Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

© Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA © Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA Ueckermünde 21.05.2015 Porty w Szczecinie i Świnoujściu.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "© Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA © Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA Ueckermünde 21.05.2015 Porty w Szczecinie i Świnoujściu."— Zapis prezentacji:

1 © Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA © Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA Ueckermünde Porty w Szczecinie i Świnoujściu Die Häfen in Szczecin und Świnoujście Gospodarka portowa nad Zalewem Szczecińskim Die Hafen Wirtschaft am Stettiner Haff

2 © Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA Strategiczna lokalizacja Strategische Lage  Najkrótsza droga ze Skandynawii do południowej i środkowej Europy.  Najkrótsza droga morska z Finlandii i Rosji do Niemiec i zachodniej Europy.  Der kürzeste Seeweg von Finnland und Russland nach Deutschland und weiter nach Westeuropa  Der kürzeste Weg von Skandinavien nach Südeuropa

3 © Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA  oś transportowa łącząca kraje Finlandii i wschodniego Bałtyku, przez Polskę i Europę Środkową, z Morzem Adriatyckim  zawarty w podstawowej sieci TEN-T  Port Szczecin znajduje się w korytarzu za pośrednictwem linii kolejowej i sieci drogowej prowadzącej przez Poznań.  jedna z głównych osi w konfiguracji północ- południe, łącząca Szwecję, Polskę, Rep. Czeską, Słowację, Węgry, Chorwację i Adriatyk eine der Hauptachsen der Konfiguration Nord- Süd, die Schweden, Polen, Tschechen, Slowakei, Ungarn, Kroatien und Adria verbindet  Najkrótsza trasa ze Skandynawii na południe Europy die kürzeste Trasse von Skandinavien nach Südeuropa  multimodalny korytarz transportowy Multimodalertransportkorridor Korytarz Bałtyk-Adriatyk Ostsee-Adria Korridor CETC Środkowoeuropejski Korytarz Transportowy CETC Mitteleuropäischer Verkehrskorridor  eine Verkehrs Achse, die Finnland-und Ostseeländer durch Polen und Mitteleuropa mit Adria verbindet  inbegriffen im Grundnetz TEN-T  Stettiner Hafen befindet sich im Korridor durch Eisenbahn und Straßennetz über Poznań.

4 © Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA 140 km Port w Szczecinie to najbliższy port morski dla Berlina i wschodnich landów Niemiec. Posiada bezpośrednie połączenie z systemem autostrad niemieckich oraz poprzez kanał Odra-Havela z systemem żeglugi śródlądowej Europy. Die Häfen Szczecin und Świnoujście haben eine sehr günstige Lage für Bedienung des deutschen Marktes – an der Odermündung, mit Zugang zum Straβen- und Bahnverkehr, und zur See- und Binnenschifffahrt. Der Hafen Szczecin ist am nächsten lokalisierter Seehafen für Berlin und für östliche Länder Deutschlands. Szczecin besitzt eine direkte Verbindung mit System der deutschen Autobahnen und durch Havel-Oder Kanal mit Netz der Binnenschifffahrt in Europa. Strategiczna lokalizacja - Strategische Lage

5 © Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA Uniwersalny zespół portowy na Bałtyku Der Universalhafenkomplex in der Ostsee km 4 godz./St. PORT ŚWINOUJŚCIE 100 km PORT SZCZECIN Tsd. Tonnen Razem: 23,4 mln ton Insgesamt: 23.4 Million Tonnen

6 © Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA Dogodna lokalizacja dla Berlina i Brandenburgii Günstiger Standort für Berlin und Brandenburg

7 © Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA Atuty Hauptvorteile  Strategiczna lokalizacja portów na najkrótszej drodze ze Skandynawii na południe Europy oraz na najkrótszej drodze morskiej z Rosji i Finlandii do Niemiec. Strategische Lage der Häfen auf dem kürzesten Weg von Skandinavien nach Mittel- und Südeuropa und von Russland und Finnland nach Deutschland.  Najbardziej wysunięte za zachód porty polskie – dogodne dla obsługi żeglugi morskiej bliskiego zasięgu. Westlichste Häfen Polens – Vorzugslage für Kurzstreckenseeverkehr nach Westeuropa.  Doskonała lokalizacja dla obsługi Berlina i Brandenburgii. Perfekte Lage für das Berliner und Brandenburgische Hinterland.  Najbliższe porty morskie dla Śląska – najbardziej uprzemysłowionego rejonu w Polsce, Republiki Czeskiej i Słowacji. Direkteste Seehäfen für Schlesien – Polens größtes Industriegebiet, Tschechische Republik und Slowakei.  Doskonały dostęp śródlądowy, kolejowy i drogowy. Sehr gute Binnenwasserstrassen-, Eisenbahn- und Straßenanbindungen.

8 © Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA 140km 290 km Hamburg Berlin Lübeck Rostock Szczecin Świnoujście 220 km 275 km Szczecin – najbliższy port morski dla Berlina i Brandenburgii Szczecin – der nächstgelegene Hafen für Berlin und Brandenburg

9 © Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA Berlin Szczecin Świnoujście Potsdam Cottbus Brandenburg Eberswalde Eisenhutenstadt 170 km 146 km 227 km 177 km 211 km 95 km 140 km 48 km Frankfurt/Oder Schwedt Szczecin – najbliższy port morski dla Berlina i Brandenburgii Szczecin – der nächstgelegene Hafen für Berlin und Brandenburg

10 © Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA Autostrada A11 po stronie niemieckiej, autostrada A6 po stronie polskiej. Autobahn A11 auf der Deutschen Seite, Autobahn A6 auf der Polnischen Seite Kanał Odra-Hawela Oder – Havel - Wasserstraße Połączenie kolejowe Eisenbahnlinie Szczecin – najbliższy port dla Berlina i Brandenburgii - Trimodalne połączenie komunikacyjne / Szczecin – der nächstgelegene Hafen für Berlin und Brandenburg Trimodale Verkehrsverbindungen Modernisierung des Zubringers von der Autobahn A6 zum Hafen

11 © Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA Szczecin i Świnoujście jako główne porty tranzytowe w Polsce Die Häfen in Szczecin und Świnoujście als Haupthäfen für den Transit in Polen Dzięki swojej lokalizacji port Szczecin-Świnoujście jest ważnym węzłem komunikacyjnym z ekonomicznego punktu widzenia dla Czech, Słowacji i Niemiec Wschodnich. W 2014 roku port Szczecin-Świnoujście obsłużył 255,2 tys. ton ładunków niemieckich w tranzycie. W relacji import/eksport z/do Niemiec w tym samym roku zrealizowaliśmy 2 mln ton ładunków. Dank der Günstigen Lage bilden beide Häfen einen wichtigen Verkehrsknoten in der Abwicklung von Ladungen nach Tschechen, in die Slowakei und nach Ostdeutschland. Im Jahr 2014 wurden in den Häfen Szczecin und Świnoujście 255,2 tausend t der Ladungen im Transit nach Deutschland und 2.026,2 tausend t im Export und Import in und aus Deutschland bedient.

12 © Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA Przykłady rozwiązań logistycznych dla rynku Berlina i Brandenburgii Vorschläge von neuen logistischen Lösungen in der Bedienung des Marktes von Berlin und Brandenburg (1) Über den Seeweg über die Häfen in Szczecin und Świnoujście importierte Energierohstoffe: Kohle und Biomasse zur Belieferung der deutschen Energieindustrie. SZCZECIN ŚWINOUJŚCIE BERLIN Import surowców energetycznych do portów w Szczecinie i Świnoujściu drogą morską: węgiel i biomasa dla niemieckiego przemysłu energetycznego

13 © Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA Przykłady rozwiązań logistycznych dla rynku Berlina i Brandenburgii Vorschläge von neuen logistischen Lösungen in der Bedienung des Marktes von Berlin und Brandenburg (2) Über den Seeweg über die Häfen in Szczecin und Świnoujście importierte Erzeugnisse der Holzindustrie (Papier, Zellulose) und Stahlerzeugnisse aus Finnland, Schweden und Russland für deutsche Abnehmer. SZCZECIN ŚWINOUJŚCIE BERLIN Produkty przemysłu drzewnego przywożone drogą morską do portów w Szczecinie i Świnoujściu (papier, celuloza) i wyroby stalowe - z Finlandii, Szwecji i Rosji dla klientów z Niemiec.

14 © Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA Przykłady rozwiązań logistycznych dla obsługi rynku Berlina i Brandenburgii Vorschläge von logistischen Lösungen in der Bedienung des Marktes von Berlin und Brandenburg (3) Regelmäßige Container- und Ro – Ro verbindungen in der Relation zwischen den Häfen von Szczecin und Świnoujście und den Häfen von St. Petersburgu und Ust Luga für die Abwicklung des Warenverkehrs Russland – Deutschland. Der kürzeste Weg von Skandinavien nach Süd- und Mitteleuropa BERLIN SZCZECIN ŚWINOUJŚCIE ST. PETERSBURG UST LUGA Regularne połączenia żeglugowe pomiędzy portami w Szczecinie i Świnoujściu a portami w St. Petersburgu i Ust-Łudze dla obsługi ruchu pomiędzy Rosją a Niemcami. Najkrótsza droga między Skandynawią a południową i środkową Europą TRELLEBORG YSTAD

15 © Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA Stettin ist der landesweit einzige Hafen, den Flusskreuzfahrtschiffe anlaufen können. Ebenso hier konnte sich der Hafen Stettin einen festen Platz in den Plänen der Reedereien für die nächsten Jahre erobern, so dass alljährlich wieder gleich dutzende Passagierschiffe anlegen werden. Auch 2014 werden Flusskreuzfahrtschiffe Stettin regelmäßig anlaufen, wobei unser Hafen gleich mehrere Male in der Saison das Ziel ihrer Fahrten sein wird. Flusskreuzfahrtschiffe liefen im vergangenen Jahr insgesamt 71 Mal Stettin an, womit Besucher in die Stadt kamen. Wizyty wycieczkowców Kreuzfahrtschiffe zu Besuch Szczecin jest jedynym polskim portem obsługującym wycieczkowce rzeczne, nie mniej prestiżowe od statków pełnomorskich. Pod tym względem jest na trwale wpisany w plany armatorów na kolejne lata. Każdego roku notowanych jest kilkadziesiąt zawinięć. Również w 2014 roku do Szczecina zawinęły wycieczkowce rzeczne, przy czym port nasz jest wpisany w rozkład rejsów danych wycieczkowców kilka razy w ciągu jednego sezonu. W roku 2014 rzeczne wycieczkowce wypracowały 71 zawinięć, co przełożyło się na wizytę w Szczecinie niemal 5 tysięcy pasażerów.

16 © Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA Rok Jahr Pełnomorskie wycieczkowce Hochsee- Kreuzfahrtschiffe Wycieczkowce rzeczne Flusskreuz- fahrtschiffe Razem Kreuzfahrt- schiffe insgesamt Pasażerowie (pełnomorskie) Passagiere Hochsee- Kreuzfahrt- schiffe Pasażerowie (rzeczne) Passagiere Flusskreuz- fahrtschiffe Prazem pasażerowie Passagiere insgesamt Wizyty wycieczkowców Kreuzfahrtschiffe zu Besuch

17 © Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA Inwestycje od strony morza Seegestützte Investitionen Strategia rozwoju portów w Szczecinie i Świnoujściu do 2027 Strategie für die Entwicklung der Seehäfen in Stettin und Swinemünde bis 2027 Jahr tor podejściowy do Świnoujścia: 14,5m w 2020 r., docelowo 16,7m tor wodny Świnoujście–Szczecin: 12,5m w 2021 r. Inwestycje wewnątrz portów Innenhäfengestützte Investitionen Inwestycje wewnątrz portów Innenhäfengestützte Investitionen Inwestycje od strony zaplecza Hinterlandgestützte Investitionen uniwersalna oferta portów: 42 mln ton w 2027 r. poprawa dostępu drogowego i kolejowego do portów droga S3 – element E65 - dokończenie budowy sieć kolejowa E-59 i CE-59 - max 140 km/h w 2020 roku Odrzańska Droga Wodna - min. III klasa w 2020 r. Vertiefung der Fahrrinne Swinemünde - Stettin zu einer Tiefe von 12,5 M Vertiefung der Fahrrinne nach Swinemünde zu einer Tiefe von 14,5 M (2020) und von 16,7 M (als Ziel) Straße Investitionen Modernisierung des Oder-Wasser-Systems Modernisierung der Bahnstrecken, d.h. E-59 und CE-59 Straße und Schiene Zugang zu den Häfen zu verbessern Der Universalhafenkomplex: 42 Millionen Tonnen im Jahr 2027

18 Stawiamy na rozwój Wir sind auf der Entwicklung konzentriert Stawiamy na rozwój Wir sind auf der Entwicklung konzentriert Wartość inwestycji der Investitionsgesamtwert : 142 mln EUR : 310 mln EUR Wartość inwestycji der Investitionsgesamtwert : 142 mln EUR : 310 mln EUR Gł. techn. nabrzeży Tiefwert der Kais 2015: 14.0 m – Świnoujście, 10.5 m - Szczecin 2020: 14.5 m – Świnoujście (der äußeren Hafen), 12.5 m – Szczecin Gł. techn. nabrzeży Tiefwert der Kais 2015: 14.0 m – Świnoujście, 10.5 m - Szczecin 2020: 14.5 m – Świnoujście (der äußeren Hafen), 12.5 m – Szczecin Długość nabrzeży die Länge der Kais 2015: 13.8 km 2020: 15.4 km Długość nabrzeży die Länge der Kais 2015: 13.8 km 2020: 15.4 km Potencjał przeładunkowy Umschlagpotential 2015: 29.7 mln t 2020: 42.9 mln t Potencjał przeładunkowy Umschlagpotential 2015: 29.7 mln t 2020: 42.9 mln t Tereny inwestycyjne Investitionsfläche 200 ha Tereny inwestycyjne Investitionsfläche 200 ha © Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA

19  Das Angebot gilt mit einer Gesamtfläche von rund 9.5 Hektar.  Die Gelände ist für Logistik und Hafenindustrie geeignet.  Die Fläche ist technisch voll und ganz vorbereitet, zusammen mit einem Netz der internen Straßen, Zufahrten, eigenem Bahnanschluss und einem Parkplatz. Rechtlich und formal zur Investitionen fertig. Infrastruktura dla ZCL Infrastruktur für Westpommerisches Logistikzentrum Tereny inwestycyjne w porcie w Szczecinie – nasz atut Investitionsgelände im Hafen von Szczecin - unser Kapital  Oferta terenu o łącznej powierzchni ok. 9,5 ha.  Teren przeznaczony jest pod działalność portową, logistyczną lub przemysł przyportowy.  Teren jest w pełni uzdatniony i uzbrojony, wraz z siecią dróg wewnętrznych, dojazdowych, własną bocznicą kolejową i parkingiem, gotowy pod względem prawnym i formalnym do inwestycji.

20 © Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA Vorschlag für neue Terminals Ausbau des Containerterminals Tereny inwestycyjne w porcie w Szczecinie – nasz atut Investitionsgelände im Hafen von Szczecin - unser Kapital Ostrów Grabowski

21 © Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA Seehäfenverwaltung Szczecin und Świnoujście ul. Bytomska 7, Szczecin tel


Pobierz ppt "© Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA © Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA Ueckermünde 21.05.2015 Porty w Szczecinie i Świnoujściu."

Podobne prezentacje


Reklamy Google