Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Możliwości finansowania działań odnoszących się do kompetencji cyfrowych na Śląsku Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Urzędu Marszałkowskiego Województwa.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Możliwości finansowania działań odnoszących się do kompetencji cyfrowych na Śląsku Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Urzędu Marszałkowskiego Województwa."— Zapis prezentacji:

1 Możliwości finansowania działań odnoszących się do kompetencji cyfrowych na Śląsku Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego Katowice, 28 maja 2015r.

2 Wsparcie dla kompetencji cyfrowych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego w zakresie EFS: Rozwój przedsiębiorstw i ich pracowników Edukacja ogólna Kształcenie zawodowe Kształcenie ustawiczne

3 Oś Priorytetowa VIII Regionalne kadry gospodarki opartej na wiedzy (ZIT) € 8.2.2(RIT) € € Wsparcie dla przedsiębiorców i ich pracowników w zakresie rozwoju przedsiębiorstwa Działanie 8.2 Wzmacnianie potencjału adaptacyjnego przedsiębiorstw, przedsiębiorców i ich pracowników €

4 Mechanizm dystrybucji środków EFS ukierunkowany na możliwość dokonania samodzielnego wyboru usług rozwojowych przez przedsiębiorcę oraz odpowiadający na indywidualne potrzeby rozwojowe przedsiębiorcy; Działanie 8.2 jest wdrażane zgodnie z podejściem popytowym Działanie 8.2 Wzmacnianie potencjału adaptacyjnego przedsiębiorstw, przedsiębiorców i ich pracowników

5 Wszystkie podmioty (z wyłączeniem osób fizycznych, nie dotyczy osób prowadzących działalność gospodarczą lub oświatową na podstawie przepisów odrębnych).  Pracownicy przedsiębiorstw sektora MŚP;  Kadra zarządzająca przedsiębiorstwem sektora MŚP. Działanie 8.2 Wzmacnianie potencjału adaptacyjnego przedsiębiorstw, przedsiębiorców i ich pracowników Beneficjenci Grupy docelowe

6 Poprawa kompetencji i kwalifikacji kadr pracowniczych przedsiębiorstw sektora MŚP zgodnie z ich potrzebami, poprzez:  Dostarczenie usług rozwojowych doradczych, szkoleniowych zgodnych z potrzebami przedsiębiorstwa (m.in.: usług w zakresie wsparcia kapitałowego, zarządzania i prowadzenia działalności gospodarczej, budowania i rozwoju biznesu, organizacyjnych, ekonomiczno-finansowych, prawnych, marketingowych, w zakresie zarządzania strategicznego, audytów strategicznych, szkolenia z transferu i komercjalizacji wiedzy oraz ochrony własności przemysłowej);  Wspieranie rozwoju kwalifikacji pracowników zgodnie z potrzebami pracodawców. Typy operacji: Działanie 8.2 Wzmacnianie potencjału adaptacyjnego przedsiębiorstw, przedsiębiorców i ich pracowników

7 Ważne definicje: usługa w zakresie pozaszkolnych form edukacji, usługa wspomagająca edukację lub usługa doradztwa związanego z zarządzaniem zgodnie z przepisami w zakresie klasyfikacji wyrobów i usług, które pozwalają na rozwój przedsiębiorcom i ich pracownikom lub mają na celu nabycie, utrzymanie lub wzrost wiedzy, umiejętności lub kompetencji społecznych pracowników przedsiębiorców formularz, który stanowi załącznik do regulaminu Rejestru Usług Rozwojowych, określający zakres informacji i kryteria wpisu podmiotu świadczącego usługi rozwojowe do RUR, zatwierdzony przez ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego oraz dostępny na stronie Działanie 8.2 Wzmacnianie potencjału adaptacyjnego przedsiębiorstw, przedsiębiorców i ich pracowników Usługa rozwojowa Karta Podmiotu

8 Przedsiębiorca Potrzeba rozwoju kompetencji cyfrowych pracowników Rejestr Usług Rozwojowych Działanie 8.2 Wzmacnianie potencjału adaptacyjnego przedsiębiorstw, przedsiębiorców i ich pracowników Firma szkoleniowa wpisana do RUR Usługa

9 85% Maksymalny % poziom dofinansowania całkowitego wydatków kwalifikowalnych na poziomie projektu 15% Minimalny wkład własny beneficjenta jako % wydatków kwalifikowalnych Działanie 8.2 Wzmacnianie potencjału adaptacyjnego przedsiębiorstw, przedsiębiorców i ich pracowników Maksymalny % poziom dofinansowania określany jest zgodnie z właściwymi przepisami prawa unijnego i krajowego dotyczącymi zasad udzielania pomocy publicznej.

10 Poddziałanie € Poprawa efektywności kształcenia ogólnego Poddziałanie (ZIT) € Poddziałanie (RIT) € Poddziałanie € Wsparcie szkolnictwa zawodowego Działanie € Dostosowanie oferty kształcenia zawodowego do potrzeb lokalnego rynku pracy – kształcenie zawodowe osób dorosłych Poddziałanie (ZIT) € Poddziałanie (RIT) € Poddziałanie € Kształcenie ustawiczne Działanie 11.1 Ograniczenie przedwczesnego kończenia nauki szkolnej oraz zapewnienie równego dostępu do dobrej jakości edukacji elementarnej, kształcenia podstawowego i średniego € Działanie 11.2 Dostosowanie oferty kształcenia zawodowego do potrzeb lokalnego rynku pracy – kształcenie zawodowe uczniów € Oś Priorytetowa XI Wzmocnienie potencjału edukacyjnego Działanie 11.3 Dostosowanie oferty kształcenia zawodowego do potrzeb lokalnego rynku pracy – kształcenie zawodowe osób dorosłych € Działanie 11.4 Podnoszenie kwalifikacji zawodowych osób dorosłych €

11 Beneficjenci Wszystkie podmioty - z wyłączeniem osób fizycznych (nie dotyczy osób prowadzących działalność gospodarczą lub oświatową na podstawie przepisów odrębnych), w tym:  Szkoły oraz placówki realizujące kształcenie ogólne, w tym szkoły artystyczne i zawodowe, które realizują podstawę programową kształcenia ogólnego (z wyłączeniem szkół dla dorosłych) oraz specjalne;  Organy prowadzące szkół objętych katalogiem beneficjentów;  Szkoły wyższe (w zakresie współpracy z otoczeniem szkół wskazanych w katalogu beneficjentów);  Przedsiębiorca (w zakresie współpracy z otoczeniem szkół wskazanych w katalogu beneficjentów);  Organizacje pozarządowe (w zakresie współpracy z otoczeniem szkół wskazanych w katalogu beneficjentów);  Samorząd województwa. Poddziałanie Poprawa efektywności kształcenia ogólnego

12  Szkoły oraz placówki realizujące kształcenie ogólne, w tym szkoły artystyczne i zawodowe, które realizują podstawę programową kształcenia ogólnego (z wyłączeniem szkół dla dorosłych) oraz specjalne i ich organy prowadzące;  Uczniowie i wychowankowie szkół i placówek prowadzących kształcenie ogólne, w tym szkół artystycznych i zawodowych, które realizują podstawę programową kształcenia ogólnego (z wyłączeniem szkół dla dorosłych) i specjalnych;  Rodzice i opiekunowie prawni uczniów szkół i placówek prowadzących kształcenie ogólne w tym szkoły artystyczne i zawodowe, które realizują podstawę programową kształcenia ogólnego (z wyłączeniem szkół dla dorosłych) oraz specjalnych;  Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;  Pracodawcy;  Nauczyciele i pracownicy pedagogiczni szkół i placówek oświatowych;  Partnerzy społeczno – gospodarczy. Grupy docelowe Poddziałanie Poprawa efektywności kształcenia ogólnego

13 Wzrost dostępu do wysokiej jakości oferty kształcenia ogólnokształcącego, poprzez:  Kształtowanie i rozwijanie u uczniów kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy oraz kreatywności, innowacyjności i pracy zespołowej, w tym doradztwo edukacyjno-zawodowe dla uczniów;  Tworzenie w szkołach warunków do nauczania opartego na metodzie eksperymentu (w powiązaniu z zaplanowanymi w projekcie zajęciami);  Realizacja kompleksowych programów wspomagających szkołę lub placówkę systemu oświaty w procesie indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz wsparcia ucznia młodszego;  Doskonalenie umiejętności i kompetencji zawodowych nauczycieli w zakresie zgodnym z zaplanowanym wsparciem na rzecz uczniów Typy operacji: Poddziałanie Poprawa efektywności kształcenia ogólnego

14 Kompetencje kluczowe niezbędne na rynku pracy kompetencje, których wszystkie osoby potrzebują do samorealizacji i rozwoju osobistego, bycia aktywnym obywatelem, integracji społecznej i zatrudnienia, do których zalicza się następujące kompetencje kluczowe z katalogu wskazanego w zaleceniu Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2006 r. w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie (2006/962/WE) (Dz. Urz. UE L 394 z , str. 10):  porozumiewanie się w językach obcych;  kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo – techniczne;  umiejętność uczenia się;  kompetencje społeczne;  inicjatywność i przedsiębiorczość. Poddziałanie Poprawa efektywności kształcenia ogólnego  Kompetencje informatyczne

15 Fakt nabycia kompetencji odbywa się w oparciu o jednolite kryteria wypracowane na poziomie krajowym w ramach następujących etapów: ETAP I Zakres – zdefiniowanie w ramach wniosku o dofinansowanie lub w regulaminie konkursu grupy docelowej do objęcia wsparciem oraz wybranie obszaru interwencji EFS, który będzie poddany ocenie, ETAP II Wzorzec – zdefiniowanie we wniosku o dofinansowanie lub w regulaminie konkursu standardu wymagań, tj. efektów uczenia się, które osiągną uczestnicy w wyniku przeprowadzonych działań projektowych, ETAP III Ocena – przeprowadzenie weryfikacji na podstawie opracowanych kryteriów oceny po zakończeniu wsparcia udzielanego danej osobie, ETAP IV Porównanie – porównanie uzyskanych wyników etapu III (ocena) z przyjętymi wymaganiami (określonymi na etapie II efektami uczenia się) po zakończeniu wsparcia udzielanego danej osobie. Poddziałanie Poprawa efektywności kształcenia ogólnego

16 Celem interwencji zaplanowanej do realizacji na poziomie regionalnym jest: Wsparcie udzielane w ramach RPO na rzecz zwiększenia wykorzystania TIK jest skierowane do publicznych i niepublicznych szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych, w tym szkół zawodowych (z wyłączeniem szkół dla dorosłych i szkół policealnych), placówek systemu oświaty, a także nauczycieli i uczniów tych szkół lub placówek. TIK w Poddziałaniu wzrost stopnia wykorzystania przez szkoły i placówki systemu oświaty TIK w procesie nauczania, w tym przygotowanie nauczycieli do korzystania z TIK w nauczaniu przedmiotowym, a także rozwijanie podstawowych oraz zaawansowanych kompetencji cyfrowych uczniów.

17 Realizacja celu odbywa się w szczególności poprzez:  wyposażenie szkół lub placówek systemu oświaty w nowoczesne pomoce dydaktyczne oraz narzędzia TIK niezbędne do realizacji programów nauczania w szkołach lub placówkach systemu oświaty, w tym zapewnienie odpowiedniej infrastruktury sieciowousługowej;  podnoszenie kompetencji i kwalifikacji zawodowych nauczycieli wszystkich przedmiotów w zakresie korzystania z narzędzi TIK zakupionych do szkół lub placówek systemu oświaty, w tym włączenie narzędzi TIK do nauczania przedmiotowego;  kształtowanie i rozwijanie podstawowych kompetencji cyfrowych uczniów;  programy rozwijania zaawansowanych kompetencji cyfrowych uczniów poprzez naukę programowania i myślenia algorytmicznego. TIK: kompetencje i wyposażenie Działania te nie mogą być realizowane jako samodzielne przedsięwzięcia. Jest możliwe, o ile stanowi element niezbędny do realizacji zaplanowanego wsparcia uczniów. Ze wsparcia projektowego mogą korzystać szkoły lub placówki systemu oświaty, w których w wyniku diagnozy stwierdzono zasadność podjęcia tych działań.

18  szczegółowy wykaz nowoczesnych pomocy dydaktycznych oraz narzędzi TIK, na zakup których udziela się wsparcia finansowego został określony przez MEN i jest udostępniany za pośrednictwem strony internetowej IZ RPO zapewnia zgodność interwencji przewidzianej w ramach RPO z przedmiotowym katalogiem;  nowoczesne pomoce dydaktyczne oraz narzędzia TIK powinny być dostosowane do potrzeb ich użytkowników, w tym wynikających z niepełnosprawności;  wyposażenie szkół lub placówek systemu oświaty jest dokonywane na podstawie zdiagnozowanego zapotrzebowania ww. podmiotów w tym zakresie. Szkoła lub placówka systemu oświaty objęta projektem przeprowadza inwentaryzację posiadanego wyposażenia. Diagnoza powinna być przygotowana i przeprowadzona przez szkołę lub placówkę systemu oświaty odpowiednio do potrzeb, bezpośrednio przed złożeniem wniosku o dofinansowanie projektu;  maksymalna wartość wsparcia finansowego na zakup nowoczesnych pomocy dydaktycznych i narzędzi TIK w szkole lub placówce systemu oświaty, objętej wsparciem projektowym wynosi: i) dla szkół do 300 uczniów – zł, ii) dla szkół od 301 uczniów – zł. Szczegółowe warunki realizacji wsparcia w zakresie TIK w Poddziałaniu

19 Zakres wsparcia udzielanego w ramach RPO na rzecz podnoszenia kompetencji i kwalifikacji zawodowych nauczycieli wszystkich przedmiotów obejmuje w szczególności następujące zagadnienia:  obsługa urządzeń cyfrowych oraz sprzętu informatycznego, w tym mobilnego, zakupionego do szkół w ramach wsparcia EFS;  wykorzystanie narzędzi cyfrowych w nauczaniu przedmiotowym, w tym wykorzystanie cyfrowych programów i aplikacji wspomagających nauczanie oraz dydaktycznych serwisów internetowych, również w trakcie zajęć prowadzonych z uczniami z niepełnosprawnościami;  nowe metody kształcenia z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych;  edukacja w zakresie bezpieczeństwa w sieci oraz bezpiecznego korzystania ze sprzętu komputerowego lub innych mobilnych narzędzi mających funkcje komputera;  wykorzystanie zasobów dydaktycznych dostępnych w Internecie. Warunki wsparcia dla nauczycieli w zakresie kompetencji cyfrowych w Poddziałaniu

20 Liczba szkół dla dzieci i młodzieży oraz placówek systemu oświaty wykorzystujących do prowadzenia zajęć edukacyjnych sprzęt technologii informacyjno -edukacyjnych zakupiony dzięki EFS. Wykorzystanie sprzętu TIK jest weryfikowane na reprezentatywnej próbie szkół/placówek objętych wsparciem w ramach RPO do 6 miesięcy po zakończeniu projektu w ramach wizyt monitoringowych przez pracowników Instytucji Zarządzającej RPO lub Instytucji Pośredniczącej; Rezultat: Liczba szkół i placówek systemu oświaty wykorzystujących sprzęt TIK do prowadzenia zajęć edukacyjnych – 155 Liczba szkół dla dzieci i młodzieży (szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych), w tym szkół specjalnych (samodzielne i funkcjonujące w placówkach) oraz placówek systemu oświaty (zgodnie z ustawą z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty) wyposażonych w sprzęt technologii informacyjno- komunikacyjnych (TIK) do prowadzenia zajęć edukacyjnych. Zakup sprzętu TIK odbywa się według standardów opisanych w Wytycznych w zakresie zasad realizacji przedsięwzięć z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego na lata w obszarze edukacji. We wskaźniku możliwe jest wykazanie szkół i placówek, które jedynie uzupełniają swoją bazę o pewne elementy wyposażenia, zgodnie z diagnozą i w celu uzyskania konkretnych funkcjonalności. W ramach wskaźnika nie należy uwzględniać szkół dla dorosłych oraz przedszkoli. Moment pomiaru wskaźnika rozumiany jest jako dzień dostarczenia sprzętu do szkół i placówek oświatowych. Produkt: Liczba szkół i placówek systemu oświaty wyposażonych w ramach programu w sprzęt TIK do prowadzenia zajęć edukacyjnych – 155 Wskaźniki w zakresie TIK

21 90% Maksymalny % poziom dofinansowania całkowitego wydatków kwalifikowalnych na poziomie projektu 10% Minimalny wkład własny beneficjenta jako % wydatków kwalifikowalnych Maksymalny % poziom dofinansowania określany jest zgodnie z właściwymi przepisami prawa unijnego i krajowego dotyczącymi zasad udzielania pomocy publicznej. Poddziałanie Poprawa efektywności kształcenia ogólnego

22 Wszystkie podmioty - z wyłączeniem osób fizycznych (nie dotyczy osób prowadzących działalność gospodarczą lub oświatową na podstawie przepisów odrębnych), w tym:  Szkoły ponadgimnazjalne i placówki oświatowe prowadzące kształcenie zawodowe;  Szkoły specjalne przysposabiające do pracy;  Placówki kształcenia praktycznego;  Centra kształcenia zawodowego i ustawicznego;  Organy prowadzące szkół objętych katalogiem beneficjentów;  Pracodawcy;  Samorząd województwa;  Szkoły wyższe (w zakresie współpracy z otoczeniem szkół wskazanych w katalogu beneficjentów, jako współpraca dla uczniów). Beneficjenci Działanie 11.2 Wsparcie szkolnictwa zawodowego

23  Uczniowie szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe;  Młodociani pracownicy;  Szkoły ponadgimnazjalne i placówki prowadzące kształcenie zawodowe;  Szkoły specjalne przyspasabiające do pracy;  Pracodawcy/Przedsiębiorcy/Rzemieślnicy oraz ich zrzeszenia i stowarzyszenia;  Nauczyciele zawodu i pracownicy pedagogiczni szkół ponadgimnazjalnych i placówek prowadzących kształcenie zawodowe, instruktorzy praktycznej nauki zawodu;  Uczniowie ze specjalnymi potrzebami;  Doradcy zawodowi i brokerzy edukacyjni;  Rodzice i opiekunowie prawni dzieci w wieku szkolnym;  Jednostki samorządu terytorialnego oraz inne organy prowadzące szkoły zawodowe;  Partnerzy społeczno – gospodarczy. Grupy docelowe Działanie 11.2 Wsparcie szkolnictwa zawodowego

24 Wzrost zatrudnienia wśród absolwentów szkół i placówek kształcenia zawodowego poprzez poprawę efektywności realizowanego wsparcia, poprzez:  Poprawa jakości edukacji w szkołach i placówkach prowadzących kształcenie zawodowe we współpracy z otoczeniem, w szczególności z pracodawcami, poprzez: a)doskonalenie umiejętności i kompetencji zawodowych nauczycieli zawodu i instruktorów praktycznej nauki zawodu, b)podnoszenie umiejętności oraz uzyskiwanie kwalifikacji zawodowych przez uczniów i wzmacnianie ich zdolności do zatrudnienia, c)rozwój współpracy szkół lub placówek prowadzących kształcenie zawodowe z ich otoczeniem społeczno-gospodarczym, d)rozwój doradztwa edukacyjno-zawodowego;  Realizacja działań w zakresie stworzenia w szkole i placówkach prowadzących kształcenie zawodowe warunków kształcenia zawodu, odzwierciedlających naturalne warunki pracy Typy operacji: Działanie 11.2 Wsparcie szkolnictwa zawodowego

25  wsparcie w ramach Działania 11.2 będzie przyczyniać się do zwiększenia dostępu uczniów i nauczycieli do nowoczesnych technik i technologii.  możliwość finansowania ze środków EFS działań realizowanych przez utworzone w ramach projektu Centra Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w tym m. in: wdrażanie i upowszechnianie nowych technologii; TIK w Działaniu 11.2

26 95% Maksymalny % poziom dofinansowania całkowitego wydatków kwalifikowalnych na poziomie projektu 5% Minimalny wkład własny beneficjenta jako % wydatków kwalifikowalnych Maksymalny % poziom dofinansowania określany jest zgodnie z właściwymi przepisami prawa unijnego i krajowego dotyczącymi zasad udzielania pomocy publicznej. Działanie 11.2 Wsparcie szkolnictwa zawodowego

27 Wszystkie podmioty - z wyłączeniem osób fizycznych (nie dotyczy osób prowadzących działalność gospodarczą lub oświatową na podstawie przepisów odrębnych), w tym:  Szkoły ponadgimnazjalne i placówki prowadzące kształcenie zawodowe;  Placówki kształcenia ustawicznego;  Placówki kształcenia praktycznego;  Centra kształcenia zawodowego i ustawicznego;  Organy prowadzące szkół objętych katalogiem beneficjentów;  Pracodawcy. Beneficjenci Działanie 11.3 Dostosowanie oferty kształcenia zawodowego do potrzeb lokalnego rynku pracy – kształcenie zawodowe osób dorosłych

28  Osoby dorosłe, zgłaszające z własnej inicjatywy chęć kształcenia formalnego (podnoszenia, uzupełniania kwalifikacji lub ich formalnego potwierdzenia) lub uczestniczące z własnej inicjatywy w szkoleniach i kursach;  Młodociani pracownicy;  Placówki kształcenia ustawicznego, placówki kształcenia praktycznego, ośrodki dokształcania i doskonalenia zawodowego, szkoły dla dorosłych, szkoły policealne;  Partnerzy społeczno – gospodarczy;  Nauczyciele zawodu i pracownicy pedagogiczni szkół ponadgimnazjalnych i placówek prowadzących kształcenie zawodowe, instruktorzy praktycznej nauki zawodu;  Pracodawcy/Przedsiębiorcy/Rzemieślnicy oraz ich zrzeszenia i stowarzyszenia. Grupy docelowe Działanie 11.3 Dostosowanie oferty kształcenia zawodowego do potrzeb lokalnego rynku pracy – kształcenie zawodowe osób dorosłych

29  Kwalifikacyjne kursy zawodowe dla osób dorosłych, zainteresowanych zdobyciem nowej kwalifikacji lub szkolenia przygotowujące do egzaminu sprawdzającego, czeladniczego lub mistrzowskiego;  Kursy umiejętności zawodowych;  Pozaszkolne formy rozwoju kompetencji ogólnych, w tym kursy kompetencji ogólnych;  Turnusy dokształcania teoretycznego młodocianych pracowników;  Kursy, inne niż wymienione, umożliwiające uzyskiwanie i uzupełnianie wiedzy, umiejętności i kwalifikacji zawodowych;  Programy formalnej oceny i potwierdzania umiejętności/wiedzy uzyskanych w sposób pozaformalny i nieformalny;  Kształcenie w formach szkolnych osób dorosłych, z własnej inicjatywy zainteresowanych zdobyciem, uzupełnieniem lub podwyższeniem wykształcenia i kwalifikacji zawodowych;  Realizacja działań w zakresie stworzenia w szkole i placówkach prowadzących kształcenie zawodowe warunków kształcenia zawodu;  Poprawa jakości edukacji w szkołach i placówkach prowadzących kształcenie zawodowe we współpracy z otoczeniem, w szczególności z pracodawcami, w tym doskonalenie umiejętności nauczycieli zawodu. Działanie 11.3 Dostosowanie oferty kształcenia zawodowego do potrzeb lokalnego rynku pracy – kształcenie zawodowe osób dorosłych Typy operacji: Wzrost zatrudnienia wśród absolwentów szkół i placówek kształcenia zawodowego poprzez poprawę efektywności realizowanego wsparcia, poprzez

30 90% Maksymalny % poziom dofinansowania całkowitego wydatków kwalifikowalnych na poziomie projektu 10% Minimalny wkład własny beneficjenta jako % wydatków kwalifikowalnych Maksymalny % poziom dofinansowania określany jest zgodnie z właściwymi przepisami prawa unijnego i krajowego dotyczącymi zasad udzielania pomocy publicznej. Działanie 11.3 Dostosowanie oferty kształcenia zawodowego do potrzeb lokalnego rynku pracy – kształcenie zawodowe osób dorosłych

31 Dopuszczalna maksymalna wartość zakupionych środków trwałych jako % wydatków kwalifikowalnych dla Działań:11.1., 11.2, 11.3, Limit wydatków na doposażenie Cross- financing max 10% Środki trwałe Cross-financing i środki trwałe łącznie stanowią nie więcej niż 20% wydatków projektu

32 Wszystkie podmioty – z wyłączeniem osób fizycznych (nie dotyczy osób prowadzących działalność gospodarczą lub oświatową na podstawie przepisów odrębnych. Beneficjenci 11.4 Podnoszenie kwalifikacji zawodowych osób dorosłych

33 Wsparcie kierowane jest do osób pracujących pracowników w rozumieniu art. 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r. poz i 1662), osób świadczących usługi na podstawie umowy agencyjnej, umowy zlecenia lub innej umowy o świadczenie usług, do której zgodnie z ustawą z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2014 r. poz. 121 i 827) stosuje się przepisy dotyczące zlecenia albo umowy o dzieło Podnoszenie kwalifikacji zawodowych osób dorosłych

34  Osoby dorosłe pracujące, uczestniczące z własnej inicjatywy w szkoleniach i kursach, należące do grup defaworyzowanych, czyli wykazujących największą lukę kompetencyjną i posiadających największe potrzeby w dostępie do edukacji, w tym m. in. osoby o niskich kwalifikacjach i osoby powyżej 50 roku życia;  Placówki kształcenia ustawicznego;  Partnerzy społeczno-gospodarczy Podnoszenie kwalifikacji zawodowych osób dorosłych Grupy docelowe

35 Wzrost kwalifikacji i kompetencji w zakresie umiejętności cyfrowych i języków obcych dorosłych mieszkańców województwa śląskiego, w szczególności osób starszych oraz osób o niskich kwalifikacjach, poprzez : Szkolenia i kursy skierowane do osób dorosłych, które z własnej inicjatywy są zainteresowane nabyciem, uzupełnieniem lub podwyższeniem umiejętności i kompetencji w obszarze: umiejętności ICT znajomości języków obcych Podnoszenie kwalifikacji zawodowych osób dorosłych Typy operacji:

36 Wsparcie obejmuje działania ukierunkowane na przeprowadzenie formalnej oceny i certyfikacji umiejętności i kompetencji osiągniętych przez uczestników wsparcia. W celu zapewnienia wysokiej jakości działań realizowanych przy udziale interwencji EFS dążyć się będzie do tego, aby system walidacji i certyfikacji stanowił obligatoryjny element działań projektowych. w przypadku szkoleń i kursów realizowanych w zakresie umiejętności dotyczących TIK, zakres wsparcia obejmuje kursy lub szkolenia kończące się certyfikatem potwierdzającym zdobycie przez uczestników projektu kompetencji określonych dla różnych poziomów European Computer Driving Licence (ECDL); Umiejętności ICT w Działaniu 11.4

37 Zastosowanie przedmiotowego wymogu nie ma na celu wskazywania konkretnego certyfikatu, jako jedynego możliwego sposobu potwierdzenia efektów uczenia. Przywołany powyżej ECDL odnosi się do minimalnego poziomu kompetencji, który powinny osiągnąć osoby objęte wsparciem w ramach projektu. Oznacza to, że projektodawca powinien w ramach działań przewidzianych do realizacji w projekcie zapewnić jego uczestnikom/uczestniczkom możliwość zdobycia wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie co najmniej równoważnym, bądź szerszym niż zakres przewidziany dla różnych poziomów i rodzajów ECDL. Umiejętności ICT w Działaniu 11.4

38 85% Maksymalny % poziom dofinansowania całkowitego wydatków kwalifikowalnych na poziomie projektu 15% Minimalny wkład własny beneficjenta jako % wydatków kwalifikowalnych Maksymalny % poziom dofinansowania określany jest zgodnie z właściwymi przepisami prawa unijnego i krajowego dotyczącymi zasad udzielania pomocy publicznej. Poddziałanie Poprawa efektywności kształcenia ogólnego

39 przedsięwzięcia w poddziałaniach dedykowanych ZIT/RIT stanowią dopełnienie kompleksowego programu rewitalizacji podejmowanego na obszarze zdegradowanym, co oznacza, że projekty powinny stanowić uzupełnienie przedsięwzięć rewitalizacyjnych w ramach opracowanych LPR oraz wpisywać się w Strategie Rozwoju poszczególnych Subregionów. ZIT/RIT w zakresie puli dedykowanej OSI przedsięwzięcia stanowią dopełnienie kompleksowego programu rewitalizacji podejmowanego na obszarze zdegradowanym co oznacza, że projekty w ramach Poddziałania (w zakresie puli dedykowanej OSI) powinny stanowić uzupełnienie przedsięwzięć rewitalizacyjnych w ramach opracowanych LPR. OSI Mechanizmy terytorialne

40 Harmonogram konkursów PoddziałanieII kwartałIII kwartałIV kwartał X 8.2.2X 8.2.3X X X X X 11.3X X X X Harmonogram konkursów

41 · ochrona zdrowia,· administracja publiczna, · informacja przestrzenna (zgodnie z dyrektywą INSPIRE), · wspieranie przedsiębiorczości i prowadzenie działalności gospodarczej, · digitalizacja zasobów nauki, kultury,· bezpieczeństwo publiczne. Wsparcie z EFRR dla TIK Priorytetowe wsparcie uzyskają usługi cyfrowe, w następujących obszarach:

42 Dziękuję za uwagę Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego Ul. Dąbrowskiego 23, Katowice


Pobierz ppt "Możliwości finansowania działań odnoszących się do kompetencji cyfrowych na Śląsku Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Urzędu Marszałkowskiego Województwa."

Podobne prezentacje


Reklamy Google