Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Internet – rynek, cechy i trendy

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Internet – rynek, cechy i trendy"— Zapis prezentacji:

1 Internet – rynek, cechy i trendy
INTERNET - INFORMACJE Internet – rynek, cechy i trendy

2 BADANIA REKLAMODAWCÓW
ILE I JAK WYDAJĄ? BADANIA TELEWIZJA RADIO PRASA INTERNET OUTDOOR AGB POLSKA x OBOP EXPERT MONITOR AGORA ESTYMATOR GEMIUS MEDIA WATCH

3 INTERNET – ZALETY I WADY
ATUTY INTERNETU JAKO MEDIUM W KAMPANII : MŁODY UŻYTKOWNIK DOŚĆ DUŻY ZASIĘG INTERAKTYWNY CHARAKTER RÓŻNORODNOŚĆ FORM REKLAMOWYCH NISKIE KOSZTY KAMPANII I CPP ŚCISŁY TARGETING BARDZO KREATYWNE MEDIUM DOBRZE ZBADANE INTERAKTYWNOŚĆ, KREATYWNOŚĆ NISKIE KOSZTY Najważniejsze wyróżniki

4 DOSTĘP DO INTERNETU Według danych GUS, w 2010 roku dostęp do internetu w domu posiadało 63,4% gospodarstw domowych

5 DOSTĘP DO INTERNETU W roku 2009 było to 59% gospodarstw domowych w Polsce

6 DOSTĘP DO INTERNETU W roku 2009 było to 59% gospodarstw domowych w Polsce

7 Wydatki w internecie

8 Wydatki w internecie

9 Wydatki w internecie

10 Wydatki w internecie

11 Miejsce korzystania W roku 2009 było to 59% gospodarstw domowych w Polsce

12 Częstotliwość korzystania 2004
W roku 2009 było to 59% gospodarstw domowych w Polsce

13 Rozpoznawalne witryny 2004
W roku 2009 było to 59% gospodarstw domowych w Polsce

14 POZYCJONOWANIE

15 DOSTĘP DO INTERNETU Projektu badawczy"Mobilność raport o wpływie internetu mobilnego na życie Polaków", zrealizowanego na przełomie 2009 i 2010 roku z inicjatywy iPlusa - mobilnego dostępu w sieci Plus.

16 DOSTĘP DO INTERNETU Projektu badawczy"Mobilność raport o wpływie internetu mobilnego na życie Polaków", zrealizowanego na przełomie 2009 i 2010 roku z inicjatywy iPlusa - mobilnego dostępu w sieci Plus.

17 WYKORZYSTANIE INTERNETU
Projektu badawczy"Mobilność raport o wpływie internetu mobilnego na życie Polaków", zrealizowanego na przełomie 2009 i 2010 roku z inicjatywy iPlusa - mobilnego dostępu w sieci Plus.

18 Struktura internautów
CZAS KORZYSTANIA Z INTERNETU W DNI POWSZEDNIE OGÓŁEM PŁEĆ WIEK (w latach) mężczyzna kobieta 30 – 39 40 – 49 50 – 59 59 1 godzina 17% 14% 19% 11% 13% 26% 23% 20% 7% 2 godziny 18% 15% 28% 24% 30% 25% 8% 3% 3 godziny 10% 12% 21% 6% 0% 4 godziny 4% 5% 9% 1% 5 godzin 6 i więcej godzin 2% wcale 46% 43% 50% 62% 87% Od poniedziałku do piątku ponad jedna trzecia Polaków spędza w internecie najwyżej dwie godziny dziennie, a tylko 10 proc. – co najmniej cztery godziny. W weekendy czas korzystania z sieci nieco się wydłuża – 15 proc. osób spędza w mniej cztery godziny lub więcej. CZAS KORZYSTANIA         Z INTERNETU W WEEKENDY OGÓŁEM PŁEĆ WIEK (w latach) mężczyzna kobieta > 59 1 godzina 14% 12% 15% 4% 6% 19% 23% 5% 2 godziny 13% 11% 16% 24% 22% 17% 8% 3% 3 godziny 9% 10% 21% 7% 2% 1% 4 godziny 5 godzin 0% 6 i więcej godzin wcale 48% 43% 52% 28% 45% 64% 89%

19 Struktura internautów

20 Struktura internautów
Badanie Net Track SMG/KRC V-VII 2010

21 Popularne witryny internetowe 2010
Badanie Net Track SMG/KRC V-VII 2010

22 INTERNET W EUROPIE - TRENDY
• Sposób konsumpcji mediów uległ radykalnej zmianie - obecnie w Europie konsumpcję mediów zdominował Internet - i to zarówno w godzinach dziennych (daytime) jak i wieczornych (primetime). • 73% respondentów korzysta z Internetu codziennie (78% we Francji i 80% w Wielkiej Brytanii). • W 2004 r. 84% respondentów korzystało z Internetu rano, a 44% w godzinach wieczornych. • W 2007 r. liczba osób korzystających z Internetu rano nie uległa zmianie, za to do 67% wzrósł odsetek osób korzystających z Internetu w godzinach wieczornych. • W 2004 r. informacji na temat nowych produktów poszukiwało w Internecie 48% respondentów. W 2007 r. odsetek ten wyniósł 67% dla całej Europy i był jeszcze wyższy dla krajów takich jak Hiszpania czy Francja. • Reklamy internetowe postrzegane są jako najbardziej innowacyjne, adekwatne i zawierające najwięcej informacji.

23 FORMATY INTERNETOWE Banner – najpopularniejsza forma reklamy internetowej. Umieszczany zazwyczaj na górze strony. Używany także jako forma serwująca inne formy reklamy, np. otwierane w osobnych oknach lub wyświetlane na warstwie. Rozmiary 468x60 pikseli max waga 15 kb Billbord – większa wersja bannera - 750x100 pikseli, max waga 20 kb. Umieszczany zazwyczaj na górze strony. Używany także jako forma serwująca inne formy reklamy, np. otwierane w osobnych oknach lub wyświetlane na warstwie Button – niewielki prostokątny element graficzny umieszczany na witrynie. Zazwyczaj w rozmiarach 120x60 lub 120x90 pikseli. Max waga 8 kb Rectangle – reklama śródtekstowa,. Rozmiary: 300x250 lub 336x280 pikseli, max waga 25 kb. Skyscraper – prostokątna pionowa forma reklamy o wymiarach 120x600 pikseli, (lub 160x600 wide skyskraper). Surround Ad – jednoczesna ekspozycja bannera (lub billborda) i skyscrapera reklamujących jeden produkt, najczęściej skomunikowane ze sobą (np. skorelowana animacja). Wymiary zgodne ze specyfikacjami form składowych. Interstitial – pełnoekranowa animacja uruchamiająca się po całkowitym załadowaniu (pre-load). Trwa maksymalnie 10 sekund, może ważyć nawet do 30 kb.

24 FORMATY INTERNETOWE Interstitial – pełnoekranowa animacja uruchamiająca się po całkowitym załadowaniu (pre-load). Trwa maksymalnie 10 sekund, może ważyć nawet do 30 kb. Pop-up – okno otwierające się nad aktywnym oknem przeglądarki. Rozmiar 250x250 pikseli, max waga 20 kb. Postrzegana jako najbardziej irytująca forma reklamy, najłatwiejsza do zablokowania przez Internautów, prawie znikła z krajobrazu Internetu. Pop-under – osobne okno otwierające się pod przeglądarką, widoczne dopiero po zamknięciu lub zminimalizowaniu okna przeglądarki. Max rozmiar 750x550 pikseli, waga do 30 kb. Bardzo duża powierzchnia pozwala na przekazanie dużej ilości informacji, a jednocześnie nie irytuje tak Internautów jak pop-up Brandmark – osobne okno otwierające się nad aktywnym oknem przeglądarki, ale zdefiniowane na przezroczystej warstwie. Może przybierać dowolne kształty, przez co jest atrakcyjna wizualnie dla Internautów. Najczęściej jest w kształcie reklamowanego produktu. Max rozmiar 300x300 pikseli, waga do 20 kb Toplayer – trwająca ok. 10 sekund animacja rozgrywająca się na przezroczystej warstwie nałożonej na witrynę. Max rozmiar 400x300 pikseli, max waga do 20 kb. Ze względu na nieograniczone możliwości kreacyjne, sprawdza się w kampaniach brandingowych. Expand – podstawą reklamy typu expand jest zwykły banner, billboard lub skyscraper. Expand stanowi dodatkową powierzchnię dla tych form. Po wejściu na stronę www, expand pojawia się w pełnej wersji zakrywając witrynę a następnie po 2-3 sekundach powraca do podstawowej formy (bannera, billboarda lub skyskrapera). Po najechaniu przez użytkownika myszką na reklamę, następuje ponowne rozwinięcie expanda. Wymiary: - expand billboard 750x100 pikseli rozwijalne do 750x300 pikseli - expand banner 468x60 pikseli rozwijalne do 468x300 pikseli - expand skyscraper 120x600 lub 160x600 pikseli rozwijane do 450x600 maksymalna waga expanda to 30 kb

25 FORMATY INTERNETOWE Scroll – reklama podążająca za użytkownikiem przewijającym witrynę w przeglądarce. Dostępna na formach bannerowych. Dzięki temu ze podąża za użytkownikiem pozwala na stały jego kontakt z reklamą nawet gdy po przewinięciu witryny inne formy reklamy przestaną już być widoczne. Watermark – umieszczenie loga firmy w tle witryny w formie tapety. Watermark jest zazwyczaj jednym z elementów złożonych akcji sponsoringowych, ponieważ pozwala na dobrą ekspozycję loga. Sprzedawany na czas. Artykuł sponsorowany – forma reklamowa dobrze znana z prasy. W internecie wygląda następująco: na stronie głównej pojawia się zajawka (max 250 znaków + element graficzny o max wymiarach 120x90 pikseli) z linkiem do głównego artykułu. Sam artykuł może liczyć 3600 znaków i dodatkowo być opatrzony dwiema grafikami 150x150 pikseli o wadze 10 kb każda. Sprzedawany na czas. Comet cursor – pole graficzne “podczepiane” pod kursor myszki i podążające za nim. Pole znika po kilku sekundach. Comet cursor warto wesprzeć innymi formami reklamy, jako, że użytkownik zainteresowany reklamą nie może w nią kliknąć i przenieść się na stronę firmy/produktu aby zdobyć więcej informacji. Sponsoring – Silna integracja reklamodawcy z witryną – polega na jednoczesny wykorzystaniu wielu form reklamy oraz dostosowaniu wyglądu serwisu, layoutu i całej kolorystyki do reklamowanej firmy/produktu. Mailing – elektroniczna wersja tradycyjnego mailingu. Listy reklamowe są przesyłane do użytkowników darmowych kont pocztowych. Wbrew pozorom jest to skuteczna forma reklamowa, ponieważ w odróżnieniu o SPAMu są to listy. na które Internauci godzą się w momencie zakładania konta. Przekaz reklamowy wysyłany jest w postaci tekstowej, html lub rich media. Bahama – reklama w urządzeniach PDA (palmtopy) ładowana w momencie podłączania urządzenia do Internetu. Bardzo prestiżowa forma – starannie wyselekcjonowana grupa odbiorców „z wyższej półki” Reklama w newsletterze – wysyłana w treści newslettera do zarejestrowanych subskrybentów. Na skuteczność tej formy wpływa fakt, ze docieramy do grupy osób zainteresowanych treścią newslettera. Scroller – graficzny pasek reklamowy wyświetlany na dole ekranu, niezależny od przewijania strony w oknie przeglądarki. Reklama ma formę tekstu lub grafiki przewijanych wzdłuż paska. Maksymalna wysokość paska to 30 pikseli, waga do 10 kb

26 FORMATY INTERNETOWE

27 Skuteczność formatów reklamowych

28 FORMATY INTERNETOWE Średni CTR na przełomie lat i dla różnych formatów internetowych: Dania Francja Niemcy Szwecja UK Europa video 1,42% 1,93% 2,61% 0,95% 1,75% 1,70% pop-up 0,51% 0,49% 0,33% 0,15% 1,23% 0,50% skyscraper 120x600 0,17% 0,26% 0,10% 0,16% 0,30% szeroki skyscraper 160x600 0,31% 0,13% 0,14% 0,19% 0,20% rectangle 0,24% 0,04% full-size 468x60 0,12% 0,07% 0,08% half-size 234x60 0,05% 0,48% 0,22% billboard 728x90 0,09% listopad 2004 0,33% listopad 2005 0,23% grudzień 2006 0,22% grudzień 2007 0,17% grudzień 2008 0,19%

29 ZAPAMIĘTYWANIE REKLAM

30 WSKAŹNIKI INTERNETOWE
Wskaźniki dla witryn:` Użytkownik (real user) - osoba, która dokonała co najmniej jednej odsłony na badanej witrynie w danym miesiącu. Odsłona - pojedyncze zdarzenie polegające na wczytaniu strony internetowej należącej do danej witryny w przeglądarce internauty. Średni czas na użytkownika (real user) - średni czas jaki przeciętny użytkownik spędził na wybranej witrynie w danym miesiącu. Udział czasu - stosunek łącznego czasu spędzonego przez użytkowników na danej witrynie do sumy łącznego czasu spędzonego przez wszystkich użytkowników na 1000 witryn na których spędzają oni najwięcej czasu. Zasięg - stosunek liczby użytkowników, którzy dokonali przynajmniej jednej odsłony na wybranej witrynie w wybranym okresie czasu do całkowitej liczby internautów w miesiącu, do którego należy wybrany okres czasu.

31 WSKAŹNIKI INTERNETOWE
Wskazniki dla komunikatorów: Użytkownik (real user) - osoba, która w danym miesiącu co najmniej jeden raz korzystała z danej aplikacji. Średni czas uruchomienia na użytkownika - czas jaki przeciętny użytkownik z wybranej grupy celowej miał uruchomioną aplikację na swoim komputerze w wybranym okresie (uruchomioną = obecną w aktywnych procesach). Wskaźniki dla wyszukiwarek: Zapytanie - pojedyncze zdarzenie polegające na wczytaniu strony będącej wynikiem wyszukiwania w wyszukiwarce. Wynik wyszukiwania to strona zawierająca przede wszystkim zestaw linków do zasobów w sieci, odpowiadających zapytaniu. Udział zapytań - liczony jest jako liczba zapytań w wyszukiwarce dzielona przez liczbę zapytań we wszystkich wyszukiwarkach

32 użytkownicy (real users)
INTERNET - BADANIA   Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego lp. nazwa użytkownicy    (real users) zasięg  1 Grupa Google 89,28% 2 Grupa Onet.pl 69,73% 3 youtube.com 66,50% 4 facebook.com 64,85% 5 Grupa Wirtualna Polska -Orange 64,55% 6 Grupa Gazeta.pl 61,57% 7 Grupa Interia.pl 60,29% 8 Grupa Allegro.pl 58,60% 9 Grupa Nk.pl 55,81% 10 Grupa O2.pl 51,74% 11 Grupa Wikipedia 47,16% 12 Grupa Polskapresse 29,68% 13 Grupa Next Infor 27,92% 14 Grupa Ringier Axel Springer 27,17% 15 Grupa Murator 27,13% 16 Grupa GG Network 25,91% 17 demotywatory.pl 25,89% 18 Grupa Money.pl 25,05% 19 Grupa Microsoft 24,71% 20 Grupa Media Regionalne 22,06% Luty 2012 Ogółem wszystkie portale badane przez Megapanel firmy GEMIUS

33 INTERNET - BADANIA Luty 2012 Portale biznes, finanse, prawo
Ranking witryn według zasięgu miesięcznego INFORMACJE I PUBLICYSTYKA Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  1 Grupa WP - Orange - Informacje i publicystyka 36,21% 2 Grupa Onet.pl - Informacje i publicystyka 35,64% 3 Grupa Gazeta.pl - Informacje i publicystyka 30,18% 4 Grupa Polskapresse - Informacje i publicystyka 22,14% 5 Grupa Media Regionalne - Informacje i publicystyka 19,93% 6 Grupa Interia.pl - Informacje i publicystyka 19,59% 7 Grupa TVN - Informacje i publicystyka 14,06% 8 Grupa Murator - Informacje i publicystyka 12,63% 9 Ringier Axel Springer - Informacje i publicystyka 11,99% 10 Grupa Gery.pl - twojapogoda.pl 7,39% 11 Grupa TVP - Informacje i publicystyka 6,67% 12 Grupa Presspublica - Informacje i publicystyka 6,47% 13 Grupa Next Infor - Informacje i publicystyka 6,15% 14 Grupa Polskie Radio - Informacje i publicystyka 5,66% 15 trojmiasto.pl 5,15% 16 Grupa Google - Informacje i publicystyka - 4,64% 17 Grupa O2.pl - Informacje i publicystyka 4,58% 18 Grupa Teleman.pl - Informacje i publicystyka 2,98% 19 wprost.pl 2,84% 20 pogodynka.pl 2,74% Luty 2012 Portale biznes, finanse, prawo

34 Ranking witryn według zasięgu miesięcznego Użytkownicy (real users)
INTERNET - BADANIA Ranking witryn według zasięgu miesięcznego BIZNES, FINANSE, PRAWO Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  1 Grupa Onet.pl - Biznes, finanse, prawo 19,95% 2 Grupa Money.pl - Biznes, finanse, prawo 19,43% 3 Grupa WP - Orange - Biznes, finanse, prawo 16,98% 4 Grupa Next Infor - Biznes, finanse, prawo 16,45% 5 Grupa Bankier.pl - Biznes, finanse, prawo 10,73% 6 Grupa Gazeta.pl - Biznes, finanse, prawo 9,34% 7 Grupa Interia.pl - Biznes, finanse, prawo 7,12% 8 podatnik.info - 6,06% 9 egospodarka.pl - Biznes, finanse, prawo 4,86% 10 Grupa O2.pl - Biznes, finanse, prawo 4,68% 11 nf.pl 4,21% 12 Grupa PTWP 3,11% 13 krs-online.com.pl 2,77% 14 Grupa Gofin.pl 2,75% 15 Grupa Wolters Kluwer - Biznes, finanse, prawo 2,40% 16 Grupa Spolecznosci.pl - Biznes, finanse, prawo 2,39% 17 wirtualnemedia.pl 2,26% 18 Grupa Puls Biznesu 1,83% 19 biznesforum.pl 1,73% 20 Grupa Presspublica - Biznes, finanse, prawo 1,68% Luty 2012 Portale biznes, finanse, prawo

35 Ranking witryn według zasięgu miesięcznego Użytkownicy (real users)
INTERNET - BADANIA Ranking witryn według zasięgu miesięcznego KULTURA I ROZRYWKA Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  1 youtube.com - 66,50% 2 Grupa Onet.pl - Kultura i rozrywka 33,70% 3 Grupa Wirtualna Polska - Orange - Kultura i rozrywka 33,67% 4 Grupa O2.pl - Kultura i rozrywka 33,50% 5 demotywatory.pl 25,89% 6 kwejk.pl 21,97% 7 Grupa Interia.pl - Kultura i rozrywka 21,30% 8 filmweb.pl 20,19% 9 Grupa Spilgames 17,97% 10 besty.pl 17,00% 11 tekstowo.pl 14,47% 12 Grupa TVN - Kultura i rozrywka 10,93% 13 wiocha.pl 10,92% 14 Grupa Gazeta.pl - Kultura i rozrywka 10,91% 15 Grupa Murator - Kultura i rozrywka 10,40% 16 Grupa Google - Kultura i rozrywka 10,23% 17 bebzol.com 10,20% 18 cda.pl 8,41% 19 wyspagier.pl 8,37% 20 Grupa Gry-online.pl 7,56% Luty 2012 Kultura, rozrywka

36 Ranking witryn według zasięgu miesięcznego Użytkownicy (real users)
INTERNET - BADANIA Ranking witryn według zasięgu miesięcznego MOTORYZACJA Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  1 Grupa Allegro.pl - Motoryzacja 22,23% 2 Grupa Onet.pl - Motoryzacja 11,97% 3 Grupa Wirtualna Polska - Orange - Motoryzacja 9,44% 4 Grupa Interia.pl - Motoryzacja 7,01% 5 Grupa Gazeta.pl - Motoryzacja 6,80% 6 autocentrum.pl 6,50% 7 Grupa Ringier Axel Springer - Motoryzacja 6,21% 8 Grupa Polskapresse - Motoryzacja 4,30% 9 Grupa Auto.pl - 3,97% 10 Grupa V10.pl - Motoryzacja 3,41% 11 Grupa Mobile 2,61% 12 Grupa O2.pl - Motoryzacja 2,10% 13 Grupa Media Regionalne - regiomoto.pl 2,01% 14 Grupa NextWeb Media - Motoryzacja 1,74% 15 Grupa Next Infor - Motoryzacja 1,72% 16 scigacz.pl 1,42% 17 motonews.pl 1,38% 18 vw-passat.pl 1,12% 19 Grupa Money.pl - moto.money.pl 1,09% 20 autogielda.pl 1,07% Luty 2012 MOTORYZACJA

37 INTERNET - BADANIA Luty 2012 PORTALE BUDOWNICTWO, NIERUCHOMOŚCI
Ranking witryn według zasięgu miesięcznego BUDOWNICTWO I NIERUCHOMOŚCI Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  1 Grupa Gazeta.pl - Budownictwo, nieruchomości 8,22% 2 Grupa Murator - Budownictwo, nieruchomości 7,51% 3 Grupa Allegro.pl - otodom.pl 5,57% 4 Grupa E-budownictwo.pl - Budownictwo, nieruch. 3,99% 5 Grupa Polskapresse - Budownictwo, nieruchomości 3,53% 6 Grupa Oferty.net 3,51% 7 Grupa Interia.pl - Budownictwo, nieruchomości 2,70% 8 Grupa Avt.pl - Budownictwo, nieruchomości 2,59% 9 Grupa NNV - nieruchomosci-online.pl 2,48% 10 Grupa Dom.pl - Budownictwo, nieruchomości 2,13% 11 Grupa Morizon S.A. 1,75% 12 Grupa Onet.pl - Budownictwo, nieruchomości 1,70% 13 trovit.pl - mieszkania.trovit.pl - 1,56% 14 Grupa Szybko.pl - Budownictwo, nieruchomości 1,38% 15 Grupa O2.pl - Budownictwo, nieruchomości 1,36% 16 Grupa Meble.pl - Budownictwo, nieruchomości 1,33% 17 Grupa Projektoskop.pl - Budownictwo, nieruchomości 1,25% 18 Grupa Media Regionalne - regiodom.pl 1,20% 19 swiatkwiatow.pl 1,15% 20 Grupa Money.pl - dom.money.pl 1,12% Luty 2012 PORTALE BUDOWNICTWO, NIERUCHOMOŚCI

38 Użytkownicy (real users)
INTERNET - BADANIA Nazwa Użytkownicy (real users) Liczba odsłon 1 wikipedia.org 298 205 381 2 Onet.pl - Serwisy edukacyjne 3 sciaga.pl 4 bryk.pl 5 wikimedia.org 13 803 447 6 translate.pl 7 Grupa nauka.pl 8 Wirtualna Polska - Serwisy edukacyjne 9 szkolnictwo.pl 10 zgapa.pl 11 shvoong.com 12 Gazeta.pl - Serwisy edukacyjne 13 nauka.katalogi.pl 14 wikia.com 15 ling.pl 16 klp.pl 17 ang.pl 18 eszkola.pl 19 o2.pl - Serwisy edukacyjne 14 138 852 20 interklasa.pl Styczeń 2009 EDUKACJA

39 Użytkownicy (real users)
INTERNET - BADANIA Nazwa Użytkownicy (real users) Liczba odsłon 1 o2.pl - Styl życia 239 018 010 2 Onet.pl - Styl życia 3 Wirtualna Polska - Styl życia 255 022 233 4 Gazeta.pl - Styl życia 77 378 508 5 INTERIA.PL - Styl życia 6 wizaz.pl 29 146 731 7 We-Dwoje.pl-We-Dwoje.pl - Styl życia 8 kozaczek.pl 9 G+J Guj.pl - Styl Życia 18 433 477 10 dlastudenta.pl 11 Grupa Edipresse - Styl Życia 12 Grupa Styl.fm 55 636 501 13 Grupa medigo.pl 14 Grupa Medforum 15 Grupa Murator - kobieta, zdrowie, rodzina 16 rynekmedyczny.pl 17 zeberka.pl 18 gotowanie.wkl.pl 19 mediweb.pl 20 senior.pl Styczeń 2009 STYLE ŻYCIA

40 Użytkownicy (real users)
INTERNET - BADANIA Nazwa Użytkownicy (real users) Liczba odsłon 1 Pracuj.pl - Praca 2 Gazeta.pl - Praca 46 457 559 3 infopraca.pl 4 pracaallegro.pl 12 825 766 5 Money.pl - Praca 14 738 916 6 Wirtualna Polska - Praca 7 praca.pl 8 jobrapido.pl 9 Grupa Gratka-gratka.pl-gratka.pl/praca 13 143 646 10 szybkopraca.pl 11 egospodarka.pl-praca.egospodarka.pl 12 Grupa Axel Springer - Praca 13 monsterpolska.pl 14 jobpilot.pl 15 careerjet.pl 16 epraca.com.pl 17 Onet.pl - Praca 18 hrc.pl 19 eu-praca.pl 20 INTERIA.PL - Praca Styczeń 2009 PRACA

41 Użytkownicy (real users)
INTERNET - BADANIA Nazwa Użytkownicy (real users) Liczba odsłon 1 nasza-klasa.pl 2 Gazeta.pl - Społeczności 3 Onet.pl - Społeczności 4 Wirtualna Polska - Społeczności 55 412 372 5 Grupa GaduGadu - serwisy społecznościowe 128 286 366 6 Google-blogger.com 23 992 918 7 Grupa Fotka.pl-fotka.pl 8 o2.pl - Społeczności 9 peb.pl 77 189 736 10 chomikuj.pl 65 566 328 11 INTERIA.PL - Społeczności 54 683 785 12 wordpress.com 13 myspace.com 48 219 912 14 G+J Guj.pl - Epuls 15 goldenline.pl-goldenline.pl - serwis 48 704 528 16 grono.net 329 084 401 17 precyl.pl 18 zapytaj.com.pl 19 facebook.com 127 037 948 20 ajo.pl Styczeń 2009 SPOŁECZNOŚCI

42 CIEKAWOSTKI - SPAM Od stycznia do marca 2010 roku 85,2 proc. maili wysłanych na całym świcie zawierało niepożądane treści – wynika z danych Kaspersky Lab. Z Polski pochodziło 3 proc. takich wiadomości

43 CIEKAWOSTKI - SPAM Od stycznia do marca spam zdecydowanie najczęściej miał postać wiadomości tekstowych. Całkowita ilość niepożądanych i z obrazkami wyniosła 11,7 proc. wszystkich spamowych wiadomości

44 CIEKAWOSTKI - SPAM 16 proc. światowego spamu pochodziło w I kwartale bieżącego roku z USA. Natomiast z Polski zostało wysłane 3 proc. takich wiadomości. To nieco mniej niż estymacje firmy Sophos, której dane pokazują, że z naszego kraju wysłano od stycznia do marca 2,4 proc. wszystkich niechcianych wiadomości elektronicznych

45 CIEKAWOSTKI - SPAM Natomiast wśród kontynentów największym źródłem spamu w I kwartale bieżącego roku była Azja.

46 CIEKAWOSTKI - KONIEC ŚWIATA 2012

47 CIEKAWOSTKI - KONIEC ŚWIATA 2012

48 CIEKAWOSTKI - KONIEC ŚWIATA 2012

49 CIEKAWOSTKI - KONIEC ŚWIATA 2012

50 CIEKAWOSTKI - KONIEC ŚWIATA 2012

51 KONTAKT Ewa Bocheńska ADVERTICA Sp. z o.o ul. Legnicka 62B
Wrocław tel fax


Pobierz ppt "Internet – rynek, cechy i trendy"

Podobne prezentacje


Reklamy Google