Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Sprawozdanie z Innowacji Pedagogicznej „Siódemka dobrze wychowana” Autorki innowacji: mgr Żaneta Bąk mgr Marta Łożyńska.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Sprawozdanie z Innowacji Pedagogicznej „Siódemka dobrze wychowana” Autorki innowacji: mgr Żaneta Bąk mgr Marta Łożyńska."— Zapis prezentacji:

1

2 Sprawozdanie z Innowacji Pedagogicznej „Siódemka dobrze wychowana” Autorki innowacji: mgr Żaneta Bąk mgr Marta Łożyńska

3 LISTOPAD Jestem kulturalny – czyli jaki? W tym miesiącu uczniowie mieli nie lada zadanie – stworzenie Kodeksu Dobrego Zachowania oto efekty ich pracy:

4 Najciekawszy kodeks został zawieszony w Sali lekcyjnej w dobrze widocznym miejscu!

5 „DZIEŃ ŻYCZLIWOŚCI I POZDROWIEŃ” Kolejnym działanie podjętym w ramach innowacji pedagogicznej było obchodzenie Światowego Dnia Życzliwości i Pozdrowień, który przypada na 21 listopada. Pomysł Światowego Dnia Pozdrowień narodził się pod nazwą World Hello Day w Stanach Zjednoczonych. W Polsce dzień ten jest mało znany. Dzień 21 listopada to szczególna okazja ku temu, by zastanowić się czy jesteśmy wobec siebie życzliwi. To mało kosztowna inwestycja, a może zdziałać naprawdę wiele dobrego. Byleby nie była to tylko gra pozorów. W poniedziałek r. wyeksponowaliśmy gazetkę na drugim piętrze szkoły na temat obchodów DNIA ŻYCZLIWOŚCI I POZDROWIEŃ. W piątek r. dzieci wykonały wspaniałe prace plastyczne – „Drzewo pozdrowień”, które zostało wyeksponowane na holu głównym szkoły. W tym samym dniu wolontariusze rozdawali wszystkim uczniom oraz pracownikom szkoły „Order Życzliwości”, który przygotował opiekun wolontariuszy p. Żaneta Bąk. Podsumowując piątek w SP7 okazał się najmilszym i najżyczliwszym dniem roku, ponieważ w tym dniu poprzez Życzliwy Punkt Pocztowy, dzieci wysyłały sobie „ŻYCZLIWE KARTECZKI”, które po zakończonej pracy zostały wszystkim zainteresowanym przekazane. Oby takich dni jak ten było więcej w naszej szkole.

6

7 GRUDZIEŃ Piękno mowy ojczystej

8 Plakat wykonany przez uczniów klasy 4a podczas lekcji wychowawczej „Stop wulgaryzmom”.

9 KONKURS NA WIERSZYK Z UWZGLĘDNIENIEM ZWROTÓW GRZECZNOŚCIOWYCH ( NAGRODZONE PRACE) Koleżanko, kolego Nawet bardzo małe dziecię Wie, co ważne jest na świecie. Rzecz to bardzo oczywista – To kultura osobista! Słowo proszę czy dziękuję Nic nikogo nie kosztuje, Więc używaj często tego Koleżanko i kolego! Wbijcie sobie do swych głów Żadnych bardzo brzydkich słów. Wulgaryzmy są jak śmieci, Wiedzą o tym wszystkie dzieci. Chyba od tej pory wiecie To, co ważne jest na świecie. Swą kulturę zwiększaj z wiekiem, By się dobrym stać człowiekiem. Weronika Kordyś VI c Czarodziejskie słowa Proszę, dziękuję, przepraszam, to czarodziejskie słowa. Niech pełna ich będzie nasza głowa. Są też inne: dzień dobry i do widzenia. Aby je mówić nie potrzeba znieczulenia. Dzień dobry mówimy, gdy kogoś widzimy, Przepraszam, gdy czymś zawinimy. Kiedy coś dostaniemy, zawsze dziękujemy. Na pożegnanie zaś powiedz do widzenia, Spotkanie wymaga grzecznego zwieńczenia. By świat był lepszy i miło nam było, Pilnuj, by w języku zwrotów grzecznościowych nigdy nie było! Martyna Szpot IV c Stop wulgaryzmom I różnym wyzwiskom. Złe zachowanie musi być karane, Więc zachowuj się kulturalnie I ćwicz maniery bardzo starannie. Mów proszę, dziękuję, do widzenia, A będziesz miał powodzenie. Karolina Borkowska VI c

10 STYCZEŃ Jak Cię widzą tak Cię piszą. Scenariusz lekcji wychowawczej: „Ubiór na różne okazje”. W ramach Innowacji Pedagogicznej zorganizowano szkolny konkurs pod hasłem „W dzień wyjątkowy włóż strój galowy”. Podczas apelu szkolnego klasa, która większości była ubrana na galowo otrzymała wyróżnienie od pomysłodawczyni pani Żanety Bak.

11 GAZETKA WYKONANA NA KORYTARZU – II PIĘTRO

12 Projektowanie strojów - to kolejne działanie innowacji realizowanych w klasach czwartych podczas lekcji wychowawczej „Ubiór na różne okazje” - jak zrealizowała to zadanie klasa IV a? Na zajęciach podczas pracy w grupach, odbyło się projektowanie strojów na różne okazje np. strój sportowy, galowy, balowy, teatralny(kukiełki) itp. Po zgodnym zaakceptowaniu zaprojektowanego szkicu ubioru - uczniowie przystąpili do realizacji projektu. Prace były bardzo ciekawe, dokładnie zaplanowane w szczegółach i bardzo estetycznie wykonane. Działanie to przyczyniło się do tego, że każde z dzieci właściwie wybierze ubiór do konkretnej sytuacji życiowej (do teatru, na koncert, na bal, do szkoły) nie popełniając przy tym gafy. Uczniowie zastosowali swoje doświadczenia w praktyce. Odpowiednio dobrali stroje, a następnie zaprezentowali je na balu karnawałowym, który odbył się w 12 lutego w naszej szkole. Takie działanie kształtowało u dzieci wrażliwość estetyczną i poczucie spełnienia się w roli projektanta.

13 Wyróżnione stroje

14 LUTY Co to znaczy – być tolerancyjnym człowiekiem? Scenariusz lekcji wychowawczej: „Wartość człowieka, tolerancja - ważne dla nas tematy”.

15 MARZEC Znam zasady dobrego wychowania.

16 Plakaty wykonane podczas lekcji wychowawczej.

17 Klasy VI eksponujące swoje prace

18 W TYM MIESIĄCU ODBYŁ SIĘ TURNIEJ DLA KLAS V PT. „MISTRZ DOBRYCH MANIER” Konkurs odbył się w auli szkolnej o godzinie W konkursie wzięli udział uczniowie z klas V, którzy wytypowali po 3 osoby ze swojej klasy do udziału w zadaniach. Podczas konkursu uczniowie zmagali się z różnymi zadaniami, w których mieli wykazać się znajomością reguł kulturalnego zachowania na co dzień i od święta oraz podczas spożywania posiłków, czyli zachowanie się przy stole. W pierwszym zadaniu: „Losowanie pytań”, uczniowie losowali numer pytania, na które musieli odpowiedzieć po krótkim zastanowieniu się. W drugim zadaniu: „Scenki rodzajowe”, uczniowie z poszczególnych klas mieli za zadanie przedstawienie krótkich scenek propagujących dobre maniery. Trzecie zadanie: „Pięknie nakryty stół”, uczniowie mając do dyspozycji: sztućce, talerze głębokie, płytkie, deserowe, serwetki papierowe, obrusy, świece, wazoniki z kwiatami, filiżanki, szklaneczki, itp. mieli za zadanie nakryć pięknie stół dla jednej osoby na uroczysty obiad, przyjęcie urodzinowe oraz stół wielkanocny. W czwartym zadaniu: „Układanie hasła z puzzli”, każda grupa uczniów otrzymała rozsypankę wyrazową (puzzle), której zadaniem było ułożenie na czas. Grupa, która wykonała to zadanie najszybciej otrzymała największą ilość punktów. W piątym zadaniu: klasy zaprezentowały wykonane przez siebie plakaty dotyczące tematu savuar vivre.

19 Po wykonaniu przez uczniów wszystkich zadań, jurry podliczyło punkty i ogłosiło wyniki. Mistrzem dobrych manier okazała się klasa Va zajęła I miejsce. II miejsce – klasa Vb, III miejsce – klasa Vc. Wszystkim klasom gratulujemy wspaniałej postawy podczas turnieju.

20 Wszystkie klasy przygotowały się na medal! Zachowanie w miejscach publicznych Scenka klasy V bScena klasy V cKWIECIEŃ

21 MAJ Przyjmowanie i odwiedzanie gości. Klasa IV c zaprosiła na swoją lekcję wychowawczą trójkę rodziców z bardzo ciekawymi zawodami 1.Kierowca rajdowy 2.Muzyk (gitarzysta, wokalista) 3.Położna

22 BEZPIECZNA PRZERWA

23 EWALUACJA ANKIETA PRZEPROWADZONA WŚRÓD KLAS IV „” EWALUACJA ANKIETA PRZEPROWADZONA WŚRÓD KLAS IV „ZNAM SWOJE SŁABE I MOCNE STRONY” 1.UŻYWAM SŁÓW: PROSZĘ, DZIĘKUJĘ, PRZEPRASZAM

24 II. MÓWIĘ KOLEDZE PO IMIENIU

25 III. PAMIĘTAM O OBOWIĄZKACH UCZNIA

26 IV. JESTEM PUNKTUALNY

27 DZIĘKUJEMY WSZYSTKIM WYCHOWAWCOM I UCZNIOM KL. 4 – 6 ZA UDZIAŁ ORAZ WSPÓŁPRACĘ W REALIZACJI ZADAŃ PROJEKTU „SIÓDEMKA DOBRZE WYCHOWANA”. Wykonanie: mgr Żaneta Bąk


Pobierz ppt "Sprawozdanie z Innowacji Pedagogicznej „Siódemka dobrze wychowana” Autorki innowacji: mgr Żaneta Bąk mgr Marta Łożyńska."

Podobne prezentacje


Reklamy Google