Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Grafika komputerowa Dr inż. Piotr Gronek Wykład dla Studium Podyplomowego „Informatyka w Szkole”

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Grafika komputerowa Dr inż. Piotr Gronek Wykład dla Studium Podyplomowego „Informatyka w Szkole”"— Zapis prezentacji:

1 Grafika komputerowa Dr inż. Piotr Gronek Wykład dla Studium Podyplomowego „Informatyka w Szkole”

2 Grafika komputerowa Scalable Vector Graphics (SVG) - nowy standard grafiki przeznaczony do zastosowań w sieci WWW.

3 Scalable Vector Graphics SVG – Standard zapisu skalowalnej grafiki wektorowej bazujący na standardzie XML. Odtwarzanie realizowane obecnie za wybranych przeglądarek internetowych, np. Opera, Mozilla Firefox / Seamonkey. W innych przeglądarkach (np. IE) obsługa SVG jest możliwa za pomocą wtyczek (plug-in): –Adobe SVG Viewer 3.0: –wersja 6.0: –m. in. Zaawansowana obsługa animacji SMIL, –obecnie nie rozwijane przez firmę Adobe.

4 Scalable Vector Graphics W3C SVG Format SVG SVG Zone XML.com Wikipedia Edytor Inkscape

5 Umieszczanie grafiki SVG w dokumencie HTML Zmiany standardów wymagają użycia kilku konstrukcji jednocześnie; –współpraca wtyczek z przeglądarkami. Najnowsze standardy umożliwiają mieszanie aplikacji języka XML (np. XHTML, SVG, MathML) w jednym dokumencie; –jeszcze nie obsługiwane przez popularne przeglądarki. Można także stosować odwołanie do zewnętrznego dokumentu SVG: –element: kliknij tutaj

6 Umieszczanie grafiki SVG w dokumencie HTML Rysunek SVG

7 Dokument SVG SVG należy do rodziny aplikacji XML Wymagany odpowiedni nagłówek Treść dokumentu SVG

8 Dokument SVG Część opisowa i komentarz Pierwszy rysunek SVG

9 Podstawowe obiekty graficzne Koło (okrąg) i prostokąt

10 Podstawowe obiekty graficzne Elipsa i linia

11 Podstawowe obiekty graficzne Łamana –points: współrzędne x,y kolejnych wierzchołków oddzielone przecinkami

12 Podstawowe obiekty graficzne Wielokąt

13 Podstawowe obiekty graficzne Tekst –podelement tspan zaznacza fragment tekstu, umożliwiając np. jego odrębne sformatowanie Hello, world

14 Grupowanie Łączenie obiektów w grupy –wspólna manipulacja połączonymi obiektami

15 Wzorce Definiowanie wzorca do późniejszego użycia –nie jest wyświetlany bezpośrednio –można go wykorzystać w dalszej części pliku SVG Hello, world

16 Transformacje Modyfikacja położenia obiektów

17 Animacja Definiowanie ruchu obiektów i grup

18 Powtarzanie ruchów Animacja

19 Animacja Manipulowanie wyglądem (stylem)

20 Animacja Manipulowanie transformacjami

21 koniec


Pobierz ppt "Grafika komputerowa Dr inż. Piotr Gronek Wykład dla Studium Podyplomowego „Informatyka w Szkole”"

Podobne prezentacje


Reklamy Google