Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Koncepcja współpracy PPL z Województwem Lubuskim w ramach kontynuacji funkcjonowania Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost Warszawa, 09.04.2015.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Koncepcja współpracy PPL z Województwem Lubuskim w ramach kontynuacji funkcjonowania Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost Warszawa, 09.04.2015."— Zapis prezentacji:

1 Koncepcja współpracy PPL z Województwem Lubuskim w ramach kontynuacji funkcjonowania Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost Warszawa,

2 P.P. „Porty Lotnicze” jako zarządzający Lotniskiem Chopina i PL Zielona Góra-Babimost 2 PPL zainteresowane kontynuacją zarządzania Portem Lotniczym Zielona Góra-Babimost Lotnisko Chopina PL Zielona Góra

3 Wariant 1 Porozumienie pomiędzy PPL a Województwem Lubuskim Wariant 1 Porozumienie pomiędzy PPL a Województwem Lubuskim 3 PPL zainteresowane kontynuacją zarządzania Portem Lotniczym Zielona Góra-Babimost Wybór docelowego modelu leży po stronie Władz Samorządowych Możliwe warianty współpracy: Wariant 2 Nałożenie obowiązku świadczenia usług publicznych (PSO) na PPL Wariant 2 Nałożenie obowiązku świadczenia usług publicznych (PSO) na PPL

4 Podstawy Porozumienia pomiędzy PPL a Województwem Lubuskim:  Ustalenie zasad, na jakich następować będzie zwrot przez Urząd Marszałkowski poniesionych przez PPL wydatków związanych z utrzymaniem działalności operacyjnej Portu  Ustalenie zasad i zakresu promocji Lotniska w Zielonej Górze  Wskazanie Strony odpowiedzialnej za ewentualne inwestycje w Porcie Lotniczym  Określenie czasu obowiązywania Umowy 4 PPL zainteresowane kontynuacją zarządzania Portem Lotniczym Zielona Góra-Babimost

5 5 PPL zainteresowane kontynuacją zarządzania Portem Lotniczym Zielona Góra-Babimost Podstawy stworzenia mechanizmu PSO (Public Service Obligation): Obowiązek użyteczności publicznej polega na zobowiązaniu zarządzającego do zapewnienia funkcjonowania lotniska, z zachowaniem określonych wymagań, których zarządzający nie spełniłby, kierując się jedynie interesem handlowym lub statutowym  Instytucja PSO jako kompetencja Urzędu Lotnictwa Cywilnego (ULC) do nakładania obowiązku świadczenia usług publicznych na zarządzających lotniskami (Art. 183 Ustawy Prawo Lotnicze)  Wniosek Województwa Lubuskiego do ULC w sprawie nałożenia obowiązku użyteczności publicznej, zawierający propozycję rekompensaty  Zawarcie pomiędzy Prezesem ULC a Województwem Lubuskim umowy określającej warunki współfinansowania PPL w związku z wykonywaniem obowiązku użyteczności publicznej  Zawarcie przez Prezesa ULC z PPL Umowy w zakresie wykonywania obowiązku użyteczności publicznej

6 6 PPL zainteresowane kontynuacją zarządzania Portem Lotniczym Zielona Góra-Babimost Potencjał PPL możliwy do wykorzystania w projekcie:  Zabezpieczenie właściwej eksploatacji infrastruktury oraz nadzoru realizacji potencjalnych inwestycji infrastrukturalnych  Zorganizowanie specjalistycznych szkoleń i kursów dla służb lotniskowych  Próba skoordynowania polityki handlowej i marketingowej- zwiększenie szans na pozyskanie przewoźnika  Zapewnienie wykwalifikowanych służb operacyjnych niezbędnych do funkcjonowania Lotniska

7 7 dla Województwa Lubuskiego:  wykorzystanie istniejącej infrastruktury Portu Lotniczego z możliwością dalszej rozbudowy  podjęcie wspólnych działań zmierzających do aktywizacji Lotniska  zapewnienie dostępności transportu lotniczego dla mieszkańców Województwa PPL zainteresowane kontynuacją zarządzania Portem Lotniczym Zielona Góra-Babimost Potencjalne korzyści ze współpracy: dla PPL:  możliwość odzyskania generowanych przez Port Lotniczy strat  optymalne zarządzanie przez jeden podmiot (PPL) w celu osiągnięcia możliwych oszczędności przy wykorzystaniu „efektu skali”

8 Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” ul. 17 stycznia Warszawa


Pobierz ppt "Koncepcja współpracy PPL z Województwem Lubuskim w ramach kontynuacji funkcjonowania Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost Warszawa, 09.04.2015."

Podobne prezentacje


Reklamy Google