Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

INTERNET - INFORMACJE Internet – rynek, cechy i trendy.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "INTERNET - INFORMACJE Internet – rynek, cechy i trendy."— Zapis prezentacji:

1 INTERNET - INFORMACJE Internet – rynek, cechy i trendy

2 BADANIATELEWIZJARADIOPRASAINTERNETOUTDOOR AGB POLSKA x OBOP x EXPERT MONITOR xxxx AGORA x ESTYMATOR x GEMIUS x MEDIA WATCH x BADANIA REKLAMODAWCÓW ILE I JAK WYDAJĄ?

3 ATUTY INTERNETU JAKO MEDIUM W KAMPANII : ŚCISŁY TARGETING INTERAKTYWNOŚĆ, KREATYWNOŚĆ NISKIE KOSZTY Najważniejsze wyróżniki DOBRZE ZBADANE BARDZO KREATYWNE MEDIUM RÓŻNORODNOŚĆ FORM REKLAMOWYCH NISKIE KOSZTY KAMPANII I CPP DOŚĆ DUŻY ZASIĘG MŁODY UŻYTKOWNIK INTERAKTYWNY CHARAKTER INTERNET – ZALETY I WADY

4 DOSTĘP DO INTERNETU Według danych GUS, w 2010 roku dostęp do internetu w domu posiadało 63,4% gospodarstw domowych

5 DOSTĘP DO INTERNETU W roku 2009 było to 59% gospodarstw domowych w Polsce

6 DOSTĘP DO INTERNETU W roku 2009 było to 59% gospodarstw domowych w Polsce

7 Wydatki w internecie

8

9

10

11 Miejsce korzystania W roku 2009 było to 59% gospodarstw domowych w Polsce

12 Częstotliwość korzystania 2004 W roku 2009 było to 59% gospodarstw domowych w Polsce

13 Rozpoznawalne witryny 2004 W roku 2009 było to 59% gospodarstw domowych w Polsce

14 POZYCJONOWANIE

15 DOSTĘP DO INTERNETU Projektu badawczy"Mobilność raport o wpływie internetu mobilnego na życie Polaków", zrealizowanego na przełomie 2009 i 2010 roku z inicjatywy iPlusa - mobilnego dostępu w sieci Plus.

16 DOSTĘP DO INTERNETU Projektu badawczy"Mobilność raport o wpływie internetu mobilnego na życie Polaków", zrealizowanego na przełomie 2009 i 2010 roku z inicjatywy iPlusa - mobilnego dostępu w sieci Plus.

17 WYKORZYSTANIE INTERNETU Projektu badawczy"Mobilność raport o wpływie internetu mobilnego na życie Polaków", zrealizowanego na przełomie 2009 i 2010 roku z inicjatywy iPlusa - mobilnego dostępu w sieci Plus.

18 Struktura internautów CZAS KORZYSTANI A Z INTERNETU W DNI POWSZEDNIE OGÓŁEM PŁEĆWIEK (w latach) mężczyznakobieta – – – godzina17%14%19%11%17%13%26%23%20%7% 2 godziny17%18%15%28%24%30%25%19%8%3% 3 godziny10%12%8%21%25%19%12%6%7%0% 4 godziny4%5%3%9%8%6%5%4%1% 5 godzin3%4%3%11%9%5%4%1% 6 i więcej godzin 3% 2%6%7%6%3%1%2%0% wcale46%43%50%13%11%19%25%46%62%87% CZAS KORZYSTANI A Z INTERNETU W WEEKENDY OGÓŁEM PŁEĆWIEK (w latach) mężczyznakobieta > 59 1 godzina14%12%15%4%15%6%19%23%19%5% 2 godziny13%12%14%11%16%24%22%17%8%3% 3 godziny9%10%8%19%16%21%14%7%2%1% 4 godziny6%9%3%19%15%9%7%4%3%1% 5 godzin4%5%4%16%13%9%2%1%2%0% 6 i więcej godzin 5%8%3%15%10%8%9%3%2%0% wcale48%43%52%15%16%21%28%45%64%89% Od poniedziałku do piątku ponad jedna trzecia Polaków spędza w internecie najwyżej dwie godziny dziennie, a tylko 10 proc. – co najmniej cztery godziny. W weekendy czas korzystania z sieci nieco się wydłuża – 15 proc. osób spędza w mniej cztery godziny lub więcej.

19 Struktura internautów

20 Badanie Net Track SMG/KRC V-VII 2010

21 Popularne witryny internetowe 2010 Badanie Net Track SMG/KRC V-VII 2010

22 INTERNET W EUROPIE - TRENDY Sposób konsumpcji mediów uległ radykalnej zmianie - obecnie w Europie konsumpcję mediów zdominował Internet - i to zarówno w godzinach dziennych (daytime) jak i wieczornych (primetime). 73% respondentów korzysta z Internetu codziennie (78% we Francji i 80% w Wielkiej Brytanii). W 2004 r. 84% respondentów korzystało z Internetu rano, a 44% w godzinach wieczornych. W 2007 r. liczba osób korzystających z Internetu rano nie uległa zmianie, za to do 67% wzrósł odsetek osób korzystających z Internetu w godzinach wieczornych. W 2004 r. informacji na temat nowych produktów poszukiwało w Internecie 48% respondentów. W 2007 r. odsetek ten wyniósł 67% dla całej Europy i był jeszcze wyższy dla krajów takich jak Hiszpania czy Francja. Reklamy internetowe postrzegane są jako najbardziej innowacyjne, adekwatne i zawierające najwięcej informacji.

23 FORMATY INTERNETOWE Banner – najpopularniejsza forma reklamy internetowej. Umieszczany zazwyczaj na górze strony. Używany także jako forma serwująca inne formy reklamy, np. otwierane w osobnych oknach lub wyświetlane na warstwie. Rozmiary 468x60 pikseli max waga 15 kb Billbord – większa wersja bannera - 750x100 pikseli, max waga 20 kb. Umieszczany zazwyczaj na górze strony. Używany także jako forma serwująca inne formy reklamy, np. otwierane w osobnych oknach lub wyświetlane na warstwie Button – niewielki prostokątny element graficzny umieszczany na witrynie. Zazwyczaj w rozmiarach 120x60 lub 120x90 pikseli. Max waga 8 kb Rectangle – reklama śródtekstowa,. Rozmiary: 300x250 lub 336x280 pikseli, max waga 25 kb. Skyscraper – prostokątna pionowa forma reklamy o wymiarach 120x600 pikseli, (lub 160x600 wide skyskraper). Surround Ad – jednoczesna ekspozycja bannera (lub billborda) i skyscrapera reklamujących jeden produkt, najczęściej skomunikowane ze sobą (np. skorelowana animacja). Wymiary zgodne ze specyfikacjami form składowych. Interstitial – pełnoekranowa animacja uruchamiająca się po całkowitym załadowaniu (pre-load). Trwa maksymalnie 10 sekund, może ważyć nawet do 30 kb.

24 FORMATY INTERNETOWE Interstitial – pełnoekranowa animacja uruchamiająca się po całkowitym załadowaniu (pre-load). Trwa maksymalnie 10 sekund, może ważyć nawet do 30 kb. Pop-up – okno otwierające się nad aktywnym oknem przeglądarki. Rozmiar 250x250 pikseli, max waga 20 kb. Postrzegana jako najbardziej irytująca forma reklamy, najłatwiejsza do zablokowania przez Internautów, prawie znikła z krajobrazu Internetu. Pop-under – osobne okno otwierające się pod przeglądarką, widoczne dopiero po zamknięciu lub zminimalizowaniu okna przeglądarki. Max rozmiar 750x550 pikseli, waga do 30 kb. Bardzo duża powierzchnia pozwala na przekazanie dużej ilości informacji, a jednocześnie nie irytuje tak Internautów jak pop-up Brandmark – osobne okno otwierające się nad aktywnym oknem przeglądarki, ale zdefiniowane na przezroczystej warstwie. Może przybierać dowolne kształty, przez co jest atrakcyjna wizualnie dla Internautów. Najczęściej jest w kształcie reklamowanego produktu. Max rozmiar 300x300 pikseli, waga do 20 kb Toplayer – trwająca ok. 10 sekund animacja rozgrywająca się na przezroczystej warstwie nałożonej na witrynę. Max rozmiar 400x300 pikseli, max waga do 20 kb. Ze względu na nieograniczone możliwości kreacyjne, sprawdza się w kampaniach brandingowych. Expand – podstawą reklamy typu expand jest zwykły banner, billboard lub skyscraper. Expand stanowi dodatkową powierzchnię dla tych form. Po wejściu na stronę www, expand pojawia się w pełnej wersji zakrywając witrynę a następnie po 2-3 sekundach powraca do podstawowej formy (bannera, billboarda lub skyskrapera). Po najechaniu przez użytkownika myszką na reklamę, następuje ponowne rozwinięcie expanda. Wymiary: - expand billboard 750x100 pikseli rozwijalne do 750x300 pikseli - expand banner 468x60 pikseli rozwijalne do 468x300 pikseli - expand skyscraper 120x600 lub 160x600 pikseli rozwijane do 450x600 maksymalna waga expanda to 30 kb

25 FORMATY INTERNETOWE Scroll – reklama podążająca za użytkownikiem przewijającym witrynę w przeglądarce. Dostępna na formach bannerowych. Dzięki temu ze podąża za użytkownikiem pozwala na stały jego kontakt z reklamą nawet gdy po przewinięciu witryny inne formy reklamy przestaną już być widoczne. Watermark – umieszczenie loga firmy w tle witryny w formie tapety. Watermark jest zazwyczaj jednym z elementów złożonych akcji sponsoringowych, ponieważ pozwala na dobrą ekspozycję loga. Sprzedawany na czas. Artykuł sponsorowany – forma reklamowa dobrze znana z prasy. W internecie wygląda następująco: na stronie głównej pojawia się zajawka (max 250 znaków + element graficzny o max wymiarach 120x90 pikseli) z linkiem do głównego artykułu. Sam artykuł może liczyć 3600 znaków i dodatkowo być opatrzony dwiema grafikami 150x150 pikseli o wadze 10 kb każda. Sprzedawany na czas. Comet cursor – pole graficzne podczepiane pod kursor myszki i podążające za nim. Pole znika po kilku sekundach. Comet cursor warto wesprzeć innymi formami reklamy, jako, że użytkownik zainteresowany reklamą nie może w nią kliknąć i przenieść się na stronę firmy/produktu aby zdobyć więcej informacji. Sponsoring – Silna integracja reklamodawcy z witryną – polega na jednoczesny wykorzystaniu wielu form reklamy oraz dostosowaniu wyglądu serwisu, layoutu i całej kolorystyki do reklamowanej firmy/produktu. Mailing – elektroniczna wersja tradycyjnego mailingu. Listy reklamowe są przesyłane do użytkowników darmowych kont pocztowych. Wbrew pozorom jest to skuteczna forma reklamowa, ponieważ w odróżnieniu o SPAMu są to listy. na które Internauci godzą się w momencie zakładania konta. Przekaz reklamowy wysyłany jest w postaci tekstowej, html lub rich media. Bahama – reklama w urządzeniach PDA (palmtopy) ładowana w momencie podłączania urządzenia do Internetu. Bardzo prestiżowa forma – starannie wyselekcjonowana grupa odbiorców z wyższej półki Reklama w newsletterze – wysyłana w treści newslettera do zarejestrowanych subskrybentów. Na skuteczność tej formy wpływa fakt, ze docieramy do grupy osób zainteresowanych treścią newslettera. Scroller – graficzny pasek reklamowy wyświetlany na dole ekranu, niezależny od przewijania strony w oknie przeglądarki. Reklama ma formę tekstu lub grafiki przewijanych wzdłuż paska. Maksymalna wysokość paska to 30 pikseli, waga do 10 kb

26 FORMATY INTERNETOWE

27 Skuteczność formatów reklamowych

28 FORMATY INTERNETOWE Średni CTR na przełomie lat i dla różnych formatów internetowych: listopad 20040,33% listopad 20050,23% grudzień 20060,22% grudzień 20070,17% grudzień 20080,19% DaniaFrancjaNiemcySzwecjaUKEuropa video1,42%1,93%2,61%0,95%1,75%1,70% pop-up0,51%0,49%0,33%0,15%1,23%0,50% skyscraper 120x600 0,17%0,26%0,10% 0,16%0,30% szeroki skyscraper 160x600 0,17%0,31%0,13%0,14%0,19%0,20% rectangle ,14%0,17%0,24%0,04%0,15%0,20% full-size 468x600,12%0,15%0,07%0,04%0,08%0,20% half-size 234x600,10%0,05%0,48%0,22%0,15%0,50% billboard 728x900,15%0,09%0,17%0,15%0,09%0,10%

29 ZAPAMIĘTYWANIE REKLAM

30 WSKAŹNIKI INTERNETOWE Wskaźniki dla witryn:` Użytkownik (real user) - osoba, która dokonała co najmniej jednej odsłony na badanej witrynie w danym miesiącu. Odsłona - pojedyncze zdarzenie polegające na wczytaniu strony internetowej należącej do danej witryny w przeglądarce internauty. Średni czas na użytkownika (real user) - średni czas jaki przeciętny użytkownik spędził na wybranej witrynie w danym miesiącu. Udział czasu - stosunek łącznego czasu spędzonego przez użytkowników na danej witrynie do sumy łącznego czasu spędzonego przez wszystkich użytkowników na 1000 witryn na których spędzają oni najwięcej czasu. Zasięg - stosunek liczby użytkowników, którzy dokonali przynajmniej jednej odsłony na wybranej witrynie w wybranym okresie czasu do całkowitej liczby internautów w miesiącu, do którego należy wybrany okres czasu.

31 WSKAŹNIKI INTERNETOWE Wskazniki dla komunikatorów: Użytkownik (real user) - osoba, która w danym miesiącu co najmniej jeden raz korzystała z danej aplikacji. Średni czas uruchomienia na użytkownika - czas jaki przeciętny użytkownik z wybranej grupy celowej miał uruchomioną aplikację na swoim komputerze w wybranym okresie (uruchomioną = obecną w aktywnych procesach). Wskaźniki dla wyszukiwarek: Zapytanie - pojedyncze zdarzenie polegające na wczytaniu strony będącej wynikiem wyszukiwania w wyszukiwarce. Wynik wyszukiwania to strona zawierająca przede wszystkim zestaw linków do zasobów w sieci, odpowiadających zapytaniu. Udział zapytań - liczony jest jako liczba zapytań w wyszukiwarce dzielona przez liczbę zapytań we wszystkich wyszukiwarkach

32 INTERNET - BADANIA Luty 2012 Ogółem wszystkie portale badane przez Megapanel firmy GEMIUS Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego lp.nazwa użytkownicy (real users) zasięg 1Grupa Google ,28% 2Grupa Onet.pl ,73% 3youtube.com ,50% 4facebook.com ,85% 5Grupa Wirtualna Polska -Orange ,55% 6Grupa Gazeta.pl ,57% 7Grupa Interia.pl ,29% 8Grupa Allegro.pl ,60% 9Grupa Nk.pl ,81% 10Grupa O2.pl ,74% 11Grupa Wikipedia ,16% 12Grupa Polskapresse ,68% 13Grupa Next Infor ,92% 14Grupa Ringier Axel Springer ,17% 15Grupa Murator ,13% 16Grupa GG Network ,91% 17demotywatory.pl ,89% 18Grupa Money.pl ,05% 19Grupa Microsoft ,71% 20Grupa Media Regionalne ,06%

33 INTERNET - BADANIA Luty 2012 Portale biznes, finanse, prawo Ranking witryn według zasięgu miesięcznego INFORMACJE I PUBLICYSTYKA Nazwa Użytkownicy (real users) Liczba odsłonZasięg 1Grupa WP - Orange - Informacje i publicystyka ,21% 2Grupa Onet.pl - Informacje i publicystyka ,64% 3Grupa Gazeta.pl - Informacje i publicystyka ,18% 4Grupa Polskapresse - Informacje i publicystyka ,14% 5Grupa Media Regionalne - Informacje i publicystyka ,93% 6Grupa Interia.pl - Informacje i publicystyka ,59% 7Grupa TVN - Informacje i publicystyka ,06% 8Grupa Murator - Informacje i publicystyka ,63% 9Ringier Axel Springer - Informacje i publicystyka ,99% 10Grupa Gery.pl - twojapogoda.pl ,39% 11Grupa TVP - Informacje i publicystyka ,67% 12Grupa Presspublica - Informacje i publicystyka ,47% 13Grupa Next Infor - Informacje i publicystyka ,15% 14Grupa Polskie Radio - Informacje i publicystyka ,66% 15trojmiasto.pl ,15% 16Grupa Google - Informacje i publicystyka ,64% 17Grupa O2.pl - Informacje i publicystyka ,58% 18Grupa Teleman.pl - Informacje i publicystyka ,98% 19wprost.pl ,84% 20pogodynka.pl ,74%

34 INTERNET - BADANIA Luty 2012 Portale biznes, finanse, prawo Ranking witryn według zasięgu miesięcznego BIZNES, FINANSE, PRAWO Nazwa Użytkownicy (real users) Liczba odsłonZasięg 1Grupa Onet.pl - Biznes, finanse, prawo ,95% 2Grupa Money.pl - Biznes, finanse, prawo ,43% 3Grupa WP - Orange - Biznes, finanse, prawo ,98% 4Grupa Next Infor - Biznes, finanse, prawo ,45% 5Grupa Bankier.pl - Biznes, finanse, prawo ,73% 6Grupa Gazeta.pl - Biznes, finanse, prawo ,34% 7Grupa Interia.pl - Biznes, finanse, prawo ,12% 8podatnik.info ,06% 9egospodarka.pl - Biznes, finanse, prawo ,86% 10Grupa O2.pl - Biznes, finanse, prawo ,68% 11nf.pl ,21% 12Grupa PTWP ,11% 13krs-online.com.pl ,77% 14Grupa Gofin.pl ,75% 15Grupa Wolters Kluwer - Biznes, finanse, prawo ,40% 16Grupa Spolecznosci.pl - Biznes, finanse, prawo ,39% 17wirtualnemedia.pl ,26% 18Grupa Puls Biznesu ,83% 19biznesforum.pl ,73% 20Grupa Presspublica - Biznes, finanse, prawo ,68%

35 INTERNET - BADANIA Luty 2012 Kultura, rozrywka Ranking witryn według zasięgu miesięcznego KULTURA I ROZRYWKA Nazwa Użytkownicy (real users) Liczba odsłonZasięg 1youtube.com ,50% 2Grupa Onet.pl - Kultura i rozrywka ,70% 3Grupa Wirtualna Polska - Orange - Kultura i rozrywka ,67% 4Grupa O2.pl - Kultura i rozrywka ,50% 5demotywatory.pl ,89% 6kwejk.pl ,97% 7Grupa Interia.pl - Kultura i rozrywka ,30% 8filmweb.pl ,19% 9Grupa Spilgames ,97% 10besty.pl ,00% 11tekstowo.pl ,47% 12Grupa TVN - Kultura i rozrywka ,93% 13wiocha.pl ,92% 14Grupa Gazeta.pl - Kultura i rozrywka ,91% 15Grupa Murator - Kultura i rozrywka ,40% 16Grupa Google - Kultura i rozrywka ,23% 17bebzol.com ,20% 18cda.pl ,41% 19wyspagier.pl ,37% 20Grupa Gry-online.pl ,56%

36 INTERNET - BADANIA Luty 2012 MOTORYZACJA Ranking witryn według zasięgu miesięcznego MOTORYZACJA Nazwa Użytkownicy (real users) Liczba odsłonZasięg 1Grupa Allegro.pl - Motoryzacja ,23% 2Grupa Onet.pl - Motoryzacja ,97% 3Grupa Wirtualna Polska - Orange - Motoryzacja ,44% 4Grupa Interia.pl - Motoryzacja ,01% 5Grupa Gazeta.pl - Motoryzacja ,80% 6autocentrum.pl ,50% 7Grupa Ringier Axel Springer - Motoryzacja ,21% 8Grupa Polskapresse - Motoryzacja ,30% 9Grupa Auto.pl ,97% 10Grupa V10.pl - Motoryzacja ,41% 11Grupa Mobile ,61% 12Grupa O2.pl - Motoryzacja ,10% 13Grupa Media Regionalne - regiomoto.pl ,01% 14Grupa NextWeb Media - Motoryzacja ,74% 15Grupa Next Infor - Motoryzacja ,72% 16scigacz.pl ,42% 17motonews.pl ,38% 18vw-passat.pl ,12% 19Grupa Money.pl - moto.money.pl ,09% 20autogielda.pl ,07%

37 INTERNET - BADANIA Luty 2012 PORTALE BUDOWNICTWO, NIERUCHOMOŚCI Ranking witryn według zasięgu miesięcznego BUDOWNICTWO I NIERUCHOMOŚCI Nazwa Użytkownicy (real users) Liczba odsłonZasięg 1Grupa Gazeta.pl - Budownictwo, nieruchomości ,22% 2Grupa Murator - Budownictwo, nieruchomości ,51% 3Grupa Allegro.pl - otodom.pl ,57% 4Grupa E-budownictwo.pl - Budownictwo, nieruch ,99% 5Grupa Polskapresse - Budownictwo, nieruchomości ,53% 6Grupa Oferty.net ,51% 7Grupa Interia.pl - Budownictwo, nieruchomości ,70% 8Grupa Avt.pl - Budownictwo, nieruchomości ,59% 9Grupa NNV - nieruchomosci-online.pl ,48% 10Grupa Dom.pl - Budownictwo, nieruchomości ,13% 11Grupa Morizon S.A ,75% 12Grupa Onet.pl - Budownictwo, nieruchomości ,70% 13trovit.pl - mieszkania.trovit.pl ,56% 14Grupa Szybko.pl - Budownictwo, nieruchomości ,38% 15Grupa O2.pl - Budownictwo, nieruchomości ,36% 16Grupa Meble.pl - Budownictwo, nieruchomości ,33% 17Grupa Projektoskop.pl - Budownictwo, nieruchomości ,25% 18Grupa Media Regionalne - regiodom.pl ,20% 19swiatkwiatow.pl ,15% 20Grupa Money.pl - dom.money.pl ,12%

38 INTERNET - BADANIA Styczeń 2009 EDUKACJA Nazwa Użytkownic y (real users) Liczba odsłon 1wikipedia.org Onet.pl - Serwisy edukacyjne sciaga.pl bryk.pl wikimedia.org translate.pl Grupa nauka.pl Wirtualna Polska - Serwisy edukacyjne szkolnictwo.pl zgapa.pl shvoong.com Gazeta.pl - Serwisy edukacyjne nauka.katalogi.pl wikia.com ling.pl klp.pl ang.pl eszkola.pl o2.pl - Serwisy edukacyjne interklasa.pl

39 INTERNET - BADANIA Styczeń 2009 STYLE ŻYCIA Nazwa Użytkownicy (real users) Liczba odsłon 1o2.pl - Styl życia Onet.pl - Styl życia Wirtualna Polska - Styl życia Gazeta.pl - Styl życia INTERIA.PL - Styl życia wizaz.pl We-Dwoje.pl-We-Dwoje.pl - Styl życia kozaczek.pl G+J Guj.pl - Styl Życia dlastudenta.pl Grupa Edipresse - Styl Życia Grupa Styl.fm Grupa medigo.pl Grupa Medforum Grupa Murator - kobieta, zdrowie, rodzina rynekmedyczny.pl zeberka.pl gotowanie.wkl.pl mediweb.pl senior.pl

40 INTERNET - BADANIA Styczeń 2009 PRACA Nazwa Użytkownicy (real users) Liczba odsłon 1Pracuj.pl - Praca Gazeta.pl - Praca infopraca.pl pracaallegro.pl Money.pl - Praca Wirtualna Polska - Praca praca.pl jobrapido.pl Grupa Gratka-gratka.pl- gratka.pl/praca szybkopraca.pl egospodarka.pl- praca.egospodarka.pl Grupa Axel Springer - Praca monsterpolska.pl jobpilot.pl careerjet.pl epraca.com.pl Onet.pl - Praca hrc.pl eu-praca.pl INTERIA.PL - Praca

41 INTERNET - BADANIA Styczeń 2009 SPOŁECZNOŚCI Nazwa Użytkownicy (real users) Liczba odsłon 1nasza-klasa.pl Gazeta.pl - Społeczności Onet.pl - Społeczności Wirtualna Polska - Społeczności Grupa GaduGadu - serwisy społecznościowe Google-blogger.com Grupa Fotka.pl-fotka.pl o2.pl - Społeczności peb.pl chomikuj.pl INTERIA.PL - Społeczności wordpress.com myspace.com G+J Guj.pl - Epuls goldenline.pl-goldenline.pl - serwis grono.net precyl.pl zapytaj.com.pl facebook.com ajo.pl

42 CIEKAWOSTKI - SPAM Od stycznia do marca 2010 roku 85,2 proc. maili wysłanych na całym świcie zawierało niepożądane treści – wynika z danych Kaspersky Lab. Z Polski pochodziło 3 proc. takich wiadomości

43 CIEKAWOSTKI - SPAM Od stycznia do marca spam zdecydowanie najczęściej miał postać wiadomości tekstowych. Całkowita ilość niepożądanych i z obrazkami wyniosła 11,7 proc. wszystkich spamowych wiadomości

44 CIEKAWOSTKI - SPAM 16 proc. światowego spamu pochodziło w I kwartale bieżącego roku z USA. Natomiast z Polski zostało wysłane 3 proc. takich wiadomości. To nieco mniej niż estymacje firmy Sophos, której dane pokazują, że z naszego kraju wysłano od stycznia do marca 2,4 proc. wszystkich niechcianych wiadomości elektronicznych

45 CIEKAWOSTKI - SPAM Natomiast wśród kontynentów największym źródłem spamu w I kwartale bieżącego roku była Azja.

46 CIEKAWOSTKI - KONIEC ŚWIATA 2012

47

48

49

50

51 Ewa Bocheńska ADVERTICA Sp. z o.o ADVERTICA Sp. z o.o ul. Legnicka 62B Wrocław tel fax KONTAKT


Pobierz ppt "INTERNET - INFORMACJE Internet – rynek, cechy i trendy."

Podobne prezentacje


Reklamy Google