Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Prawidłowe żywienie gwarancją zdrowia. 3 Zrównoważona dieta to podstawa naszego zdrowia. Nie bez powodu mówi się, że „jesteś tym, co jesz”. Prawidłowa.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Prawidłowe żywienie gwarancją zdrowia. 3 Zrównoważona dieta to podstawa naszego zdrowia. Nie bez powodu mówi się, że „jesteś tym, co jesz”. Prawidłowa."— Zapis prezentacji:

1 Prawidłowe żywienie gwarancją zdrowia

2

3 3 Zrównoważona dieta to podstawa naszego zdrowia. Nie bez powodu mówi się, że „jesteś tym, co jesz”. Prawidłowa dieta ułatwia nam życie. Powoduje, że mamy wystarczająco siły, aby realizować nasze plany, cele, marzenia. Dzięki niej nie powinniśmy mieć problemów z przemianą materii, czy też słabą odpornością. Zdrowa, zrównoważona dieta powinna nam pomagać a nie szkodzić. Ważne jest to, żeby określić jak powinna wyglądać zrównoważona dieta. Będzie ona wyglądać inaczej w zależności od trybu życia. Jedni mogą potrzebować więcej białka, a inni więcej węglowodanów.

4

5  Pij 1,5 l płynu dziennie  Zapotrzebowanie na płyny zależy od trybu życia;  Gdzie jest woda (kawa, herbata, kakao, zupa)  Co dostarcza płynów (zupa, napój na śniadanie i kolację),  Napój gdy jest gorąco,  Napój gdy jest zimno.

6  Pamiętaj o 5 porcjach warzyw i owoców dziennie  Kolorowo znaczy zdrowo;  5 porcji to 500g;  owoce suszone, mrożone, warzywa w zupie,  szklanka soku,  dodatek do każdego posiłku,

7 śniadanie: banan, truskawka, jabłko, gruszka, marchewka, pomidor, sałata, cebula, szczypiorek.Obiad: warzywa w zupie, sałatki, surówki, gotowane warzywa, dodatek do mięs, sosów.Kolacja: jogurt, kefir z owocami,Przekąski: galaretka z owocami, suszone owoce, pucharek owoców.

8  Jedz dużo produktów pełnoziarnistych. Pełne ziarna; błonnik pokarmowy; dostarczają energii, witamin; pełne i sycące; błonnik reguluje procesy trawienne; pełnoziarniste produkty 3 razy dziennie;

9  Unikaj tłuszczów zwierzęcych  Rodzaje tłuszczów; zwierzęce, roślinne, ryby, kwasy nienasycone; dobre na serce; omega 3 (ryby) i 6 (roślinne); sałatki i surówki z oliwą i olejami; olej rzepakowy to polska oliwa; dodawaj nasiona oleiste (sezam, słonecznik, oliwki); staraj się jeść ryby;

10  Spożywaj w rozsądnych ilościach produkty bogate w cukry proste. Słodka energia; umiarkowane jedzenie; cukry proste łatwo przyswajalne; owoce, miód zamiast cukru; cukry złożone dwucukry; laktoza, maltoza, sacharoza i wielocukry; skrobia glikogen; produkty pochodzenia zwierzęcego; słodkie przyjemności.

11  Ogranicz spożycie soli.  Dzienna porcja 1 łyżeczka;  40 % produktów zawiera sól,  sól potrzebna ale mało; nadmiar to nadciśnienie; nie sól  spróbuj zanim posolisz; zmniejszaj ilość soli, ogranicz słone przekąski,  zdrowy eksperyment potrawy doprawiaj ziołami,

12  Nigdy nie rezygnuj ze śniadania – to najważniejszy posiłek dnia.  Nie wychodź z domu bez śniadania (zjedzonego); śniadanie musi być zdrowe; zawierać białko, węglowodany, tłuszcz (niewiele), błonnik – energia uwalnia się powoli przez długi czas; lekko ale syty; mleko, dodatek warzyw; idealne śniadanie : produkty pełnoziarniste, nabiałowe, chude wędliny (drobiowe), warzywa i owoce, napoje;

13  Jedz zupy.  Zupa – zupełne zdrowie; latem – orzeźwiają, zimą – rozgrzewają; niskokaloryczne. Zupa to doskonały początek obiadu, niskokaloryczna, sycąca; jemy mniej na II danie, zupa to porcja warzyw jest ich w diecie za mało, zupa to woda dla organizmu; zupa to błonnik pokarmowy. Zabielanie nie tłustą śmietaną a śmietaną jogurtową, mlekiem, jogurtem. Starty ziemniak zamiast zasmażki; solenie solą dopiero po spróbowaniu, bo wywary mięsne i warzywne są słone; krótko gotuj; gorąca sycąca, błonnik daje poczucie sytości na dłużej;

14  Jedz częściej i mniejsze porcje.  Problem z zachowaniem umiaru;  tłusta dieta to otyłość i choroby układu krążenia;  słabość do słodyczy to nadwaga i cukrzyca;  zbyt mało pełnoziarnistych produktów, warzyw i owoców, błonnika.  Równowaga a umiarkowane ilości posiłków, impuls o sytości trafia do mózgu 10 minut po jedzeniu;  dokładne gryzienie potraw;

15

16

17 Nie róbmy zakupów kiedy jesteśmy głodni Koszyk pełen zdrowia czego nie powinno w nim zabraknąć : 1. produktów pełnoziarnistych 2. produktów mlecznych 3. produktów mięsnych 4. owoców i warzyw 5. napojów

18

19 Dziękuję bardzo za uwagę.


Pobierz ppt "Prawidłowe żywienie gwarancją zdrowia. 3 Zrównoważona dieta to podstawa naszego zdrowia. Nie bez powodu mówi się, że „jesteś tym, co jesz”. Prawidłowa."

Podobne prezentacje


Reklamy Google