Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Czyli nie przekraczamy wagi bagażu podręcznego pilota Electronic Flight Bag.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Czyli nie przekraczamy wagi bagażu podręcznego pilota Electronic Flight Bag."— Zapis prezentacji:

1 czyli nie przekraczamy wagi bagażu podręcznego pilota Electronic Flight Bag

2 inż. Michał Bojko – ten inżynier to tylko dlatego, że wykład jest na PG 16 lat w IT, pamiętam pierwszą wersję Need For Speed i GTA W większości projekty międzynarodowe Ścieżka rozwoju od serwisanta, przez szkoleniowca i programistę do architekta i kierownika zespołów produkcyjnych Kim jest prelegent?

3 Dlaczego historia jest tak ważna? Aircraft Data Loader używany między innymi dla Flight Management Computer

4 Dlaczego EFB? Terminal Charts i Enroute w pigułce Silnik renderujący i technologie webowe Proces wytwarzania rozwiązań w TD Jak można testować takie rozwiązania? O czym będzie ta prezentacja?

5 Ciągłość procesu PomysłPrototypProdukcja

6 Robiłem mapy nie dla sławy, ale po to aby przeżyć Kapitan Jeppesen

7 Pilot i jego czarna torba? co on ukrywa?

8 Prawda jest brutalna… 22 kg map

9 Dlaczego EFB? Pracochłonna aktualizacja kontuzje można popykać z CandyCrush Saga Laptop/Tablet jest lekki

10 Silniki renderujące w ramach Jeppesen są przygotowywane przez najlepszych programistów w firmie i są bardzo dobrze pilnowaną tajemnicą Aktualnie wszystkie narzędzia udostępniane naszym klientom korzystają właśnie z naszych silników renderujących, wytworzonych przez pracowników Jeppesen Wyświetlane mapy są wielowarstwowe i dynamiczne – dobór danych i obiektów zależy od obowiązujących regulacji oraz od wymogów i potrzeb klienta. Silniki muszą obsługiwać wszystkie te wymagania Wykorzystujemy DirectX oraz OpenGL Rendering w tle, z obsługą wielowątkowości Silnik renderujący

11 Repozytoria danych, wykorzystywane przez silnik: Airport Map Configuration Data Cultural Jeppesen Data Server containing navigation data, obstacle data, etc. Terrain Silnik dostarcza interfejs dostępny przez Java (JNI), Objective-C, i.NET (unmanaged calls). Silnik jest napisany w języku obsługiwanym na wielu platformach: iOS, Android, Windows, Mac, Linux, RTOS. Silnik renderujący

12 Prace prowadzone dla Boeing i Airbus mają za zadanie udostępnić dane Jeppesen za pomocą przeglądarki internetowej Pracujemy aktualnie nad dostosowaniem silników renderujących do potrzeb nowego środowiska (warstwa wrapper’ów pomiędzy rozwiązaniem a silnikiem renderującym) Wykorzystujemy narzędzia ogólnodostępne: OpenLayers Integrujemy EFB do wersji webowej pod Windows 8 i Internet Explorer Narzędzia są lub niedługo będą także dostępne jako aplikacje mobilne Integrujemy rozwiązania EFB do platform OSGI dla różnych typów samolotów naszych klientów Technologie webowe

13 Wykorzystywane technologie to JAVA, C/C++, VBS, HTML5, Javascript Wykorzystywane narzędzia: Confluence, Contour, JIRA, HPQC, UFT, MAVEN, P4V, Sonar, Primavera i wszechobecny EXCEL Technologie

14 Na początku jest MSR – tam zasady są uproszczone masz 3 miesiące i tyle czasu ile potrzebujesz aby dostarczyć nowe cacko Potem jest CPD – weź nowe cacko i zrób z tego coś działającego. Pamiętaj jednak, że to co zrobisz trafi do produkcji i musi być już tak mniej więcej dobrze wyglądać Na końcu jest TD – dostarczamy rozwiązania do klientów i musimy te rozwiązania dostarczać zgodnie z regulacjami FAA, zatem porządek musi być W każdym z tych działów pracują ludzie kreatywni, pomysłowi, zaradni i bardzo zdyscyplinowani. W każdym dziale te cechy są różnie intensywne. Procesy, Procedury, Reguły

15 Produkt kolejno przechodzi z działu do działu TD jest organizacją hybrydową: cały proces jest w trybie waterfall, produkcja oprogramowania jest AGILE (SCRUM). W ramach codziennej pracy obowiązują: Continous Integration Przeglądy kodu Testy manualne i automatyczne Analiza biznesowa i systemowa CCB (change control board) Wsparcie z Product Management Procesy, Procedury i Reguły

16 PMO SQA SCM Tests Security Architecture A co jest naokoło? PM Product Manager Development Manager Requirements Analyst Test Lead Tester Dev Lead Developer SCMS Tech Lead Role w zespole Procesy, Procedury i Reguły

17 https://www.faa.gov/aircraft/air_cert/design_approvals/air_software/ Gdzie szukać wiedzy?

18 Jak można to testować? symulacja GPS ALT

19 Jak można to testować?

20

21 Jak się z nami skontaktować? wejdź na stronę www.jeppesen.com/polandwww.jeppesen.com/poland napisz maila rekrutacja@jeppesen.comrekrutacja@jeppesen.com Wejdź na FB na profil Jeppesen Poland

22 A kogo szukamy? Pracowników Stażystów Praktykantów Profesjonalnych, zaangażowanych, sprytnych, pracowitych, ciekawych świata, wesołych, ambitnych, grających zespołowo ludzi

23 Michał Bojko Dziękuję


Pobierz ppt "Czyli nie przekraczamy wagi bagażu podręcznego pilota Electronic Flight Bag."

Podobne prezentacje


Reklamy Google