Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

INTERNET - INFORMACJE Internet – rynek, cechy i trendy.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "INTERNET - INFORMACJE Internet – rynek, cechy i trendy."— Zapis prezentacji:

1 INTERNET - INFORMACJE Internet – rynek, cechy i trendy

2 BADANIATELEWIZJARADIOPRASAINTERNETOUTDOOR AGB POLSKA x OBOP x EXPERT MONITOR xxxx AGORA x ESTYMATOR x GEMIUS x MEDIA WATCH x BADANIA REKLAMODAWCÓW ILE I JAK WYDAJĄ?

3 ATUTY INTERNETU JAKO MEDIUM W KAMPANII : ŚCISŁY TARGETING INTERAKTYWNOŚĆ, KREATYWNOŚĆ NISKIE KOSZTY Najważniejsze wyróżniki DOBRZE ZBADANE BARDZO KREATYWNE MEDIUM RÓŻNORODNOŚĆ FORM REKLAMOWYCH NISKIE KOSZTY KAMPANII I CPP DOŚĆ DUŻY ZASIĘG MŁODY UŻYTKOWNIK INTERAKTYWNY CHARAKTER INTERNET – ZALETY I WADY

4 DOSTĘP DO INTERNETU 1991-2003 Według danych GUS, w 2010 roku dostęp do internetu w domu posiadało 63,4% gospodarstw domowych

5 DOSTĘP DO INTERNETU 1991-2003 W roku 2009 było to 59% gospodarstw domowych w Polsce

6 DOSTĘP DO INTERNETU W roku 2009 było to 59% gospodarstw domowych w Polsce

7 Wydatki w internecie

8

9

10

11 Miejsce korzystania - 2004 W roku 2009 było to 59% gospodarstw domowych w Polsce

12 Częstotliwość korzystania 2004 W roku 2009 było to 59% gospodarstw domowych w Polsce

13 Rozpoznawalne witryny 2004 W roku 2009 było to 59% gospodarstw domowych w Polsce

14 POZYCJONOWANIE

15 DOSTĘP DO INTERNETU Projektu badawczy"Mobilność 2010 - raport o wpływie internetu mobilnego na życie Polaków", zrealizowanego na przełomie 2009 i 2010 roku z inicjatywy iPlusa - mobilnego dostępu w sieci Plus.

16 DOSTĘP DO INTERNETU Projektu badawczy"Mobilność 2010 - raport o wpływie internetu mobilnego na życie Polaków", zrealizowanego na przełomie 2009 i 2010 roku z inicjatywy iPlusa - mobilnego dostępu w sieci Plus.

17 WYKORZYSTANIE INTERNETU Projektu badawczy"Mobilność 2010 - raport o wpływie internetu mobilnego na życie Polaków", zrealizowanego na przełomie 2009 i 2010 roku z inicjatywy iPlusa - mobilnego dostępu w sieci Plus.

18 Struktura internautów CZAS KORZYSTANI A Z INTERNETU W DNI POWSZEDNIE OGÓŁEM PŁEĆWIEK (w latach) mężczyznakobieta 15 - 19 20 - 24 25 - 29 30 – 39 40 – 49 50 – 59 59 1 godzina17%14%19%11%17%13%26%23%20%7% 2 godziny17%18%15%28%24%30%25%19%8%3% 3 godziny10%12%8%21%25%19%12%6%7%0% 4 godziny4%5%3%9%8%6%5%4%1% 5 godzin3%4%3%11%9%5%4%1% 6 i więcej godzin 3% 2%6%7%6%3%1%2%0% wcale46%43%50%13%11%19%25%46%62%87% CZAS KORZYSTANI A Z INTERNETU W WEEKENDY OGÓŁEM PŁEĆWIEK (w latach) mężczyznakobieta 15 - 19 20 - 24 25 - 29 30 - 39 40 - 49 50 - 59 > 59 1 godzina14%12%15%4%15%6%19%23%19%5% 2 godziny13%12%14%11%16%24%22%17%8%3% 3 godziny9%10%8%19%16%21%14%7%2%1% 4 godziny6%9%3%19%15%9%7%4%3%1% 5 godzin4%5%4%16%13%9%2%1%2%0% 6 i więcej godzin 5%8%3%15%10%8%9%3%2%0% wcale48%43%52%15%16%21%28%45%64%89% Od poniedziałku do piątku ponad jedna trzecia Polaków spędza w internecie najwyżej dwie godziny dziennie, a tylko 10 proc. – co najmniej cztery godziny. W weekendy czas korzystania z sieci nieco się wydłuża – 15 proc. osób spędza w mniej cztery godziny lub więcej.

19 Struktura internautów

20 Badanie Net Track SMG/KRC V-VII 2010

21 Popularne witryny internetowe 2010 Badanie Net Track SMG/KRC V-VII 2010

22 INTERNET W EUROPIE - TRENDY Sposób konsumpcji mediów uległ radykalnej zmianie - obecnie w Europie konsumpcję mediów zdominował Internet - i to zarówno w godzinach dziennych (daytime) jak i wieczornych (primetime). 73% respondentów korzysta z Internetu codziennie (78% we Francji i 80% w Wielkiej Brytanii). W 2004 r. 84% respondentów korzystało z Internetu rano, a 44% w godzinach wieczornych. W 2007 r. liczba osób korzystających z Internetu rano nie uległa zmianie, za to do 67% wzrósł odsetek osób korzystających z Internetu w godzinach wieczornych. W 2004 r. informacji na temat nowych produktów poszukiwało w Internecie 48% respondentów. W 2007 r. odsetek ten wyniósł 67% dla całej Europy i był jeszcze wyższy dla krajów takich jak Hiszpania czy Francja. Reklamy internetowe postrzegane są jako najbardziej innowacyjne, adekwatne i zawierające najwięcej informacji.

23 FORMATY INTERNETOWE Banner – najpopularniejsza forma reklamy internetowej. Umieszczany zazwyczaj na górze strony. Używany także jako forma serwująca inne formy reklamy, np. otwierane w osobnych oknach lub wyświetlane na warstwie. Rozmiary 468x60 pikseli max waga 15 kb Billbord – większa wersja bannera - 750x100 pikseli, max waga 20 kb. Umieszczany zazwyczaj na górze strony. Używany także jako forma serwująca inne formy reklamy, np. otwierane w osobnych oknach lub wyświetlane na warstwie Button – niewielki prostokątny element graficzny umieszczany na witrynie. Zazwyczaj w rozmiarach 120x60 lub 120x90 pikseli. Max waga 8 kb Rectangle – reklama śródtekstowa,. Rozmiary: 300x250 lub 336x280 pikseli, max waga 25 kb. Skyscraper – prostokątna pionowa forma reklamy o wymiarach 120x600 pikseli, (lub 160x600 wide skyskraper). Surround Ad – jednoczesna ekspozycja bannera (lub billborda) i skyscrapera reklamujących jeden produkt, najczęściej skomunikowane ze sobą (np. skorelowana animacja). Wymiary zgodne ze specyfikacjami form składowych. Interstitial – pełnoekranowa animacja uruchamiająca się po całkowitym załadowaniu (pre-load). Trwa maksymalnie 10 sekund, może ważyć nawet do 30 kb.

24 FORMATY INTERNETOWE Interstitial – pełnoekranowa animacja uruchamiająca się po całkowitym załadowaniu (pre-load). Trwa maksymalnie 10 sekund, może ważyć nawet do 30 kb. Pop-up – okno otwierające się nad aktywnym oknem przeglądarki. Rozmiar 250x250 pikseli, max waga 20 kb. Postrzegana jako najbardziej irytująca forma reklamy, najłatwiejsza do zablokowania przez Internautów, prawie znikła z krajobrazu Internetu. Pop-under – osobne okno otwierające się pod przeglądarką, widoczne dopiero po zamknięciu lub zminimalizowaniu okna przeglądarki. Max rozmiar 750x550 pikseli, waga do 30 kb. Bardzo duża powierzchnia pozwala na przekazanie dużej ilości informacji, a jednocześnie nie irytuje tak Internautów jak pop-up Brandmark – osobne okno otwierające się nad aktywnym oknem przeglądarki, ale zdefiniowane na przezroczystej warstwie. Może przybierać dowolne kształty, przez co jest atrakcyjna wizualnie dla Internautów. Najczęściej jest w kształcie reklamowanego produktu. Max rozmiar 300x300 pikseli, waga do 20 kb Toplayer – trwająca ok. 10 sekund animacja rozgrywająca się na przezroczystej warstwie nałożonej na witrynę. Max rozmiar 400x300 pikseli, max waga do 20 kb. Ze względu na nieograniczone możliwości kreacyjne, sprawdza się w kampaniach brandingowych. Expand – podstawą reklamy typu expand jest zwykły banner, billboard lub skyscraper. Expand stanowi dodatkową powierzchnię dla tych form. Po wejściu na stronę www, expand pojawia się w pełnej wersji zakrywając witrynę a następnie po 2-3 sekundach powraca do podstawowej formy (bannera, billboarda lub skyskrapera). Po najechaniu przez użytkownika myszką na reklamę, następuje ponowne rozwinięcie expanda. Wymiary: - expand billboard 750x100 pikseli rozwijalne do 750x300 pikseli - expand banner 468x60 pikseli rozwijalne do 468x300 pikseli - expand skyscraper 120x600 lub 160x600 pikseli rozwijane do 450x600 maksymalna waga expanda to 30 kb

25 FORMATY INTERNETOWE Scroll – reklama podążająca za użytkownikiem przewijającym witrynę w przeglądarce. Dostępna na formach bannerowych. Dzięki temu ze podąża za użytkownikiem pozwala na stały jego kontakt z reklamą nawet gdy po przewinięciu witryny inne formy reklamy przestaną już być widoczne. Watermark – umieszczenie loga firmy w tle witryny w formie tapety. Watermark jest zazwyczaj jednym z elementów złożonych akcji sponsoringowych, ponieważ pozwala na dobrą ekspozycję loga. Sprzedawany na czas. Artykuł sponsorowany – forma reklamowa dobrze znana z prasy. W internecie wygląda następująco: na stronie głównej pojawia się zajawka (max 250 znaków + element graficzny o max wymiarach 120x90 pikseli) z linkiem do głównego artykułu. Sam artykuł może liczyć 3600 znaków i dodatkowo być opatrzony dwiema grafikami 150x150 pikseli o wadze 10 kb każda. Sprzedawany na czas. Comet cursor – pole graficzne podczepiane pod kursor myszki i podążające za nim. Pole znika po kilku sekundach. Comet cursor warto wesprzeć innymi formami reklamy, jako, że użytkownik zainteresowany reklamą nie może w nią kliknąć i przenieść się na stronę firmy/produktu aby zdobyć więcej informacji. Sponsoring – Silna integracja reklamodawcy z witryną – polega na jednoczesny wykorzystaniu wielu form reklamy oraz dostosowaniu wyglądu serwisu, layoutu i całej kolorystyki do reklamowanej firmy/produktu. Mailing – elektroniczna wersja tradycyjnego mailingu. Listy reklamowe są przesyłane do użytkowników darmowych kont pocztowych. Wbrew pozorom jest to skuteczna forma reklamowa, ponieważ w odróżnieniu o SPAMu są to listy. na które Internauci godzą się w momencie zakładania konta. Przekaz reklamowy wysyłany jest w postaci tekstowej, html lub rich media. Bahama – reklama w urządzeniach PDA (palmtopy) ładowana w momencie podłączania urządzenia do Internetu. Bardzo prestiżowa forma – starannie wyselekcjonowana grupa odbiorców z wyższej półki Reklama w newsletterze – wysyłana w treści newslettera do zarejestrowanych subskrybentów. Na skuteczność tej formy wpływa fakt, ze docieramy do grupy osób zainteresowanych treścią newslettera. Scroller – graficzny pasek reklamowy wyświetlany na dole ekranu, niezależny od przewijania strony w oknie przeglądarki. Reklama ma formę tekstu lub grafiki przewijanych wzdłuż paska. Maksymalna wysokość paska to 30 pikseli, waga do 10 kb

26 FORMATY INTERNETOWE

27 Skuteczność formatów reklamowych

28 FORMATY INTERNETOWE Średni CTR na przełomie lat i dla różnych formatów internetowych: listopad 20040,33% listopad 20050,23% grudzień 20060,22% grudzień 20070,17% grudzień 20080,19% DaniaFrancjaNiemcySzwecjaUKEuropa video1,42%1,93%2,61%0,95%1,75%1,70% pop-up0,51%0,49%0,33%0,15%1,23%0,50% skyscraper 120x600 0,17%0,26%0,10% 0,16%0,30% szeroki skyscraper 160x600 0,17%0,31%0,13%0,14%0,19%0,20% rectangle 300- 250 0,14%0,17%0,24%0,04%0,15%0,20% full-size 468x600,12%0,15%0,07%0,04%0,08%0,20% half-size 234x600,10%0,05%0,48%0,22%0,15%0,50% billboard 728x900,15%0,09%0,17%0,15%0,09%0,10%

29 ZAPAMIĘTYWANIE REKLAM

30 WSKAŹNIKI INTERNETOWE Wskaźniki dla witryn:` Użytkownik (real user) - osoba, która dokonała co najmniej jednej odsłony na badanej witrynie w danym miesiącu. Odsłona - pojedyncze zdarzenie polegające na wczytaniu strony internetowej należącej do danej witryny w przeglądarce internauty. Średni czas na użytkownika (real user) - średni czas jaki przeciętny użytkownik spędził na wybranej witrynie w danym miesiącu. Udział czasu - stosunek łącznego czasu spędzonego przez użytkowników na danej witrynie do sumy łącznego czasu spędzonego przez wszystkich użytkowników na 1000 witryn na których spędzają oni najwięcej czasu. Zasięg - stosunek liczby użytkowników, którzy dokonali przynajmniej jednej odsłony na wybranej witrynie w wybranym okresie czasu do całkowitej liczby internautów w miesiącu, do którego należy wybrany okres czasu.

31 WSKAŹNIKI INTERNETOWE Wskazniki dla komunikatorów: Użytkownik (real user) - osoba, która w danym miesiącu co najmniej jeden raz korzystała z danej aplikacji. Średni czas uruchomienia na użytkownika - czas jaki przeciętny użytkownik z wybranej grupy celowej miał uruchomioną aplikację na swoim komputerze w wybranym okresie (uruchomioną = obecną w aktywnych procesach). Wskaźniki dla wyszukiwarek: Zapytanie - pojedyncze zdarzenie polegające na wczytaniu strony będącej wynikiem wyszukiwania w wyszukiwarce. Wynik wyszukiwania to strona zawierająca przede wszystkim zestaw linków do zasobów w sieci, odpowiadających zapytaniu. Udział zapytań - liczony jest jako liczba zapytań w wyszukiwarce dzielona przez liczbę zapytań we wszystkich wyszukiwarkach

32 INTERNET - BADANIA Luty 2012 Ogółem wszystkie portale badane przez Megapanel firmy GEMIUS Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego lp.nazwa użytkownicy (real users) zasięg 1Grupa Google17 227 06789,28% 2Grupa Onet.pl13 455 15369,73% 3youtube.com12 832 26266,50% 4facebook.com12 513 46164,85% 5Grupa Wirtualna Polska -Orange12 456 34564,55% 6Grupa Gazeta.pl11 879 96761,57% 7Grupa Interia.pl11 632 84660,29% 8Grupa Allegro.pl11 308 17858,60% 9Grupa Nk.pl10 769 16955,81% 10Grupa O2.pl9 983 40951,74% 11Grupa Wikipedia9 099 76347,16% 12Grupa Polskapresse5 727 77229,68% 13Grupa Next Infor5 386 86227,92% 14Grupa Ringier Axel Springer5 242 55327,17% 15Grupa Murator5 235 53827,13% 16Grupa GG Network4 999 98325,91% 17demotywatory.pl4 996 41725,89% 18Grupa Money.pl4 832 78225,05% 19Grupa Microsoft4 767 68324,71% 20Grupa Media Regionalne4 256 42422,06%

33 INTERNET - BADANIA Luty 2012 Portale biznes, finanse, prawo Ranking witryn według zasięgu miesięcznego INFORMACJE I PUBLICYSTYKA Nazwa Użytkownicy (real users) Liczba odsłonZasięg 1Grupa WP - Orange - Informacje i publicystyka6 987 048321 509 12036,21% 2Grupa Onet.pl - Informacje i publicystyka6 876 600288 473 66735,64% 3Grupa Gazeta.pl - Informacje i publicystyka5 823 308198 456 08430,18% 4Grupa Polskapresse - Informacje i publicystyka4 272 80476 874 59322,14% 5Grupa Media Regionalne - Informacje i publicystyka3 845 609112 204 20419,93% 6Grupa Interia.pl - Informacje i publicystyka3 779 62395 638 07519,59% 7Grupa TVN - Informacje i publicystyka2 712 480109 040 19714,06% 8Grupa Murator - Informacje i publicystyka2 437 43339 290 50312,63% 9Ringier Axel Springer - Informacje i publicystyka2 313 52279 028 45311,99% 10Grupa Gery.pl - twojapogoda.pl1 426 90628 982 0117,39% 11Grupa TVP - Informacje i publicystyka1 286 81411 486 3776,67% 12Grupa Presspublica - Informacje i publicystyka1 247 73521 058 6186,47% 13Grupa Next Infor - Informacje i publicystyka1 186 39917 208 5566,15% 14Grupa Polskie Radio - Informacje i publicystyka1 091 41410 261 6825,66% 15trojmiasto.pl993 91255 632 3985,15% 16Grupa Google - Informacje i publicystyka895 690-4,64% 17Grupa O2.pl - Informacje i publicystyka884 56823 728 5564,58% 18Grupa Teleman.pl - Informacje i publicystyka574 430-2,98% 19wprost.pl548 3712 906 2892,84% 20pogodynka.pl527 9519 898 6522,74%

34 INTERNET - BADANIA Luty 2012 Portale biznes, finanse, prawo Ranking witryn według zasięgu miesięcznego BIZNES, FINANSE, PRAWO Nazwa Użytkownicy (real users) Liczba odsłonZasięg 1Grupa Onet.pl - Biznes, finanse, prawo3 850 12472 956 28219,95% 2Grupa Money.pl - Biznes, finanse, prawo3 748 66549 301 88119,43% 3Grupa WP - Orange - Biznes, finanse, prawo3 275 99762 626 35916,98% 4Grupa Next Infor - Biznes, finanse, prawo3 175 01430 218 15516,45% 5Grupa Bankier.pl - Biznes, finanse, prawo2 070 87947 585 06710,73% 6Grupa Gazeta.pl - Biznes, finanse, prawo1 803 14819 259 7059,34% 7Grupa Interia.pl - Biznes, finanse, prawo1 373 58127 682 3927,12% 8podatnik.info1 168 761-6,06% 9egospodarka.pl - Biznes, finanse, prawo937 7906 246 4394,86% 10Grupa O2.pl - Biznes, finanse, prawo902 4467 681 1384,68% 11nf.pl813 1018 622 3554,21% 12Grupa PTWP600 5907 228 3913,11% 13krs-online.com.pl534 156-2,77% 14Grupa Gofin.pl530 264-2,75% 15Grupa Wolters Kluwer - Biznes, finanse, prawo463 493-2,40% 16Grupa Spolecznosci.pl - Biznes, finanse, prawo462 0982 909 0432,39% 17wirtualnemedia.pl435 9552 697 8182,26% 18Grupa Puls Biznesu353 9856 212 9151,83% 19biznesforum.pl333 050-1,73% 20Grupa Presspublica - Biznes, finanse, prawo323 6508 905 0991,68%

35 INTERNET - BADANIA Luty 2012 Kultura, rozrywka Ranking witryn według zasięgu miesięcznego KULTURA I ROZRYWKA Nazwa Użytkownicy (real users) Liczba odsłonZasięg 1youtube.com12 832 262-66,50% 2Grupa Onet.pl - Kultura i rozrywka6 502 473663 921 98133,70% 3Grupa Wirtualna Polska - Orange - Kultura i rozrywka6 496 325392 414 86333,67% 4Grupa O2.pl - Kultura i rozrywka6 463 150327 654 87733,50% 5demotywatory.pl4 996 417-25,89% 6kwejk.pl4 239 545-21,97% 7Grupa Interia.pl - Kultura i rozrywka4 109 133247 595 34021,30% 8filmweb.pl3 895 589235 398 48620,19% 9Grupa Spilgames3 466 872-17,97% 10besty.pl3 280 541-17,00% 11tekstowo.pl2 791 51343 123 15014,47% 12Grupa TVN - Kultura i rozrywka2 108 98684 033 93010,93% 13wiocha.pl2 107 755168 820 99510,92% 14Grupa Gazeta.pl - Kultura i rozrywka2 105 42940 549 39710,91% 15Grupa Murator - Kultura i rozrywka2 006 61032 007 05310,40% 16Grupa Google - Kultura i rozrywka1 973 471-10,23% 17bebzol.com1 968 88933 213 03010,20% 18cda.pl1 622 12029 778 2758,41% 19wyspagier.pl1 615 968108 215 6818,37% 20Grupa Gry-online.pl1 459 26531 958 9117,56%

36 INTERNET - BADANIA Luty 2012 MOTORYZACJA Ranking witryn według zasięgu miesięcznego MOTORYZACJA Nazwa Użytkownicy (real users) Liczba odsłonZasięg 1Grupa Allegro.pl - Motoryzacja4 290 027418 803 11522,23% 2Grupa Onet.pl - Motoryzacja2 309 66449 945 48811,97% 3Grupa Wirtualna Polska - Orange - Motoryzacja1 822 41727 651 1249,44% 4Grupa Interia.pl - Motoryzacja1 352 20623 421 5347,01% 5Grupa Gazeta.pl - Motoryzacja1 312 11922 522 4726,80% 6autocentrum.pl1 253 69528 223 1166,50% 7Grupa Ringier Axel Springer - Motoryzacja1 198 49413 711 3086,21% 8Grupa Polskapresse - Motoryzacja830 40617 870 3434,30% 9Grupa Auto.pl765 371-3,97% 10Grupa V10.pl - Motoryzacja658 0667 334 9043,41% 11Grupa Mobile503 235-2,61% 12Grupa O2.pl - Motoryzacja405 1215 624 9442,10% 13Grupa Media Regionalne - regiomoto.pl387 8262 252 5742,01% 14Grupa NextWeb Media - Motoryzacja336 2822 808 5611,74% 15Grupa Next Infor - Motoryzacja331 4691 016 0191,72% 16scigacz.pl273 4613 276 7921,42% 17motonews.pl265 479-1,38% 18vw-passat.pl216 251-1,12% 19Grupa Money.pl - moto.money.pl210 2801 398 0281,09% 20autogielda.pl205 5095 832 4221,07%

37 INTERNET - BADANIA Luty 2012 PORTALE BUDOWNICTWO, NIERUCHOMOŚCI Ranking witryn według zasięgu miesięcznego BUDOWNICTWO I NIERUCHOMOŚCI Nazwa Użytkownicy (real users) Liczba odsłonZasięg 1Grupa Gazeta.pl - Budownictwo, nieruchomości1 586 25932 567 7898,22% 2Grupa Murator - Budownictwo, nieruchomości1 448 50221 124 8227,51% 3Grupa Allegro.pl - otodom.pl1 074 27735 911 0475,57% 4Grupa E-budownictwo.pl - Budownictwo, nieruch.769 7726 924 2443,99% 5Grupa Polskapresse - Budownictwo, nieruchomości680 83531 220 7463,53% 6Grupa Oferty.net676 58815 232 8293,51% 7Grupa Interia.pl - Budownictwo, nieruchomości520 19033 984 7272,70% 8Grupa Avt.pl - Budownictwo, nieruchomości498 9252 518 4062,59% 9Grupa NNV - nieruchomosci-online.pl477 71010 473 7652,48% 10Grupa Dom.pl - Budownictwo, nieruchomości411 0168 576 7202,13% 11Grupa Morizon S.A.337 0693 765 8751,75% 12Grupa Onet.pl - Budownictwo, nieruchomości328 6015 951 4461,70% 13trovit.pl - mieszkania.trovit.pl301 939-1,56% 14Grupa Szybko.pl - Budownictwo, nieruchomości266 3664 220 9261,38% 15Grupa O2.pl - Budownictwo, nieruchomości263 0251 805 6191,36% 16Grupa Meble.pl - Budownictwo, nieruchomości255 820-1,33% 17Grupa Projektoskop.pl - Budownictwo, nieruchomości240 933-1,25% 18Grupa Media Regionalne - regiodom.pl231 6531 153 2181,20% 19swiatkwiatow.pl221 4382 055 2561,15% 20Grupa Money.pl - dom.money.pl216 9391 892 9271,12%

38 INTERNET - BADANIA Styczeń 2009 EDUKACJA Nazwa Użytkownic y (real users) Liczba odsłon 1wikipedia.org6 514 202298 205 381 2Onet.pl - Serwisy edukacyjne2 895 96136 450 205 3sciaga.pl2 771 15726 350 669 4bryk.pl1 513 8968 955 886 5wikimedia.org1 101 91713 803 447 6translate.pl1 061 57435 651 684 7Grupa nauka.pl889 2229 398 566 8Wirtualna Polska - Serwisy edukacyjne858 56111 986 143 9szkolnictwo.pl811 3654 885 116 10zgapa.pl781 2502 698 118 11shvoong.com780 8702 936 174 12Gazeta.pl - Serwisy edukacyjne769 6257 813 529 13nauka.katalogi.pl594 5073 210 715 14wikia.com590 59469 016 538 15ling.pl586 71227 343 159 16klp.pl586 0149 654 150 17ang.pl560 6588 570 290 18eszkola.pl488 5752 882 813 19o2.pl - Serwisy edukacyjne453 46914 138 852 20interklasa.pl442 7113 221 062

39 INTERNET - BADANIA Styczeń 2009 STYLE ŻYCIA Nazwa Użytkownicy (real users) Liczba odsłon 1o2.pl - Styl życia3 852 996239 018 010 2Onet.pl - Styl życia3 730 808216 588 069 3Wirtualna Polska - Styl życia3 061 547255 022 233 4Gazeta.pl - Styl życia2 641 01077 378 508 5INTERIA.PL - Styl życia2 418 608104 415 820 6wizaz.pl1 345 69729 146 731 7We-Dwoje.pl-We-Dwoje.pl - Styl życia1 138 19310 508 674 8kozaczek.pl1 038 59420 248 116 9G+J Guj.pl - Styl Życia933 46018 433 477 10dlastudenta.pl790 1737 202 221 11Grupa Edipresse - Styl Życia732 65411 260 196 12Grupa Styl.fm653 27855 636 501 13Grupa medigo.pl638 9492 543 124 14Grupa Medforum587 6533 034 670 15Grupa Murator - kobieta, zdrowie, rodzina 576 4302 705 095 16rynekmedyczny.pl520 4043 888 187 17zeberka.pl510 1276 789 900 18gotowanie.wkl.pl494 8648 689 725 19mediweb.pl465 3971 924 312 20senior.pl431 2952 735 318

40 INTERNET - BADANIA Styczeń 2009 PRACA Nazwa Użytkownicy (real users) Liczba odsłon 1Pracuj.pl - Praca1 533 53847 000 675 2Gazeta.pl - Praca1 488 02546 457 559 3infopraca.pl835 74128 929 932 4pracaallegro.pl711 19712 825 766 5Money.pl - Praca696 14014 738 916 6Wirtualna Polska - Praca663 4076 179 268 7praca.pl643 18110 011 247 8jobrapido.pl559 4237 468 132 9Grupa Gratka-gratka.pl- gratka.pl/praca 558 87613 143 646 10szybkopraca.pl544 3646 596 718 11egospodarka.pl- praca.egospodarka.pl 451 8154 740 800 12Grupa Axel Springer - Praca323 9513 897 692 13monsterpolska.pl245 7891 967 372 14jobpilot.pl207 9553 281 689 15careerjet.pl194 2953 332 793 16epraca.com.pl175 7131 439 553 17Onet.pl - Praca155 7363 808 466 18hrc.pl147 7261 845 494 19eu-praca.pl143 569523 884 20INTERIA.PL - Praca131 4501 567 953

41 INTERNET - BADANIA Styczeń 2009 SPOŁECZNOŚCI Nazwa Użytkownicy (real users) Liczba odsłon 1nasza-klasa.pl9 188 28813 292 587 208 2Gazeta.pl - Społeczności4 104 185313 891 901 3Onet.pl - Społeczności3 701 891115 959 952 4Wirtualna Polska - Społeczności3 243 41355 412 372 5Grupa GaduGadu - serwisy społecznościowe3 052 671128 286 366 6Google-blogger.com3 003 76223 992 918 7Grupa Fotka.pl-fotka.pl2 334 8051 806 206 013 8o2.pl - Społeczności2 254 02666 152 069 9peb.pl2 197 52177 189 736 10chomikuj.pl1 921 63965 566 328 11INTERIA.PL - Społeczności1 798 34354 683 785 12wordpress.com1 466 2299 574 272 13myspace.com990 41448 219 912 14G+J Guj.pl - Epuls984 394357 258 004 15goldenline.pl-goldenline.pl - serwis820 80448 704 528 16grono.net768 400329 084 401 17precyl.pl764 0428 262 116 18zapytaj.com.pl744 9667 056 638 19facebook.com724 641127 037 948 20ajo.pl686 7039 059 256

42 CIEKAWOSTKI - SPAM Od stycznia do marca 2010 roku 85,2 proc. maili wysłanych na całym świcie zawierało niepożądane treści – wynika z danych Kaspersky Lab. Z Polski pochodziło 3 proc. takich wiadomości

43 CIEKAWOSTKI - SPAM Od stycznia do marca spam zdecydowanie najczęściej miał postać wiadomości tekstowych. Całkowita ilość niepożądanych e-maili z obrazkami wyniosła 11,7 proc. wszystkich spamowych wiadomości

44 CIEKAWOSTKI - SPAM 16 proc. światowego spamu pochodziło w I kwartale bieżącego roku z USA. Natomiast z Polski zostało wysłane 3 proc. takich wiadomości. To nieco mniej niż estymacje firmy Sophos, której dane pokazują, że z naszego kraju wysłano od stycznia do marca 2,4 proc. wszystkich niechcianych wiadomości elektronicznych

45 CIEKAWOSTKI - SPAM Natomiast wśród kontynentów największym źródłem spamu w I kwartale bieżącego roku była Azja.

46 CIEKAWOSTKI - KONIEC ŚWIATA 2012

47

48

49

50

51 Ewa Bocheńska ADVERTICA Sp. z o.o ADVERTICA Sp. z o.o ul. Legnicka 62B 54-204 Wrocław tel. 071 351 85 65 fax. 071 351 85 66 e.bochenska@advertica.pl KONTAKT


Pobierz ppt "INTERNET - INFORMACJE Internet – rynek, cechy i trendy."

Podobne prezentacje


Reklamy Google