Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Zdrowy styl ż ycia. Spis treści :  Wprowadzenie  Zasady zdrowego stylu życia  Prawidłowe żywienie  Piramida żywieniowa  Skutki złego odżywiania się.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Zdrowy styl ż ycia. Spis treści :  Wprowadzenie  Zasady zdrowego stylu życia  Prawidłowe żywienie  Piramida żywieniowa  Skutki złego odżywiania się."— Zapis prezentacji:

1 Zdrowy styl ż ycia

2 Spis treści :  Wprowadzenie  Zasady zdrowego stylu życia  Prawidłowe żywienie  Piramida żywieniowa  Skutki złego odżywiania się  Co to jest BMI ?  Aktywność ruchowa  Odpoczynek czynny  Odpoczynek bierny  Nałogi

3 Wprowadzenie Prowadząc zdrowy tryb życia zwiększamy szansę na uniknięcie wielu chorób i przedwczesnej śmierci. Często nie zwracamy uwagi na to co jemy, ale powinniśmy pamiętać, że nasz organizm potrzebuje pewnych składników do tego, aby móc normalnie funkcjonować. Potrzebuje też ruchu, ale i odpoczynku.

4 Zasady zdrowego stylu życia  Prawidłowe żywienie,  Aktywność ruchowa,  Wypoczynek czynny i bierny,  Brak nałogów,  Higiena osobista.

5 Prawidłowe żywienie Prawidłowe żywienie jest jednym z najważniejszych czynników środowiskowych, wpływających na rozwój człowieka i utrzymanie przez niego dobrego stanu zdrowia. Polega ono na całkowitym pokryciu zapotrzebowania organizmu na energię i wszystkie niezbędne składniki pokarmowe.

6 Piramida żywieniowa

7 Skutki złego odżywiania się  Choroby układu krążenia  Nowotwory  Cukrzyca  Choroby jelita grubego  Kamica żółciowa  Próchnica zębów  Otyłość  Bulimia  Anoreksja

8 Co to jest BMI ? BMI - to skrót od angielskiego Body Mass Index. Dzięki temu wskaźnikowi możemy kontrolować masę naszego ciała. Masę ciała obliczamy po to, aby stwierdzić czy nasza waga jest dobra.

9

10 Aktywność ruchowa Ruch odgrywa ważną rolę w życiu, gdyż:  wpływa na prawidłową budowę ciała i postawę  usprawnia funkcjonowanie narządów,  zwiększa odporność organizmu  usprawnia procesy oddychania, co zwiększa wydolność i sprawność człowieka  poprawia krążenie krwi i zwiększa wydolność serca  stymuluje psychiczną sferę człowieka,  wspomaga sprawność intelektualną  zmniejsza stan napięć stresowych  przynosi odprężenie  poprawia samopoczucie

11 Odpoczynek czynny To pełna aktywność ruchowa. Przejawia się ona w praktycznie każdym ruchu, jaki wykonujemy, również w codziennych czynnościach, takich jak gotowanie czy chodzenie. Ważne, żeby wypoczynek aktywny był tak regularny, jak regularnie odpoczywamy biernie np. podczas snu.

12 Odpoczynek bierny Odpoczynkiem biernym nazywamy taki, podczas którego nie wykonujemy wysiłku fizycznego. Możemy czytać książkę, oglądać telewizję, słuchać radia itp.

13 Nałogi Używki to produkty spożywcze nie mające właściwości odżywczych, zawierające substancje, które działają pobudzająco na układ nerwowy. Najczęściej stosowane używki to: tytoń, napoje alkoholowe oraz narkotyki.

14 Dziękujemy za uwagę

15 Zapraszamy na quiz na temat zdrowego odżywiania.

16 1. Co jest najzdrowsze? c) Woda a) Cola b) Sok

17 6. Co to jest zdrowy styl życia? a) Stałe odchudzanie się c) codzienny wypoczynek przed telewizorem b) Racjonalne odżywianie oraz dbałość o codzienną aktywność fizyczną

18 3.Co jest najbardziej niezdrowe? a)Jabłko c) Sok b) Chipsy

19 4.Co jest najważniejsze w zdrowym odżywianiu? a) Jedzenie fast foodów b) Nic nie jedzenie c) Zdrowe odżywianie

20 5. Czy woda tuczy? a) Tak c) Trochę… b) Nie, bo woda nie ma kalorii.

21 6. Co to jest anoreksja? a) Inaczej otyłość c) Choroba związana z objadaniem się b) Choroba charakteryzująca się niechęcią do jedzenia

22 7. Co robisz zanim zjesz warzywo lub owoc? b) Słodzisz c) Wycierasz ściereczką a) Dokładnie myjesz pod bieżącą wodą

23 8. Ile godzin na dobę powinno spać człowiek ? a) 3– 5 godzin b) 10 – 14 godzin c) 8 – 10 godzin

24 9. Wegetarianizm to: b) Bieganie c) Zdrowe odżywianie się a) Dieta polegająca na nie jedzeniu mięsa

25 10. Najwięcej witaminy C ma: a) Cytryna c) Jabłko b) Czarna porzeczka

26 Dziękujemy za uwagę Aneta Lubecka Natalia Chojnowska


Pobierz ppt "Zdrowy styl ż ycia. Spis treści :  Wprowadzenie  Zasady zdrowego stylu życia  Prawidłowe żywienie  Piramida żywieniowa  Skutki złego odżywiania się."

Podobne prezentacje


Reklamy Google