Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Lekcje z komputerem, 2006. Lekcje z komputerem Podręcznik  40 lekcji  3 projekty Płyta dla ucznia Poradnik dla nauczyciela z płytą Program nauczania.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Lekcje z komputerem, 2006. Lekcje z komputerem Podręcznik  40 lekcji  3 projekty Płyta dla ucznia Poradnik dla nauczyciela z płytą Program nauczania."— Zapis prezentacji:

1 Lekcje z komputerem, 2006

2 Lekcje z komputerem Podręcznik  40 lekcji  3 projekty Płyta dla ucznia Poradnik dla nauczyciela z płytą Program nauczania i uwagi o systemie oceniania Klub internetowy

3 Lekcje z komputerem, lekcji z: komputerem: komputerem: wprowadzenie – korzystanie z pracowni, komputerów i systemu tekstami i rysunkami: tekstami i rysunkami: korzystanie z edytora tekstu i grafiki Internetem: Internetem: tworzenie stron WWW w HTML, korzystanie z poczty elektronicznej i Internetu żółwiem: żółwiem: programowanie w Logo algorytmami i zbiorami danych: algorytmami i zbiorami danych: tworzenie algorytmów, programowanie w Logo liczbami i zbiorami danych: liczbami i zbiorami danych: korzystanie z arkusza kalkulacyjnego modelami: modelami: wprowadzenie do modelowania komputerowego

4 Lekcje z komputerem, 2006 Lekcja 2.4. Plakat  Tworzenie plakatu lub reklamy  Grafika obiektowa  Zaawansowane formatowanie tekstu

5 Lekcje z komputerem, 2006 Lekcja 2.4. Plakat Uczeń po lekcji powinien umieć  Określić i rozpoznać cechy dobrego plakatu  Ilustrować tekst gotową grafiką  Modyfikować rysunki obiektowe  Stosować rysunek jako tło  Samodzielnie rysować korzystając z obiektów  Formatować tekst (czcionka o nietypowym rozmiarze, wypunktowanie i numerowanie)  Przygotować dokument do wydruku

6 Lekcje z komputerem, 2006 Lekcja 3.1. Wszystko jest tekstem  Wielka tajemnica Internetu  Co się stało z tekstem?  Istota języka HTML Uczeń po lekcji powinien umieć:  Wyjaśnić rolę znaczników w języku HTML  Wyjaśnić, czym się różnią pliki Worda i Notatnika txthtm  Znać różnicę pomiędzy plikami txt i htm  Sformatować tekst korzystając ze znaczników HTML

7 Lekcje z komputerem, 2006 Lekcja 4.5 Gonitwy żółwi

8 Lekcje z komputerem, 2006 Uczeń po lekcji powinien umieć:  Tworzyć proste animacje z wykorzystaniem wielu żółwi  Uruchamiać procesy  Wykorzystywać podstawowe zdarzenia

9 Lekcje z komputerem, 2006 Podręcznik – 3 projekty Pokażmy się w światu Pokażmy się w światu tworzenie klasowej lub szkolnej strony WWW Poznajmy i przedstawmy nasze miejsce na Ziemi Poznajmy i przedstawmy nasze miejsce na Ziemi zbieranie i opracowanie komputerowe informacji o otoczeniu szkoły Zaprezentujmy się na lekcjach Zaprezentujmy się na lekcjach przygotowanie prezentacji komputerowej – referatu z innego przedmiotu Na realizację każdego z projektów trzeba przeznaczyć przynajmniej kilkanaście godzin lekcyjnych.

10 Lekcje z komputerem, 2006 Podręcznik – 3 projekty Pokażmy się w światu Pokażmy się w światu tworzenie klasowej lub szkolnej strony WWW Poznajmy i przedstawmy nasze miejsce na Ziemi Poznajmy i przedstawmy nasze miejsce na Ziemi zbieranie i opracowanie komputerowe informacji o otoczeniu szkoły Zaprezentujmy się na lekcjach Zaprezentujmy się na lekcjach przygotowanie prezentacji komputerowej – referatu z innego przedmiotu Na realizację każdego z projektów trzeba przeznaczyć przynajmniej kilkanaście godzin lekcyjnych. Jak można wykorzystać projekty? wprowadzić wybrane projekty po realizacji podstawowego materiału informatyki (40 lekcji), np. w drugim roku nauczania wykorzystać jako osnowę jeden z projektów i w jego tok wpleść niektóre lekcje.

11 Lekcje z komputerem, 2006 System oceniania  Wykonywania zadań za pomocą komputera Czego wymagamy?  Przedstawiania rozwiązań problemów w postaci planu działania, algorytmu, programu  Umiejętności zarządzania informacją  Przestrzegania prawa i zasad współżycia, również w „świecie wirtualnym”  Dobierania właściwych narzędzi informatycznych do rozwiązywanego zadania  Radzenia sobie ze sprzętem i oprogramowaniem

12 Lekcje z komputerem, 2006 Lekcje z komputerem podręcznik dla ucznia klas 4-6 szkoły podstawowej Podręcznik z płytą dla ucznia Poradnik dla nauczyciela z płytą Program nauczania i uwagi o systemie oceniania Klub internetowy

13 Lekcje z komputerem, 2006 Podręcznik, to lekcje… zaczynamy...  z tekstami i rysunkami  z żółwiem  z dźwiękami i obrazami  w sieci  z liczbami  nie tylko z komputerem 

14 Lekcje z komputerem, 2006 Projekty  Portret naszej klasy  Krzyżówki i rebusy  Sprawdź słówko  Las wokół nas  Podróże z mapą  Piramida zdrowia  Będziemy tam!  Komputery wokół nas

15 Lekcje z komputerem, 2006 Lekcja 1.6 Pilnujemy lekcji Każdy uczeń potrzebuje planu lekcji, a uczeń czwartej klasy szczególnie…

16 Lekcje z komputerem, 2006 Po lekcji uczeń powinien umieć: korzystać w podstawowym zakresie z edytora tekstu wstawiać tabelę do tekstu i wypełniać ją treścią wprowadzać polskie znaki diakrytyczne i wielkie litery, wydrukować dokument

17 Lekcje z komputerem, 2006 Lekcja 2.5 Jacy jesteśmy? Tworzenie swojej, a następnie prezentacji klasy, ze slajdów wykonanych przez każdego z uczniów

18 Lekcje z komputerem, 2006 Po lekcji uczniowie powinni umieć: korzystać z programu prezentacyjnego np. PowerPoint tworzyć slajdy prezentacji z grafiką i tekstem animować elementy prezentacji łączyć slajdy z różnych prezentacji w jedną zaprezentować własną osobę

19 Lekcje z komputerem, 2006 Lekcja 6.1 Liczby w komórkach

20 Lekcje z komputerem, 2006 Po lekcji uczniowie powinni umieć: wpisywać tekst i liczby do arkusza, formatować dane, zaznaczać je, edytować, konstruować tabele z danymi tworzyć pod kierunkiem nauczyciela proste wykresy, opisywać je w arkuszu analizować dane na podstawie wykresu

21 Lekcje z komputerem, 2006 Klub internetowy szkoła podstawowa i gimnazjum

22 Lekcje z komputerem, 2006 Liga zadaniowa

23 Lekcje z komputerem, 2006


Pobierz ppt "Lekcje z komputerem, 2006. Lekcje z komputerem Podręcznik  40 lekcji  3 projekty Płyta dla ucznia Poradnik dla nauczyciela z płytą Program nauczania."

Podobne prezentacje


Reklamy Google