Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Fundacja Opus Sport 15 czerwca 2015 roku Społeczna odpowiedzialność biznesu poprawą efektywności funkcjonowania przedsiębiorstwa.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Fundacja Opus Sport 15 czerwca 2015 roku Społeczna odpowiedzialność biznesu poprawą efektywności funkcjonowania przedsiębiorstwa."— Zapis prezentacji:

1 Fundacja Opus Sport 15 czerwca 2015 roku Społeczna odpowiedzialność biznesu poprawą efektywności funkcjonowania przedsiębiorstwa.

2 Etyka w biznesie W tradycyjnych zawodach regułą jest posiadanie mentora: lekarze stażyści pracują ze starszymi rangą lekarzami, którzy są zarazem ich przewodnikami etycznymi, młodzi nauczyciele są pod opieką starszych kolegów, sportowcy mają swoich trenerów. W biznesie jest inaczej – nie wymaga żadnych licencji, trzeba wyłącznie zarabiać pieniędze i nie wchodzić w konflikt z prawem. Howard Gardner 2

3 Czy to dzisiaj wystarcza? 3 20 kwietnia 2010 roku katastrofa ekologiczna, której początkiem był wyciek ropy naftowej na platformie wiertniczej w Zatoce Meksykańskiej Właścicielem platformy był brytyjski koncern BP. W wyniku katastrofy koncern BP poniósł ogromne straty finansowe, ale przede wszystkim wizerunkowe, nie tylko ze względu na samą katastrofę, ale z powodu braku natychmiastowych działań naprawczych w związku z katastrofą. Od ponad pięciu lat BP pracuje nad poprawą wizerunku aktywnie włączając się w akcje na rzecz ochrony środowiska.

4 Na naszych oczach dokonują się zmiany Katastrofy, takie, jak ta w Zatoce Meksykańskiej i brak właściwej reakcji powodują spadek poparcia społeczeństwa dla biznesu, ponieważ to biznes jest w opinii publicznej przyczyną wielu społecznych, ekologicznych i gospodarczych problemów. Nie da się dzisiaj prowadzić gospodarki wyłącznie eksploatacyjnej. Żyjemy w rzeczywistości, w której zasoby są ograniczone i musimy je chronić. 4

5 Ekonomiczno-społeczna wartość przedsiębiorstwa 5 Rosną oczekiwania od biznesu, obecnie społeczeństwo oczekuje od przedsiębiorstw aktywnego wkładu w środowiskowy i społeczny rozwój. Społeczna odpowiedzialność nie jest jednak wyłącznie filantropią, może stać się wartością dodaną, w wyniku której przedsiębiorstwo może osiągnąć realne korzyści.

6 Czym jest corporate social responsibility (CSR) Społeczna odpowiedzialność biznesu to: „Odpowiedzialność organizacji za wpływ jej decyzji i działań na społeczeństwo i środowisko zapewniana przez przejrzyste i etyczne postępowanie które: – przyczynia się do zrównoważonego rozwoju, w tym dobrobytu i zdrowia społeczeństwa; – uwzględnia oczekiwania interesariuszy; – jest zgodne z obowiązującym prawem i spójne z międzynarodowymi normami postępowania; – jest zintegrowane z działaniami organizacji i praktykowane w jej relacjach." Definicja: Forum Odpowiedzialnego Biznesu, norma PN-ISO 26 000 6

7 Przedsiębiorstwa wypracowują procedury i praktyki, które zwiększają konkurencyjność firmy, budują jej wizerunek i jednocześnie wpływają korzystnie na gospodarcze i społeczne warunki funkcjonowania ludzi, wśród których firma działa. CSR wprowadza nowe wskaźniki, które firma bierze pod uwagę budując swoją wartość – to już nie tylko zysk ale także wkład w ochronę środowiska i rozwój społeczny: 7 Planet - wpływ na środowisko Profit - wyniki ekonomiczne People - wpływ na społeczeństwo Co oznacza CSR w dzisiejszym kontekście biznesowym?

8 8 Jakie mogą być realne korzyści dla przedsiębiorstwa z działań CSR? Przykłady korzyści z działań CSR Wzrost zainteresowania Klientów Zwiększenie lojalności konsumentów Poprawa/budowa relacji z lokalną społecznością Wzrost konkurencyjności Budowa wizerunku Podnoszenie kultury organizacyjnej Przykłady narzędzi CSR Kampanie społeczne - czyli działanie ukierunkowane na zmianę postaw lub zachowań wybranej grupy odniesienia Eko-znakowanie i znakowanie społeczne polega na umieszczaniu na opakowaniach lub etykietach produktów dodatkowych informacji z zakresu ekologicznej lub społecznej odpowiedzialności; Ograniczanie emisji odpadów, zanieczyszczeń i gazów cieplarnianych przez optymalizację procesów produkcji, transportu i logistyki Wolontariat pracowniczy

9 Czy to jest CSR? 9 Czy fakt, że Banki i Związek Banków Polskich współpracują z rządem i KNF w związku ze wzrostem kursu franka jest działaniem CSR? Czy może Banki starają się zatuszować nierzetelną sprzedaż kredytów sprzed kilku lat? Kredyty we frankach szwajcarskich jaka jest prawda?

10 Przykłady programów CSR, które budują wartość społeczno-ekonomiczną 10 DANONE Rozwój produktu, (ekologiczne opakowania, proces wytwarzania przyjazny dla środowiska), kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych PKO Bank Polski Projekt społeczny, niezwiązane bezpośrednio z działalnością przedsiębiorstwa – promowanie zdrowego trybu życia poprzez kampanie społeczne i działania sponorskie Opus Sport Program Polskich Przedsiębiorców dla Polskich Sportowców – platforma dla wszystkich przedsiębiorców umożliwiająca rozpoczęcie działań o charakterze CSR w każdym przedsiębiorstwie.

11 Danone - kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych Koncern Danone, jako firma z branży spożywczej skoncentrowała swoje działania na trosce o społeczeństwo i środowisko naturalne: Konsumenci -firma ogranicza ilość niezdrowych składników w swoich produktach, Dostawcy - Każdy z dostawców jest zobowiązany spełniać określone przez Danone’a wymogi dotyczące jakości, bezpieczeństwa i ochrony środowiska. 11

12 Danone - kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych Danone prowadzi programy walki z niedożywieniem, które są ściśle powiązane z działalnością społeczną. Podziel się Posiłkiem program skoncentrowany na zmniejszaniu niedożywienia wśród dzieci poprzez zapewnienie im jak największej liczby posiłków. Mleczny start stworzenie wzbogaconego w składniki mineralne i witaminy produktu na śniadanie – kaszki Mleczny Start Współpraca z Bankami Żywności i zapobieganie marnowaniu żywności. Efekty programu: – Budowanie wizerunku świadomego i odpowiedzialnego producenta żywności. – Produkty mają społeczną wartość dodaną – są zdrowe, a dodatkowo pomagają w dożywianiu dzieci. 12

13 Program Banku skierowany do masowego odbiorcy, którego celem jest budowanie pozytywnego wizerunku Banku dla wszystkich, który jest obecny w każdym zakątku Polski: Dla wszystkich - treningi na stadionach polskich miast dla wszystkich, którzy biegają dla przyjemności lub chcą uczestniczyć w biegach masowych. Od kilku lat sponsor imprez biegowych odbywających się w całej Polsce m.in. Bieg Niepodległości w Warszawie, Cracovia Maraton, Bieg Powstania Warszawskiego, Bieg Westerplatte etc. 13 PKO BP Program „Biegam bo lubię”

14 Wspieranie biegów wśród Pracowników PKO Banku Polskiego – liderem drużyny pracowników jest Paweł Januszewski. Popularyzacja biegów wśród Klientów PKO Banku Polskiego, liderem drużyny jest Maciej Kurzejewski, dziennikarz i prezenter sportowy TVP1 i TVP Sport, maratończyk i popularyzator biegania. Cele programu: – Budowanie wizerunku marki – Budowa relacji ze społecznością lokalną poprzez sponsoring lokalnych imprez masowych – Podnoszenie kultury organizacyjnej Banku 14 PKO BP Program „Biegam bo lubię”

15 Program „Polscy Przedsiębiorcy Polskim Olimpijczykom” 15 Do tej pory pokazaliśmy Państwu projekty CSR, przygotowane przez Danone i PKO BP na ich konkretne potrzeby. Program „Polscy Przedsiębiorcy Polskim Olimpijczykom” Fundacji Opus Sport jest inny – mogą do niego dołączyć wszyscy przedsiębiorcy i rozpocząć działania CSR we własnej firmie w sposób dopasowany do swojego biznesu. Ideą programu jest pomoc Olimpijczykom, Paraolimpijczykom i pozostałym sportowcom, w płynnym przejściu z kariery sportowej do zawodowej. www.opussport.eu

16 16 Program Dwutorowej Kariery Sportowców

17 Nasi partnerzy 17

18 „Polscy Przedsiębiorcy Polskim Olimpijczykom” - dlaczego warto? 18 Zalety programu dla przedsiębiorcy: Budowanie pozytywnego wizerunku firmy - sportowcy budują pozytywny wizerunek kraju i są ambasadorami nas wszystkich Promocja pozytywnych wzorców w społeczności lokalnej i wśród pracowników – determinacja i osiąganie celu Zalety programu dla sportowca: Sportowcy mają możliwość odbywania staży i uzyskiwania konkretnej wiedzy i doświadczenia, które potem pozwolą im lepiej zaistnieć na rynku pracy bądź założyć własną działalność gospodarczą.

19 19 Jak wyglądają staże? Ambasadorką Fundacji jest trzykrotna Olimpijka Aleksandra Socha. Obecnie w Programie Rozwoju Kariery Dwutorowej Olimpijczyków bierze udział ponad kilkudziesięciu sportowców i przedsiębiorstw. O swoim stażu opowie nam Ola Socha osoba, która w trakcie pełnej sukcesów kariery sportowej ukończyła dwa kierunki studiów i odbyła staż w ramach Programu Kariery Dwutorowej

20 Działania Fundacji o charakterze edukacyjnym 20 Portal edukacyjny

21 21 Portal www.msp-edu.pl jest projektem realizowanym przez Fundację Opus Sport. Platforma www.msp-edu.pl została stworzona jako baza edukacyjno- szkoleniowa z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem, prawa, finansów i rachunkowości, z której przedsiębiorcy mogą na bieżąco korzystać i poszerzać swoją wiedzę.www.msp-edu.pl

22 Zapraszamy do współpracy z Fundacją Opus Sport i MSP-edu Zgłoś się do programu www.opus-sport.eu Wypełniając zakładkę Partner. Podpiszemy umowę ramową o gotowości współpracy. Zasady stażu ustalimy indywidualnie w zależności od możliwości przedsiębiorstwa i Sportowca. 22

23 Zapraszamy do współpracy! Na stronie www.opussport.eu znajdują się aktualne informacje o programie.www.opussport.eu Portal edukacyjny www.msp-edu.plwww.msp-edu.pl Kontakt: Centrum Zielna – budynek B ul. Zielna 37 | 00-108 Warszawa | Polska e-mail: biuro@opussport.eubiuro@opussport.eu tel. 22 378 19 87 23


Pobierz ppt "Fundacja Opus Sport 15 czerwca 2015 roku Społeczna odpowiedzialność biznesu poprawą efektywności funkcjonowania przedsiębiorstwa."

Podobne prezentacje


Reklamy Google