrudnione aktywne zarządzanie kapitałem Relatywnie niewielki wybór funduszy u wybranego dystrybutora trudność w dywersyfikacji ryzyka Brak edukacji finansowej Klientów brak narzędzi i szeroko pojętej edukacji Niska skłonność do realokacji w warunkach zmienności rynku kapitałowego

8 8 Główne cechy modelu mBanku: Wysoka dostępność wybranych funduszy możliwość składania zleceń 24 h na dobę minimum formalności prosty mechanizm transakcyjny Radykalne obniżenie ceny zakupu brak opłat dystrybucyjnych możliwość aktywnego zarządzania kapitałem Szeroka oferta funduszy wielu TFI możliwość dywersyfikacji ryzyka możliwość budowania personalizowanych portfeli Edukacja finansowa poprzez serwis www narzędzia doradcze

9 9 Internetowa dystrybucja funduszy – komentarze autorytetów Internet na pewno nie wyprze tradycyjnej, bankowej sieci sprzedaży funduszy inwestycyjnych, tak, jak nie wyparł jej w przypadku normalnej oferty bankowej" - Zbigniew Jagiełło, Prezes Pioneer Pekao, Gazeta Wyborcza "Internet odgrywa większą rolę w sprzedaży funduszy tylko w Wielkiej Brytanii o krajach skandynawskich. Tradycyjne banki mają miażdżącą przewagę i to one będą głównym dystrybutorem przez lata" - Sebastian Buczek, wiceprezes TFI ING, Gazeta Wyborcza,

10 10 Rynek funduszy inwestycyjnych vs Supermarket mBanku rynek SFI Ilość rejestrów internet * * Dane szacunkowe Aktywa: 23 mld PLN ( ok. 400 mln – z kanałów zdalnych ) Ilość rachunków: Aktywa: 315 mln PLN

11 11 Wzrost znaczenia SFI mBanku jako dystrybutora: Przyrost aktywów ogółem – fundusze SFI tyś PLN Przyrost aktywów w SFI tyś PLN % udziału SFI w nowych aktywach5,30% SIERPIEŃ 2003 Przyrost aktywów ogółem – fundusze SFI tyś PLN Przyrost aktywów w SFI tyś PLN % udziału SFI w nowych aktywach17,08% STYCZEŃ 2004 LUTY 2004 Przyrost aktywów ogółem – fundusze SFI tyś PLN Przyrost aktywów w SFI tyś PLN % udziału SFI w nowych aktywach17,12%

12 12 Wzrost znaczenia SFI mBanku jako dystrybutora: W odniesieniu do całości rynku, SFI w ciągu 1 roku osiągnął wyższy udział w nowo pozyskiwanych aktywach, niż w 2002 roku posiadał kanał internetowy ogółem

13 13 Nowa jakość w zarządzaniu finansami osobistymi: Bezpośrednie korzyści finansowe Klienci mBanku zaoszczędzili ok. 5,9 mln PLN (2004) Łatwość reakcji na zmianę trendów rynkowych Klienci mBanku zarobili 16,5 mln PLN (2004) Osobiste plany finansowe – zaawansowana funkcjonalność Około 15% klientów korzysta ze zleceń stałych

14 14 Brak opłat i prowizji – ile zaoszczędzili Klienci mBanku: Średni miesięczny wolumen nabyć – 58,2 mln PLN (ok. 42% obrotów) Średnia wielkość prowizji front load przy strukturze aktywów mBanku – 2,5% Średnio miesięcznie Klienci mBanku nie wydają tyś PLN na prowizje Z tytułu braku prowizji Klienci mBanku zaoszczędzili około 12 mln zł: 5,9 mln PLN w roku ,1 mln PLN w roku 2003

15 15 Częste przenoszenie pieniędzy z jednych funduszy do innych zazwyczaj kończy się źle dla inwestorów. Tracą oni na takich operacjach, bo sprzedają jednostki w dołku a odkupują na górce. Poza tym prowizje pobierane przy zakupie jednostek ograniczają opłacalność krótkoterminowych inwestycji" Marek Przybylski, prezes CU TFI. Parkiet, Łatwość reakcji na zmianę trendów – zaleta czy wada?:

16 16 Łatwość reakcji na zmianę trendów – ile zyskali Klienci mBanku: Czerwiec 2003 – dojrzewa nowa fala koniunktury na rynku papierów wartościowych – szansa na ponadprzeciętne zyski z inwestycji Styczeń 2004 – fala hossy jest już dojrzała, Klienci funduszy akcyjnych osiągają wyższe zyski z inwestycji

17 17 Kto reagował szybciej? Rynek czy Klienci mBanku?: Czerwiec 2003 – struktura rynku Styczeń 2004 – struktura rynku Kapitał jest uśpiony – powoli zmienia się struktura rynku funduszy Klienci w niewielkim stopniu są w stanie skorzystać z dobrej koniunktury na rynku papierów wartościowych – tylko 8,05% aktywów jest alokowana w funduszach akcyjnych

18 18 Czerwiec 2003 – struktura SFI Styczeń 2004 – struktura SFI Kto reagował szybciej? Rynek czy Klienci mBanku?: Łatwość dokonywania transakcji oraz brak bariery cenowej pozwoliły w ciągu 6 miesięcy zmienić strukturę aktywów w SFI, a co za tym idzie, Klienci mBanku osiągnęli wyższe zyski, korzystając z dobrej koniunktury na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.

19 19 Inwestycje w fundusze – zyski Klientów mBanku – 2004: Łączne zyski: pln Liczba Klientów: Zysk na 1 Klienta: 330 pln Zaangażowanie Klienta: 6250 pln Przeciętny Klient mBanku osiągnął w pierwszych 4 miesiącach 2004 roku stopę zwrotu z inwestycji w fundusze na poziomie 15,8% rocznie (zannualizowana)

20 20 Osobiste plany finansowe – promocja długoterminowych inwestycji: Dzięki funkcjonalności zleceń stałych Klient może zbudować własny długookresowy plan finansowy i nie pamiętać o tym, żeby co miesiąc nabywać jednostki funduszy. System zrobi to za niego. Możliwe jest również zrealizowanie takiego zlecenia w ciężar kredytu odnawialnego. Funkcjonalność ta pozwala w pełni skorzystać ze zjawiska kumulowania odsetek. Rozbudowane narzędzia doradcze pozwalają na dostrzec zalety długoterminowych osobistych planów finansowych

21 21 Osobiste plany finansowe – efekty biznesowe: 7500 – tylu klientów mBanku posiada zlecenia stałe w SFI – aktywów netto pochodzi z osobistych planów finansowych

22 22 Nowe produkty inwestycyjne uzupełniają ofertę mBanku tworząc najszersze spektrum produktów i usług finansowych na rynku Supermarket FI Usługa Maklerska Indywidualne Konta Emerytalne Fundusze Zagraniczne Rynek walutowy - FOREX Otwarte Fundusze Emerytalne

23 23 Usługa maklerska mBanku – model biznesowy: Integracja rachunku bieżącego z rachunkiem maklerskim Swobodny przepływ kapitału pomiędzy rachunkami (online) Wgląd w pozycje na rynku kapitałowym z poziomu serwisu Banku Uproszczony interfejs skierowany do Klienta masowego Atrakcyjny system prowizyjny dostępny od początku istnienia rachunku Brak bariery utrzymania konta CEL: tysięcy rachunków inwestycyjnych w ciągu 3 lat

24 24 Dziękujemy za uwagę


Pobierz ppt "1 Open Finance mBank Supermarket Funduszy Inwestycyjnych – nowa jakość w finansach osobistych Warszawa, dnia 19 maja 2004 roku."

Podobne prezentacje


Reklamy Google