Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Grupa ERGIS WYNIKI GRUPY ERGIS PO I KWARTALE 2015 R.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Grupa ERGIS WYNIKI GRUPY ERGIS PO I KWARTALE 2015 R."— Zapis prezentacji:

1 Grupa ERGIS WYNIKI GRUPY ERGIS PO I KWARTALE 2015 R.

2 PLAN PREZENTACJI 1.Grupa ERGIS w skrócie 2.Grupa ERGIS po pierwszym kwartale Otoczenie rynkowe 4.Podsumowanie

3 GRUPA ERGIS W SKRÓCIE

4  Lider przetwórstwa tworzyw sztucznych w Europie Środkowo-Wschodniej o przychodach, które w 2014 roku przekroczyły 667 mln zł;  Korzystna struktura klientów (wiele rynków, wiele segmentów), sieć dystrybucyjna pokrywająca całą Europę;  Szeroka oferta niwelująca efekty sezonowości oraz ewentualnego spadku rynku i/lub utraty istotnych klientów;  Wysoka bariera wejścia na rynek;  Wieloletnie doświadczenie na rynku polskim i europejskim, dogłębna znajomość branży;  Łączne zatrudnienie w Grupie na dzień 31 marca 2015 r.: 838 osób. GRUPA ERGIS W SKRÓCIE Przychody Grupy ERGIS od 1998 (w mln zł)

5 GRUPA ERGIS PO PIERWSZYM KWARTALE 2015 R.

6 NAJWAŻNIEJSZE WYDARZENIA  Bardzo dobre wyniki operacyjne w I kwartale 2015 r. dzięki efektom prowadzonych w ostatnich latach inwestycji, korzystnej sytuacji surowcowej.  Propozycja wypłaty dywidendy za 2014 rok w wysokości 0,15 zł. za akcję.  Rozbudowa działalności R&D.  Uruchomienie przed terminem: – nowej linii do druku fleksograficznego w spółce Flexergis w Nowym Sączu, – nowej linii do produkcji taśm Greenstrap w fabryce ERGIS S.A. w Oławie.

7 WYNIKI GRUPY ERGIS W I KW ROKU w tys. PLNI kw. 2015I kw. 2014Dynamika Przychody ze sprzedaży ,7% Zysk operacyjny ,8% Zysk brutto ,7% EBITDA ,5% Niezrealizowane różnice kursowe* ,1% Zysk netto ,8% * Niezrealizowane różnice kursowe (przychód/koszt) głównie z tytułu wyceny kredytów denominowanych w EUR.

8 SPRZEDAŻ PRODUKTÓW GRUPY ERGIS PO I KW WARTOŚCIOWO w tys. PLN WartośćDynamika [%]Struktura I kw. 2015I kw I kw. 2015I kw Folie miękkie PVC ,4%13,2%15,2% Opakowania drukowane ,1%10,4%10,1% Twarde folie opakowaniowe ,4%31,2%34,7% Opakowania przemysłowe ,2%38,9%33,4% Pozostała sprzedaż ,4%6,3%6,6% Razem przychody ze sprzedaży ,7%100,00% - sprzedaż na rynku polskim ,2%44,6%45,8% - sprzedaż na rynkach zagranicznych ,0%55,4%54,2%

9  Wzrost sprzedaży opakowań przemysłowych (o 17,2%) w rezultacie przeprowadzonej w ostatnich dwóch latach wymiany parku maszynowego w fabryce w Oławie i uruchomienia tam produkcji folii nanoErgis.  Wzrost sprzedaży opakowań drukowanych (o 3,1%) w efekcie rozbudowy parku maszynowego spółki Flexergis.  Zanotowany spadek w grupie folii miękkich PVC (o 12,4%) dotyczył folii izolacyjnych.  Spadek w grupie twardych folii opakowaniowych (o 9,4%) i był związany ze wzrostem konkurencji cenowej na rynku polskim i dotyczył zarówno folii PET jak i PVC. SPRZEDAŻ PRODUKTÓW GRUPY ERGIS PO I KW KOMENTARZ

10 OTOCZENIE RYNKOWE

11 ŚREDNI KURS EURO

12 ZMIANA PKB

13 PODSUMOWANIE

14  Bardzo dobre wyniki operacyjne w I kwartale 2015 roku.  Propozycja wypłaty dywidendy za 2014 rok w wysokości 0,15 zł. za akcję.  Rozbudowa działalności R&D.  Wykorzystanie możliwości nowych linii do produkcji: – elastycznych opakowań drukowanych w spółce Flexergis. Linia została uruchomiona na przełomie kwietnia i maja 2015 roku, – do produkcji Greenstrap (taśmy PET);

15 DZIĘKUJEMY


Pobierz ppt "Grupa ERGIS WYNIKI GRUPY ERGIS PO I KWARTALE 2015 R."

Podobne prezentacje


Reklamy Google