Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pozycja konkurencyjna firmy Analiza, rekomendacje, kierunki rozwoju Jakub Klimaszewski Warszawa, 09.06.2015.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Pozycja konkurencyjna firmy Analiza, rekomendacje, kierunki rozwoju Jakub Klimaszewski Warszawa, 09.06.2015."— Zapis prezentacji:

1 Pozycja konkurencyjna firmy Analiza, rekomendacje, kierunki rozwoju Jakub Klimaszewski Warszawa,

2 Agenda 1. Profil działalności firmy Adecco. Analiza silnych i słabych stron 2. Rynek agencji zatrudnienia w Polsce – analiza 3. Business Units. Kierunki rozwoju, rekomendacje, zagrożenia – Praca tymczasowa – Praca stała – Praca za granicą 4. Podsumowanie oraz rekomendacje

3 Profil działalności Adecco FAKTY Działalność od 1994 roku na polskim rynku 50 biur w Polsce 320 pracowników wewnętrznych 46 tysięcy osób, które znalazło prace dzięki Adecco w 2014 roku 12 tysięcy, które Adecco zatrudnia dla klientów Ponad 1100 klientów Przychody rzędu 535 mln PLN przy 22 mln zysku PLN Dwukrotny laureat prestiżowego konkursu Perły Polskiej Gospodarki Praca tymczasowa Praca stała Praca za granicą BusinessUnits

4 Silne strony Ponad 50 lat doświadczenia w Europie, 21 lat w Polsce 2 największa firma branżowa w Polsce Stabilny zarząd, prowadzący długoterminowa strategię rozwoju Dobra wyniki finansowe Szeroka baza klientów oraz kandydatów Stabilna pozycja na rynku Biura w całej Polsce Marka znana wśród przedsiębiorców Szanse Dwucyfrowy wzrost rynku zarówno rekrutacji stałych, jak i tymczasowych Szybko rosnąca branża SSC/BPO Stosunkowo niska penetracja rynku przy silnej bazie rozwojowej Wzrost PKB powyżej 3% oznaczający zwiększenie akcji rekrutacyjnych wśród przedsiębiorstw Większa skłonność outsourcowania procesów rekrutacyjnych przez firmy Zagrożenia Szybko wzrastająca liczba agencji zatrudnienia Możliwy spadek popularności zatrudnienia tymczasowego w przypadku zmian prawnych Potencjalny wzrost płacy minimalnej obniżający perspektywy rynkowe Słabe strony Marka słabiej rozpoznawalna w mniejszych miastach Relatywnie słaba pozycja na rynku rekrutacji stałych Dość niska marża zysku Niska znajomość marki wśród młodych ludzi poszukujących pracy Analiza SWOT

5 Rynek agencji zatrudnienia w Polsce FAKTY Wartość rynku szacowana na ponad 5 mld PLN (z tego prawie 3 mld przychodów realizowane przez członków Polskiego Forum HR) W 2014 na rynku było zarejestrowanych 5156 agencji zatrudnienia W 2014 roku agencje znalazły zatrudnienie dla około 830 tysięcy osób Istnieje wyraźny podział na agencje w większym stopniu zajmujące się pracą tymczasową oraz te zajmujące się pracą stałą

6 Konkurencja na rynku agencji zatrudnienia TOP 10 AGENCJI W POLSCE

7 Praca tymczasowa Analiza i perspektywy rozwoju Największy z BU w polskim oddziale Adecco; rokrocznie generuje powyżej 90 % przychodów spółki Dla grupy Adecco jest to 90% przychodów i 74% zysków Najwięksi rywale na rynku pracy tymczasowej to Randstad, Manpower Group, Trankwelder Wzrost przychodów ze sprzedaży usług o 43% w 2014 Najwięksi rywale na rynku pracy tymczasowej to Randstad, Manpower Group, Trankwelder Znaczny potencjał wzrostowy wynikający z dużego rozdrobnienia rynkowego; duże agencje rekrutacyjne realizują jedunie 36% zatrudnienia Perspektywy rozwojowe wysokie, stopa penetracji rynku wynosi jedynie 1,2%, podczas gdy w krajach zachodnich jest to ponad 2 % Ewentualna podwyżka płacy minimalnej w wysokości żądanej przez związki zawodowe może stanowić zagrożenie oraz spowolnić rozwój branży Rekomendacje Większa obecność w mniejszych miejscowościach (również we wschodniej Polsce),; tacy kandydaci cechuje się duża skłonnościa do podejmowania pracy tymczasowej (zwłaszcza fizycznej) i migracji Akcja uświadamiająca o bezpieczeństwie korzystanie z usług dużych agencji pośrednictwa, większa skłanność do zatrudniania na umowę o pracę w porównianiu do mniejszych agencji Dalszy wzrost bazy klientów; nawiązywanie współpracy z dużymi spółkami

8 Praca stała Analiza i perspektywy rozwoju Stanowi bardzo małe źródło przychodów dla firmy (2% dla członków Forum HR) Ponad 19% wzrost rynku rekrutacji w roku 2014; bardzo dynamiczny rozwój sektora SSC/BPO stanowiący motor napędowy rekrutacji Rentowność rekrutacji stałych wyższa niż tymczasowych; w strukturze międzynarodowej rekrutacja stała stanowi 2% przy 9% udziału w zyskach Wyraźny rodział między agencjami specjalizującymi się w akcjach stałych i tymczasowych; głowni konkurenci to m.in. Hays, Antal Badanie wykonane przez autora pokazuje że jedynie 13% studentów warszawskich uczelni (SGH, UW, PW) rozpoznaje markę Adecco Z uwagi na zmiany demograficzne rekrutacja na konkretne stanowisko będzie wymagało więcej pracy Rekomendacje Zaangażowanie w większym stopniu w działalność rekrutacyjną z uwagi na jej dynamiczny rozwój i wysoką rentowność Wyższa obecność na uczelniach; budowanie marki wśród przyszłych specjalistów Dalszy rozwój mobilnych technologi- AdeccoWeb, Adecco Jobs in Poland

9 Analiza i perspektywy rozwoju Wartość sprzedaży usług dla Polskiego Forum HR wyniosło w 2014 roku 108 mln złotych Sprzedaż stanowi jedynie 4 % przychodów Niższe perspektywy wzrostu niż w przypadku pozostałych BU Adecco realizują znaczące akcje rekrutacyjne, głównie w kierunku Skandynawii Ewentualne zmiany prawne w UE (patrz płaca minimalna w Niemczech, ewentualne zmiany w prawie Wielkiej Brytanii) Większe otwarcie na polską służbę zdrowia Ewentualna zmiana ośrodka ciężkości z Europy na kraje bliskiego wschodu czy Kanadę Z uwagi na sytuacje na wschodzie Europy zwiększony napływ coraz bardziej wykwalifikowanej siły roboczej z Ukrainy Rekomendacje Z uwagi na niższe tempo wzrostu jest to mniej priorytetowy BU; obecna tendencja w kierunku Skandynawii wydaje się być najlepszą perspektywą Możliwość przeprowadzania procesu rekrutacji razem z całkowitą obsługą procesu akomodacji realizowaną z pomocą lokalnych biur Adecco Praca za granicą

10 Podsumowanie oraz wnioski Praca tymczasowa -Silna pozycja rynkowa -Duże perspektywy wzrostu -Wysoka konkurencja -Dalsza penetracja rynku związana z przejęciem klientów od mniejszych spółek -Zwiększanie rozpoznawalności marki Praca stała -Słaba pozycja rynkowa -Bardzo dynamiczny wzrost rynku -Wysoka marża zysku -Rozwój związany z działalnościa SSC/BPO -Umacnianie obecności na uczelniach i ośrodkach naukowych Praca za granicą -niski udział w rynku i w przychodach spółki -niższa perspektywa wzrostu -duża konkurencja -rozwój w kierunku Skandynawii -utrzymywanie pozycji rynkowej w celu zachowania rentowności i możliwości inwestycji w pozostałych BU


Pobierz ppt "Pozycja konkurencyjna firmy Analiza, rekomendacje, kierunki rozwoju Jakub Klimaszewski Warszawa, 09.06.2015."

Podobne prezentacje


Reklamy Google