„Baśniowym szlakiem Suwalszczyzny”

Prezentacja na temat: "„Baśniowym szlakiem Suwalszczyzny”"— Zapis prezentacji:

1 „Baśniowym szlakiem Suwalszczyzny”

2 Dzień 1 W ramach akcji zorganizowanej przez Suwalską Izbę Rolniczo-Turystyczną dziesięcioosobowa grupa uczniów naszej szkoły spędziła 6 dni na Suwalszczyźnie, poznając atrakcje turystyczne tego regionu. Nasz pobyt rozpoczął się r. w ośrodku „Maniówka” w Nowej Wsi koło Suwałk. Po kilkugodzinnej podróży rozlokowaliśmy się w pokojach i zapoznali bliżej z ośrodkiem, w którym mieliśmy spędzić blisko tydzień. Wieczorne zajęcie organizacyjne i ognisko integracyjne pomogło nam w poznaniu pozostałych uczestników wyjazdu z Aleksandrowa Kujawskiego, Wrocławia, Kudowy i Ostrowca Świętokrzyskiego. Po długiej podróży jesteśmy na miejscu Ośrodek „Maniówka”

3 „Maniówka”

4 Wspólne śpiewy przy ognisku pomogły w zintegrowaniu grupy

5 Dzień 2 Poznawanie atrakcji Suwalszczyzny rozpoczęliśmy w poniedziałek od wizyty w Suwałkach. Zwiedziliśmy Park Konstytucji 3 Maja oraz poznaliśmy historię miasta. Kolejnym punktem naszej wyprawy była Dolina Rospudy, a konkretnie Bakałarzewo. Najpierw udaliśmy się do Wioski Zapomnianych Wojów, gdzie wraz z animatorami wzięliśmy udział w grach i zabawach terenowych, a następnie zwiedziliśmy teren niemieckich umocnień z czasów II wojny światowej. Z Bakałarzewa przenieśliśmy się do Dowspudy, w której znajdują się ruiny pałacu Michała Ludwika Paca – poznaliśmy historię tego kompleksu oraz zwiedziliśmy park i pozostałości posiadłości. Kolejnym miastem, które zwiedziliśmy był Augustów – aby poznać bliżej atrakcje tego miejsca wzięliśmy udział w grze terenowej Quest po Augustowie. Kolejne zadania questu skierowały nas do Kolumny Zygmunta, budynku starej poczty, a ostatecznie do portu nad Kanałem Augustowskim. Ostatnim punktem naszego harmonogramu był rejs statkiem po Nettcie i jeziorach Necko i Rospuda. Każdego dnia odbywały się zajęcia podsumowujące nasze aktywności – w tym dniu tworzyliśmy komiks zachęcający do zwiedzania wybranych atrakcji turystycznych.

6 Suwałki

7 Bakałarzewo – Wioska Zapomnianych Wojów oraz bunkry

8 Dowspuda – ruiny pałacu
Michała Ludwika Paca

9 Augustów – quest i żegluga „Jaćwieżą”

10 Dzień 3 Kolejnego dnia poznawaliśmy atrakcje Suwalskiego Parku Krajobrazowego. Nasza przygoda w SPK rozpoczęła się w Turtulu gdzie zobaczyliśmy ruiny starego młyna wodnego oraz podziwialiśmy panoramę okolicy z punktu widokowego. Tego dnia zwiedziliśmy też głazowiska Rutka oraz Bachanowo. Głazy znajdujące się na tych terenach (głównie granity i gnejsy), przywędrował tu w okresie zlodowacenia północnopolskiego około 12 tysięcy lat temu. W jaćwieskiej chacie obejrzeliśmy rekonstrukcje wykopalisk z Góry Zamkowej, obejrzeliśmy też krótką prezentację na temat funkcjonowania osady jaćwieskiej. Kolejnym punktem w naszym harmonogramie była Góra Cisowa, z której po raz kolejny mogliśmy oglądać piękną panoramę okolicy. Następnym ciekawym miejscem był punkt widokowy „U Pana Tadeusza” - tam podziwialiśmy widoki na jeziora kleszczowieckie o egzotycznych nazwach: Purwin, Kojle i Perty.

11 Dzień 3 – c.d. W ruinach majątku Stara Hańcza zapoznaliśmy się z historią mieszczącego się tu niegdyś dworu, a następie udaliśmy się nad brzegi jeziora Hańcza. Dużą atrakcję stanowił kolejny punkt naszego harmonogramu, czyli zajęcia w bazie nurkowej nad Hańczą. Wysłuchaliśmy tam ciekawej pogadanki na temat nurkowania, zwiedziliśmy bazę i mieliśmy możliwość bliżej zapoznać się ze sprzętem niezbędnym do uprawiania tego sportu, a chętne osoby mogły przymierzyć ekwipunek płetwonurka. Ostatnim punktem naszej wycieczki w tym dniu było wędkowanie nad Czarna Hańczą. Pani Krystyna Żyszkiewicz zaprezentowała nam sprzęt i przybliżyła tajniki wędkowania, a następni mogliśmy spróbować swoich sił w łowieniu ryb w jeziorze. W ramach podsumowania naszych zajęć każda z grup stworzyła wiersz zachęcający do obejrzenia wybranych miejsc.

12 Przygoda w SPK - punkt widokowy w Turtulu

oraz jezioro Hańcza

17 Baza nurkowa

18 Wędkowanie

19 Dzień 4 Czwarty dzień naszego pobytu na Suwalszczyźnie zaczęliśmy od zajęć z pszczelarstwa. Ciekawa pogadanka przybliżyła nam pracę pszczelarza, a na koniec mogliśmy spróbować słodkości z pasieki. Kolejnym punktem naszej wycieczki tego dnia było Muzeum Wigier w Starym Folwarku, gdzie najpierw w ramach zajęć przyrodniczych wykonaliśmy badania wód z jeziora Wigry, a następnie zwiedziliśmy samo muzeum. Następnie udaliśmy się do pokamedulskiego klasztoru na Wigrach, gdzie zapoznaliśmy się pokrótce z historią tego miejsca i zwiedzili apartamenty papieskie, krypty i punkt widokowy na wieży. Miasteczko Sekretnych Uliczek w Sejnach była dla nas miejscem wypoczynku i wesołej zabawy. Na koniec tego interesującego dnia odbyły się zajęcia w Wiosce Wesołych Wędrowców w „Maniówce”. W ramach podsumowania zajęć każda z grup musiała zaprezentować przed kamerą 7 argumentów zachęcających do zwiedzenie wybranego miejsca, które odwiedziliśmy tego dnia.

20 Zajęcia z pszczelarstwa

21 Zajęcia przyrodnicze w Muzeum Wigier

22 Muzeum Wigier w Starym Folwarku

23 Klasztor na Wigrach

24 Miasteczko Sekretnych Uliczek w Sejnach

25 Dzień 5 Ostatni dzień naszej przygody na Suwalszczyźnie zaczęliśmy od zajęć surwiwalowych. Musztra, budowanie szałasu czy rozpalanie ognia krzesiwem – z takimi zadaniami musieliśmy się zmierzyć pod okiem instruktorów ze Związku Strzeleckiego „Strzelec” Kolejnym punktem naszej wycieczki była Dolina Przygód nad Szeszupą – gdzie chętne osoby mogły zmierzyć swoje siły na kajakach, poćwiczyć w plenerowej siłowni lub skorzystać z innych atrakcji tego centrum aktywności turystycznej. W drodze powrotnej do ośrodka zatrzymaliśmy się ponownie w Suwałkach gdzie mieliśmy do dyspozycji czas wolny na zwiedzanie tego pięknego miasta. W ramach podsumowania naszego całego pobytu na Suwalszczyźnie wszystkiego grupy wzięły udział w quzie, który sprawdził, co zapamiętaliśmy z naszych wycieczek po okolicy i jakie atrakcje turystyczne utrwaliły nam się najbardziej. Na koniec organizatorzy wręczyli wszystkim uczestnikom pamiątki z pobytu i zaprosili na słodki poczęstunek i wspólną zabawę.

26 Surwiwal z ZS „Strzelec”

28 Dolina Przygód Nad Szeszupą

29 Pobyt na Suwalszczyźnie pozwolił nam bliżej poznać atrakcje turystyczne tego regionu, zwiedziliśmy ciekawe miejsca i poznaliśmy ich bogatą historię. Harmonogram zajęć przygotowany przez organizatorów był bardzo urozmaicony i pozwolił każdemu znaleźć coś atrakcyjnego. Nasza podróż Baśniowym szlakiem Suwalszczyzny na pewno zachęciła nas do odwiedzenia tego regionu w przyszłości i promowania Suwalszczyzny jako miejsca bogatego w atrakcje turystyczne.

Pobierz ppt "„Baśniowym szlakiem Suwalszczyzny”"