Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Zdrowa „Dwójka” Autorzy prezentacji:

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Zdrowa „Dwójka” Autorzy prezentacji:"— Zapis prezentacji:

1 Zdrowa „Dwójka” Autorzy prezentacji:
Uczennice klasy V:Agnieszka Pałubiak Monika Kruczek Wiktoria Kogut Opiekun Sklepiku Uczniowskiego: Magdalena Giera Szkoła Podstawowa nr 2 im. Królowej Jadwigi w Ptaszkowej Ptaszkowa 495 Tel:

2 Szkoła Podstawowa nr 2 w Ptaszkowej liczy 116 uczniów
Szkoła Podstawowa nr 2 w Ptaszkowej liczy 116 uczniów. Mieści się w nowoczesnym, dobrze wyposażonym budynku. Posiada salę gimnastyczną, plac zabaw dla dzieci. Współpraca z rodzicami układa się wzorowo. Uczniowie osiągają wysokie wyniki nauczania oraz zdobywają sukcesy w konkursach. Szkoła stara się, aby dzieci zdobywały nawyki dbania o własne zdrowie i bezpieczeństwo. Jej działaniom przyświeca hasło: „Zdrowe dziecko – szczęśliwy rodzic”.

3 SKLEPIK SZKOLNY Opiekę nad sklepikiem sprawuje pani Magdalena Giera.
Bezpośrednią sprzedażą zajmują się trzy uczennice klasy V. Cele działalności sklepiku to: promocja zdrowego stylu życia, kształtowanie umiejętności działania zespołowego, kształtowanie u uczniów odpowiedzialności i uczciwości, doskonalenie umiejętności matematycznych.

4 Nasz sklepik szkolny pełni funkcje:
uzupełniania potrzeb żywieniowych uczniów niezbędnych do ich prawidłowego rozwoju oraz funkcjonowania na terenie szkoły, - kształtowania prawidłowych nawyków żywieniowych. Ze względu na to nie uwzględnia w swoim asortymencie takich produktów, jak: żywność typu fast-food, słone i słodkie przekąski, napoje owocowe z dodatkiem cukru, słodzików i barwników, napoje energetyzujące, wody smakowe, cukierki i inne słodycze z dodatkiem sztucznych barwników. Uczniowie mogą również zaopatrzyć się w szkolnym sklepiku w potrzebne pomoce szkolne.

5 ASORTYMENT SKLEPIKU w roku szkolnym 2014/2015
Chrupki i pałeczki kukurydziane – naturalne Są to chrupiące, naturalne przekąski. Nie zawierają glutenu i konserwantów. Pałeczki zawierają kwasy OMEGA 3 i OMEGA 6, które wspomagają pracę mózgu oraz centralnego układu nerwowego.

6 Wafle mini i wafle lekkie
To naturalny wypiek, nie zawierający konserwantów. Wafle mają niską zawartość cukru oraz zawierają ekstrakt stewii. Są naturalnym źródłem błonnika. Wafle orkiszowe, gryczane i owsiane Wafle pełnoziarniste o wysokiej zawartości błonnika. Produkty te nie zawierają soli i cukru.

7 Wafitki zbożowo - ryżowe i kukurydziane
To niskokaloryczne źródło błonnika dzięki małej zawartości tłuszczów nasyconych i niskiej zawartości cukrów. Wafle zbożowo - ryżowe naturalne

8 Ciasteczka owsiane Ciasteczka witAM Podstawą ich składu są produkty
pochodzące z pełnego ziarna owsa – 60,6% (płatki owsiane i mąka owsiana). Walory smakowe podkreśla dodatek suszonej żurawiny. Ciasteczka witAM Pełnoziarniste ciastka zbożowe, z dodatkiem rodzynek, suszonych śliwek i kawałków czekolady. Zawierają witaminy B1, E, magnez i żelazo.

9 Gorzka czekolada Kostka lub dwie dziennie poprawia humor, pomaga w myśleniu oraz dodaje energii. Ciasteczka zbożowe Vitalki Są naturalnym źródłem błonnika pokarmowego. Nie zawierają barwników. Dostępne w trzech smakach: naturalny, kakaowy i kokosowy.

10 Produkty z serii CRISPY NATURAL
Chrupiące plasterki i kosteczki jabłek. Nie zawierają tłuszczów – zrobione bez smażenia i pieczenia. Mają dużą zawartość błonnika pokarmowego. Każde opakowanie zawiera plasterki zrobione z dwóch lub jednego polskiego jabłka. Są to produkty naturalne, bez konserwantów i sztucznych barwników. Nie zawierają glutenu.

11 Posiadają obniżoną zawartość cukru.
Woda mineralna Gorczańska – Krynica Dostępna w sklepiku tylko w wersji naturalnej, a nie smakowej. Gazowana lub niegazowana. Soki przecierowe Posiadają obniżoną zawartość cukru. Zawierają witaminę A – z naturalnego β – karotenu z marchwi i brzoskwiń. Są również źródłem witamin C i E.

12 DZIAŁANIA SZKOŁY W ZAKRESIE KSZTAŁTOWANIA NAWYKÓW ZDROWEGO ODŻYWIANIA SIĘ w roku szkolnym 2014/2015
Szkoła podejmuje wiele działań, które mają na celu wypracowanie u uczniów prawidłowych postaw w zakresie nawyków żywieniowych. Wynikają one z realizacji zadań zawartych w: Rocznym Planie Pracy Szkoły, Programie Wychowawczym, Programie Profilaktycznym, programach nauczania, programach edukacyjnych. Na podstawie obserwacji zachowań uczniów są one modyfikowane, dostosowywane do zaistniałych sytuacji i potrzeb w porozumieniu z uczniami i rodzicami. Działania te prowadzone są sukcesywnie przez cały rok. W realizację zadań zaangażowani są wszyscy uczący nauczyciele, wychowawcy klas, pedagog szkolny, intendent oraz rodzice.

13 Realizacja programu edukacyjnego Porcja Pozytywnej Energii
W ramach jego realizacji uczniowie klas I-VI brali udział w zajęciach o następującej tematyce: „Nawyki żywieniowe i zachowania konsumenckie”, „Aktywność fizyczna i zdrowie”, „Ochrona środowiska i zachowania proekologiczne”. Dzieci są przekonane, że odpowiednio zbilansowana i zdrowa dieta daje dużo pozytywnej energii, niezbędnej do działania, uśmiechu, nauki, rozwijania pasji i czerpania radości z życia.

14 W celu zwiększenia skuteczności działań na rzecz zdrowego stylu życia uczniów, szkoła bierze udział w informacyjno-edukacyjnym projekcie „Ważne lekcje”. Nauczyciele korzystają z materiałów i artykułów zamieszczonych na serwisie internetowym tego programu. Z uwagi na to, że w kształtowaniu nawyków żywieniowych dzieci największą rolę odgrywają rodzice, zdrowe odżywianie było jednym z tematów, który wychowawcy podjęli podczas zebrań z rodzicami. Wychowawcy zadbali również o to, aby z zawartymi w serwisie materiałami dla dzieci zapoznali się również uczniowie.

15 Od kilku lat szkoła bierze udział w programie „Mleko w szkole”
Od kilku lat szkoła bierze udział w programie „Mleko w szkole”. Uczniowie naszej szkoły otrzymują bezpłatnie mleko trzy razy w tygodniu. Szkolną dystrybucją mleka zajmuje się Sklepik Uczniowski. Mleka białe i smakowe cieszą się wśród uczniów dużym powodzeniem. Nasi uczniowie z klas I-III otrzymują również dwa, trzy razy w tygodniu świeże owoce i warzywa w ramach realizacji programu „Owoce i warzywa w szkole”. Dzieci chętnie zajadają się jabłkami, gruszkami, chrupią marchewkę, kalarepę, rzodkiewkę oraz piją soki owocowe i warzywne.

16 Uczniowie klasy IV zorganizowali dla swoich młodszych kolegów prelekcję pt.”Zdrowo żyj”. Czwartoklasiści poprowadzili spotkania z uczniami z klas I-III w oparciu o zbudowaną przez siebie piramidę zdrowego odżywiania. Omówili każdą z pięciu grup pokarmowych. Część uczniów klasy IV przygotowała autorskie wiersze rymowanki, którymi ubarwiała spotkanie.

17 Nasi pierwszoklasiści obchodzili „Urodziny Marchewki"
Nasi pierwszoklasiści obchodzili „Urodziny Marchewki". Tego dnia wszyscy byli ubrani na pomarańczowo i każdy przyniósł marchewkę. Dzieci piły smaczny i zdrowy sok marchwiowy oraz próbowały gotowanej i surowej marchewki. Podczas lekcji wszyscy poznali wartości odżywcze marchewki oraz przekonali się o potrzebie spożywania warzyw. Uczniowie uczestniczyli także w sesji zdjęciowej ze specjalnie przygotowaną marchewką. Po takiej dawce witamin, uśmiechu i zabawy wszystkie pierwszaki na pewno będą piękne, zdrowe i uśmiechnięte.

18 W szkole funkcjonuje kuchnia, w której przygotowywane są posiłki dla uczniów. Z obiadów spożywanych na szkolnej stołówce korzysta około stu dzieci. Intendent dba o to, aby posiłki były pełnowartościowe, różnorodne i zdrowe, a panie gotujące sprawiają, że każdy obiad jest smaczny. Posiłki nie są odgrzewane, lecz przygotowywane bezpośrednio przed podaniem, ze świeżych produktów, przywożonych codziennie do szkoły.

19 Sklepik Uczniowski oraz szkolna biblioteka byli organizatorami dwóch szkolnych konkursów, których celem była promocja zdrowego odżywiania oraz prowadzenia aktywnego stylu życia. W I okresie został ogłoszony i rozstrzygnięty konkurs plastyczny dla uczniów klas I-III „Zdrowe odżywianie – mózgu wspomaganie”. W II okresie uczniowie klas IV-VI brali udział w literackim konkursie „Zdrowym być”. Konkursy cieszyły się dużym powodzeniem. Fundatorem nagród był sklepik uczniowski. Prace zwycięzców można zobaczyć na szkolnej gazetce.

20 Nasza szkoła bierze udział w ogólnopolskiej kampanii Zachowaj Trzeźwy Umysł. Projekt edukacyjno-profilaktyczny na terenie szkoły realizuje szkolny pedagog. Podejmowane działania mają na celu uzmysłowić młodym ludziom, że stosowanie używek to droga donikąd, wytłumaczyć, że podstawą mądrego życia jest aktywność i zdrowe odżywianie. W ramach prowadzonej kampanii wspierane są działania rodziców i nauczycieli w tym zakresie. Nauczyciele uczący, wychowawcy i szkolny pedagog realizują z uczniami klas I-VI blok tematyczny „Żyję zdrowo” Szkolnego Programu Profilaktyki.

21 Szkoła realizuje dwa ogólnopolskie programy profilaktyczne:
„Nie pal przy mnie proszę” – uczniowie klasy II i III poznali skutki szkodliwego oddziaływania dymu papierosowego, związane z biernym paleniem, wiedzą także jak radzić sobie w sytuacjach, kiedy inne osoby palą przy nich papierosy. „Znajdź właściwe rozwiązanie” – celem realizowanego programu jest zapobieganie paleniu tytoniu wśród uczniów klas IV-VI. Uczniowie podczas prac warsztatowych rozwijali umiejętności radzenia sobie w sytuacjach, które zwiększają ryzyko palenia tytoniu. Podczas zajęć wykonali szereg prac plastycznych, które były tematem szkolnej gazetki.

22 Szkoła dba również o to, by uczniowie wiedzieli, że czyste środowisko to zdrowy człowiek. W kwietniu każdego roku organizowany jest Dzień Ziemi. Klasa III przygotowała dla szkolnej społeczności widowisko pt. „Jak ratować środowisko?”. Celem wydarzenia było ukazanie potrzeby ochrony najbliższego środowiska i segregacji odpadów. Trzecioklasiści poruszyli problem recyklingu – stosik makulatury "wzywał", aby przetworzyć go na nowe książki, zeszyty. W finale sprzątali "śmietnisko", wrzucając śmieci do kolorowych pojemników.

23 W szkole od wielu lat działa Uczniowski Klub Sportowy UKS ”Dwójka”
W szkole od wielu lat działa Uczniowski Klub Sportowy UKS ”Dwójka”. Jednym z celów jego działalności jest promocja aktywności sportowej, jako istotnego elementu prowadzenia zdrowego stylu życia. Wytężona, systematyczna praca naszych uczniów podczas zajęć pozalekcyjnych, treningów sportowych zaowocowała dużymi sukcesami w wielu dziedzinach sportu: biegach przełajowych, siatkówce, tenisie stołowym oraz narciarstwie biegowym . Możemy pochwalić się osiągnięciami na etapie gminy, powiatu i województwa.

24 Klasy młodsze naszej szkoły uczestniczyły w spotkaniu z pielęgniarką
Klasy młodsze naszej szkoły uczestniczyły w spotkaniu z pielęgniarką . Przypomniała ona uczniom jak ważny wpływ na zdrowie ma przestrzeganie zasad higieny, prawidłowe odżywianie i aktywny wypoczynek. Dzieci z zainteresowaniem wysłuchały fachowych porad, chętnie odpowiadały na zadawane pytania i obiecały pamiętać o ważnych zasadach na co dzień. W szkole działa Szkolne Koło PCK, którego jednym z zadań jest rozwijanie zainteresowań wiedzą o zdrowiu, wdrażanie do racjonalnego odpoczynku i odżywiania.

25 Dziękujemy!


Pobierz ppt "Zdrowa „Dwójka” Autorzy prezentacji:"

Podobne prezentacje


Reklamy Google