Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Brief na identyfikację wizualną Gdynia Design Days 2009.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Brief na identyfikację wizualną Gdynia Design Days 2009."— Zapis prezentacji:

1 Brief na identyfikację wizualną Gdynia Design Days 2009

2 2 1. Cele projektu kontynuacja działań Gdynia Design Days 2008 Dostarczenie mieszkańcom i turystom atrakcyjnej i wysokiej jakości rozrywki połączonej z edukacją na rzecz wysokiej jakości stylu życia Pozyskanie jako uczestników i odbiorców wydarzenia lokalnych producentów i projektantów działających w obszarze biznesu kreatywnego celem stworzenia nowych innowacyjnych rozwiązań dla mieszkańców i turystów w obszarze produktów, usług, w tym w przestrzeni publicznej Zaangażowanie w organizację samodzielnych wydarzeń związanych z designem atrakcyjnych miejsc w Trójmieście - galerie designu, kluby, popularne miejsca związane z wysokiej jakości rozrywką itp. Pozyskanie w ten sposób partnerów projektu, którzy promują wydarzenia GDD w całym Trójmieście Budowanie wizerunku Gdyni jako aktywnego międzynarodowego ośrodka kultury, innowacyjnych działań i biznesu na rzecz wysokiej jakości stylu życia dla mieszkańców i turystów na mapie Polski i regionu Morza Bałtyckiego Budowanie wizerunku miasta jako miejsca przyjaznego i otwartego dla innowacyjnego biznesu, w tym projektantów, środowiska reklamowego, kultury szeroko rozumianej w Trójmieście i w Polsce

3 3 2. Założenia projektu Nazwa projektu: Gdynia Design Days 2009 dni designu krajów nadbałtyckich Termin: 09 – 19 lipca 2009 Opis projektu: wydarzenie edukacyjne z zakresu designu jako narzędzia wzrostu jakości życia codziennego realizowane w formie rozrywki, edukacji, działań kulturalnych i zabawy w przestrzeni publicznej i wybranych lokalizacjach Miasta Gdynia Temat główny projektu: mądre projektowanie podnosi jakość życia/projektanci światu Słowa klucze: edukacja, energia odnawialna, wykorzystanie czterech żywiołów, nowe produkty niematerialne/nowe rozwiązania, rozwiązania przyszłości, mądre projektowanie, zrównoważony rozwój, wzornictwo zmienia jakość życia, Grupa celowa: mieszkańcy Gdyni i Trójmiasta; polscy i zagraniczni turyści; lokalni przedsiębiorcy; lokalny biznes kreatywny; polska i nadbałtycka administracja publiczna; media lokalne i ogólnopolskie Cele mierzalne projektu: 30 tys. odbiorców wszystkich wydarzeń; 100 przedsiębiorców, projektantów, instytucji jako uczestników prezentacji młodych projektantów (patrz opis wydarzeń Dni Biznesu Kreatywnego); 25 projektantów - uczestników warsztatów dla projektantów; 10 projektantów i 10 przedsiębiorców jako uczestników wspólnych warsztatów

4 4 3. Uczestnicy Polskie i nadbałtyckie studia projektowe, prezentujące/sprzedające produkty adresowane bezpośrednio do konsumenta-odbiorcy wydarzenia Polskie galerie designu prezentujące/sprzedające wysokiej jakości wzornicze produkty adresowane do konsumenta-odbiorcy wydarzenia Lokalne i ogólnopolskie studia projektowe współpracujące z przedsiębiorstwami w zakresie wprowadzania nowych innowacyjnych produktów Lokalni przedsiębiorcy o potencjale wprowadzania na rynek nowych innowacyjnych produktów i zainteresowani współpracą z projektantami Lokalni przedstawiciele branży biznesu kreatywnego zainteresowani nowymi możliwościami rozwoju własnych biznesów, w tym realizatorzy różnych elementów składowych projektu Laureaci polskich i międzynarodowych konkursów na najlepiej zaprojektowane produkty i usługi oraz najlepsze projekty wzornicze na rynku polskim Masowy odbiorca: mieszkańcy Gdyni i Trójmiasta, polscy i zagraniczni turyści Media ogólnopolskie i lokalne

5 5 4. Opis projektu Projekt edukacyjny o charakterze masowym, realizowany w formie zabawy, targów, warsztatów i konferencji Łączy masowe upowszechnianie zjawiska dobrego projektowania i jego znaczenia w życiu codziennym z edukacją profesjonalną projektantów i przedsiębiorców Realizowany w formie: -wystaw zamkniętych, wystaw/targów w przestrzeni publicznej, wystaw prezentacji multimedialnych w przestrzeni publicznej, wystaw spełniających dodatkowe funkcje identyfikujące wydarzenie w przestrzeni publicznej (razem 6 wystaw o różnej tematyce) - wszystkie grupy celowe projektu - prezentacji projektantów – wybrane grupy celowe - warsztatów merytorycznych – wybrane grupy celowe -warsztatów dla dzieci w przestrzeni publicznej – masowy odbiorca -Lokalizacje: Muzeum Miasta Gdyni, Plac Grunwaldzki w Gdyni, Pomorski Park Naukowo-Technologiczny, przestrzeń miejska

6 6 5. Zawartość merytoryczna projektu Design w Kontenerach Nadbałtycki Design Pl. Grunwaldzki, Muzeum Miasta Gdyni Four Elements wystawa szwedzka Gala Otwarcia GDD Dni Biznesu Kreatywnego Pomorski Park Naukowo-Technologiczny warsztaty dla projektantów warsztaty przedsiębiorców z projektantami wystawy: Dobry Wzór, Yves Behar Zrównoważony Rozwój - design w przestrzeni publicznej ulice miasta

7 7 5. Opis wydarzeń – Plac Grunwaldzki Design w Kontenerach, Plac Grunwaldzki, Termin: 09 – 19 lipca kontenerów – centralny punkt Gdynia Design Days 2009 różne ekspozycje: edukacja, sprzedaż designu, zabawa, relaks, interakcja z odbiorcą grupa docelowa wydarzenia: dorośli, młodzież, dzieci; projektanci, przedsiębiorcy, przedstawiciele biznesu kreatywnego polskie i nadbałtyckie studia projektowe, galerie designu kontener designu dla dzieci informacja, księgarnia, bar, hot-spot, zadaszone miejsce do siedzenia dla wszystkich odwiedzających

8 8 5. Opis wydarzeń – Muzeum Miasta Gdyni Nadbałtycki Design – wystawa Four Elements, Muzeum Miasta Gdyni Szwedzki design: pierwsza narodowa prezentacja wzornictwa w regionie Morza Bałtyckiego Temat wystawy: starożytna teoria 4ech żywiołów tworzących świat i współczesne wzornictwo korzystające i poskramiające siły natury: wodę, ogień, ziemię i powietrze Cel wystawy: poprzez prezentowane produkty promocja nowego, ekologicznego i odpowiedzialnego stylu życia; wzornictwo skandynawskie jako przykład sukcesów rynkowych szwedzkich firm od lat współpracujących z projektantami; Gala otwarcia GDD, Muzeum Miasta Gdyni Od Szwecja przewodniczy Unii Europejskiej Gala Otwarcia na wystawie szwedzkiego wzornictwa pozycjonuje GDD jak markę wydarzenia o charakterze międzynarodowym, wpisującym się w strategię regionu Morza Bałtyckiego opracowywaną przez Unię Europejską Uczestnicy: polska i nadbałtycka administracja publiczna, polskie i nadbałtyckie instytucje związane z designem, przedsiębiorcy, projektanci, przedstawiciele biznesu kreatywnego, ogólnopolskie i lokalne media

9 9 5. Opis wydarzeń – PPN-T Dni Biznesu Kreatywnego, Pomorski Park Naukowo-Technologiczny Przedsięwzięcia konferencyjno-warsztatowe dla przedsiębiorców, lokalnych i ogólnopolskich studiów projektowych, studentów i absolwentów projektowania produktów i usług, w tym w obszarze nowych technologii Cel: zaangażowanie przedsiębiorczości lokalnej w tworzenie nowych produktów wzorniczych w oparciu o współpracę z projektantami. Warsztaty dla studiów projektowych z Polski, warsztaty projektantów z przedsiębiorcami, prezentacje młodych projektantów innowacyjnych produktów i usług z obszaru nowych technologii dla lokalnych przedsiębiorców Wystawy: Yves Behar, laptop za 100$, prezentacja laptopów zaprojektowanych dla dzieci z krajów afrykańskich, przez jednego z najbardziej znanych projektantów na świecie na zlecenie organizacji OLPC (One Laptop Per Child) Dobry Wzór 2009, wystawa finalistów i laureatów międzynarodowego konkursu na najlepiej zaprojektowane produkty dostępne na polskim rynku

10 10 6. Cele promocji przyciągnięcie masowej publiczności do Gdyni/szczególnie w weekendy/ z całego Trójmiasta i z Polski przyciągnięcie uczestników wydarzeń i ich ostateczna rejestracja przed wydarzeniem - projektanci/uczestnicy warsztatów - rejestracja do 15 czerwca przedsiębiorcy lokalni – jako uczestnicy wydarzeń konferencyjnych/prezentacji/ warsztatów z projektantami – rejestracja do 30 czerwca przekazanie informacji o wydarzeniach dostępnej powszechnie przekazanie merytorycznej wiedzy w popularnej formie o projektowaniu które podnosi jakość życia ludzi (merytoryczny opis wydarzeń) promocja GDD w najważniejszych/najbardziej atrakcyjnych kulturalnie miejscach Trójmiasta przyciągnięcie ogólnopolskich mediów do Gdyni

11 11 6. Cele promocji wygenerowanie ruchu na stronie przed w trakcie i po wydarzeniuwww.gdyniadesigndays.eu wygenerowanie ruchu na serwisie /versus wypromowanie brandu w karajach nadbałtyckich i wśród turystów z krajów nadbałtyckich zatrzymanie w Gdyni i przyciągnięcie do centrum miasta na GDD turystów zagranicznych cumujących w porcie gdyńskim, którzy korzystają z usług przewoźników i zwiedzają Gdańsk, Malbork itp, lub pozostającyh prze 8 godzin na pokładzie powszechna relacja w mediach lokalnych i ogólnopolskich wszystkich typów promocja na portalach trójmiejskich i ogólnopolskich poświeconych kulturze, wydarzeniom

12 12 7. Informacje dodatkowe 1.Logotyp GDD i księga identyfikacji w załączeniu 2.Wszystkie wystawy mają swoje samodzielnie foldery wystawowe i samodzielne layouty, które zidentyfikowane być musza dodatkowo GDD 3.wszystkie wydarzenia warsztatowe adresowane do projektantów i przedsiębiorców maja samodzielne materiały informacyjne, które musza być zidentyfikowane dodatkowo GDD

13 13 8. Zadania dla agencji – projekty opracowanie identyfikacji wizualnej promującej GDD – która odpowiada założeniom definicji projektowania jako podnoszącej jakość codziennego życia hasło imprezy związane z merytoryczną zawartością wydarzeń, które spina ich różnorodność i różne grupy odbiorców opracowanie głównego narzędzia komunikacji imprezy który identyfikuje wszystkie wydarzenia i informuje o wszystkich wydarzeniach - bezpłatny powszechnie kolportowany w różnych lokalizacjach Trójmiasta w tym wśród partnerów folder/broszura lub inny pomysł opracowanie projektu i propozycji narzędzia promocji adresowanego do przedsiębiorców i projektantów w ramach wydarzenia Dni Biznesu Kreatywnego opracowanie layoutu serwisu (cztery etapy działalności serwisu z funkcjonalnością: informacji, interakcji, zabawy fotograficznej, logowania, forum, wersja polska i angielska)www.gdyniadesigndays.eu

14 14 8. Zadania dla agencji – projekty Projekty materiałów promocyjnych: plakat (billboard i citilight, plakaty SKM) ogłoszenie prasowe (funkcje zapowiadające imprezę przed GDD, konkretne wydarzenia w trakcie trwania imprezy GDD, format w poziomie i pionie) atrakcyjny, użyteczny informacyjnie jako przewodnik po wydarzeniu insert prasowy, wyróżniający się wzorniczo na tle innych insertów handlowych w prasie reklama radiowa w wersji przed wydarzeniem i w trakcie wydarzenia bannery internetowe, newsletter, w wersji zapowiadającej wydarzenie i w trakcie wydarzeń z funkcjonalnością informacji. zaproszenia na konkretne wydarzenie w ramach GDD projekt oklejenia autobusu projekt materiałów prasowych projekt zaproszeń na Galę Otwarcia, na poszczególne wydarzenia wymagające uczestnictwa (Dni Biznesu Kreatywnego) projekt identyfikatorów dla uczestników i organizatorów wydarzeń projekt niskobudżetowego gadżetu identyfikującego wydarzenie, dla mediów i gości, z możliwością sprzedaży w przestrzeni publicznej

15 15 9. Zadania dla agencji – produkcja główne narzędzie komunikacji, bezpłatne kolportowane w Trójmieście typu folder, nakład 60 tysięcy egz. plakaty SKM – A2, nakład 350sztuk (do potwierdzenia) insert prasowy – nakład 40 tysięcy egzemplarzy reklama radiowa w wersji przed wydarzeniem i w trakcie wydarzenia – dwa spoty radiowe 30sek. oklejenie autobusu – 3 autobusy linii miejskiej materiały prasowe – teczka GDD – nakład 500 sztuk zaproszenia, 2-3 motywy po odpowiednio: 1000, 500, 500 sztuk identyfikator dla uczestników i organizatorów wydarzeń 150 sztuk gadżet imprezy – liczba 500 sztuk

16 Elementy wyceny Ocenie będą poddawane oferty zawierające: 1)Etap projektowania Obejmuje projekty wskazane wraz z przygotowalnią do produkcji (tam gdzie jest potrzebna i możliwa) 2)Etap produkcji Obejmuje wycenę poszczególnych projektów 3) Obsługa i administrowanie bieżące serwisem Wycenę należy podać z rozbiciem na elementy: -kosztów projektów z przygotowalnią -kosztów produkcji -kosztów całości usługi uwzględniającej wielkość zamówienia

17 Kryteria oceny Wartość kreatywna komunikatu i rozwiązań komunikacyjnych Synergia projektów i ich spójność w obrębie wszystkich wydarzeń Cena Zdolność kompleksowej obsługi zamówienia (etap projektowania i produkcji) Terminy składania ofert: 15 marca 2009 Oferty prosimy składać w formie elektronicznej i drukowanej na adres: Iga Azarkiewicz tel. (022) , Instytut Wzornictwa Przemysłowego Sp.z o.o. ul. Świętojerska 5/7, Warszawa tel. (22) , fax: (22)


Pobierz ppt "Brief na identyfikację wizualną Gdynia Design Days 2009."

Podobne prezentacje


Reklamy Google