Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Konieczność właściwego i regularnego odżywiania; skutki nieregularnego spożywania posiłków i stosowania monotonnej, mało urozmaiconej diety Wykonały: Aneta.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Konieczność właściwego i regularnego odżywiania; skutki nieregularnego spożywania posiłków i stosowania monotonnej, mało urozmaiconej diety Wykonały: Aneta."— Zapis prezentacji:

1 Konieczność właściwego i regularnego odżywiania; skutki nieregularnego spożywania posiłków i stosowania monotonnej, mało urozmaiconej diety Wykonały: Aneta Kitzol, Natalia Felsztyńska, Zuzanka Abrich, kl. 2a

2

3

4  Zapotrzebowanie na wodę zależy od wielu czynników, przede wszystkim od temperatury otoczenia, stopnia aktywności fizycznej, masy ciała, stanu zdrowia oraz wieku  Powinno wypijać się średnio 1,5-2 litry wody i napojów dziennie  W upał i przy ciężkim wysiłku fizycznym tracisz około 0,5l wody na godzinę, więc potrzebujesz więcej płynów

5  Dziewczyny -> 2200 do 2400 (wiek 15 lat)  Chłopaki -> 2700 do 2800 (15 lat)

6 Patrz na etykiety Lista składników Wartości odżywcze Oświadczenie żywieniowe Termin przydatności

7  Dodajesz energii, a ujmujesz kalorii  Zadbaj o dobry humor i energię od rana, czyli jedz śniadania  Dobre samopoczucie przez cały dzień  Poprawisz pamięć i koncentrację  Unikniesz nadwagi – zyskasz szczupłą sylwetkę

8 Niektóre skutki złego odżywiania się

9  Nadciśnienie tętnicze  Miażdżyca i jej powikłania, np. udar mózgu i niedokrwienna choroba serca, zawał serca

10 https://portal.abczdrowie.pl/dieta-a-rak

11

12

13

14 1. Codzienna aktywność fizyczna i odpowiednia dieta jest kluczem do zdrowia. Przede wszystkim strzeż się nadwagi i otyłości. 2. Podstawą prawidłowej diety jest różnorodność spożywanych produktów. Jedz 3 – 5 posiłków dziennie, w tym koniecznie śniadanie. Pamiętaj, że przerwy między posiłkami nie powinny być dłuższe niż 4 godziny 3. Znaczną część Twojej codziennej diety powinny stanowić warzywa. Codziennie jedz również owoce. 4. Pełnoziarniste produkty zbożowe (np. chleb razowy czy pełnoziarnisty, grube kasze) powinny być dla Ciebie głównym źródłem energii. 5. Co najmniej dwa razy dziennie spożywaj mleko i jego przetwory: jogurty, kefiry czy sery. 6. Spożywaj mniej tłuszczów zwierzęcych, więcej roślinnych, szczególnie oleju rzepakowego i margaryn miękkich. 7. Spożywaj głównie mięso drobiowe, ryby oraz nasiona roślin strączkowych np. grochu, fasoli czy soi, ograniczaj spożycie tłustego mięsa czerwonego. 8. W codziennej diecie ograniczaj spożycie cukru i soli. 9. Dostarczaj organizmowi wystarczającą ilość płynów (głównie wody) – minimum 2 litry dziennie. 10. Nie pij alkoholu.

15 Co kupujemy?Jak to spalić? (waga: 55 kg)  Kanapka (Big Mac) – 510 kcal  Frytki (Duże) – 475 kcal  Napój (Cola duża) – 210 kcal  Razem: 1195 kcal  Bieganie (8 km/h) 2,5h  Jazda na rolkach 3h 50 min  Jazda na rowerze (16-19 km/h) 3h 10 min  Wchodzenie po schodach 5h  Leżenie 34h

16


Pobierz ppt "Konieczność właściwego i regularnego odżywiania; skutki nieregularnego spożywania posiłków i stosowania monotonnej, mało urozmaiconej diety Wykonały: Aneta."

Podobne prezentacje


Reklamy Google