Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Zasady obowiązujące podczas pokonywania trasy rajdu.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Zasady obowiązujące podczas pokonywania trasy rajdu."— Zapis prezentacji:

1 Zasady obowiązujące podczas pokonywania trasy rajdu.

2 Zasada nadrzędna!!!!!!!!!!!! Nazwa imprezy „RAJD” nie oznacza, że poruszając się po publicznych drogach, możecie jeździć jak na trasie Paryż – Dakar. Ponieważ impreza odbywa się w normalnym ruchu ulicznym jeździmy zgodnie z przepisami ruchu drogowego, nie przekraczając prędkości, dbamy o bezpieczeństwo swoje oraz innych uczestników ruchu drogowego!!!!!!

3 Jak czytać dokumenty rajdowe??? – każda kratka ma swój numerek i nawet jeżeli kratki nie występują kolejno po sobie, dzięki numeracji bez trudu je odnajdziecie. Co znajduje się w kratkach??? – w pierwszej na pewno znajdziecie słowo START. Jeżeli w kratce znajdziecie zdjęcie, to czerwona strzałka na nim pokaże Wam jak zachować się w tej sytuacji gdy do niej dojedziecie. Bardzo często w kratkach znajduje się słowny opis manewru, który macie wykonać. Co to za strzałki w kratkach??? - to schematyczny opis manewru czyli nic innego jak graficzne przedstawienie skrzyżowań czy innych sytuacji drogowych. Przykład 1: Powyższa komenda – oznacza, iż znajdując się na tak wyglądającym skrzyżowaniu należy skręcić w lewo. Tak to widzi Wujek Google Tak widzimy to My w samochodzie Tak będzie w „papierach”

4 Przykład 2: Powyższe komendy oznaczają (od lewej): sytuacja pierwsza - przejedź przy najbliższym takim spotkanym znaku w kierunku pokazanym przez strzałkę czyli prosto, sytuacja druga - przejedź za sygnalizatorem świetlnym w kierunku oznaczonym strzałką czyli w prawo, sytuacja trzecia - przejedź za najbliższym takim spotkanym znakiem w kierunku pokazanym przez strzałkę czyli w lewo. Znaki lub tablice przy/za którymi macie wykonać dany manewr mogą występować zgrupowane z innymi znakami. Takie sytuacje również bierzecie pod uwagę. Ważne abyście wykonali manewr przy najbliższym spotkanym znaku niezależnie w jakiej konfiguracji będzie występować. PAMIĘTAJCIE Jeżeli w dokumentach drogowych znajdziecie zapis za pomocą symbolu, którego nie możecie rozszyfrować – ZAJRZYJCIE DO LEGENDY którą dostaniecie razem z dokumentami. Tam znajdziecie opis zastosowanych symboli

5 Co oznacza „P” i „L” które widzimy w kratkach??? – nic prostszego „P” - nakazuje nam skręcić w pierwszą drogę w prawo, w którą możemy skręcić i na końcu której w odległości 20 m nie znajduje się brama (droga polna jest dla nas również drogą i jeżeli nie ma opisu, że należy szukać tylko dróg utwardzonych, drogi polne również nas obowiązują). Analogicznie „L” to najbliższe lewo. Czyli w skrócie: P-prawo, L-lewo, i nie wjeżdżamy w bramy A co to znaczy „PZ” – oznacza to, że macie się rozglądać za miejscem oznaczonym tymi literami, gdzie przeprowadzona będzie Próba Zręcznościowo-Zabawowa. Co to za cyferki w lewym dolnym rogu kratek??? – to są tak zwane namiary, ale o tym w następnym slajdzie

6 Zasadniczo odległości pomiędzy poszczególnymi sytuacjami z kratek nie powinny być większe niż 1 km. Jeżeli są one jednak większe stosuje się tak zwane „namiarowanie”. Przyjrzyjcie się jeszcze raz powyższym kratkom. Startując zerujecie licznik dzienny. Ponieważ w następnej kratce nie ma namiaru to jest to znak, że na przestrzeni 1 km musicie spotkać sytuację, która wygląda tak jak na schemacie ze środkowej kratki. Następnie jedziecie dalej, aż w okolicach 2,30 km napotkacie ul. Kocią i skręcacie w nią w prawo. Namiary podane są w przybliżeniu (mogą się różnić do 50 m) Pamiętajcie!!! Nie wszystkie sytuacje drogowe występujące na trasie są opisane. Jeżeli skrzyżowanie, na które wjeżdżacie nie pasuje do schematu z dokumentów, przejeżdżacie je na wprost i szukacie dalej takiego, które pasuje do schematu przedstawionego w dokumentach.

7 Jak sprawdzimy poprawność Waszego przejazdu??? – za pomocą karty drogowej, którą będziecie wypełniać podczas jazdy. Wpisujecie w nią:  Punkty Kontroli Przejazdu (PKP), które znajdziecie po prawej stronie drogi,  oznaczenia literowe zdjęć,  odpowiedzi na zadania, które znajdziecie w dokumentach rajdowych. Co to takiego Punkty Kontroli Przejazdu (PKP) - są to kartki formatu A4 z liczbami lub cyframi (obok wzór PKP), które należy tyle razy wpisywać do karty drogowej ile razy mijacie je z prawej strony (tylko z prawej strony). Oznaczenia literowe zdjęć – przejeżdżając obok sytuacji, obiektu widniejącego na zdjęciach będących częścią Waszych dokumentów rajdowych, wpisujecie do karty drogowej oznaczenie literowe zdjęcia tyle razy ile razy koło Niego przejeżdżacie. Te sytuacje czy obiekty możecie odnaleźć zarówno po prawej jak i lewej stronie drogi oraz „tylko przez przednią szybę samochodu Odpowiedzi na zadania – w dokumentach rajdowych znajdziecie pytania lub zadania, na które odpowiedź należy odnaleźć na danym odcinku trasy (do momentu wystąpienia sytuacji drogowej opisanej w kolejnej kratce). Odpowiedź na pytanie lub zadanie należy wpisać do karty drogowej. Aby Wam ułatwić, kratki z zadaniami oznaczyliśmy w dokumentach * w prawym górnym rogu kratki.

8 Jak wypełniać kartę drogową – Czytelnie, długopisem!!! Bez skreśleń i poprawek!!! Najlepiej pisać sobie „na brudno” i przed oddaniem dokumentów na mecie przepisać „na czysto” do karty drogowej. PKP, odpowiedzi na zadania, zdjęcia i inne wymagane wpisy dokonujemy w takiej kolejności w jakiej napotkaliśmy na trasie rajdu. Przykład: Załóżmy, że pokonując trasę rajdu napotykamy po kolei: PKP 1, PKP 16, odnaleźliśmy obiekt przedstawiony na zdjęciu X, następnie mamy odpowiedzieć na pytanie o imię psa sołtysa (odpowiedź brzmi „Ugryź”), dalej PKP 77, PKP 38, znów PKP 1, dalej odnaleźliśmy obiekt przedstawiony na zdjęciu B, teraz odpowiadamy na pytanie „Pod którym numerem mieszka sołtys”? (odpowiedź brzmi: 13), i znów PKP 69. Tak wygląda to prawidłowo wpisane w kartę drogową:

9 Po wnikliwej analizie niniejszej prezentacji musimy Wam powiedzieć o jeszcze jednej, bardzo istotnej rzeczy – o tzw. wymuszeniach. Co to takiego??? Wymuszenie to sytuacja drogowa, w której musisz pojechać w sposób determinowany przez oznakowanie pionowe lub poziome. Nie możesz zatem dokonać wyboru drogi, którą chcesz pojechać. Zobaczmy

10

11 Na poprzednim slajdzie widzieliście klasyczny przypadek wymuszenia. Teoretycznie moglibyście pojechać prosto lub w prawo, ale oznakowanie pionowe (znak) jednoznacznie określa sposób pokonania tego skrzyżowania. Jeżeli podczas rajdu miałbyś właśnie do wykonania komendę „P” czyli skręć w najbliższe możliwe prawo to ta konkretna sytuacja nie jest wykonaniem tego polecenia ponieważ nie masz możliwości pojechać inaczej - nie możesz dokonać wyboru.

12 Czyli podsumowując: Jeżeli w danej konkretnej sytuacji nie możecie pojechać inaczej niż nakazuje oznakowanie nie jest to dla Was wykonaniem jakiegokolwiek manewru wynikającego z itinerera

13 Jeżeli macie jakieś wątpliwości, piszcie na adres mailowy: rajdy@wpobiedziskach.pl rajdy@wpobiedziskach.pl lub dzwońcie pod numer: 796 517 547. Postaramy się odpowiedzieć na wszystkie Wasze pytania. Dziękujemy za uwagę. Zapraszamy do wspólnej zabawy!!!


Pobierz ppt "Zasady obowiązujące podczas pokonywania trasy rajdu."

Podobne prezentacje


Reklamy Google